Eron jälkeen mies ei maksa enää lastensa kuluja
Lapset 18 ja 19 vuotta, opiskelevat, asuvat kotona, ei opintotukea. Isä päätti että raha menee nyt uuteen perheeseen. Itse olen TODELLA tiukilla koska lapset asuu luonani. Työnhaku kovaa mutta kumpikaan ei saa mitään. Miten ihmeessä tästä voi selvitä? :(
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset aikuisia eli olisko parasta keskustella lasten kanssa suoraan, Vai ollaanko sitä helikopteroitu niin pitkälle ettei elämän realiteetit ole koskaan ollut kohdalla.
Muksut hampurilaisia kääntämään tai muuta vastaavaa iltaisin ja viikonloppuisin. HiFi-liikkeessä minäkin olin töissä peruskoulusta lähtien. Raskastahan tuo on, mutta tulipahan opittua työntekemisen arvo.
Ei pääse tällä hetkellä. Luitko mahdollisesti että esim. McDonaldsiin oli 42000 hakijaa kesätöihin ja 800 pääsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset aikuisia eli olisko parasta keskustella lasten kanssa suoraan, Vai ollaanko sitä helikopteroitu niin pitkälle ettei elämän realiteetit ole koskaan ollut kohdalla.
Muksut hampurilaisia kääntämään tai muuta vastaavaa iltaisin ja viikonloppuisin. HiFi-liikkeessä minäkin olin töissä peruskoulusta lähtien. Raskastahan tuo on, mutta tulipahan opittua työntekemisen arvo.
Ei pääse tällä hetkellä. Luitko mahdollisesti että esim. McDonaldsiin oli 42000 hakijaa kesätöihin ja 800 pääsi
Ei nämä jotkut tollot tajua vaan elävät jossakin vuosikymmenien takaisessa ajassa jolloin töihin vain mentiin. Eivät tajua nykypäivän todellisuutta.
Lapset voisivat ilmoittaa isälleen, että muuttavat toistaiseksi tämän luokse heikon taöoudellisen tilanteensa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkos se AP tienaakaan jos ei tule kotona asuville lapsille opintotukea ollenkaan?
Sen Kela katsoo varakkaamman vanhemman mukaan. Itse olin äidin kirjoilla, mutta opiskelutukea hakiessa käskivät siitä huolimatta ruinata isältä kun se oli rikas. Ei muuten antanut sentin senttiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Lapset voisivat ilmoittaa isälleen, että muuttavat toistaiseksi tämän luokse heikon taöoudellisen tilanteensa vuoksi.
Ei aikuinen voi noin vaan muuttaa kenenkään nurkkiin asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Eipä sille mitään voi. Itse huolsin lapset avioliitossakin yksin. Sama homma jatkui eron jälkeen. Lasten isällä ei kiinnosta.
Varaa minulla on, mutta elän itse todelka niukasti. En käytä rahaa oikeastaan kuin pakolliseen elämiseen ja auto on luksus.
No omia valintojahan nuo on, jos päättää laittaa rahansa luksusautoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonkos se AP tienaakaan jos ei tule kotona asuville lapsille opintotukea ollenkaan?
Netto 2200. Vuokra 1100 pk-seudulla, siitä ruuat, sähköt, bussit, yksi romuauto joka suht halpa mutta pakollinen töissä käymisen vuoksi, puhelimet, lääkkeet niin oikeasti rahaa ei vain tahdo jäädä.
Jos on auto niin nyt asumaan kauemmas ja vuokra putoaa heti 300e.
1 auto ja 3 kulkijaa, millä haet sen jälkeen töitä opintojen oheen jos muuttaa syrjempään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä sille mitään voi. Itse huolsin lapset avioliitossakin yksin. Sama homma jatkui eron jälkeen. Lasten isällä ei kiinnosta.
Varaa minulla on, mutta elän itse todelka niukasti. En käytä rahaa oikeastaan kuin pakolliseen elämiseen ja auto on luksus.
Minun auto ei ainakaan ole luksus vaan 2500 euroa aikanaan maksanut, suht hyvin palvellut, toki silloin tällöin pikku remppaa ollut
Elatusvelvollisuus voi kuitenkin jatkua täysi-ikäisyyden saavuttamisen jälkeen koulutuskustannusten vuoksi opiskelevan henkilön kohdalla, jos elatusvelvollisuus harkitaan kohtuulliseksi. Tätä velvollisuutta kutsutaan koulutusavustukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun auto ei ainakaan ole luksus vaan 2500 euroa aikanaan maksanut, suht hyvin palvellut, toki silloin tällöin pikku remppaa ollut
Tuossahan luki, että auto on luksus.
