Työtön työkyvyttömyyseläkkeelle?
Olen kohta 50 v, yh kahdelle lapselle. Töitä on haettu kolme vuotta. Nyt on tilanne alkanut olemaan sellainen, etten edes pysyisi työhön enää, itsetunto on laskenut sen verran pohjalle. Jopa ihmisten kanssa oleminen jännittää.
Onko minusta enää työelämään ja mitä töitä voisin edes hakea? Koulutusta vastaavaa toimistotyötä ei vain ole
Miten olette päässet työkyvyttömyyseläkkeelle? Ei tässä ole mitään järkeä roikkua te toimiston kirjoilla vuodesta toiseen. Miten minun tulisi toimia ja mihin ottaa yhteyttä? Virkailijaa en ole nähnyt koskaan.
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikko itsetunto ei ole sairaus, eikä työttömyyskään ole, vaikka moni suhtautuukin työttömyyteen kuin se olisi parantumaton sairaus.
Sulla pitää ensin todeta sairaus, mikä estää työkyvyn ja saada siitä lääkärinlausunto, minkä jälkeen alkaa vuosien rumba.
Entä, jos ei mihinkään työpaikkaan saa jäädä, kun työt ei onnistu.
Miten muka 30-vuotiailla on testattu työkykyä, kun on niin nuori vielä.
Voin muuten kertoa, että kaupungin työpaikasta, kun saa työtodistuksen niin siihen on merkitty sairaslomat, ainakin minulla oli.
Onko tuo laillista edes? Pyydä uusi työtodistus ilman sairasloma-mainintoja.
No, siitä on jo jokunen vuosi, kun sen sain.
Kaupungin rekry osasto sen tekee.
Julkinen eli kaupunki merkitsee sairaslomapäivät työtodistukseen.
Ei pääse nykyään millään eikä helpolla.Monta kertaa hakenut,täysin työkyvytön lääkärien mukaan.Kela on ensiaskel ongelmiin.Syitä on monia.Jos nyt pääsen töihin tarvitsen kaiken ja se on kallista.Entiseen työhön minusta ei enää ole.Sairastuin töissä.Olen avoin ,sosiaalinen pärjäisin hyvin mitä teinkin,tykätty.Nyt kaikki fyysisesti fragaa.Henkisesti pari syytä ilmeni.Lääkkeet aih.nyt helpompaa..En olisi hakenut tkeläkettä mutta lääkärin ehdotus.Terv.kesk.lääkäri ei osannut laatiia b-lausuntoa.Kela siirsi heti ö-lootaan hakemuksen.Vaikeaa on päästä nykyään
Vierailija kirjoitti:
Ei minulle ainakaan. Helsingin kaupungin palveluksessa 1997-2023. Ei merkattu työtodistuksessa poissaoloja. Eteenkin loppuvuodet paljon poissaoloja. Ei merkattu edes kuntoutustukijakso 2020-2023, ennen tk eläkettä, jonka sain 2023. Monisairas, ikä tänä vuonna 55v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikko itsetunto ei ole sairaus, eikä työttömyyskään ole, vaikka moni suhtautuukin työttömyyteen kuin se olisi parantumaton sairaus.
Sulla pitää ensin todeta sairaus, mikä estää työkyvyn ja saada siitä lääkärinlausunto, minkä jälkeen alkaa vuosien rumba.
Voin muuten kertoa, että kaupungin työpaikasta, kun saa työtodistuksen niin siihen on merkitty sairaslomat, ainakin minulla oli.
Älä valehtele. Työtodistuksessa ei saa ikinä olla sairauslomia. Olet saattanut saada jonkun muun todistuksen kuin virallisen työtodistuksen., Oliko se kenties vain todistus työttömyyskassalle tai työvoimaviranomaiset tms, missä näkyy poissaolot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulle ainakaan. Helsingin kaupungin palveluksessa 1997-2023. Ei merkattu työtodistuksessa poissaoloja. Eteenkin loppuvuodet paljon poissaoloja. Ei merkattu edes kuntoutustukijakso 2020-2023, ennen tk eläkettä, jonka sain 2023. Monisairas, ikä tänä vuonna 55v.
Miksi minulle sitten merkittiin.
6 kuukauden sijaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele. Työtodistuksessa ei saa ikinä olla sairauslomia. Olet saattanut saada jonkun muun todistuksen kuin virallisen työtodistuksen., Oliko se kenties vain todistus työ
Ei vaan työtodistus.
Se on mulla. Pitäisikö siitä tehdä rikosilmoitus?
