Tapasin "elämäni naisen" 5-kymppisenä, enkä ole edes puhunut hänen kanssa.
Heippa.
Olen 5-kymppinen mies, joka on eronnut reilu kolme vuotta sitten pitkästä avioliitosta. En ole todella pitkään aikaan tuntenut kiinnostusta ketään kohtaan. Elämä on pyörinyt töiden, lasten ja harrastusten ympärillä, kunnes yhtäkkiä minulle täysin tuntematon nainen (ehkä 35-40 -vuotias) lähijunassa on saanut minun tuntemaan jotain, mitä en ole aiemmin tuntenut. Tunteen, joka vavistuttaa koko kehoa ja ajatukset pyörivät usein hänen ympärillä. Olen nähnyt hänet vain muutaman kerran (ilmeisesti kulkee samaa linjaa minun kanssa töihin/harrastuksiin) ja siksi tämä tuntuu aivan älyttömältä. Vastaavanlaisia tunteita olen viimeksi tuntenut joskus teini-iässä jonkun ensirakkauden kouristuksissa. Olen iloinen, että tällaiset tunteet ovat heränneet, koska ajattelin, etten enää koskaan tunne mitään vastaavanlaista. Mutta toisaalta tuntuu myös hieman ahdistavalta, koska minun on siirryttävä mukavuusalueelta ja tehdä jotain aloitetta.
Ymmärrän täysin, että tämä kuullostaa erikoiselta. Katseemme on tämän naisen kanssa kohdanneet usein, mutta en todellakaan osaa tehdä mitään aloitetta. Olen pyrkinyt instagramin kautta katsoa löytyisikö hänen näköistä naista, koska koen, että se olisi järkevin tapa lähestyä.
Ihmisenä olen aina ollut jalat maassa oleva ja hyvällä itsetunnolla höystetty, mutta tämän tuntemattoman naisen edessä olen kuitenkin jollain ihmeen tavallla toimintakyvytön... :-/
Tällainen tuntuu uskomattomalta, mutta tämä tunne on ollut jo jonkin aikaa ja ei ole laantunut. En edes tiedä onko hän esim. varattu tai jos hän edes on minut huomannut. Saattahan olla niin, että olen aamujunassa vain yksi mies muiden joukossa (ja näinhän se todennäköisesti onkin), mutta ei tämä ajattelemalla parane. En saa koskaan tietää, jos en toimi. Olen kyllä komea, sosiaalinen ja ikäisekseni todella nuorekas. En myöskään ole mikään friikki tai ihminen, jolla on pakkomielteitä. Mikäli hän on varattu tai muuten vain ei kiinnostunut se olisi ok ja voisin jatkaa elämää sillä tiedolla, mutta raastavinta tässä on todellakin tämä uusi tunneskaala ja tietämättömyys.
Ajatuksia?
Kommentit (131)
Olen 40 v. nainen ja jos joku mies ajattelisi minusta samoin, mulle olis ihan ok jos mies vaikka alottais juttelun jos on kiinnostunut. Sittenhän nainen voi sanoa, jos on varattu tai jos ei ole kiinnostunut. Minuun iskee välitön, ystävällinen, huumorintajuinenkin, mutta rohkea mies. Eli jos on kiinnostunut, uskaltaa näyttää sen. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Olen 40 v. nainen ja jos joku mies ajattelisi minusta samoin, mulle olis ihan ok jos mies vaikka alottais juttelun jos on kiinnostunut. Sittenhän nainen voi sanoa, jos on varattu tai jos ei ole kiinnostunut. Minuun iskee välitön, ystävällinen, huumorintajuinenkin, mutta rohkea mies. Eli jos on kiinnostunut, uskaltaa näyttää sen. Tsemppiä!
Enkä tarkoita,että heti pitäisi täräyttää olevansa kiinnostunut, mutta kunhan aloittaa keskustelun ja huomaa siitä, johtaako keskustelu mihinkään.
"Olen pyrkinyt instagramin kautta katsoa löytyisikö hänen näköistä naista, koska koen, että se olisi järkevin tapa lähestyä."
Ei, ei, ei! Noin kun teet, niin naiselle voi tulla tunne siitä, että olet joku ihme stalkkeri, kun etsimällä etsit hänet somesta.
Kun seuraavan kerran näet hänet ja jos vaikka juna on täynnä, niin mene istumaan hänen viereensä tai vastapäätä. Koska olette jo vaihtaneet joskus katseita, niin luo häneen katsekontaksi ja nopea, mutta ei liiallinen hymy. Ehkä sanot myös huomenta, ehkä et, riippuu ihan siitä miten luontaista sinulle on juttelu. Parempi aloittaa vaikka siitä nopeasta hymystä ja nyökkäyksestä. Seuraavalla kerralla ehkä enemmän. Kunhan et etene liian nopeasti.
Etene pikkuhiljaa, älä ala heti ehdottelemaan mitään tai kyselemään liian henkilökohtaisia tai jakamaan tuntemuksiasi hänen suhteensa. Se karkottaa helposti naiset, etenkin tilanteessa, joka ei ole normaalisti mikään deittiympäristö. Varaudu käyttämään aikaa ja mitä hitaammin etenet, niin luultavimmin sen parempi (edelleen johtuu tutustumisympäristössä: junassa on oikeasti tosi outoja tyyppejä ja meidän naisten pitää aina olla vähän varuillaan sen suhteen mitä kellekin jakaa ja mitä kellekin sanoo).
Itse matkustan säännöllisesti pitkän matkan bussilla ja siellä on tullut jotkut naamat jo tutuksi ja jaettu sosiaalisen median tunnuksia. Ei tarvitse alkaa kysellä sivilisäätyjä tai ammatteja tai asumispaikkoja, koska tuollaiset asiat tulee hyvin luontaisesti esiin keskustelun yhteydessä, jos tarpeen. Helpostihan ihmisistä löytyy kaikenlaista ihastuttavaa, se kannattaa aina muistaa.
En osaa sanoa mitään noihin kokemiisi tuntemuksiin, olen minäkin tuollaista joskus kokenut, ei sillä, mutta sen vuoksi en osaa sanoa, kun kaikki me ollaan erilaisia. Ihastuminen sinäläänhän on aina kiva tunne ja vaikka toinen ei vastaisi siihen, niin se silti tekee hyvää omassa kehossa, tulee mielihyvähormoneja jne. Tuntemukset voivat kertoa siitäkin, että olet valmis uuteen suhteeseen ja että kaipaatkin uutta suhdetta. Ehkä naistyyppikin on selvillä tuon ihastuksesi ansiosta.
Onnea vain tutustumisyrityksille. Ehdottomast kannattaa yrittää. Mutta muista se ettet etene liian nopeasti.
Kirjoita pieni heippalappu, jossa kerrot kuinka tuo satunnainen kohtaaminen on saanut hyvän mielen itsellesi. Ehdota samaisessa lapussa kahtitreffejä ja kirjaa myös puhelinnumerosi. Et voi hävitä muuta kuin yhden puhelinsoiton. Muutoin stalkkaaminen on vähän creapyä.
Eihän sinun mikään pakko ole tehdä mitään muuta kuin nautti tunteesta. Nainen on kuitenkin täysin tuntematon, et tiedä hänestä kuin ulkonäön. Teillä on melko paljon ikäeroakin.
Itse kokisin ahdistavana, jos joutuisin käyttämään samaa junaa tai bussia kuin joku puheisiin pyrkivä vanhempi mies, koska liikkeellä on niin paljon outoja tyyppejä. Nainen ei mitenkään voi tietää, että olet vaaraton. Todennäköisesti ihailemasi nainen on kaunis, hänellä ei ole tarvetta seuranhakuun tuntemattomien kanssa.
Vastaus ei ole sellainen kuin toivoisit, mutta jos kuitenkin päätät tehdä jotain, niin jätä nainen heti rauhaan, jos hän osoittaa haluavansa olla rauhassa. Hänellä ei myöskään ole mitään pakkoa tehdä selkoa omasta seurusteluistaan tai suhteistaan sinulle vain siksi, että sinä haluaisit tutustua.
Olen kerran lähtenyt treffeille miehen kanssa, joka käytti samaa bussia. Aivan kamala kokemus :) Meillä kun ei ollut mitään yhteistä.
Romanttisissa elokuvissa tällaiset aloittteet toimivat, mutta harvemmin tosielämässä. Itseään nuorekkaana pitävä viisikymppinen, joka ihastuu bussissa huomattavasti nuorempaan naiseen on enemmän kauhuelokuvakamaa.
Olet kuunnellut liikaa James Bluntia. Joku psykoosikin voi tehdä tuloaan, mikä on varsin ymmärrettävää, jos kuuntelee häntä.
Minä tapasin hieman samaan tapaan elämäni naisen vuosi sitten. Katsoin häntä silmiin 2 sekunnin ajan, hän hymyili hieman ja jokin ikiaikainen tunne nousi minussa ja käänsi elämäni päälaelleen. Olen ajatellut häntä siitä lähtien joka päivä näkemättä häntä enää missään.
M43
Ja vielä huomiona, että edes kolmikybäseltä hehkeältä Jamekselta ei onnistunut pokata misua metrosta. No hänellä on kimittävä ääni ja paskoja musiikkivideoita, mutta kuitenkin.
No toisaalta Paavo pokasi Päivin, että älä nyt heitä toivoa ollenkaan.
Sinua vähän nuorempana miehenä ajattelen, että se on primitiivisen pinnallinen ihastumisreaktio. "Sattumalta" 10-15 vuotta nuorempaan naiseen. Älä odota liikoja, vaan nauti/kärsi tunteestasi.
- Inhorealisti
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä huomiona, että edes kolmikybäseltä hehkeältä Jamekselta ei onnistunut pokata misua metrosta. No hänellä on kimittävä ääni ja paskoja musiikkivideoita, mutta kuitenkin.
No toisaalta Paavo pokasi Päivin, että älä nyt heitä toivoa ollenkaan.
Paavon ja Päivin suhde oli työpaikkaromanssi, joten aivan eri asia. Joku viisikymppinen tuntematon mies junassa on vähän eri asia kuin PM.
Wau. Elämäsi nainen sattuu olemaan kaunis 35v nainen, joka on sinua siis 20v nuorempi.
Eiköhän kyse ole vaan siitä, että olet vain nähnyt nuoren kauniin naisen ja tehnyt päässäsi hänestä jotain fantasiakuvitelmia siitä millainen hän on ja millaista teillä olisi yhdessä. Olet siis ihastunut vahvasti, koska olet yksinäinen.
Vierailija kirjoitti:
Sinua vähän nuorempana miehenä ajattelen, että se on primitiivisen pinnallinen ihastumisreaktio. "Sattumalta" 10-15 vuotta nuorempaan naiseen. Älä odota liikoja, vaan nauti/kärsi tunteestasi.
- Inhorealisti
Aivan, ihan "sattumalta" mies myös ihastuu korviaan myöten kauniiseen naiseen, jolla on paljon muitakin ihailijoita. Been there...
Elämäni aikana on muutaman kerran tullut hetki kun täysin tuntemattoman kanssa katseet kohtaa ja sitten siinä hetkessä on jotain. kaikissa niissä hetkissä on se tunne, että ohi menevän hetken me löydettiin toisemme ja sitten jatkoimme elämäämme. Ehkä ne on meidän entiset maan päällä kiertävät sielut kun tunnistaa toisensa jostain toisesta elämästä ja jatkamme matkaa koska emme kuulu yhteen tässä elämässä. Mutta se tuttu katse toisesssa, lämpö. Hei ystävä,rakas...
Vierailija kirjoitti:
Mielestään ikäisekseen nuorekas viisikymppinen on silti yhä kolmekymppiselle naiselle auttamatta muumio.
No ei kaikille. Itse olen 36, ja kyllä mulle viisikymppinen hyvin kävisi, jos muuten yhteen sovittaisiin. Ei se ikäero nyt kaikille tässä iässä enää ole niin tärkeää kuin jollekin nuorille parikymppisille. Kun itse en ainakaan ole enää perhettäkään perustamassa, ja lapsia hankkimassa, niin ei sitäkään tarvitse miettiä.
Mutta ap:n tapauksessa, kyllä minusta jonkinlainen "aloite" kannattaa tehdä, edes yrittää jutella niitä näitä ja katsella vähän eleistä ja reaktiosta mahtaisiko nainenkin tuntea samoin. Toki mahdollista on, ja varmaan todennäköistäkin on, ettei tunne. Mutta eipä siinä mitään ole menettänytkään, eikä edes itseään nolannut, jos ei tee sitä tökerösti tyyliin suora ihastuksen tunnustus, ja pyytäminen treffeillekin on vähän siinä ja siinä - parempi olisi ensin small talkata vähän.
Vierailija kirjoitti: Wau. Elämäsi nainen sattuu olemaan kaunis 35v nainen, joka on sinua siis 20v nuorempi. Eiköhän kyse ole vaan siitä, että olet vain nähnyt nuoren kauniin naisen ja tehnyt päässäsi hänestä jotain fantasiakuvitelmia siitä millainen hän on ja millaista teillä olisi yhdessä. Olet siis ihastunut vahvasti, koska olet yksinäinen.
Joo, tästä tuli mieleen kun joskus katsonut TLC:ltä niitä 90 Days Ensitapaaminen ohjelmia, ja siinä joku 50-60 v ukko ihan vakavissaan selittää löytämästään 25-vuotiaasta filippiiniläistytöstä, että tunsi ensi hetkestä sielunkumppanuuden heidän välillään. Kummasti ne sielutkin tuntuu haluavan samaa kuin mulqqu, kun nuorten ja kauniiden perään vaan ovat :D Minusta näytti, että kyse on ihan vaan libidosta, seksuaalisesta halusta, joka on omassa päässä koristeltu elämää suuremmaksi sielunkumppanien kohtaamiseksi.
Ylläri, mies rakastuu ulkonäön perusteella. Vankalla pohjalla on 👍🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestään ikäisekseen nuorekas viisikymppinen on silti yhä kolmekymppiselle naiselle auttamatta muumio.
No ei kaikille. Itse olen 36, ja kyllä mulle viisikymppinen hyvin kävisi, jos muuten yhteen sovittaisiin. Ei se ikäero nyt kaikille tässä iässä enää ole niin tärkeää kuin jollekin nuorille parikymppisille. Kun itse en ainakaan ole enää perhettäkään perustamassa, ja lapsia hankkimassa, niin ei sitäkään tarvitse miettiä.
Mutta ap:n tapauksessa, kyllä minusta jonkinlainen "aloite" kannattaa tehdä, edes yrittää jutella niitä näitä ja katsella vähän eleistä ja reaktiosta mahtaisiko nainenkin tuntea samoin. Toki mahdollista on, ja varmaan todennäköistäkin on, ettei tunne. Mutta eipä siinä mitään ole menettänytkään, eikä edes itseään nolannut, jos ei tee sitä tökerösti tyyliin suora ihastuksen tunnustus, ja pyytäminen treffeillekin on vähän s
15 vuotta vanhemmalla on ihan eri rytmi elämässä. Ero korostuu, jos olette yhdessä 10 tai 20 vuotta. Todennäköisesti seksihalut myös matalammat, kunnes se loppuu kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Inhorealisti
Aivan, ihan "sattumalta" mies myös ihastuu korviaan myöten kauniiseen naiseen, jolla on paljon muitakin ihailijoita. Been there...
Joo, tässä on aika suuri mahdollisuus että on näitä tapauksia. Itse nuorempana olin usein tällaisten kohteena. Joskus jopa ruokakaupassa joku mies alkoi seurailemaan ja yrittämään hakea katsekontaktia ja hymyillä, ja jos erehtyi vastaamaan, niin teki jonkinlaisen aloitteen. Minua ahdisti tuo, koska sitä tapahtui niin tavattoman usein. Yritin aina näyttää mahdollisimman tylyltä ja nyrpeältä, että miehet pysyisivät pois kimpusta. Ei ne silti läheskään kaikki siitäkään ymmärtäneet että en halua lähestymisiä. Nyt viisikymppisenä onneksi ikä on jo helpottanut ongelmaa.
Olet jopa 20 vuotta tätä naista vanhempi? Tämä juuri kuvastaa hyvin miesten logiikkaa, millä ihmeellä luulet olevasi samalla tasolla tämän naisen kanssa.
Itse en 45-vuotiaana naisena edes yrittäisi ketään 25-vuotiasta miestä. Ajatuskin absurdi ja nolo.