Tapasin "elämäni naisen" 5-kymppisenä, enkä ole edes puhunut hänen kanssa.
Heippa.
Olen 5-kymppinen mies, joka on eronnut reilu kolme vuotta sitten pitkästä avioliitosta. En ole todella pitkään aikaan tuntenut kiinnostusta ketään kohtaan. Elämä on pyörinyt töiden, lasten ja harrastusten ympärillä, kunnes yhtäkkiä minulle täysin tuntematon nainen (ehkä 35-40 -vuotias) lähijunassa on saanut minun tuntemaan jotain, mitä en ole aiemmin tuntenut. Tunteen, joka vavistuttaa koko kehoa ja ajatukset pyörivät usein hänen ympärillä. Olen nähnyt hänet vain muutaman kerran (ilmeisesti kulkee samaa linjaa minun kanssa töihin/harrastuksiin) ja siksi tämä tuntuu aivan älyttömältä. Vastaavanlaisia tunteita olen viimeksi tuntenut joskus teini-iässä jonkun ensirakkauden kouristuksissa. Olen iloinen, että tällaiset tunteet ovat heränneet, koska ajattelin, etten enää koskaan tunne mitään vastaavanlaista. Mutta toisaalta tuntuu myös hieman ahdistavalta, koska minun on siirryttävä mukavuusalueelta ja tehdä jotain aloitetta.
Ymmärrän täysin, että tämä kuullostaa erikoiselta. Katseemme on tämän naisen kanssa kohdanneet usein, mutta en todellakaan osaa tehdä mitään aloitetta. Olen pyrkinyt instagramin kautta katsoa löytyisikö hänen näköistä naista, koska koen, että se olisi järkevin tapa lähestyä.
Ihmisenä olen aina ollut jalat maassa oleva ja hyvällä itsetunnolla höystetty, mutta tämän tuntemattoman naisen edessä olen kuitenkin jollain ihmeen tavallla toimintakyvytön... :-/
Tällainen tuntuu uskomattomalta, mutta tämä tunne on ollut jo jonkin aikaa ja ei ole laantunut. En edes tiedä onko hän esim. varattu tai jos hän edes on minut huomannut. Saattahan olla niin, että olen aamujunassa vain yksi mies muiden joukossa (ja näinhän se todennäköisesti onkin), mutta ei tämä ajattelemalla parane. En saa koskaan tietää, jos en toimi. Olen kyllä komea, sosiaalinen ja ikäisekseni todella nuorekas. En myöskään ole mikään friikki tai ihminen, jolla on pakkomielteitä. Mikäli hän on varattu tai muuten vain ei kiinnostunut se olisi ok ja voisin jatkaa elämää sillä tiedolla, mutta raastavinta tässä on todellakin tämä uusi tunneskaala ja tietämättömyys.
Ajatuksia?
Kommentit (131)
Go 4 it bro! 🤜 Täällä vain hiukka nuorempi mies-man toivottaa lykkyä pyttyyn! Tee se, mutta harkiten, hitaasti ja tyylillä.
Vierailija kirjoitti:
Go 4 it bro! 🤜 Täällä vain hiukka nuorempi mies-man toivottaa lykkyä pyttyyn! Tee se, mutta harkiten, hitaasti ja tyylillä.
Tuo on paras mahdollinen ohje. Jos Ap esittää naiselle suoraan treffikutsun, vastaus on todennäköisesti "Ei kiinnosta". Mikäli hän sen sijaan tutustuu naiseen vähitellen, tilanne on kokonaan toinen. En itse lähtisi koskaan uppo-oudon miehen kanssa treffeille, vaan haluaisin tutustua tähän ensin. Tuo ikäero itsessään ei merkitse mitään:)
En ole lukenut ketjua, mutta oma neuvoni on olla lähestymättä liian romanttisin aikein. Parempi hieman tutustua neutraalimmin ensin ja sitten näet tuletteko juttuun ja miten nainen sinuun suhtautuu.
Seuraavalla kerralla nyökkäät hänelle kun näette tai sanot vaikka että huomenta tai lähtiessä mukavaa päivää.
Jos nainen reagoi ystävällisesti voit jatkaa juttua seuraavalla kerralla.
Näin toivon, että minua lähestyttäisiin ja olen 50-vuotias nainen. Voin itse lähestyä miestä, jos hän osoittaa, että on avoin keskustelulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän evoluution mekanismi tämä on, että naisilla on tarve lytätä palstamiesten itsetunto naisasioissa? Olisiko siinä jotain, että kun nainen ei tiedä millainen mies on, niin silloin hänet pitää estää lisääntymästä. Jonkinlaista riskien minimointia. Veljelleen tai hyvännäköiselle ja mukavalle kaverimiehelleen nainen ei koskaan sanoisi näin, vaan kehottaisi lähestymään, kuten minua on naiskavereiden taholta kehotettu.
Onko noin vaikea ymmärtää? Minä en lytännyt omassa viestissäni, vaan toin esille, että nainen kokee lähestymisen täysin eri tavalla kuin mies. Mies ei varmaan osaa ajatella lainkaan sitä kautta, että suurin osa naisista saa lähestymisiä paljon ja useimmat ei-toivottuja. Tuntemattoman miehen lähestyminen ei ole mikään ihana kohteliaisuus kuten miehille ilmeisesti on.
Jos tuntee ja tietää kyseisen miehen, niin vastaukseni ei kuitenkaan
Minäkin laitan lusikkani tähän sopppaan. En tiedä mikä sinun viestisi on ollut, mutta aiheesta lyttääminen: on eri asia sanooko ivallisesti, että taas joku setämies ihastuu johonkin nuoreen lihaan ja kuvittelee, että tunne on molemminpuolinen, lol. Vai sanooko, että haloo, ei noin suuressa ikäerossa voi olla rakkautta, vai sanooko (naisena ja häirintääkin kokeneena, joka ymmärtää, että kaikenlaisia häiriköitä junat on pulollaan ja siksi pitää olla varuillaan), että onneksi olkoon tunteistasi, jos haluat lähestyä, niin lähesty varoen ja pidä mielessä, että me naiset joudumme joskus olemaan pidättyviä ja torjuvia, koska joudumme liian usein häiriköinnin kohteeksi, siksi hidas lähestyminen taiten on paras ratkaisu.
Suomessa on vallalla kulttuuri, jossa aivan liian helposti torpataan toisen suunnitelmat, jos toinen on innoissaan tai positiivisessa mielentilassa. Se on tosi kummallista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei siis ymmärrä olevansa klisee, kun alkaa kuvitella mahdollisuutta suhteeseen random tuntemattoman kauniin nuoren naisen kanssa, joka voisi olla iän puolesta ap:n lapsi.
Tai sitten aloitus on trollin kirjoittama. Nuo naurettavat ikäero + setämies -tarinat saavat aina paljon kommentteja.
Vain suomessa on niin negatiivisia ihmisiä, että sabotoivat tilanteet jo etukäteen pelkkien omien oletusten tai ennakkoluulojensa perusteella.
Itse olen sitä koulukuntaa, että mitä sitten, jos joku mies alkaa kuvitella minun olevan romanttisesti kiinnostunut hänestä, jos vain olen hymyillyt hänelle tai intoutunut keskusteluun. Kyllä se asia sitten selviää, jos mies ehdottaa treffejä ja annan hänelle pakit kohteliaasti - ja mies oppii siitä, että ei kannata olettaa mitään, mutta on ehdottoman ok kertoa omista tunteistaan.
nojmalata! ihanko totta on eriasia?? Hitto kun täällä on noin paljon teitä aspergereita, jotka ei osaa tajuta pointtia. Menkää jollekin omalle palstalle.
"Minäkin laitan lusikkani tähän sopppaan. En tiedä mikä sinun viestisi on ollut, mutta aiheesta lyttääminen: on eri asia sanooko ivallisesti, että taas joku setämies ihastuu johonkin nuoreen lihaan ja kuvittelee, että tunne on molemminpuolinen, lol. Vai sanooko, että haloo, ei noin suuressa ikäerossa voi olla rakkautta, vai sanooko (naisena ja häirintääkin kokeneena, joka ymmärtää, että kaikenlaisia häiriköitä junat on pulollaan ja siksi pitää olla varuillaan), että onneksi olkoon tunteistasi, jos haluat lähestyä, niin lähesty varoen ja pidä mielessä, että me naiset joudumme joskus olemaan pidättyviä ja torjuvia, koska joudumme liian usein häiriköinnin kohteeksi, siksi hidas lähestyminen taiten on paras ratkaisu.
Suomessa on vallalla kulttuuri, jossa aivan liian helposti torpataan toisen suunnitelmat, jos toinen on innoissaan tai positiivisessa mielentilassa. Se on tosi kummallista!"
Viestini oli nro 26. Tässä loppupuolella ketjua alkoi tulla tätä palstalla niin tyypillistä naisten yleistä haukkumista. Vain siksi, että tuotiin esille, että tilanne näyttää naisen kannalta hyvin erilaiselta kuin miehen kannalta. Vain pieni osa viesteistä tosiasiassa oli noita ivallisia, mutta kaikki naiset lytättiin ihan samalla tavalla. Joten mietin ovatko miehet ihan niin reiluja kuten aina ennen palstalle tuloani ajattelin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran lähtenyt treffeille miehen kanssa, joka käytti samaa bussia. Aivan kamala kokemus :) Meillä kun ei ollut mitään yhteistä.
Romanttisissa elokuvissa tällaiset aloittteet toimivat, mutta harvemmin tosielämässä. Itseään nuorekkaana pitävä viisikymppinen, joka ihastuu bussissa huomattavasti nuorempaan naiseen on enemmän kauhuelokuvakamaa.
Mutta joskus toimii. Mä ihastuin kolmekymppisenä 13 vuotta vanhempaan mieheen, jonka tapasin bussissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on paras mahdollinen ohje. Jos Ap esittää naiselle suoraan treffikutsun, vastaus on todennäköisesti "Ei kiinnosta". Mikäli hän sen sijaan tutustuu naiseen vähitellen, tilanne on kokonaan toinen. En itse lähtisi koskaan uppo-oudon miehen kanssa treffeille, vaan haluaisin tutustua tähän ensin. Tuo ikäero itsessään ei merkitse mitään:)
Miten tutustut naiseen, jonka olet nähnyt kahdesti etkä välttämättä enää koskaan häneen edes törmää.
Treffeille pyytäminen tai oman numeron antaminen on ainoa keino, jos haluaa lähestyä. Silloin toisella on mahdollisuus miettiä asiaa ja asia tulee selväksi. Numeron antaminen tai treffipyyntö ei ole friikkiä, mutta kyttääminen on.
Vierailija kirjoitti:
Hei!
Olen viisikymppinen nainen enkä kulje junissa.
Kertomasi kuulostaa vastaavalle jonka koin muutamia vuosia oman eroni jälkeen. Silloin en kyennyt aloitetteeseen tai mihinkään vihreän valon näyttöön. Olet mielestäni normaali eronnut mies joka on saanut elämänsä balanssiin.
Aloiteasiassa valitettavasti en osaa auttaa. Ehkä korkeintaan jos satutte samoihin penkeille/välikköön ja jotain satunnaista jäänmurtamiskeskustelua? Ilman suoranaista aloitetta. Voisin kokea ahdistavana jenkkityylisen numeron ojentamisen mennään kahville - tyyppisen ratkaisun.
Tsemppiä ja hyvää jatkoa, tärppäsi tai ei. Jokin sinussa on herännyt eloon. Kevät!
Voithan aloittaa vaikka moikkaamalla. Ja jos moikkaa takaisin niin seuraavalla kerralla sitten jotain enemmän.
Minusta aloittajan pitäisi aloittaa keskustelu mahdollisimman pian. Ennenkuin haaveet vievät mukanaan. Juttele normiarjesta ja huomaat pian, kiinnostaako naista.
Jännä juttu, että miehet kokevat suuret tunteet 15v nuorempien kanssa ja pettyvät, kun ovat nsiselle liian vanhoja. Omaikäisille kelpaisivat, mutta näitä kohtelevat kuin ilmaa. Sitten haukkuvat lopulta koko naissukupuolen.
Ap, elämäsi mainen, jolle et edes ole puhunut???? Eli hän miellyttää sinua ulkoisesti ja olet niin pinnallinen, että teinipojan tavoin kuvittelet sitä "elämän rakkaudeksi"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylläri, mies rakastuu ulkonäön perusteella. Vankalla pohjalla on 👍🙄
Suurin osa suhteista taitaa syntyä kuitenkin niin,että ensin ihastutaan ulkonäköön🤗miehet ja naiset...
Onkohan tästä jotain tilastoa?
Mun ihastukset on olleet tietysti oikein kivan näköisiä, mutta ei mitään sellaisia että sen vuoksi poimisin ne jostain valokuvakansiosta.
Eihän ihastuminen tarkoita, että ihastuu kauneimpaan tai näteimpään, tai komeimpaan kaikkien standardeilla, vaan nimen omaan johonkin itseään viehättäviin piirteisiin. Harvoin kukaan ihastuu kuvan perusteella, vaan elävänä kohtaamaansa ihmiseen, jonka hymy tai silmät tai tapa olla vuorovaikutuksessa muihin viehättää.
Suhtautumisessa on paljon naisten välillä eroa riippuen siitä miten paljon he miehiltä lähestymisiä saavat. Näin ainakin omassa tuttavapiirissä eli olin kovin hämmästynyt, kun eräs ystäväni ihmetteli, miksi olin huolissani ja kiusaantunut eräästä miehestä, joka oli kovasti innostunut minusta ja tuli ystävän mukana meille kylään (ystävä siis toi hänet eli hän sai tietää missä asun). Sanoin, että en pitänyt siitä, että hän toi tämän miehen mukanaan eikä ystävä ymmärtänyt ollenkaan miksi se häiritsee, koska "mieshän on komea".
Olkoon kuinka komea tahansa, ei tuntemattomasta voi tietää mitä hän saa päähänsä.
Jos nainen ei saa miehiltä juurikaan huomiota, hän ilahtuu kaikista lähestymisistä, kun taas huomiota paljon saavalla on monimutkaisempi suhde asiaan. Näkemättä on paha antaa muuta neuvoa kuin sen, että numeron antaminen pitemmittä puheitta lienee paras vaihtoehto. Pitää olla tosi otollinen elämäntilanne ja muutenkin tähdet kohdallaan, ettei lähijunassa jututtelemaan pyrkivä mies saa creepyn viittaa. Sellaisia nimittäin on monille naisille vaikka joka sormelle ja siksi sellaisia on opittu varomaan.
Tuntemattomasta on ihan sama mitä tämä ajattelee, vaikka tulisi pakit. Silloin paljastuu mikä mies on miehiään eli jotkut miehet alkavat pakkien jälkeen härnätä aggressiivisesti kohdettaan. Ja stalkkereitakin on, itselläni ollut jo kaksi, toinen noin 19v. ja toinen noin nelikymppisenä. Siis täysin tuntemattomia miehiä, toinen heistä lähestyi alun perin bussissa ja kysyi tietä. Hän lähti seuraamaan ja sai tietää missä asun, päivysti sitten talon lähettyvillä usemman kuukauden. Muutin pois osittain hänen takiaan.
Tällaisia kokemuksia voi tulla, vaikka suurin osa on tietysti ihan normaaleja. Anna naiselle numerosi ja pyydä ottamaan yhteyttä, kun hänet näet seuraavan kerran. Hän voi vaihtaa reittiä milloin tahansa, joten on toimittava nopeasti. Ja kuulostaa siltä, että olet ihan normaali :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylläri, mies rakastuu ulkonäön perusteella. Vankalla pohjalla on 👍🙄
Suurin osa suhteista taitaa syntyä kuitenkin niin,että ensin ihastutaan ulkonäköön🤗miehet ja naiset...
Onkohan tästä jotain tilastoa?
Mun ihastukset on olleet tietysti oikein kivan näköisiä, mutta ei mitään sellaisia että sen vuoksi poimisin ne jostain valokuvakansiosta.
Eihän ihastuminen tarkoita, että ihastuu kauneimpaan tai näteimpään, tai komeimpaan kaikkien standardeilla, vaan nimen omaan johonkin itseään viehättäviin piirteisiin. Harvoin kukaan ihastuu kuvan perusteella, vaan elävänä kohtaamaansa ihmiseen, jonka hymy tai silmät tai tapa olla vuorovaikutuksessa muihin viehättää.
Tapa olla vuorovaikutuksessa ei ole ulkonäköä.
En pysty nimeämään mitään ulkonäön piirrettä, joka ihastuksissa miellyttäisi jotenkin erottavasti verrattuna muihin, siis että se piirre olisi se mihin ihastui. Toisaalta pystyn luettelemaan monista ihmisistä joitain kauniita piirteitä olematta silti ihastunut heihin.
Tietysti voi olla ja varmaan onkin, että alitajunta rekisteröi kokonaisuuden lisääntymisen kannalta hyväksi, vaikka sitä ei tietoisesti ajattele. En muista, että kenestäkään olisi ollut eka tai toka tai kolmaskaan ajatus, että nyt oitis parittelemaan tai että onpas hyvän näköinen tai yleensäkään mitään kovin kiihkeää.
Olen kyllä ajatellut monistakin ihmisistä ensi tapaamisella, että onpa hyvänäköinen, mutta kun olen tutustunut niihin ihmisiin, niin ei yleensä olekaan mitään kiinnostusta.
Ja tykkään katsella elokuvissa ja telkassa kauniita ihmisiä, eli olen pinnallinen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kyl on taas sellanen red flag, jos viiskympoinen ukko käyttää julkisia, lol.
Ei todellakaan olisi. Kovat on ennakkoluulot, jos kuvittelee, että kaikki julkisia käyttävät ovat jotenkin red flag miehiä.
Onko instagramissa joku naamahaku...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän evoluution mekanismi tämä on, että naisilla on tarve lytätä palstamiesten itsetunto naisasioissa? Olisiko siinä jotain, että kun nainen ei tiedä millainen mies on, niin silloin hänet pitää estää lisääntymästä. Jonkinlaista riskien minimointia. Veljelleen tai hyvännäköiselle ja mukavalle kaverimiehelleen nainen ei koskaan sanoisi näin, vaan kehottaisi lähestymään, kuten minua on naiskavereiden taholta kehotettu.
En koskaan kehottaisi veljeäni lähestymään 15 - 20 v nuorempaa naista. Kehottaisin häntä lähestymään _oman ikäistään_ naista.
Ap: n nainen on 35-40 vuotias ja ap vähän päälle 50 vuotias. Käytännössä nainen voi olla jopa 42v ja ap 51v ja silloin ikäeroa olisi vain 9 vuotta, eikä se ole oikeasti paljon. Me emme tiedä, koska nykyisin naisten ikää on vaikea arvata. Ehkä hän on 27v ja ap 55v ja silloin ikäero on jo 28 vuotta. Turha tästä on tehdä ongelmaa, kun emme me oikeasti tiedä.
Elä kuin poikamies. Älä anna ihastuksen aiheuttaa mielenhäiriötä.
Niinpä. Silti ihan kuin moni mies kuvittelisi olevansa ainoa mies maailmassa, joka on ihastunut nuorempaan naiseen ja on aidosti yllättynyt, kun tuodaan esille, että näitä tilanteita sattuu naisille yhtenään. Varsinkin, jos nainen on kaunis.