Vierailija kirjoitti:
No ei merkitse. Olen itse noita myös kirjoittanut sekä kaupungilla että valtiolla, eikä virallisiin työtodistuksiin kirjoiteta niitä ikinä. Joku viranomaistaho saattaa pyytää todistuksia, joissa poissaolot näkyvät, mutta ne eivät ole virallisia työtodistuksia, niissä on eri otsikkokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei merkitse. Olen itse noita myös kirjoittanut sekä kaupungilla että valtiolla, eikä virallisiin työtodistuksiin kirjoiteta niitä ikinä. Joku viranomaistaho saattaa pyytää todistuksia, joissa poissaolot näkyvät, mutta ne eivät ole virallisia työtodistuksia, niissä on eri otsikkokin.
No, se on työtodistus minkä sain ja siinä on sairaslomat merkitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kai hyvää tuuria kun pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle pitkän työttömyysputken jälkeen. Jotkut sanovat, että pitää olla tietty aika sairaslomalla ennen kuin voi hakea työkyvyttömyyden perusteella sairaslomaa, mutta minä pääsin ihan suoraan työttömän "statuksella" (vuosi sitten).
Mikä se työkyvyttömyyden syys siis on?
Ahdistuneisuushäiriö (F41.1)
Minulla on ahdistuneisuushäiriön lisäksi diagnosoitu keskivaikea/vaikea masennus,epävakaa persoonallisuushäiriö,post traumaattinen stressihäiriö ja monia muita fyysisiä vaivoja päälle. Eläkkeelle ei pääse,vaikka on pitkäaikaistyötön. Mitenkäs kummassa sinä pääsit noin heppoisilla perusteilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen on 2023 tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minulle sitten merkittiin.
6 kuukauden sijaisuus.
Jos sitten sijaisille merkitään. Minulla oli vakituinen työ 1997-2023, ehkä sen vuoksi ei poissaolot merkitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se kenties ilmoitus työsuhteen loppumisesta, mikä toimitetaan mm. työvoimaviranomaiselle? Se ei ole virallinen työtodistus ja siinä on eri otsikkokin. Työtodistus on se, mikä työntekijän pitää periaatteessa itse pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kai hyvää tuuria kun pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle pitkän työttömyysputken jälkeen. Jotkut sanovat, että pitää olla tietty aika sairaslomalla ennen kuin voi hakea työkyvyttömyyden perusteella sairaslomaa, mutta minä pääsin ihan suoraan työttömän "statuksella" (vuosi sitten).
Mikä se työkyvyttömyyden syys siis on?
Ahdistuneisuushäiriö (F41.1)
Minulla on ahdistuneisuushäiriön lisäksi diagnosoitu keskivaikea/vaikea masennus,epävakaa persoonallisuushäiriö,post traumaattinen stressihäiriö ja monia muita fyysisiä vaivoja päälle. Eläkkeelle ei pääse,vaikka on pitkäaikaistyötön. Mitenkäs kummassa sinä pääsit noin heppoisilla perusteilla?
Oletko 60 + ? Silloin pääse vähän helpommin.
T.eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se kenties ilmoitus työsuhteen loppumisesta, mikä toimitetaan mm. työvoimaviranomaiselle? Se ei ole virallinen työtodistus ja siinä on eri otsikkokin. Työtodistus on se, mikä työntekijän pitää periaatteessa itse pyytää.
Ei työvoimaviranomaiselle mitään lappua toimiteta.
Ja se on työtodistus.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä silti joka vuosi työkyvyttömyyseläkkeelle pääsee porukkaa.
Työttömien työkyvyttömyyseläkehakemuksista hylätään 90%. Eli kyllä työttömiäkin pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle, jopa 10% hakijoista. Työmarkkinatukea saavien työttömien hakemuksista hylätään yli 99%.
Kun kaikista työkyvyttömyyseläkehakemuksista hylätään 25%.
Mitä korkeammalla sosioekonomisessa hierargiassa ihminen on, sitä helpompi hänen on päästä työkyvyttömyyseläkkeelle.
156: Usko jo, saamasi todistus Ei OLE VIRALLINEN TYÖTODISTUS. Pyysitkö sinä edes sitä, vai annettiinko se automaattisesti? Laita googleen hakuasanoiksi työtodistus poissaolot, niin saat paljon osumia ja faktaa siitä, saako siinä todistuksessa olla poissaolomainintoja.
Vierailija kirjoitti:
156: Usko jo, saamasi todistus Ei OLE VIRALLINEN TYÖTODISTUS. Pyysitkö sinä edes sitä, vai annettiinko se automaattisesti? Laita googleen hakuasanoiksi työtodistus poissaolot, niin saat paljon osumia ja faktaa siitä, saako siinä todistuksessa olla poissaolomainintoja.
Se on virallinen työtodistus.
Työtodistus pitää lain mukaan antaa ilman pyytämistä. Jos haluaa arvostelut niin ne pitää pyytää erikseen.
Onko tuo laillista edes? Pyydä uusi työtodistus ilman sairasloma-mainintoja.