Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen NIIN eri mieltä Sanna Ukkolan kanssa Erika Vikmanista

Vierailija
13.02.2025 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/744b50a7-7707-48e8-b7a8-177f99aac998

Olen itse myös isotissinen, hoikka ja komea nainen. Olen saanut kokea seksuaalista häirintää koko elämäni, koska miehet (ja naiset) näkevät minussa vain seksipommin. Se on erittäin vastenmielistä.

Minusta olisi ihanaa elää yhteiskunnassa, jossa seksi ei koko ajan levähdä naamalle ruudussa, katumainoksissa ja vastaantulijoiden silmissä ja sanoissa. Haluaisin elää yhteiskunnassa, jossa miehet ja naiset voisivat elää vapaasti keskittymättä koko ajan siihen, miltä kukin näyttää ja miltä kenenkin vaatteiden alla näyttää.

Tissien, orgasmin tai seksuaalisuuden esittelyssä ei ole mitään voimaannuttavaa, rohkeaa tai vapauttavaa. Se on rasittavaa, tylsää, mautonta ja tyhjää. Mitään feminististä en pysty siinä näkemään. 

Ukkola sanoo, että Suomi on takapajula, jossa tällaista ei hyväksytä. Olen aivan eri mieltä, ja niin tuntui olevan Erika Vikmankin, joka ylpeästi julisti, että me suomalaiset naiset ollaan tällaisia, koska me voidaan, meitä ei kahlita. 

Missä päin maailmaa on se maa, jossa orgasmin esittäminen olisi sallitumpaa kuin meillä? Ei missään. Se on ehkä kiellettyä huonoista syistä, mutta niiden syiden puuttuminen meidän yhteiskunnastamme ei silti tee orgasmin esittäsestä välttämätöntä tai siistiä.

Voitaisiinko me suomalaiset olla ylpeitä sallivuudestamme ilman, että seksin pitää välttämättä saada vyöryä telkkarin kautta olohuoneisiimme?

Kommentit (714)

Vierailija
161/714 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen NIIN samaa mieltä.

Vierailija
162/714 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä muista aiemminkaan, että vauvapalstalaiset olisivat olleet euroviisuarvioissaan oikeassa, pikemminkin päinvastoin. Kuinka moni häpesi Lordia ja Käärijää, kunnes sitten pärjäsivät ja vauvapalstalaiset käänsivät takkiaan nopeammin kuin Timo Soini.

Mä en ole koskaan kääntänyt takkia. Se, että joku biisi menestyy viisuissa ei muuta mun omaa makua. En ole missään vaiheessa tykännyt esim. Käärijästä. Ja vaikka Erika voittaisi kisan, inhoaisin tuota biisiä ja esitystä silti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/714 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappale ois hyvä jos vaatetus olisi tyylikkäämpi. Seksikäs voi silti olla. Myös tanssijoita tämä kovasti kaipaisi ja mieleenpainuvaa koreografiaa, jota sitten tiktokkaajat tanssisi 

Vierailija
164/714 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo veto Sanna Ukkolalta?

Vierailija
165/714 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erika, Sanna ja kumppanit yrittävät tässä nyt viestittää, että naisella on vain yksi tapa olla seksuaalinen ja seksikäs. Muut tavat ovat vääriä. Ahdasmielistä ja ahdistavaa tuo on, ei iloista eikä voimaannuttavaa.

Ainakin mun seksuaalisuutta ja mun tapaa olla seksikäs tässä pyritään selkeästi tukahduttamaan. 

Siis millä tavalla pyritään tukahduttamaan? Voisitko nyt ihan tarkkaan oikein rautalangasta vääntää että mitä oikein tarkoitat?

Vierailija
166/714 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erika, Sanna ja kumppanit yrittävät tässä nyt viestittää, että naisella on vain yksi tapa olla seksuaalinen ja seksikäs. Muut tavat ovat vääriä. Ahdasmielistä ja ahdistavaa tuo on, ei iloista eikä voimaannuttavaa.

Ainakin mun seksuaalisuutta ja mun tapaa olla seksikäs tässä pyritään selkeästi tukahduttamaan. 

Hyvin sanottu

Vierailija
167/714 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millä tavalla pyritään tukahduttamaan? Voisitko nyt ihan tarkkaan oikein rautalangasta vääntää että mitä oikein tarkoitat?

Sovinistille pitää kaikki näyttää kädestä pitäen😂

Vierailija
168/714 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Järjestö perustelee mielipidettään sillä, että verovaroin kustannetun kilpailun pitäisi olla koko perheelle.

Olemme erityisen huolissamme yhteiskuntamme nykyaikana normalisoimasta seksillä ja seksuaalisuudella mässäilystä. Vikmanin viisuesitys on tätä kaikessa komeudessaan, Uudenmaan kokoomusnuorten sivustolla lukee.

Me suomalaiset arvostamme sivistystä ja on toivottavaa, että maatamme koko Euroopalle edustava artisti edustaisi myös suomalaista sivistystä sekä omaisi tietynlaista arvokkuutta, nuorisojärjestö tylyttää.

Uudenmaan kokoomusnuorten mukaan arvokkuus puuttuu täysin Vikmanin esityksestä hänen tehdessään naisesta vain seksuaalisen objektin.

Koko esitys on täynnä pelkästään ylenpalttista seksillä ja seksuaalisella vapautumisella mässäilyä, joka asettaa Euroviisuissa suomalaisen naisen seksuaalisen objektin asemaan. Tällainen tapa tuoda suomalainen nainen esiin maailman tunnetuimmassa laulukilpailussa ei ole millään tasolla sopivaa.

On tärkeää, että tiettyjä tabuja puretaan, mutta tällainen seksin tyrkyttäminen nuorillekin lapsille on yksinkertaisesti ällöttävää, kannanotossa kauhistellaan.

👍

Vierailija
169/714 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tuo ainakin reilua että kaikkien ei tarvitsisi olla vähä-älyisiä wikmaneja päästäkseen lavalle esittämään kevyempää musaa. Mutta taitaa olla turha toivo tällä hetkellä.

Vierailija
170/714 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi esitys on teistä vastenmielinen? Taitaa kertoa inhoajien omista traumoista ja estoitta. Salaa  haluttaisiin olla villejä ja vapaita, mutta ei rahkeet ja rohkeus riitä. Sitten sellaista, jolla riittää, pitää alkaa vihata ja haukkua. Voi teitä. Sääliksi käy.

Koska esiintyjä on ruma ja vastenmielinen.

Äläkä sano, ettei ole mahdollisuuksia, koska vaikka juutuubissa on loputtomasti mahdollisuuksia katsoa kauniimpien esiintyjien kaikin puolin laadukkaampia esityksiä.

Esim. tässä naiset laulaa sekstaamisesta.

Vierailija
171/714 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko. Ei tuokaan aina kovin tasapainoiselta vaikuta, hänellä on jokin musta piste feminismin ja liberalismin kohdalla ja valitettavasti vaikuttaa hetkittäin jopa pikkuisen tyhmältä. Juuri sillä samalla tavalla mitä valtamediatoimittajat ovat: puuttuu syvällinen itsenäinen ajattelu.

Lopputulos on linjattomuus, integriteetin puute. Ukkola saattaa nimittää itse tätä puoluettomuudeksi mutta minulle se on eräänlaista eksyksissä oloa.

Vierailija
172/714 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi on aikuisten oikeasti täysin normaali asia. Yhtä normaali, kuin hengityäminen ja nukkuminen. Se miksi sitä on pidetty piilossa, liittyy kansakuntien uskonnollisiin perinteisiin, Suomessa kirkkoon. Ei eläinkunta häpeä seksi ja lisääntymistä, koska se todellakin on syömiseen rinnastettava biologinen asia. On todellakin jo aika alkaa näkemään seksuaalisuus sellaisena. 

No näin. Ulostaminen ja virtsaaminen ovat myös täysin luonnollisia asioita, niitä tehdään päivittäin syntymästä kuolemaan. Milloin olemme valmiita siihen, ettei näitäkään toimituksia tarvitse mennä hoitamaan jonnekin lukkojen ja sermien taakse? Myös oksentaminen on erittäin luonnollista ja tarpeellista tilanteen vaatiessa.

Ranskassa keskiajalla ylhäisöpiireissä istuttiin reiällisillä tuoleilla pitkillä illallisilla. Siinä oli kätevää paskoa samalla pönttöön kun tuntikausien syömin

Tämä seksivoimaantuminen alkaa tosiaan jo olla last season -juttua. Toivottavasti ensi vuonna on jo teemana piereskely, ja wc toimet.

Eihän sekään laji kyllä aivan uutta ole, Le Petomane oli ansiokas uranuurtaja mutta ehkä aika ei vielä ollut kypsä, nyt luulisi olevan.

Vierailija
173/714 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen kateus toista naista kohtaan on käsin kosketeltavaa.

Vierailija
174/714 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi on aikuisten oikeasti täysin normaali asia. Yhtä normaali, kuin hengityäminen ja nukkuminen. Se miksi sitä on pidetty piilossa, liittyy kansakuntien uskonnollisiin perinteisiin, Suomessa kirkkoon. Ei eläinkunta häpeä seksi ja lisääntymistä, koska se todellakin on syömiseen rinnastettava biologinen asia. On todellakin jo aika alkaa näkemään seksuaalisuus sellaisena. 

No näin. Ulostaminen ja virtsaaminen ovat myös täysin luonnollisia asioita, niitä tehdään päivittäin syntymästä kuolemaan. Milloin olemme valmiita siihen, ettei näitäkään toimituksia tarvitse mennä hoitamaan jonnekin lukkojen ja sermien taakse? Myös oksentaminen on erittäin luonnollista ja tarpeellista tilanteen vaatiessa.

Ranskassa keskiajalla ylhäisöpiireissä istuttiin reiällisillä tuoleilla pitkillä illallisilla. Siinä oli kätevää

Kyllä suolikaasuillakin irtoaa voitto euroviisuista kun sen käärii sopivaan feministisen voimaantumisen kaapuun, silleen intersektionaalisen tuoksuvasti.

Laulukilpailussa on kyse poliittisesta signaloimisesta.

Vierailija
175/714 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko. Ei tuokaan aina kovin tasapainoiselta vaikuta, hänellä on jokin musta piste feminismin ja liberalismin kohdalla ja valitettavasti vaikuttaa hetkittäin jopa pikkuisen tyhmältä. Juuri sillä samalla tavalla mitä valtamediatoimittajat ovat: puuttuu syvällinen itsenäinen ajattelu.

Lopputulos on linjattomuus, integriteetin puute. Ukkola saattaa nimittää itse tätä puoluettomuudeksi mutta minulle se on eräänlaista eksyksissä oloa.

Minunkin mielestäni kaikki he ovat eksyksissä, jotka eivät ole kanssani samaa mieltä. :D

Vierailija
176/714 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen kateus toista naista kohtaan on käsin kosketeltavaa.

Ja tuksahtaneesta naisesta ei saa seksisymbolia miehille. Ei edes väkisin.

Vierailija
177/714 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen vetää tissit paljaana ja perse pystyssä = rohkeaa, vahvaa ja itsenäistä

mies vetää munasilteen = kamalaa, kuvottavaa ja vaarallinen uhka

Vierailija
178/714 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Järjestö perustelee mielipidettään sillä, että verovaroin kustannetun kilpailun pitäisi olla koko perheelle.

Olemme erityisen huolissamme yhteiskuntamme nykyaikana normalisoimasta seksillä ja seksuaalisuudella mässäilystä. Vikmanin viisuesitys on tätä kaikessa komeudessaan, Uudenmaan kokoomusnuorten sivustolla lukee.

Me suomalaiset arvostamme sivistystä ja on toivottavaa, että maatamme koko Euroopalle edustava artisti edustaisi myös suomalaista sivistystä sekä omaisi tietynlaista arvokkuutta, nuorisojärjestö tylyttää.

Uudenmaan kokoomusnuorten mukaan arvokkuus puuttuu täysin Vikmanin esityksestä hänen tehdessään naisesta vain seksuaalisen objektin.

Koko esitys on täynnä pelkästään ylenpalttista seksillä ja seksuaalisella vapautumisella mässäilyä, joka asettaa Euroviisuissa suomalaisen naisen seksuaalisen objektin asemaan. Tällainen tap

Kokkarinuorten mielipidettä nyt viimeksi kannattaa kuunnella. Siinä on niin järkyttävä porukka ettei mitään rajaa. Ideologiansa voisi tiivistää, heikot sortuu elontiellä. Kovat arvot, ei piiruakaan inhimillisyyttä.

Vierailija
179/714 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi poistoon? Mitä epäasiallista tässä oli?

Sitä paskaa, että burka ei ole oikea vastaus sovinismiongelmaan.

Ratkaisu on miesten (ja ap:n kaltaisten) koulutus pois sovinismista tarvittaessa vaikka pakolla.

Naisen vartaloa ei tartte peittää vaan miesten on opittava käyttäytymään.  Munat voi poistaa jos ei opi.

Vierailija
180/714 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

P@skalla käyminenkin on luonnollista ja kaikki sitä tekee. Ei sitäkään silti tarvitse joka tuutista toitottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme