Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja sijoituksilla elämiseen!

Vierailija
12.02.2025 |

Nyt omistan kolme asuntoa, ei muita sijoituksia. Tai siis asun yhdessä, toinen omassa käytössä "mökkinä", kolmas vuokralla.

Jos myisin asunnot ja hankin rahoilla sijoitusvarallisuutta (pörssiosakkeet, rahasto-osuudet, velkakirjat jne), _mitä_ minun kannattaa hankkia, kun haluan saada tuloa osingoista ym. ilman, että koko ajan myyn ja ostan uusia. Tavoittelen siis sijoituksillani tasaista tulovirtaa, ilman suuria riskejä.

Aikomus olisi muuttaa edullisesti vuokralle, pois Suomesta. 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta offshore-firma, jonka tilille siirrät rahat. Sinne sitten luottokortti, jota käytät arjessasi. Tavoittele noin 10 prosentin tulovirtaa pääomastasi. Esimerkki: jos sinulla on miljoonan varallisuus, todennäköisesti 100k vuodessa riittää elämiseen. Suomessa voit olla sosiaalipummina, kunhan et erehdy kertomaan kellekään tästä järjestelystä.

Vierailija
22/35 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos tulovirtaa haluat, niin pitää ostaa sellaisten pörssiyhtiöiden osakkeita, jotka jakavat osinkoja. Niissä on riskinsä, mutta esimerkiksi rahasto-osuuksista ei tule tulovirtaa. Riskiä voi pienentää myös hajauttamalla maantieteellisesti, niin ettei pelkästään Helsingin pörssin osakkeita. 

Osingot eivät tutkimusten mukaan ole keino lisätä sijoitusten tuottoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmaan miljonäärit palstailee täällä. 

Vierailija
24/35 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättyisit jos tietäisit keitä kaikkia täällä palstailee päivittäin...

Vierailija
25/35 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä heitäkin on, mutta onhan ihan taviksillakin usein kymmenien ja satojentuhansien sijoitusvarallisuutta. 

Kun ap:lla on omistusasuntoja, onkin kiintoisaa selvittää, saisiko niiden myyntihinnalla sellaisen pesämunan, että tuotolla pystyy maksamaan (edes) tulevan kotinsa vuokran. Tämähän tietty riippuu ihan siitä, millä hinnalla kämpät menevät kaupaksi.

Vierailija
26/35 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättyisit jos tietäisit keitä kaikkia täällä palstailee päivittäin...

Hjarkimo? Nalle? Musk?

🤭

Vierailija
27/35 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on. Kukaan ei kysyis tältä palstalta neuvoa kun parempia palstoja on netti täynnä. Jos sijottajia löytyy niin hyvin pienin panoksin sitä tekeviä kuten minä. Tietysti saattaa löytyä yksilöitä, joilla on isojakin sijoituksia, mutta en usko että kovinkaan paljon. Tai eivät ainakaan täällä jaksa asiaan vastata.

Vierailija
28/35 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksi harvoista anonyymeistä palstoista. Siksi täällä voi matalammalla kynnyksellä keskustella raha-asioista.

Sijoitusasunnon vuokratuotto on omasta mielestäni luotettavampaa säännöllistä tuloa kuin pörssiosakkeisiin perustuva tuotto. Siksi itse pyrin saamaan vuokratuotosta semmoisen tulovirran, joka käy ruokarahaksi, miksei voisi käydä vuokran maksuunkin, jos haluaisi jostain syystä asua vuokralla (en keksi, miksi haluaisin, mutta ihmisillä on omat syynsä eivätkä kaikki ole kuin minä). Rahastoihin säästän isompien kertainvestointien varalta. Sieltä voisin ottaa vaikka keittiöremonttiin rahaa, tai auton vaihtoon. 

Vierailija
29/35 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö homma saada valmiiksi heti? Nyt osakkeet ovat kalliita ja asunnoista saa huonon hinnan. Itse pyrkisin toteuttamaan tuollaisen muuvin silloin, kun suhdanne on päinvastainen tähän. 

Noin alkuun sijoittaisin ne vuokratuotot rahastoihin ja hankkisin sillä kokemusta aiheesta.

Mitkä vuokratulot?

Vierailija
30/35 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä heitäkin on, mutta onhan ihan taviksillakin usein kymmenien ja satojentuhansien sijoitusvarallisuutta. 

Kun ap:lla on omistusasuntoja, onkin kiintoisaa selvittää, saisiko niiden myyntihinnalla sellaisen pesämunan, että tuotolla pystyy maksamaan (edes) tulevan kotinsa vuokran. Tämähän tietty riippuu ihan siitä, millä hinnalla kämpät menevät kaupaksi.

Suurin osa asuntokeinottelijoista elää edelleen vuodessa -22

Vierailija
31/35 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yksi harvoista anonyymeistä palstoista. Siksi täällä voi matalammalla kynnyksellä keskustella raha-asioista.

Sijoitusasunnon vuokratuotto on omasta mielestäni luotettavampaa säännöllistä tuloa kuin pörssiosakkeisiin perustuva tuotto. Siksi itse pyrin saamaan vuokratuotosta semmoisen tulovirran, joka käy ruokarahaksi, miksei voisi käydä vuokran maksuunkin, jos haluaisi jostain syystä asua vuokralla (en keksi, miksi haluaisin, mutta ihmisillä on omat syynsä eivätkä kaikki ole kuin minä). Rahastoihin säästän isompien kertainvestointien varalta. Sieltä voisin ottaa vaikka keittiöremonttiin rahaa, tai auton vaihtoon. 

Vuokratuottoa ootellessa vai miten meni noilla 6000 jotka odottaa vuokralaista hesassa oikotiellä

Vierailija
32/35 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokratuottoa ootellessa vai miten meni noilla 6000 jotka odottaa vuokralaista hesassa oikotiellä

No omissa neljässä sijoitusasunnossa on kaikissa hyvät vuokralaiset. Aika vakaata on ollut. 

Vierailija
33/35 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö homma saada valmiiksi heti? Nyt osakkeet ovat kalliita ja asunnoista saa huonon hinnan. Itse pyrkisin toteuttamaan tuollaisen muuvin silloin, kun suhdanne on päinvastainen tähän. 

Noin alkuun sijoittaisin ne vuokratuotot rahastoihin ja hankkisin sillä kokemusta aiheesta.

Mitkä vuokratulot?

Aloittajan kolmas asunto on vuokralla. Ne vuokratuotot. 

Vierailija
34/35 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommentista. Olen myös ollut tyytyväinen vuokratuottoon, mutta ajattelin, että kun nykyiset vuokralaiset lähtevät saatuaan opinnot valmiiksi, myisin asunnon.

Haluan muuttaa pois Suomesta, enkä ole enää valmis ostamaan asuntoa ulkomaasta. Sekin on jo koettu. Siksi vuokralle. Yksinkertaisempaa vaihtaa asuntoa näin, kun tiedän kyllästyväni aika pian paikallaanoloon.

Ap

Vierailija
35/35 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuntoja on kuitenkin kolme, eikä kannattaisi pitää yksi vuokralla (tasainen kuukausitulo) ja myydä vain yksi tai kaksi asuntoa muihin sijoituksiin? Tämä tasaisi suhdannevaihteluita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi