Ostaako joku vielä tosiaan kotikaljaa ihan ilman joulunviettoa? Yks päivä näin jonossa eläkeläisen, joka osti.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Miten kotikalja liittyy jouluun`?
Kyllä sitä tulee tehtyä jouluksi ja on joulupöydässä. Maito on hyvä ruokajuoma kylmänä mutta juhlavampi on kotikalja joulupöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika cringe
Ketä toi on?
Ketä 😂😂😂 Kouluun siitä takaisin.
Olipa hauskaa mut et kertonut mitä tuo tarkoittaa kuitenkaan🤣
Takaisin kouluun sinäkin, jos et ymmärrä 😅
Aloittaja tuntuu olevan aika yksinkertainen ihminen
Vierailija kirjoitti:
Oli varmaan joku hyvää vauhtia alkoholisoituva. Eihän noita juoda kuin joulun seutuvilla.
Kotikaljaa on tarjolla melkein jokaisessa ruokapaikassa, tollo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa monista työpaikkaruokaloistakin ympäri vuoden. Nih!
AIka monella työpaikalla alkoholin nauttiminen ja sitä nauttineena oleminen on kielletty kunnon kotikaljassa saattaa olla ihan kohtalaiset prosentit.
1 - 2%
Minä ostan muutaman kerran vuodessa. Rakastin ruisleipää, mutta vatsa ei sitä kestä enää. Kotikaljasta saa saman makuelämyksen ilman suurempia vatsavaivoja.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kyllä kotikaljasta. Sahtia olis kans kiva maistaa,
Nämä edustaa sitä vanhempaa mallasjuomaperinnettä joka Suomessa oli ennen keski-eurooppalaista (vai itäeurooppalaista?) olutperinnettä.
Mulla on joskus ollut sellainen litran pullo jääkaapissa, olen ottanut korkeintaan lasillisen per päivä, iltajuomaksi. Mutta on kai siinä joku 1-2% niin lopetin, kun sitä kuitenkin tulee sitten joka ilta juotua.
juon sitten ykköstä ja joskus harvoin kolmosta, mutta en ihan joka päivä kuitenkaan.
Pilsnerissä on enempi alkoholia kuin kotikaljassa höperää! Kotikalja on hyvä juoma, varsinkin kun sen tekee itse, eikä pane liian paljon sokeria.
Opetelkaa tekemään hyvää kotikaljaa. Ihan paras ruokajuoma.