Eipä se köyhyys onneksi enää kauaa kestä kun pian lapset jo muuttavat pois kotoa.
On epäreilu tilanne ja ymmärrän että harmittaa, mutta ole kiitollinen hyvistä väleistä lasten kanssa ja koita tukea heitä niillä resursseilla mitä sinulla on.
Varmaan 2 vuoden sisällä viimeistään ovat jo töissä ja jokatapauksessa ovat oikeutettuja tukiin kun muuttavat omilleen valmistuttuaan 2 asteen koulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Elatusvelvollisuus voi kuitenkin jatkua täysi-ikäisyyden saavuttamisen jälkeen koulutuskustannusten vuoksi opiskelevan henkilön kohdalla, jos elatusvelvollisuus harkitaan kohtuulliseksi. Tätä velvollisuutta kutsutaan koulutusavustukseksi.
Maksetaan tdella harvoin. Ensisijaiset tulonlähteet opintotuki, opintolaina, työ.
Oikeuteen jos mennään niin kanteen pitää nostaa aikuinen lapsi, joka pitää selittää miksi opintolaina tai työ ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et selviä ap mitenkään
En niin. Mies kovatuloinen mutta melko vttumainen. Normaali keskustelu ei auta. Hänen mielestään lapset ei ansaitse hänen rahojaan. Hän oli se joka lähti ja perusti uuden perheen samantien. Raha menee sinne.
Uli uli. Olisiko kannattanut pitää huolta itsestään ja ulkonäöstään? Ehkä joskus tarjota vaikka seksiä :D Nuorempi uusi naikkonen varmaan tikkaa kaikki nämä boksit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja uuteen vähän uudempaa vuosimallia olevaan naiseen ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksetaan tdella harvoin. Ensisijaiset tulonlähteet opintotuki, opintolaina, työ.
Oikeuteen jos mennään niin kanteen pitää nostaa aikuinen lapsi, joka pitää selittää miksi opintolaina tai työ ei käy.
"Oikeuskäytännössä on vahvistettu useaan otteeseen koulutusavustuksen olemassaolo. Lukio-opintojen kohdalla vakiintunut käytäntö on, että koulutusavustusta maksetaan."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä lapset puoliksi, exälle menee kaikki tuet kahdesta lapsesta(yli 400e/kk), silti meidän pitäisi maksaa kaikki hankinnat ja uhriudutaan, jos muistutetaan, että exän pitäisi maksaa tuilla edes jotain. Molempien lapsien KAIKKI vaatteet on meidän ostamia, koska muuten kulkevat risaisilla ja pienillä vaatteilla.
Tuo reilu 400€/kk on todella vähän kahdesta lapsesta, jos vanhempien tuloissa on suuri epäsuhta. Mutta hienoa, että pidätte edes lasten vaatteista huolta. Niitä kai pystyy käytettynä ostamaan varsin edullisesti, jos se rahanmeno hiertää. Eikä tarvitse pelätä, että ex humputtelee ne rahat johonkin muuhun.
Vanhemmat tienaa yhtä paljon(vähän). Nämä eivät ole elatusmaksuja, niitä ei ole puolin eikä toisin. Ovat lapsilisät, plus muita tukia toiselle lapselle. Äiti maksaa ruuat kahdelle viikolle kuukaudessa, käytännössä katsoen me maksetaan loppu. Isä saa tukia lapsista 0e. Ei mene minun oikeudentajuntaan, että toinen vanhempi voi luistaa lusmuilla kuluista.
Toin vain näkökantaa, että ei se aina ole isä, joka ei suostu maksamaan lasten asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi otit miehen joka ei halua maksaa. Komea mies taisi olla mutta luonne täysii kusipää.
Enpä tajunnut silloin reilu 20 vuotta sitten.
Tainnut vaihtaa nuorempaan kun oli sen aika ja huomasi että lapset aikuistuivat eikä tarvitse enää maksella. Oiva päätös, uskaltaisimpa itsekin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja uuteen vähän uudempaa vuosimallia olevaan naiseen ;)
Mistä päättelit, että kirjoittaja on lesbo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan luki, että auto on luksus.
Oletko autisti?
ei