Tapasin "elämäni naisen" 5-kymppisenä, enkä ole edes puhunut hänen kanssa.
Heippa.
Olen 5-kymppinen mies, joka on eronnut reilu kolme vuotta sitten pitkästä avioliitosta. En ole todella pitkään aikaan tuntenut kiinnostusta ketään kohtaan. Elämä on pyörinyt töiden, lasten ja harrastusten ympärillä, kunnes yhtäkkiä minulle täysin tuntematon nainen (ehkä 35-40 -vuotias) lähijunassa on saanut minun tuntemaan jotain, mitä en ole aiemmin tuntenut. Tunteen, joka vavistuttaa koko kehoa ja ajatukset pyörivät usein hänen ympärillä. Olen nähnyt hänet vain muutaman kerran (ilmeisesti kulkee samaa linjaa minun kanssa töihin/harrastuksiin) ja siksi tämä tuntuu aivan älyttömältä. Vastaavanlaisia tunteita olen viimeksi tuntenut joskus teini-iässä jonkun ensirakkauden kouristuksissa. Olen iloinen, että tällaiset tunteet ovat heränneet, koska ajattelin, etten enää koskaan tunne mitään vastaavanlaista. Mutta toisaalta tuntuu myös hieman ahdistavalta, koska minun on siirryttävä mukavuusalueelta ja tehdä jotain aloitetta.
Ymmärrän täysin, että tämä kuullostaa erikoiselta. Katseemme on tämän naisen kanssa kohdanneet usein, mutta en todellakaan osaa tehdä mitään aloitetta. Olen pyrkinyt instagramin kautta katsoa löytyisikö hänen näköistä naista, koska koen, että se olisi järkevin tapa lähestyä.
Ihmisenä olen aina ollut jalat maassa oleva ja hyvällä itsetunnolla höystetty, mutta tämän tuntemattoman naisen edessä olen kuitenkin jollain ihmeen tavallla toimintakyvytön... :-/
Tällainen tuntuu uskomattomalta, mutta tämä tunne on ollut jo jonkin aikaa ja ei ole laantunut. En edes tiedä onko hän esim. varattu tai jos hän edes on minut huomannut. Saattahan olla niin, että olen aamujunassa vain yksi mies muiden joukossa (ja näinhän se todennäköisesti onkin), mutta ei tämä ajattelemalla parane. En saa koskaan tietää, jos en toimi. Olen kyllä komea, sosiaalinen ja ikäisekseni todella nuorekas. En myöskään ole mikään friikki tai ihminen, jolla on pakkomielteitä. Mikäli hän on varattu tai muuten vain ei kiinnostunut se olisi ok ja voisin jatkaa elämää sillä tiedolla, mutta raastavinta tässä on todellakin tämä uusi tunneskaala ja tietämättömyys.
Ajatuksia?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin olla kiinnostunut sinusta ap. Olen 67-vuotias nainen, koen olevani ikäistäni nuorekkaampi, ainoa vaiva on reuma, mutta se ei näy päällepäin. Miten olisi?
:D
No eihän sitä tiedä, jos se nainenkin on nuorekas ja vain näyttää 10-15 vuotta ap:ta nuoremmalta. Voihan se silti olla esim. 45v. Helpommin hyväkuntoinen nainen näyttää ikäistään nuoremmalta kuin hyväkuntoinen mies, koska naiset usein osaa vaikuttaa pukeutumistyylillä, hiusmallilla ja -värillä yms. Ei siis heti kannata takertua tuohon.
Mutta aloita juttelemalla ohimennen jotain smalltalkia, vähempi parempi, kunnes näet haluaako hän edes jutella takaisin. Jos hän juttelee mielellään, niin jatka juttelua, mutta älä pyydä mihinkään treffeille tai kahville, ellei hän vihjaa jotain. Ja sitten jos jonain päivänä pyydät, voit vielä tehdä sen niin, että "tarjoaisin sulle kahvit, mutta kun jäädään eri paikoissa pois.." tms. Tai jos hän on 15 vuotta nuorempi, niin "pyytäisin kahville, mutta kun olen tämmöinen vanha setämies, niin en kehtaa". Et siis ahdista häntä tilanteeseen, jossa hän joutuisi kieltäytymään, vaan jätät sen auki, että hän voi itse halutessaan sanoa, että "kyllä minä voin lähteä".
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on sairasta settiä. 50 ukko kuvittelee että joku 30 mimmi olisi kiinnostunut. Justain kumman syystä tälle aloittajalle ei itselleen käy 65 mummo.
Ei se käy sille 30 mimmillekään 50 pappa.
Ei se ole sairasta, vaan luonnollista, mutta asia todella kannattaa ajatella niin päin, että miten suhtautuisi itseään 15 vuotta vanhempaan ihailijattareen. Tätä vertailua ei monikaan nuorempaan naiseen ihastunut halua tai älyä tehdä.
Kaikki eivät välitä ikäerosta, mutta suurimmalle osalle sillä on merkitystä, koska ollaan ihan eri elämänvaiheessa. Jos pitää vanhemmista miehistä tai naisista, ei nuorekkuuden korostamisessa oikein ole järkeä. Koska se vanhemmista pitävä ei hae nuoremman oloista kumppania, vaan nimenomaan pitää siitä, että toinen näyttää vanhemmalta.
Hyvin harva tosiasiassa näyttää ikäistään nuoremmalta. Kaunis tai komea voi silti olla.
Minusta voi koettaa hymyillä ja hakea katsekontaktia, jo siitä selviää onko mitään mahiksia. Pelkkä katsominen ei tosiaan tarkoita mitään. Suurin osa naisista varoo liikaa mymyilemästä ja katsomasta vieraita miehiä. Itselläkin kokemusta, että pappaikäinen mies alkoi seurata ja tehdä tuttavuutta kaupassa, jouduin vaihtamaan kauppaa.
Ei mitään setämieshöpinöitä. Suoraan vain kysyt lähtisikö hän kahville. Koska jos jätät kysymättä, voi olla, ettette näe enää koskaan.
"Ei se ole sairasta, vaan luonnollista, mutta asia todella kannattaa ajatella niin päin, että miten suhtautuisi itseään 15 vuotta vanhempaan ihailijattareen. Tätä vertailua ei monikaan nuorempaan naiseen ihastunut halua tai älyä tehdä."
Kuinka mielekäs vertailu tämä on? Ei kai se ole mitenkään tavatonta, että nainen pitää vanhemmista miehistä? Toisin päin harvemmin, paitsi seksimielessä tietenkin, ketäpä miehet eivät panisi. Ja jos nainen on kerran antanut jo jotain signaaleja, tässä tapauksessa katseita, joiden perusteella voisi päätellä, että hän on kiinnostunut miehestä, niin en taas ymmärrä tätä väkisintodistelua, että asia on juurikin toisin. Nainen ei todellakaan ole kiinnostunut, olet vain niin ruma ja vanha, että nainen inhoaa sinua katseellaan toistuvasti.
Hienohan tuo on. Ota se merkkinä, että sulla pn edelleen kyky ihastua ja tuntea noin syviä tunteita. Ehkä voi olla jopa jotain patoutunutta tunnetta, jos esim liitosta on puuttunut hellyys. Ei muuta kun matoa koukkuun.
Vierailija kirjoitti:
:-)))
En sentään mikään hopeakettu. 49-vuotias, jota usein mielletään 10 vuotta nuoremmaksi... :-)
Milloin ihmiset oppivat, että he kyllä näyttävät ikäiseltään vaikka ihmiset latelisivat kohteliaisuuksia. Korkeintaan iso ylipaino voi häivyttää läheltä katsottunakin jonkin verran ikää. Enintään se totuus pitimiksi niissä kommenteissa tarkoittaa, että olet *ikäiseksesi hyvin säilynyt* eli et niin rupsahtanut kuin joku muu samanikäinen.
Nimim. 35v nainen jolle välillä naiset sosiaalista hölöpötihöö-kohteliaisuuttaan ja jotkut miehet ruusunpunaisten lasien läpi sanoo, että ei ikinä uskoisi että olen yli 30. Ihan näytän ikäiseltäni enkä miltään 28-vuotiaalta.
Ja treffailuskenessä niitä aivan bulldoggiposkisia ja silmäpussisia viisikymppisiä ukkoja jotka oikeasti hokevat menevänsä kolmikymppisestä () riittää joka oksalle.
Kuulostat niin mukavalta mieheltä, että kannustan sua hakeutumaan hänen juttusilleen. Aloita kuitenkin pienin askelin, jotta hän saa tilaisuuden ihastua sinuun. Onnea matkaan:)
Kirjoita nuo vtun novellisi ruutuvihkoon eikä tänne, Jorna Juustomuna.
Kirjoita kortti ,nimesi ja puhelinnumerosi.
Kysy suoraan kortissa jos hauaa tavata vaikkapa kahvikutsuilla.
Jos soittaa tiedät.
Herkkä partakukkanen se taas saa väristyksiä Hertta-sarjan inspirpimana.
Ankea ajatus, että "Hei, opipa nyt, että näytät vanhemmalta kun kuvittelet. Menepä nurkkaan häpeämään."
Millainen ihminen ajattelee noin tylysti?
Antakaa ihmisten olla ja elää ja nauttia niistä muutamista hetkistä tällä planeetalla. Ikä on oikeasti vain numeroita mitä tulee kemioihin ihmisten välillä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita kortti ,nimesi ja puhelinnumerosi.
Kysy suoraan kortissa jos hauaa tavata vaikkapa kahvikutsuilla.
Jos soittaa tiedät.
Antaa kortin mummolkeen. Mummoa kiinnostaa nuorempi mies.
Vierailija kirjoitti:
No eihän sitä tiedä, jos se nainenkin on nuorekas ja vain näyttää 10-15 vuotta ap:ta nuoremmalta. Voihan se silti olla esim. 45v. Helpommin hyväkuntoinen nainen näyttää ikäistään nuoremmalta kuin hyväkuntoinen mies, koska naiset usein osaa vaikuttaa pukeutumistyylillä, hiusmallilla ja -värillä yms. Ei siis heti kannata takertua tuohon.
Mutta aloita juttelemalla ohimennen jotain smalltalkia, vähempi parempi, kunnes näet haluaako hän edes jutella takaisin. Jos hän juttelee mielellään, niin jatka juttelua, mutta älä pyydä mihinkään treffeille tai kahville, ellei hän vihjaa jotain. Ja sitten jos jonain päivänä pyydät, voit vielä tehdä sen niin, että "tarjoaisin sulle kahvit, mutta kun jäädään eri paikoissa pois.." tms. Tai jos hän on 15 vuotta nuorempi, niin "pyytäisin kahville, mutta kun olen tämmöinen vanha setämies, niin en kehtaa". Et siis ahdista häntä tilanteeseen, jossa hän joutuisi kieltäytymään, vaan jätät sen auki,
Iän arvioiminen voi olla vaikeaa, joten nainen voi olla myös nuorempi kuin ap luulee.
En näe mitään syytä miksei aloittajan kannattaisi kohteliaasti aloittaa jutustelua jos hyvä tilaisuus tulee.
Mutta vähän kyllä huutista että tuo on hänen elämänsä nainen ja että viiskybänen aloittaja menee jatkuvasti alle nelikymppisestä, vielä en oo sellaista keski-ikäistä nähnyt vaikka moni niin itsestään väittää livenä tai kuvien kera :D
Vierailija kirjoitti:
"Ei se ole sairasta, vaan luonnollista, mutta asia todella kannattaa ajatella niin päin, että miten suhtautuisi itseään 15 vuotta vanhempaan ihailijattareen. Tätä vertailua ei monikaan nuorempaan naiseen ihastunut halua tai älyä tehdä."
Kuinka mielekäs vertailu tämä on? Ei kai se ole mitenkään tavatonta, että nainen pitää vanhemmista miehistä? Toisin päin harvemmin, paitsi seksimielessä tietenkin, ketäpä miehet eivät panisi. Ja jos nainen on kerran antanut jo jotain signaaleja, tässä tapauksessa katseita, joiden perusteella voisi päätellä, että hän on kiinnostunut miehestä, niin en taas ymmärrä tätä väkisintodistelua, että asia on juurikin toisin. Nainen ei todellakaan ole kiinnostunut, olet vain niin ruma ja vanha, että nainen inhoaa sinua katseellaan toistuvasti.
Sanoisin kyllä että lähes yhtä harvinaista se reippaasti vanhemmista miehistä pitäminen on naisilla, kuin vanhemmista naisista pitäminen miehillä. Toki joillain naisilla on joitain muita syitä ottaa vanhempi mies, kuin suoranainen vanhemmista pitäminen. Ja myös miehillä, moni ottaa vanhemman naisen iästä huolimatta, ei sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet !
Siinäpä taas ylen älykäs sekä analyyttisen pohdiskeleva vastaus: "Lääkkeet".
Aina tuo sama kaikkien alojen erikoisasiantuntemusohje kaikkiin ongelmiin.
Tuon oksennuskommentin kirjoittaja, etkö parempaan pysty?
Tuolla vinkaisullasi ei ole mitään lisäarvoa annettavanaan keskusteluun. Tyhjän olisit saanut annetuksi ilman kirjoittamisen vaivannäköäkin, joten miksi yleensäkään kirjoitat internetissä millekään palstalle?
Mutta jos itselläsi "Lääkkeet" ovat loppuneet, niin hae Herran tähden - ja ennen kaikkea itsesi tähden - apteekista uusi paketti "Lääkeitä". Respeti Sinulla lieneekin jo entuudestaan.
Ja nyt sitten täytyy erikseen mainita "Lääkkeille", että en ole Ap eikä hänen alustuskirjoituksensa herättänyt minussa suuria intohimoja puolesta eikä vastaan: oma elämäntilanteeni ja historiani on niin erilainen, etten osaa kuvitella itseäni hänen sijaansa, enkä samaistua (enkä liioin "eristyä") häneen. Kirjoitan tämän erikoistiedotuskappaleen siksi, kun en usko "Lääkkeiden" osaavan lukea näitä keskusteluja siinä määrin, että hän esim. kirjoitustyylistä tai tilanneyhteydestä ymmärtäisi itse, että tässä on nyt kysymyksessä eri kirjoittaja: en usko "Lääkkeiden" älykkyysosamäärän olevan niin korkea.
Ap:lle toivotan onnea ja menestystä asiassaan, ja toivon hänen pääsevän suotuisimpaan lopputulokseen, mikä se sitten hänen tapauksessaan lieneekään.
Jätkä 52 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Mielestään ikäisekseen nuorekas viisikymppinen on silti yhä kolmekymppiselle naiselle auttamatta muumio.
Eikä ole:D Siinä ikäluokassa on tosi hyvännäköisiä miehiä. Itsekin olen salaa ihastunut yhteen ja ikäeroa on juuri tuo 15 vuotta.
Sun hormonitoiminta toimi. Juna ei ns. ole mennyt vielä, vaan ehdit tekemään, mitä haluat.
Ymmärrät varmaan, että se nainen ei ole se, joka tekee tuon tunteen. Hän ei edes tiedä sinusta. Tuo kaikki on sinun OMAA mielikuvitustasi. Sinun omat hormonit siellä hyrrää ja kun kerran ovat noin kovassa vauhdissa, ne voivat hyrähtää käyntiin uudestaan koska vaan. Ei muuta kuin treffailemaan.
Enemmän te itse luulette että kaikki miehet muka haluaisivat teitä.