Tapasin "elämäni naisen" 5-kymppisenä, enkä ole edes puhunut hänen kanssa.
Heippa.
Olen 5-kymppinen mies, joka on eronnut reilu kolme vuotta sitten pitkästä avioliitosta. En ole todella pitkään aikaan tuntenut kiinnostusta ketään kohtaan. Elämä on pyörinyt töiden, lasten ja harrastusten ympärillä, kunnes yhtäkkiä minulle täysin tuntematon nainen (ehkä 35-40 -vuotias) lähijunassa on saanut minun tuntemaan jotain, mitä en ole aiemmin tuntenut. Tunteen, joka vavistuttaa koko kehoa ja ajatukset pyörivät usein hänen ympärillä. Olen nähnyt hänet vain muutaman kerran (ilmeisesti kulkee samaa linjaa minun kanssa töihin/harrastuksiin) ja siksi tämä tuntuu aivan älyttömältä. Vastaavanlaisia tunteita olen viimeksi tuntenut joskus teini-iässä jonkun ensirakkauden kouristuksissa. Olen iloinen, että tällaiset tunteet ovat heränneet, koska ajattelin, etten enää koskaan tunne mitään vastaavanlaista. Mutta toisaalta tuntuu myös hieman ahdistavalta, koska minun on siirryttävä mukavuusalueelta ja tehdä jotain aloitetta.
Ymmärrän täysin, että tämä kuullostaa erikoiselta. Katseemme on tämän naisen kanssa kohdanneet usein, mutta en todellakaan osaa tehdä mitään aloitetta. Olen pyrkinyt instagramin kautta katsoa löytyisikö hänen näköistä naista, koska koen, että se olisi järkevin tapa lähestyä.
Ihmisenä olen aina ollut jalat maassa oleva ja hyvällä itsetunnolla höystetty, mutta tämän tuntemattoman naisen edessä olen kuitenkin jollain ihmeen tavallla toimintakyvytön... :-/
Tällainen tuntuu uskomattomalta, mutta tämä tunne on ollut jo jonkin aikaa ja ei ole laantunut. En edes tiedä onko hän esim. varattu tai jos hän edes on minut huomannut. Saattahan olla niin, että olen aamujunassa vain yksi mies muiden joukossa (ja näinhän se todennäköisesti onkin), mutta ei tämä ajattelemalla parane. En saa koskaan tietää, jos en toimi. Olen kyllä komea, sosiaalinen ja ikäisekseni todella nuorekas. En myöskään ole mikään friikki tai ihminen, jolla on pakkomielteitä. Mikäli hän on varattu tai muuten vain ei kiinnostunut se olisi ok ja voisin jatkaa elämää sillä tiedolla, mutta raastavinta tässä on todellakin tämä uusi tunneskaala ja tietämättömyys.
Ajatuksia?
Kommentit (131)
"Tällaisia kokemuksia voi tulla, vaikka suurin osa on tietysti ihan normaaleja. Anna naiselle numerosi ja pyydä ottamaan yhteyttä, kun hänet näet seuraavan kerran. Hän voi vaihtaa reittiä milloin tahansa, joten on toimittava nopeasti. Ja kuulostaa siltä, että olet ihan normaali :)"
Tämä on huonoin mahdollinen neuvo. Jos elokuvissa naiset tarttuvat tuon kaltaiseen täkyyn, sitä ei tapahdu oikeasti. Ennemminkin kyseinen nainen alkaa pelätä Ap:tä kuin ruttoa.
Kerron esimerkin omasta elämästäni. Kotini vieressä oli rakennustyömaa ja siellä työskenteli minua täsmälleen 15 vuotta vanhempi mies. Tätä en kuitenkaan tiennyt vielä tuolloin. Hän moikkasi minua aina, jos sattui olemaan ulkona minut nähdessään. Joskus hän kommentoi säätä tai vallitsevaa maailmatilannetta. Toisinaan hän totesi, että eipä olla nähty pitkään aikaan. Aloin pitää häntä tosi mukavana miehenä ja odottaa, että näkisimme jälleen. Eräänä päivänä hän sitten kysyi minulta muka ohimennen, että haluaisinko lähteä hänen kanssaan leivoskahveille. Tuossa vaiheessa hän nimittäin jo tiesi, että olen kovasti makean perään:D
Kertomani jutun pointti on se, että jos hän olisi esittänyt pyyntönsä ilman tutustumista, olisin ehdottomasti kieltäytynyt. Vähitellen ehdin kuitenkin ihastua hänen persoonaansa ja nyt olemme sitten täydellisen rakastanut pari:)
"15 vuotta vanhemmalla on ihan eri rytmi elämässä. Ero korostuu, jos olette yhdessä 10 tai 20 vuotta. Todennäköisesti seksihalut myös matalammat, kunnes se loppuu kokonaan. "
Mun vanhemmilla on ikäeroa 20 vuotta, olleet onnellisiä noin 40 vuotta yhdessä, nyt äiti 60 ja isä 80. Seksistä itse en ole välittänyt oikein koskaan. Voin sitä harrastaa jos toinen haluaa, mutta sinkkuna olen voinut ihan tyytyväisenä elää vuosiakin ilman, ja voisin myös parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
"15 vuotta vanhemmalla on ihan eri rytmi elämässä. Ero korostuu, jos olette yhdessä 10 tai 20 vuotta. Todennäköisesti seksihalut myös matalammat, kunnes se loppuu kokonaan. "
Mun vanhemmilla on ikäeroa 20 vuotta, olleet onnellisiä noin 40 vuotta yhdessä, nyt äiti 60 ja isä 80. Seksistä itse en ole välittänyt oikein koskaan. Voin sitä harrastaa jos toinen haluaa, mutta sinkkuna olen voinut ihan tyytyväisenä elää vuosiakin ilman, ja voisin myös parisuhteessa.
Mun isoäitini oli jo leski tuon ikäisenä. Hänellä oli vilkas oma kaveripiiri niin avioliitossa kuin leskenä, joten hän pärjäsi hyvin. Silti on tosiasia, että harvassa asiassa 50-vuotias ja 65-70-vuotias ovat samalla viivalla. Ja ymmärrän kyllä, miksi isoäiti rakastui isoisään, eikä muuta ollut tehtävissä kuin ottaa hänet. Mutta ei tuohon ikäeroon kannata pyrkimällä pyrkiä etsimällä eri ikäistä.
122. Toki olisi parempi tutustua ensin, mutta välttämättä ap ei enää koskaan näe koko naista enää. Ovat tavanneet junassa vain muutaman kerran eli toista tilaisuutta ei välttämättä tule. Tilanne on aivan erilainen kuin kotisi vieressä oleva rakennustyömaa.
Mutta molemmissa tilanteissa epäonnistumisen riski on suuri. En itse ole vielä koskaan lähtenyt kenenkään tuntemattoman treffeille pyytäjän ja seuraan hakeutujan kanssa tutustumaan lähemmin. Kiitän vain kohteliaisuuksista ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän evoluution mekanismi tämä on, että naisilla on tarve lytätä palstamiesten itsetunto naisasioissa? Olisiko siinä jotain, että kun nainen ei tiedä millainen mies on, niin silloin hänet pitää estää lisääntymästä. Jonkinlaista riskien minimointia. Veljelleen tai hyvännäköiselle ja mukavalle kaverimiehelleen nainen ei koskaan sanoisi näin, vaan kehottaisi lähestymään, kuten minua on naiskavereiden taholta kehotettu.
En koskaan kehottaisi veljeäni lähestymään 15 - 20 v nuorempaa naista. Kehottaisin häntä lähestymään _oman ikäistään_ naista.
Ap: n nainen on 35-40 vuotias ja ap vähän päälle 50 vuotias. Käytännössä nainen voi olla jopa 42v ja ap 51v ja silloin ikäeroa olisi vain 9 vuotta, eikä se ole oikeasti paljon. Me emme tiedä, koska nykyisin naisten ikää on vaikea arvata. Ehkä
Eikös ap sanonut olevansa 49, "viisikymppinen" siis.
Mutta joo, ikäerosta on turha puhua, koska ikää on vaikea arvioida, minusta 10-15v. ei vielä ole kovin iso ikäero, kun aikuisia kuitenkin ollaan.
"Eikös ap sanonut olevansa 49, "viisikymppinen" siis.
Mutta joo, ikäerosta on turha puhua, koska ikää on vaikea arvioida, minusta 10-15v. ei vielä ole kovin iso ikäero, kun aikuisia kuitenkin ollaan."
Miten niin ikää on vaikea arvioida? Kyllä ihminen on täsmälleen sen ikäinen, miltä näyttää!
Vierailija kirjoitti:
Sulle sopisi sitten ehkä tuo toisen ketjun Iltasanomien mikropenismies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle sopisi sitten ehkä tuo toisen ketjun Iltasanomien mikropenismies.
Tai toisaalta ehkä ei, jos sitä miestä harmittaisi, kun toinen ei ole seksistä innoissaan.
Tätä lukiessa tuli olo, että onhan onnenpotku olla jo päässyt yhteyteen oman mielitietyn kanssa. Kummallisinta oli, että hän pyöri mielessäni useita kuukausia lähes pakonomaisesti ennen kuin todellinen yhteys syntyi. Ja se yhteys ei ollut vain yksipuolinen siitä lähtien. Nyt rauha on laskeutunut sisimpään, mutta on vielä matka taitettavana, ennen kuin tuon rakkauden voi sallia saapuvaksi koko potentiaalissaan.
Mikä vinkkini on? Kriiseilin paljon ottaisinko yhteyttä vai annanko kohtalon hoitaa asian, niin että kaikki tapahtuisi omalla painollaan mikäli niin on tarkoitettu. Kaikessa yllättävyydessään jälkimmäinen kävi toteen. Nyt haluan uskoa, että asiat tapahtuvat myös jatkossa pakottamatta, hiljalleen, juuri niin kuin pitääkin. Erikoinen voima tätä maailmaa ohjaakin. Jopa silloin, kun siihen on lähes menettänyt uskonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän evoluution mekanismi tämä on, että naisilla on tarve lytätä palstamiesten itsetunto naisasioissa? Olisiko siinä jotain, että kun nainen ei tiedä millainen mies on, niin silloin hänet pitää estää lisääntymästä. Jonkinlaista riskien minimointia. Veljelleen tai hyvännäköiselle ja mukavalle kaverimiehelleen nainen ei koskaan sanoisi näin, vaan kehottaisi lähestymään, kuten minua on naiskavereiden taholta kehotettu.
En koskaan kehottaisi veljeäni lähestymään 15 - 20 v nuorempaa naista. Kehottaisin häntä lähestymään _oman ikäistään_ naista.
Vaikka veljesi sanoisi, että nainen vaikuttaa kiinnostuneelta ja kenties sinäkin olisit tehnyt saman huomion?
Miehet eivät k
Arvelisitko kiinnostuvasi 50-vuotiaana 65-70 -vuotiaista miehistä?
Puhu lähinnä nyt vain itsestäsi. Minä jopa nuorena olen kohdannut oikeasti monia todella viehättäviä huomattavasti itseäni vanhempia miehiä. Vaikka minulla on aina ollut miehiä, jotka ovat olleet minua muutaman vuoden nuorempia, niin onhan maailmassa, vaikka kuinka paljon todella kuumia vanhempia miehiä. Sitä ei voi kieltää. Kauniit ja kuumat ovat yleensä sitä kokoelämänsä ja kaikissa iässä.
Minua on lähestynyt myös paljon miehiä, eikä kiinnostukseni ole koskaan ollut ikäkysymys.