Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyys on jokaisen oma valinta.

Vierailija
12.02.2025 |

Minä olin aikaisemmin pienituloinen, tienasin noin 1800e/kk nettona. 

Kyllästyin olemaan pienituloinen joten opiskelin itselleni amk tutkinnon ja valmistumisen jälkeen menin töihin. Valmistuin vuonna 2021 ja tienaan nyt nettona noin 2600e/kk. Työni on siistiä konttorityötä. 

Köyhyys ja pienituloisuus on jokaisen oma valinta.

Kommentit (64)

1/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite sais Tasotetöistä urakalla 30e/h mutta ei kiinnosta ennää. Ennemmin oon jouten ja köyhä

Vierailija
2/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet edelleen köyhä. Tulet toimeen, mutta siinä se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töihin vain mennä. Jos kukaan ei vastaa työhakemukseesi, et voi kyseisessä yrityksessä töitä aloittaa.

Vierailija
4/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huiii! Elä sie viiti kutkuttaa ku minnuu niin kutittoo. Tuhmeliini oot! Oot kyllä tuhmista tuhmin.

Vierailija
5/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei töihin vain mennä. Jos kukaan ei vastaa työhakemukseesi, et voi kyseisessä yrityksessä töitä aloittaa.

Millähän koulutuksella ap ei edes tätä perusasiaa tajua?

Vierailija
6/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei AMK:n vain niin mennä. Köyhyyttä ei valita, se vain tapahtuu.

Vierailija
7/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valitsit köyhyyden?

Vierailija
8/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä veit paikan joltain muulta.

Vierailija
9/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni valitsee niukemman elämän, kunnes vähän vanhempana sitä alkaa katumaan ja  sitten alkaakin valitus.

Vierailija
10/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valinnut syntyä tyhmäksi ja huonoksi, joka ei edes ammattikorkeakoulututkinnolla kykene työllistymään. Käteen jäi vaan 20 000 euroa lainaa ja olen edelleen työtön.

Vierailija
11/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet idi ootti!

Vierailija
12/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten köyhää on ihmisen elämä, kun se pitää tuhlata tekemällä töitä?

Vierailija
13/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että jotkut tekevät huonosti palkattujakin töitä. Minusta ainakin olisi ikävää, jos paikkoja ei siivottaisi, eikä olisi mitään muutakaan palveluhenkilöstöä missään. Jos kaikki olisivat korkeasti koulutettuja, nämä työt tehtäisiin sitten heidän toimestaan, koska ovat kuitenkin välttämättömiä töitä. Ihan turhaa puhetta, että mitäs ette ole käyneet kouluja enempää.

Vierailija
14/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on aina köyhä. Jos keskipalkka on kolme miljoonaa, se joka tienaa miljoonan, on köyhä.

On paljon asioita, mitä ei voi valita. Kuten se, vammautuuko synnytyksessä tai vaikka työtapaturmassa. Monesti ajatellaan että vakuutus korvaa, on muuten nihkeätä. Ei korvannut tutulle mitään. Selkeä tapaturma, ei oma vika, useita todistajia. "Iän tuoma kuluma, ei korvata", oli vakuutusyhtiön vastaus. Kyseessä n. 40-vuotias henkilö. 

Vierailija
15/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ap on trolli, tuollaisia oikeasti on. Kirjoittelevat vastaavaa ihan omalla nimellä esim. Facessa. Monesti miettinyt, että miten hitossa noin typerä ihminen voi pärjätä missään työssä. Lisäksi nämä typerykset vastaavat minulle "ei ihme että olet työtön vain tämän vastauksen perusteella". Eli todistavat vain lisää tyhmyyttään. Kas kun en missään kohti edes sano olevani työtön enkä ole työtön. Olen käynyt kouluja ja tienaan ihan hyvin, mutta siinä on puolet tuuria mukana. Taito ei yksin olisi riittänyt. 

Vierailija
16/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään töissä ja palkka oli yli 3000 euroa nettona. Sitten hallitus alkoi säästämään ja minut irtisannottiin. Oli hallituksen valinta että olen työtön nyt.

Vierailija
17/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi pahasti. Oma palkkani on tuo ilman amkta. Alkoon jälkeen nousee 6000.

Miksi en siis mene amkoohon?

Kokeilin toimistohommia. Tylsää, puuduttavaa ja mielenkiinnotonta.

Miksi en voi tehdä oman alani töitä. Kroppa sanos poks.

En juokse rahan perässä. En myöskään halua päätäni puuduttavaan toimistoon enää ikinä toiseksi vuodeksi töihin.

Elämä on valintoja.

Vierailija
18/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jotain 70% töistä jotka on ns. tiskin alla tai saadaan suhteilla, sitten on ilmauskuntoutus puuhastelutöitä joista ei makseta edes oikeaa palkkaa vaan Kelan tukia. Ja sitten pieni osuus on töitä jotka on avoimesti haettavissa.

Vierailija
19/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo. Olisit edes valehdellut, että saat 5 k/kk käteen. 

Vierailija
20/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on. Itse olen valinnut köyhyyden koska arvostan enemmän vapaa-aikaa kuin rahaa ja saan  köyhänäkin ostettua kaiken mitä haluan niin ei edes ole tarvetta saada enempää rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän