Olen NIIN eri mieltä Sanna Ukkolan kanssa Erika Vikmanista
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/744b50a7-7707-48e8-b7a8-177f99aac998
Olen itse myös isotissinen, hoikka ja komea nainen. Olen saanut kokea seksuaalista häirintää koko elämäni, koska miehet (ja naiset) näkevät minussa vain seksipommin. Se on erittäin vastenmielistä.
Minusta olisi ihanaa elää yhteiskunnassa, jossa seksi ei koko ajan levähdä naamalle ruudussa, katumainoksissa ja vastaantulijoiden silmissä ja sanoissa. Haluaisin elää yhteiskunnassa, jossa miehet ja naiset voisivat elää vapaasti keskittymättä koko ajan siihen, miltä kukin näyttää ja miltä kenenkin vaatteiden alla näyttää.
Tissien, orgasmin tai seksuaalisuuden esittelyssä ei ole mitään voimaannuttavaa, rohkeaa tai vapauttavaa. Se on rasittavaa, tylsää, mautonta ja tyhjää. Mitään feminististä en pysty siinä näkemään.
Ukkola sanoo, että Suomi on takapajula, jossa tällaista ei hyväksytä. Olen aivan eri mieltä, ja niin tuntui olevan Erika Vikmankin, joka ylpeästi julisti, että me suomalaiset naiset ollaan tällaisia, koska me voidaan, meitä ei kahlita.
Missä päin maailmaa on se maa, jossa orgasmin esittäminen olisi sallitumpaa kuin meillä? Ei missään. Se on ehkä kiellettyä huonoista syistä, mutta niiden syiden puuttuminen meidän yhteiskunnastamme ei silti tee orgasmin esittäsestä välttämätöntä tai siistiä.
Voitaisiinko me suomalaiset olla ylpeitä sallivuudestamme ilman, että seksin pitää välttämättä saada vyöryä telkkarin kautta olohuoneisiimme?
Kommentit (714)
Se ei avautunut minullekaan ensimmäisellä kerralla yhtään, en saanut kiinni rytmistä enkä mistään. Tokan kerran jälkeen se asettui kohdilleen ja kolmannella kerralla se oli jo loistava.
Jättimäisen Ich kommen olisi voinut kutistaa pieniksi sadoiksi hennoiksi huokauksiksi koko pläjäyksen taustalle.
Vierailija kirjoitti:
Jättimäisen Ich kommen olisi voinut kutistaa pieniksi sadoiksi hennoiksi huokauksiksi koko pläjäyksen taustalle.
No kun juuri mitään huohotusta miehille ei haluttu tehdä vaan pitää fokus naisen nautinnossa.
Vierailija kirjoitti:
Se ei avautunut minullekaan ensimmäisellä kerralla yhtään, en saanut kiinni rytmistä enkä mistään. Tokan kerran jälkeen se asettui kohdilleen ja kolmannella kerralla se oli jo loistava.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että musta nahka ei ole paras valinta. Pinkki olisi ollut vaalealle Erikalle fine. Sokeria, kukkaa, rauhaa ja rakkautta, naivismia, sateenkaaren värejä, yksisarvisia, muotoisia jättikukkia.
Ich komme olisi voinut valua parantavaksi huokaukseksi Euroopan kiduksiin.
No ei sitten. Ihmisillä on huono maku, joten eiköhän tämä kappale saa pisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun juuri mitään huohotusta miehille ei haluttu tehdä vaan pitää fokus naisen nautinnossa.
Eikun sellaista pientä rytmiä, niinkuin toistuvaa kuviota tapetissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oletko itse ollut tuollaisessa moodissa, missä kappaleen energia on? Minä olen ja siinä nainen on niin itsevarma ja korkealibidoinen, että mies kyllä tajuaa, ettei ole yksin kontrollissa ja välillä taas nainen määrää tahtia.
Osa miehistä ei halua, koska haluavat poljettavan nuken. Osa miehistä ehkä haluaisi, muttei oikein tiedä miten toimia ja osa miehistä pystyy heittäytymään mukaan ja sit mennään."
Kappaleen energiassa on ehkä sitä voimaantumista ja valtaa, mutta se on vesitetty sanoituksella täysin ja saa kokonaisuuden vaikuttamaan miestä vasten tehdyltä p+rnoesitykseltä.
Tässä kappaleessa on miehistä energiaa.
https://www.google.com/search?q=erika+myynniss%C3%A4&oq=erika+myynniss%…
Siinä muuten esiintyy erikan sisko Jessika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, nainenhan nauttii aivan erityisesti kun ukko ärjähtelee läheisyyden aikana suomiaksentilla IH KOMME! IH KOMME!
Vierailija kirjoitti:
Erika on surullinen tapaus, koska hän ei edes ole enää mitenkään erityisen hyvännäköinen tai edes nuori. Hän on kuin tuikitavallinen maalaismamma, mutta turvonnut ja ikäistään vanhemman näköinen. Ero neljän vuoden takaiseen on valtava.
Esim. Anna Abreu ja Jenni Vartiainen ovat vanhempia kuin Erika, mutta paljon raikkaamman näköisiä.
Törkeää naisten ikärasismia!! Miksi tästä ikärasismista mitä naiset kokevat ei puhuta. Eihän kukaan mitään geeneilleen voi. Erika on sanonut olevansa vanha sielu ja muutenkin tykkää sellaisesta 80-luvun meiningistä ja iskelmästä. Ikä on vain numero. Jotkut laulajat ovat paljon vanhempia mutta heidän ajatusmaailma ja olemus voi olla hyvin nuori ja jotkut kuten Erika on vanhemman oloisia ja siinä ei pitäisi olla mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuitenkin sitä mieltä, että musta nahka ei ole paras valinta. Pinkki olisi ollut vaalealle Erikalle fine. Sokeria, kukkaa, rauhaa ja rakkautta, naivismia, sateenkaaren värejä, yksisarvisia, muotoisia jättikukkia.
No ei sitten. Ihmisillä on huono maku, joten eiköhän tämä kappale saa pisteitä.
Ei kun tuohon naisen voimatyyliin kuuluu juuri nimenomaan vähän vulgääri ja överi seksikkyys, ei muuten saa tuota itsevarmuutta. Pystyisitkö sinä pinkissä mekossa olemaan tuossa esityksen mielentilassa ja energiassa? Menee noin juuri hyvin. BESSin vastaava tyylinäyte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri katsoin kyseisen esityksen ja sehän oli kesy kuin mikä, en ymmärrä kohua? Hänellä oli hyvä ääni, kamerakulmat tms olisivat voineet olla paremmat mutta euroviisuihin ihan hyvä kappale.
Siis eikö sitä nyt ole vielä tarpeeksi selvästi sanottu, että se mikä tuossa ehkä eniten ärsyttää, on se feministiviitta, jonka Erika on nostanut harteilleen.
En usko, että Azerbaižanissa feministeillä on paljoakaan sananvaltaa, ja silti he ovat lähettäneet ihan vastaavan kipaleen viisi vuotta sitten.
Eiköhän joku muu ole viittaa nostanut kuin Erika. En oikeasti ymmärrä tätä kohua, ei esityksestä ole pakko pitää mutta miksi Erika on nyt ongelma joillekin? Euroviisuissa on nähty enemmän paljasta pintaa ja eroottisempia esityksiä aiemmin. Frederik kumppaneineen on ok ja räppärit mutta kamalaa on nyt sitten Erika. Eihän hänen keikoille ole pakko mennä? Ei tarvitse ottaa mallia eikä tarvitse inhota, miten yksi artisti ja show on näin iso asia joillekin?
Tätä keskustelua lukiessa alkoi kiinnostaa, kuinka moni nainen tunnistaa tuon valtavan voiman ja itsevarmuuden itsessään ja on joskus päästänyt sen valloilleen (joko yksin tai julkisesti)?
Ylänuoli on
Alanuoli ei ole
Suomen kansa äänesti Erikan Euroviisuihin ja rakastaa Erikaa, joten shut up kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitten. Ihmisillä on huono maku, joten eiköhän tämä kappale saa pisteitä.Ei kun tuohon naisen voimatyyliin kuuluu juuri nimenomaan vähän vulgääri ja överi seksikkyys, ei muuten saa tuota itsevarmuutta. Pystyisitkö sinä pinkissä mekossa olemaan tuossa esityksen mielentilassa ja energiassa?
Mitä jos pyrkisi olemaan vain ihan aito itsensä. Vähän vaikea sanoa, kun en ole koskaan edes laulanut karaokea. Yllättävää kyllä, ihmiset viehättyy outoudesta. Jos jollakin tavalla saa puettua muotoon asioita ja tunteita, joita suurin osa ihmisistä tunnistaa. Jostain syystä en kykene saimaistumaan Erikaan.
Onko sillä asun värillä sitten niin paljon väliä.
Rakkaus koskettaa ihmisiä enemmän. Sitä ihmiset haluaa. Ei vihaa.
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa.
Itselleni seksuaalisuus on herkkä ja intiimi asia ja jaan sen kauneuden puolisoni kanssa. Se ei kuulu muille, eikä minulla ole tarvetta esitellä itseäni kenellekään muulle kuin omalle rakkaalleni, joka rakastaa minua kokonaisena ihmisenä ja naisena, ei pelkkänä seksiobjektina ja himoittavana kehona.
Itse asiassa, mitä enemmän tuota biisiä hypetetään ja Erikaa näytetään, niin sitä kiinnostavammalta se alkaa näyttää. Kaikkeen tottuu.