Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kertaa olet käynyt sukupuolitautitesteissä?

Vierailija
12.02.2025 |

Miksi kävit? Ja oliko tulos positiivinen vai negatiivinen?

Itse olen käynyt vain kerran, kun vanha, pitkä parisuhde oli päättynyt ja uusi kumppani löytynyt. Olin varma, että olen tauditon ja testi myös kertoi samaa.

Montako kertaa sp-tautitesteissä?

Vaihtoehdot

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä parisuhde loppui ja olen hyppi yt sängystä toiseen ja paljaalla on pantu joka kerta. Käyn välillä tarkistamassa tilanteen, etten kovin montaa ehtisi tartutella.

Vierailija
2/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran. Käytiin kun miehen kanssa siirryttiin paljaalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran. Ennen ekaa kertaa uuden kumppanin kanssa. Kondomia käyttänyt viimeksi 1990-luvulla.

Vierailija
4/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt muutaman kerran, mutta minulla on sukupuolitauti jonka sain "terveeltä" mieheltä ja tätä nyt sitten tartutan eteenpäin loppuelämän. 

Kyseessä siis genitaaliherpes, joka tarttuu myös oireettomana. Miehet eivät välitä saavatko sen vai ei, tärkeämpää on päästä panemaan ilman kumia. 

Että ei ne seksitautitestit paljasta kaikkea eikä varsinkaan tätä josta ei voi parantua. Jonkun klamydian voi hoitaa lääkkeillä, mutta herpes on ja pysyy.

Vierailija
5/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain klamydian laivan hytin lakanoista.

Vierailija
6/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimppiin vai pippeliin?

Vierailija
7/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 kertaa. Ei ole ollut tarvetta mennä.

Vierailija
8/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monesti. Sinkkumiehenä välillä mennyt lujaa, ja paljaalla. Koskaan ei ole mitään ollut, mutta olenkin valikoiva naisten suhteen.

Vierailija
9/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntematon asia vanhalle pojalle, joka viihtyy vain peräkammarissa.

Vierailija
10/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain Virossa kylpylästä.

Vierailija
11/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää kun ei ole sopivaa vaihtoehtoa, ei voi vastata.

Vierailija
12/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIV-testissä kymmenkunta kertaa, aina negatiivinen.

Tippuri/klamydia testissä ehkä puolisen tusinaa kertaa, kerran oli tippuri, se lähti antibioottikuurilla.

Herpes iski myös 6 vuotta sitten, mutta siihen ei ole varsinaista testiä. Mutta lääkäri arvioi sen rakkuloista. On uusinut muutaman kerran vuosien varrella.

Vierailija
13/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa, kerran jokaisessa raskaudessa. Nuo testit kuuluvat raskaudenajan normaaliin seurantaan.

Vierailija
14/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt muutaman kerran, mutta minulla on sukupuolitauti jonka sain "terveeltä" mieheltä ja tätä nyt sitten tartutan eteenpäin loppuelämän. 

Kyseessä siis genitaaliherpes, joka tarttuu myös oireettomana. Miehet eivät välitä saavatko sen vai ei, tärkeämpää on päästä panemaan ilman kumia. 

Että ei ne seksitautitestit paljasta kaikkea eikä varsinkaan tätä josta ei voi parantua. Jonkun klamydian voi hoitaa lääkkeillä, mutta herpes on ja pysyy.

Senkin voi testauttaa verikokeella kantaako virusta. Jos nimittäin haluaa tietää, moni ei halua.

Vierailija
15/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan, vaikka lähes koko ikäni pannut paljaalla. Seurusteluaikana 2v joutui käyttämään kumia ja samoin vähän aikaa synnytysten jälkeen, ennen pillereitä tai kiurukkaa. Nuorena jo naimisiin. 

Vierailija
16/29 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkin voi testauttaa verikokeella kantaako virusta. Jos nimittäin haluaa tietää, moni ei halua.

Itse asiassa ei voi, vaan näyte voidaan ottaa vain oireiselta, eli rakkulasta tai haavaumasta, jos on epäselvää mistä on kysymys. Kysyin tätä itse lääkäriltä silloin kun mulla oli se järkyttävä genitaaliherpeksen ensiepisodi (siis kova kuume, turvonneet imusolmukkeet, alapää tulessa ja 20-30 rakkulaa). Kuulemma testin ottaminen oireettomalta ei kerro totuutta.

Mä en pysty ymmärtämään miten tätä tautia vähätellään ja miksi jotkut tieten tahtoen ottavat riskin. Herpes voi pahimmillaan olla äärimmäisen kipeä, minäkin jouduin käymään ensiavussa katetroinnissa, kun rakkuloita oli virtsaputken suullakin. 

Ajattelinkin silloin, että jos herpespillusta-tai kyrvästä ottaisi kuvan ja näyttäisi yläkoulun seksivalistustunnilla, kukaan ei harrastaisi seksiä. Niin karu ja suorastaan oksettava näky se pahimmillaan on, varsinkin kun rakkulat puhkeaa ja koko alapää on täynnä vereslihalla olevia leesioita jotka muuten ovat paljon kipeämpiä kuin itse rakkulat.

Käyttäkää herranjumala kortsua!!

Vierailija
17/29 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kertaa pakollisessa testissä. Joka kerta kun kotiuduin YK-joukoista oli lähete mukana testeihin.

Vierailija
18/29 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa. Toisella sairaalan päivystyksessä alavatsakipujen vuoksi. Sitten vuosia myöhemmin ennen gynen polille menoa vuotohäiriöiden vuoksi. 

Raskaana olevilta otetaan ainakin kuppanäyte.

Vierailija
19/29 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ei voi, vaan näyte voidaan ottaa vain oireiselta, eli rakkulasta tai haavaumasta, jos on epäselvää mistä on kysymys. Kysyin tätä itse lääkäriltä silloin kun mulla oli se järkyttävä genitaaliherpeksen ensiepisodi

Kyllä se kertoo, vasta-aineet ovat koholla, jos kehossasi kannat virusta, erotellaan myös 1 ja 2 tyypit.

Vierailija
20/29 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisessa testissä kerran, mutta ainakin kuppa testataan joka kerta kun verta luovuttaa. Jos nekin lasketaan, niin >70 kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi