Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja, mihin uskonlahkoon liittyisin.

Vierailija
09.08.2026 |

Olen eronnut kirkosta yli 20 vuotta sitten. Nyt on kuitenkin tilanne että itsellä ei ole enää tuloja, elän säästöillä, joten en maksaisi kirkollisveroa. Voisin ihan hyvin liittyä johonkin lahkoon, mihin. Sellaiseen lahkoon josta on helppo taas erota 10 vuoden päästä kun jään eläkkeelle.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä niin tekisit?

Vierailija
2/12 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile voodoota.

Vierailija
4/12 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahkosta ei erota ainakaan elävänä, eikö mitään olla opittu.

Vierailija
5/12 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen liittynyt mökkeilijöiden lahkoon. Joka perjantai vaellan kohti satamaa ja siitä veneellä saareen kauaksi turhista mukavuuksista. Saaressa kuuntelen virtenä tuulen melodioita ja aaltojen kuiskeet käyvät rukouksista. Ehtoollisella saa niin paljon viiniä kuin jaksaa mukanaan kantaa. Koivuvihtalla vihdon synnit irti kaikki paha jää saunaan tai viimeistään uidessa veteen. Puhdetöitä riittää ja niitä tehdessä tuntuu kuin luostarissa olisi. Askel hidastuu luonnon tahtiin ja kaikki asiat menee oikeisiin mittasuhteisiin. 

Vierailija
6/12 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin-kultti, vihervassarius ja demari-kommunismi on jo poistunut muodista. 

Vierailija
7/12 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti skientologeihin.

Vierailija
8/12 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islam

Vierailija
9/12 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttiin? Miksi sellaiseen? Vaikea liittyä ainakaan vapaisiin seurakuntiin kun pitää maksaa kymmenykset.

Vierailija
10/12 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marin-kultti, vihervassarius ja demari-kommunismi on jo poistunut muodista. 

Halla-aho kultti voi edelleen hyvin. On vain 1 

mestari.

Vierailija
11/12 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, palvelen isieni Jumalaa", sanoi Paavali. "Tästä lahkosta on meillä tiedossamme, että sitä vastaan kaikkialla kiistetään".

Ja tämä lahko on tietenkin "Nasaretilaisen lahkoksi" haukuttu kristinusko. Ja jos tarkkoja ollaan, niin myös kristitty-sana oli alunperin Jeesuksen seuraajia tarkoittava haukkumanimi. Ja sitä se on kyllä nykyäänkin.

Palkkioksi naurusta, pilkasta ja vainosta saa ikuisen osan taivaassa, joten kannattaa tähän lahkoon liittyä.

Vierailija
12/12 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas haluaisin laulaa, vaikka virsiä, jos ei bändiä löydy. Mutta kun en usko mihinkään ja asun pienellä paikkakunnalla, kysyn: voiko noita liittyä kirkkokuoroon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan