Tapasin "elämäni naisen" 5-kymppisenä, enkä ole edes puhunut hänen kanssa.
Heippa.
Olen 5-kymppinen mies, joka on eronnut reilu kolme vuotta sitten pitkästä avioliitosta. En ole todella pitkään aikaan tuntenut kiinnostusta ketään kohtaan. Elämä on pyörinyt töiden, lasten ja harrastusten ympärillä, kunnes yhtäkkiä minulle täysin tuntematon nainen (ehkä 35-40 -vuotias) lähijunassa on saanut minun tuntemaan jotain, mitä en ole aiemmin tuntenut. Tunteen, joka vavistuttaa koko kehoa ja ajatukset pyörivät usein hänen ympärillä. Olen nähnyt hänet vain muutaman kerran (ilmeisesti kulkee samaa linjaa minun kanssa töihin/harrastuksiin) ja siksi tämä tuntuu aivan älyttömältä. Vastaavanlaisia tunteita olen viimeksi tuntenut joskus teini-iässä jonkun ensirakkauden kouristuksissa. Olen iloinen, että tällaiset tunteet ovat heränneet, koska ajattelin, etten enää koskaan tunne mitään vastaavanlaista. Mutta toisaalta tuntuu myös hieman ahdistavalta, koska minun on siirryttävä mukavuusalueelta ja tehdä jotain aloitetta.
Ymmärrän täysin, että tämä kuullostaa erikoiselta. Katseemme on tämän naisen kanssa kohdanneet usein, mutta en todellakaan osaa tehdä mitään aloitetta. Olen pyrkinyt instagramin kautta katsoa löytyisikö hänen näköistä naista, koska koen, että se olisi järkevin tapa lähestyä.
Ihmisenä olen aina ollut jalat maassa oleva ja hyvällä itsetunnolla höystetty, mutta tämän tuntemattoman naisen edessä olen kuitenkin jollain ihmeen tavallla toimintakyvytön... :-/
Tällainen tuntuu uskomattomalta, mutta tämä tunne on ollut jo jonkin aikaa ja ei ole laantunut. En edes tiedä onko hän esim. varattu tai jos hän edes on minut huomannut. Saattahan olla niin, että olen aamujunassa vain yksi mies muiden joukossa (ja näinhän se todennäköisesti onkin), mutta ei tämä ajattelemalla parane. En saa koskaan tietää, jos en toimi. Olen kyllä komea, sosiaalinen ja ikäisekseni todella nuorekas. En myöskään ole mikään friikki tai ihminen, jolla on pakkomielteitä. Mikäli hän on varattu tai muuten vain ei kiinnostunut se olisi ok ja voisin jatkaa elämää sillä tiedolla, mutta raastavinta tässä on todellakin tämä uusi tunneskaala ja tietämättömyys.
Ajatuksia?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Mikähän evoluution mekanismi tämä on, että naisilla on tarve lytätä palstamiesten itsetunto naisasioissa? Olisiko siinä jotain, että kun nainen ei tiedä millainen mies on, niin silloin hänet pitää estää lisääntymästä. Jonkinlaista riskien minimointia. Veljelleen tai hyvännäköiselle ja mukavalle kaverimiehelleen nainen ei koskaan sanoisi näin, vaan kehottaisi lähestymään, kuten minua on naiskavereiden taholta kehotettu.
En koskaan kehottaisi veljeäni lähestymään 15 - 20 v nuorempaa naista. Kehottaisin häntä lähestymään _oman ikäistään_ naista.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän evoluution mekanismi tämä on, että naisilla on tarve lytätä palstamiesten itsetunto naisasioissa? Olisiko siinä jotain, että kun nainen ei tiedä millainen mies on, niin silloin hänet pitää estää lisääntymästä. Jonkinlaista riskien minimointia. Veljelleen tai hyvännäköiselle ja mukavalle kaverimiehelleen nainen ei koskaan sanoisi näin, vaan kehottaisi lähestymään, kuten minua on naiskavereiden taholta kehotettu.
Onko noin vaikea ymmärtää? Minä en lytännyt omassa viestissäni, vaan toin esille, että nainen kokee lähestymisen täysin eri tavalla kuin mies. Mies ei varmaan osaa ajatella lainkaan sitä kautta, että suurin osa naisista saa lähestymisiä paljon ja useimmat ei-toivottuja. Tuntemattoman miehen lähestyminen ei ole mikään ihana kohteliaisuus kuten miehille ilmeisesti on.
Jos tuntee ja tietää kyseisen miehen, niin vastaukseni ei kuitenkaan kovin paljon poikkeaisi siitä vastauksesta, jonka tähän annoin. Nähtävästi miesten on hyvin vaikea nähdä itseään siinä roolissa, että voisi olla pelottava. He eivät joudu pelkäämään junassa ja bussissa työmatkallaan, että joku alkaa seuraamaan tms.
Asialla ei ole mitään tekemistä lyttäämisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan kehottaisi veljeäni lähestymään 15 - 20 v nuorempaa naista. Kehottaisin häntä lähestymään _oman ikäistään_ naista.
Vaikka veljesi sanoisi, että nainen vaikuttaa kiinnostuneelta ja kenties sinäkin olisit tehnyt saman huomion?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kamalaakin kamalampi ohje. Se 15-20-vuotta nuorempi nainen saattaa hyvinkin olla ihastunut kyseiseen mieheen, mutta neuvosi kuultuaan lannistuu ja kaikin puolin onnellinen suhde jää syntymättä. 🥺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä palstan cockblockailu koske pelkästään näitä ikäerotilanteita, vaan ihan kaikkia tilanteita. Ihan kaikki palstamiehet ovat teidän mielestänne niin taukkeja, että yksikään heistä ei tule koskaan ansaitsemaan ketään naista, edes 50 vuotta vanhempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka veljesi sanoisi, että nainen vaikuttaa kiinnostuneelta ja kenties sinäkin olisit tehnyt saman huomion?
Miehet eivät käsitä, että he itse kuvittelevat sen nuoren naisen kiinnostuksen heitä kohtaan, koska ovat itse niin kiimoissaan.
Se että nainen katsoo silmiin ympärillään olevia ihmisiä ei kerro mitään kiinnostuksesta. Päinvastoin nuorena naisena saatoin helposti katsella silmiin 20 v vanhempia papparaisia juuri siksi, että ei olisi edes tullut mieleen olla heistä kiinnostunut. 50 v mies on kolmikymppuselle naiselle niin vanha ukkeli, ettei häntä edes rekisteröi 'miehenä', vaan enemmänkin seniorina, joille ollaan kohteliaita ja ystävällisiä korkean iän vuoksi.
Minä olen siis ollut nuori nainen ja kerron tämän kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kamalaakin kamalampi ohje. Se 15-20-vuotta nuorempi nainen saattaa hyvinkin olla ihastunut kyseiseen mieheen, mutta neuvosi kuultuaan lannistuu ja kaikin puolin onnellinen suhde jää syntymättä. 🥺
Olen eri, mutta tuntemattomien lähestymiset ovat aina riskaabeleja ihan iästä riippumatta ja ikäarviot on täyttä mielikuvitusta niin kauan kun et oikeasti tiedä toisen ikää. Ap voi olla nuoremman näköinen tai vanhemman, nainen taas voi olla nuorempi tai vanhempi, joten se ei tässä ole niin olennaista, vaikka kuulostaakin hyvin tavanomaiselta asetelmalta naisen kannalta. Eli reilusti vanhempi täysin tuntematon mies koettaa lähestyä jossain arkipäivän tilanteessa.
Kannattaa mahdollisimman pian päästä puhekontaktiin, jo muutama lause paljastaa onko ihminen sellainen kuin kuvitteli. Turha tuhlata aikaa haaveiluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, on olemassa 0,00001% mahdollisuus, että nuori nainen on ihastunut 20 v vanhempaan mieheen. 👍
Vierailija kirjoitti:
Herkkä partakukkanen se taas saa väristyksiä Hertta-sarjan inspirpimana.
Mitkä aiheet tänne sopii että ei saa haukkuja? Olette niin v maisia että toivon että tämä palsta suljetaan. Niin voitte potkia kodin seiniä puuskemalla vihaa johonkin muuhun kohteeseen. Olette te saatanan merkillistä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä palstan cockblockailu koske pelkästään näitä ikäerotilanteita, vaan ihan kaikkia tilanteita. Ihan kaikki palstamiehet ovat teidän mielestänne niin taukkeja, että yksikään heistä ei tule koskaan ansaitsemaan ketään naista, edes 50 vu
Olen eri, mutta taisit loukkaantua siitä, että naiset näkevät tilanteen aika eri tavalla kuin sinä näet. Itseäni ihmetyttää miksi niin monen miehen on niin vaikea ymmärtää naisen näkökulmaa? Heti kun tulee jokin vastaus, joka kyseenalaistaa sen oman näkökulman, purskahtaa esille naisten haukkuminen yleisesesti ja värikkäin ilmaisuin.
Ei se kyllä kovin hyvää kuvaa anna. Suhtaudutaako pakkeihinkin samalla tavalla. "Mutta sinähän katsoit minua junassa ja annoit ymmärtää. " Miehiä, joita kannattaa vältellä on paljon, koska heidän näkökulmansa naisiin on lähtökohtaisesti vihamielinen heti, jos tulee yksikin poikkeava mielipide, jopa palstalla tuntemattomia naisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei siis ymmärrä olevansa klisee, kun alkaa kuvitella mahdollisuutta suhteeseen random tuntemattoman kauniin nuoren naisen kanssa, joka voisi olla iän puolesta ap:n lapsi.
Tai sitten aloitus on trollin kirjoittama. Nuo naurettavat ikäero + setämies -tarinat saavat aina paljon kommentteja.
Vain suomessa on niin negatiivisia ihmisiä, että sabotoivat tilanteet jo etukäteen pelkkien omien oletusten tai ennakkoluulojensa perusteella.
Itse olen sitä koulukuntaa, että mitä sitten, jos joku mies alkaa kuvitella minun olevan romanttisesti kiinnostunut hänestä, jos vain olen hymyillyt hänelle tai intoutunut keskusteluun. Kyllä se asia sitten selviää, jos mies ehdottaa treffejä ja annan hänelle pakit kohteliaasti - ja mies oppii siitä, että ei kannata olettaa mitään, mutta on ehdottoman ok kertoa omista tunteistaan.
Minut on kaksikymppisenä iskenyt 46-vuotias mies. Asui samassa talossa ja yksien pikkujoulujen aikana tuli juttelemaan ja meillä alkoi siitä pieni suhde, joka loppui siihen, kun mies muutti toiselle puolen suomea. Ei haitannut ikäero ainakaan minua, eikä mies minua siksi lähestynyt, että olin nuori ja kiinteä, vaan siksi, että olimme samalla aaltopituudella henkisesti.
Omia tunteita ei kannata elätä, eikä niiden ilmaisemista, mutta pitää oppia ilmaisemaan ne toiselle, tuntemattomalle ihmiselle tilanteen mukaan. Jos on täysin tuntematon ja ei-deittailuskene, niin silloin erityisen varovaisesti ja hitaasti. Jos asassa on jotain molemminpuolista, niin aika kyllä avaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkkä partakukkanen se taas saa väristyksiä Hertta-sarjan inspirpimana.
Mitkä aiheet tänne sopii että ei saa haukkuja? Olette niin v maisia että toivon että tämä palsta suljetaan. Niin voitte potkia kodin seiniä puuskemalla vihaa johonkin muuhun kohteeseen. Olette te saatanan merkillistä porukkaa.
Täytyy sanoa, että omakin näkemys miehistä on palstalla aika paljon muuttunut. En ollut käsittänyt, että on niin paljon miehiä, jotka suorastaan vihaavat naisia ja joille nainen on vain liikkuva, jahdattava kohde. Tällaisia miehiä en onneksi livenä tunne, mutta onneksi evoluutio on opettanut varomaan miehiä, jotka koettavat pokata vieraita naisia arkipäivän tilanteissa, joskus hyvinkin intensiivisesti niin että joutuu pakenemaan ja vaihtamaan reittejä.
Monet huutaa kuorossa, että sairasta settiä.
Aivan yhtä luonnollista, kuin vaikkapa homo- tai transseksualismi. Ellet tietenkään ole niin ahdasmielinen (persu?), että pidät myös ko. asioita sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Monet huutaa kuorossa, että sairasta settiä.
Aivan yhtä luonnollista, kuin vaikkapa homo- tai transseksualismi. Ellet tietenkään ole niin ahdasmielinen (persu?), että pidät myös ko. asioita sairaana.
Tämä! Hahahaa! :D Itseasiassa tavallaan ironisesti jopa "luonnollisempaa", koska vanhempien miesten kiinnostus nuorempiin naisiin on hyvin yleistä, huomattavasti yleisempää kuin vaikkapa homoseksualismi. Tällä tavoin ajattelemalla voisi jopa todeta, että "luonnollisempaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei siis ymmärrä olevansa klisee, kun alkaa kuvitella mahdollisuutta suhteeseen random tuntemattoman kauniin nuoren naisen kanssa, joka voisi olla iän puolesta ap:n lapsi.
Tai sitten aloitus on trollin kirjoittama. Nuo naurettavat ikäero + setämies -tarinat saavat aina paljon kommentteja.
Vain suomessa on niin negatiivisia ihmisiä, että sabotoivat tilanteet jo etukäteen pelkkien omien oletusten tai ennakkoluulojensa perusteella.
Itse olen sitä koulukuntaa, että mitä sitten, jos joku mies alkaa kuvitella minun olevan romanttisesti kiinnostunut hänestä, jos vain olen hymyillyt hänelle tai intoutunut keskusteluun. Kyllä se asia sitten selviää, jos mies ehdottaa treffejä ja annan hänelle pakit kohteliaasti - ja mies oppii siitä, että ei kannata olettaa mitään, mutta on ehdottoman ok kertoa omista tunteistaan.
Minut on kaksikymppisenä isken
Pikkujouluissa iskeminen on ihan eri asia kuin tuikituntemattoman lähestyminen julkisessa liikennevälineessä.
Ainahan voi kysyä lähteekö treffeille ja jos ei lähde, niin pyytää anteeksi lähestymistä.
"Joo, on olemassa 0,00001% mahdollisuus, että nuori nainen on ihastunut 20 v vanhempaan mieheen. 👍"
Ehkä tuo epäusko johtuu siitä, ettet koe enää omaa miestäsi haluttavana. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö häntä nuorempi nainen voisi olla häneen tai johonkuhun hänen ikäiseensä ihastunut ja haaveilla parisuhteesta hänen kanssaan. 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet nuorekas omasta mielestäsi eli näytät farmareihin pukeutuneelta hopeaketulta? Onhan farkkusi kivipestyt, nuorentavat vielä enemmän 😂
Ja valkoiset tennarit hohtaa kilpaa valkaistujen hampaiden kanssa.
Hyi helvetti mitä paskatekstiä-
Ettekö parempaan pysty?