Tiedotus: se teidän itse tekemä kääretorttu ei ole hyvää
Kommentit (51)
Maistuu se kananmunalle. Samoin brita-kakku. Molempia syön kun tarjotaan ja kiitän ja kehun. Mutta en tykkää juurikaan siitä kananmunan mausta. Juuri happamat omatekoiset hillot ja munan maku yhdessä on mun suuhun aika paha. Mutta oon huomannu, että kaikki ei sitä munaa siinä maista. Pääasiasia kuitenkin että itse tykkää omista leipomuksista.
Unelmatorttu on hyvä ja muistuttaa ranskalaista tyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Suomalainen kääretorttu on kamalaa. Ranskassa tehdään sikäläisiä buche-leivonnaisia jotka on hyviä.
Ranska sitä ja Ranska tätä. Maassa jossa on maailman rumin kieli ja nokkavammat ihmiset, ei ole leivokset eikä mitkään muutkaan ruuat parempia kuin meillä.
Ranskassa oli kondiittoreja jo silloin kun Suomessa suurin herkku oli puolukka suoraan varvusta.
Vierailija kirjoitti:
Maistuu se kananmunalle. Samoin brita-kakku. Molempia syön kun tarjotaan ja kiitän ja kehun. Mutta en tykkää juurikaan siitä kananmunan mausta. Juuri happamat omatekoiset hillot ja munan maku yhdessä on mun suuhun aika paha. Mutta oon huomannu, että kaikki ei sitä munaa siinä maista. Pääasiasia kuitenkin että itse tykkää omista leipomuksista.
Minun äiti sanoo tuota samaa, mutta minua taas ei häiritse tai en oikeastaan maistakaan, vaikka muuten olen aikamoinen ruokahifistelijä. Haju ottaa joskus nenään minullakin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kakkupohja + jo vìtun hillo = tylsää ei hyvää.
Ei sitä ole pakko ottaa ja syödä vaikka on pöydällä tarjolla.
No jos tykkää enemmän siitä teollisen esanssin makuisesta, niin mikäs siinä. Mutta jos kääretorttu maistuu kananmunalle, sitä ei ole vatkattu ja/tai paistettu kunnolla.
Itse teen usein kääretorttua erilaisilla marja- ja hedelmätäytteillä, itse tehdyillä tai ostetuilla. Valmiin kääretortun säilytän jääkaapissa tai pakastan. Kääretorttu syödään sellaisenaan tai kermavaahdon ja marjojen tai sopivien hedelmien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onpas, kaikki on kehuneet, mutta onkin omatekemää hilloa eikä mitään kaupan sokeripommia ja oikeasta kermasta vaahto eikä mistään suihkupullosta
on mustikkaa, vattua omenaa ja omista pikkukiiveitä tehtyjä hilloja, sekä tietysti viimimarjat ja karviaiset isäksi
Hehe, miten saat kermavaahdon pysymään kääretortussa?
Et oo viissiin kovin montaa kääretorttua tehnyt? Ei sitä litrakaupalla laiteta, hyvin pysyy kun osaa kääriä oikealla tavalla.
Ei, eikä villasukkia halua kukaan.