Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön työkyvyttömyyseläkkeelle?

Vierailija
11.02.2025 |

Olen kohta 50 v, yh kahdelle lapselle. Töitä on haettu kolme vuotta. Nyt on tilanne alkanut olemaan sellainen, etten edes pysyisi työhön enää, itsetunto on laskenut sen verran pohjalle. Jopa ihmisten kanssa oleminen jännittää. 

Onko minusta enää työelämään ja mitä töitä voisin edes hakea? Koulutusta vastaavaa toimistotyötä ei vain ole

Miten olette päässet työkyvyttömyyseläkkeelle? Ei tässä ole mitään  järkeä roikkua te toimiston kirjoilla vuodesta toiseen. Miten minun tulisi toimia ja mihin ottaa yhteyttä? Virkailijaa en ole nähnyt koskaan.

Kommentit (194)

Vierailija
101/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyllyttäjä.

Pyllyttäjä. 

Vierailija
102/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys ja itsetunnon lasku ei ole perusteita työkyvyttömyyseläkkeelle.  

Entäs masennus?  

No onko sinulla ihan kliinisesti diagnosoitu masennus? Otettu MRI-kuvat, poissuljettu alkavat muistisairaudet yms.? Onko masennusta yritetty parantaa lääkehoidolla ja terapialla, ja jos nämä ei ole auttaneet niin sähköhoidolla, ja silti masennusoireet jatkuvat niin voimakkaina, että et kykene mihinkään työhön? 

On keskivaikea masennus todettu jo 3 v sitten,lääkkeet olleet siitä asti. Terapiaan en ole päässyt. Pitäisi olla vaikea masennus siihen päästäkseen,no en voi ihan sängyssä vaan maata kun on noi 10 ja 12 v lapset.

En ole saanut mitään työtä en pääse edes haastatteluihin. Lapsen luokkakaver

Eikös miinus kympillä jo saa ilmaiset silmälasit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile esin vaikka hakea tiskarin,siivoojan,pakkaajan työtä ja jos pääset niin, yritä sitten oman alan töitä. vuokrafirmojen kautta voit saada lyhyitä keikkatöitä ja toivottavasti siitä voit päästä eteenpäin. tiskareina ja siivoojina keikkailee ihan korkeakoulutettuja jotka ei ole saanu oman alan työtä. ei niitä cv s tarvi mainostaa mutta voi maksaa laskuja.

kokeile siis jotain ei oman alan työtä niin se voi joskus tärpätä nopeammin.

Vierailija
104/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs masennus?  

No onko sinulla ihan kliinisesti diagnosoitu masennus? Otettu MRI-kuvat, poissuljettu alkavat muistisairaudet yms.? Onko masennusta yritetty parantaa lääkehoidolla ja terapialla, ja jos nämä ei ole auttaneet niin sähköhoidolla, ja silti masennusoireet jatkuvat niin voimakkaina, että et kykene mihinkään työhön? 

On keskivaikea masennus todettu jo 3 v sitten,lääkkeet olleet siitä asti. Terapiaan en ole päässyt. Pitäisi olla vaikea masennus siihen päästäkseen,no en voi ihan sängyssä vaan maata kun on noi 10 ja 12 v lapset.

En ole saanut mitään työtä

No ei saa

Vierailija
105/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kokeile esin vaikka hakea tiskarin,siivoojan,pakkaajan työtä ja jos pääset niin, yritä sitten oman alan töitä. vuokrafirmojen kautta voit saada lyhyitä keikkatöitä ja toivottavasti siitä voit päästä eteenpäin. tiskareina ja siivoojina keikkailee ihan korkeakoulutettuja jotka ei ole saanu oman alan työtä. ei niitä cv s tarvi mainostaa mutta voi maksaa laskuja.

kokeile siis jotain ei oman alan työtä niin se voi joskus tärpätä nopeammin.

Olen 49 v, noita töitä on tehty jo vaikka mitä. Nyt en ole täällä Helsingissä niihin hommiin enää päässyt. Ei niissä hommissa suomalaisia näy ,ei oteta. Kaikkia töitä on haettu.

Vierailija
106/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs masennus?  

En ole saanut mitään työtä

Helsingissä ei pääse. Yritin viimeksi kesällä. Otettiin jo kaikki veri- ja päihdekokeetkin jotka ovat ok. En päässyt Helsingissä mt polin asiakkaaksi ylilääkärin päätösellä. Keskivaikean masennuksen dg ollut jo 3 vuotta psykiatrilta. Silloin 3 v sitten en jaksanut terapiaa aloittaa avioeron takia. Nyt en päässyt edes psyk sh käynneille. Pitäisi olla vaikea masennus ylilääkärin mukaan. Yksityiseen ei ole varaa. Olen nyt vaan syönyt lääkkeitä ilman mitään käyntejä missään kesän jälkeen. Terv keskus lääkäri määräsi. 

En jaksaisi yrittää taas. Viimeksi hylkäävä päätös potilaaksi ottamisesta vei sängyn pohjalle 2 vrk. En ymmärrä miksi en pääse edes psyk sh juttusille.

Vierailija
107/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs masennus?  

On keskivaikea masennus todettu jo 3 v sitten,lääkkeet olleet siitä asti. Terapiaan en ole päässyt. Pitäisi olla vaikea masennus siihen päästäkseen,no en voi ihan sängyssä vaan maata kun on noi 10 ja 1

Ehkä siellä perusterveydenhoidon puolella pääsisit psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa keskustelemaan. Hän voisi myös auttaa sinua eteenpäin. Niiltä käynneistä kertyisi myös näyttöä julkisen sektorin ajan saamiseksi. Jostainhan hyvinvointialueen on sitten ostettava kuitenkin se psykiatrin aika, jos sille on perusteltu tarve kuten Kelan edellyttämä lausunto.

Vierailija
108/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on psorireuma jota ei saada kuriin, migreeni puolet kuukaudesta, unettomuus, vasen nilkka turpoaa ja menee mustelmille kun nostan jotain tai kävelen kaupan läpi. Astma , ibd, ylilliikkuvat nivelet ja ptsd. Oikea peukalo ei liiku(olen oikea kätinen) rannekanavannahtauma molemmissa käsissä, vatsalihakset kramppaa leikkauskomplikaation takia. Ja ptsd (lääkärit,sossut,kela lähinnä triggeröi paniikkikohtaukset) kuukautiset estää kaiken elämän viikon kuukaudesta.

En kelpaa sairaseläkkeelle, kivunhoito toimimaton ja kaiken olen tehnyt mitä lääkärit, sossut ja kela on keksineet pyytää.

En saa työttömyysetuutta,en sairaspäivärahaa, en kuntoutustukea enkä toimeentulotukea.

Ikää saman verran.

Miksi et saa sairauspivärahaa?

Vierailija
109/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi b-lausunnoin masennuksella sairaslomalla. Sitten b-lausunto omaan eläkeyhtiöön. Se on siinä! Ja niin elämä alkaa ja masennus lähtee.

Vierailija
110/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi b-lausunnoin masennuksella sairaslomalla. Sitten b-lausunto omaan eläkeyhtiöön. Se on siinä! Ja niin elämä alkaa ja masennus lähtee.

Noin sinne PÄÄSEE. Joten miksi joku alapeukuttaa?

Vierailija
111/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nykyisin pääse työkyvyttömyyseläkkeelle, ellei ole ns. seinähullu (skitso). Vaikka omat lääkärisi ja erikoislääkärit olisivat sitä mieltä, että olet työkyvytön, vakuutuslääkärit näkevät sinussa työkykyä. Sinua pyöritellään kuntouttavassa työtoiminnassa arvioitavana ja tehdään sataviisikymmentä lausuntoa. Sitten kun eläkeikään on puoli vuotta, saatat päästä eläkkeelle. Näin meillä sosialismissa, jossa ihmiset maksaa veroja luullen niitä käytettävän toisten hyväksi.

Vierailija
112/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tsemppiä sulle !

Pieni vinkki: 12 ja 10 vuotiaat lapset voivat jo auttaa kotiaskareissa. Voivat auttaa myöskin kantamaan pyykkisäkit.

Vierailija
113/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä homma, mutta pelkästään työttömyys tai koulutusta vastaavan työn puute ei ole syy työkyvyttömyyseläkkeelle. Sehän ei ole sairaus. Oikeampi ratkaisu on uudelleenkoulutus tai jonkin muun työn haku.

Masennuksen perusteella työkyvyttömyyseläkkeelle pääsy on mahdollista, mutta vaatii ensin vuoden sairauslomaa ja useita vuosia kuntoutustuella, jonka aikana yritetään kuntouttaa työkykyiseksi. Ja sairausloman ja kuntoutustuenkin saanti masennusdiagnoosilla voi olla vaikeaa. Se käytännössä edellyttää vaikeaa masennusta, useita lääkekokeiluja, itsemurhayrityksiä, osastohoitoja, joskus psykoottistasoista oirekuvaa, mahdollisesti lisädiagnooseja, erilaisia hoitoyrityksiä tuloksetta.

Vierailija
114/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksa siivota kotia, kun olen töissä. 

Koti on siivoamatta ja siivoan aina työttömyysjaksolla jonkun verran. 

Vierailija
115/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en jaksa siivota kotia, kun olen töissä. 

Koti on siivoamatta ja siivoan aina työttömyysjaksolla jonkun verran. 

Jos on 6 kuukauden sijaisuus niin hyvä, jos kerran sinä aikana jaksaa siivota. Illat ja viikonloput on pakko levätä. 

Vierailija
116/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläke on tarkoitettu ihmisille joilla on vähän isompia asioita kuin jänskättää. 

Vierailija
117/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläke on tarkoitettu ihmisille joilla on vähän isompia asioita kuin jänskättää. 

Juu, yksi on hoitanut lapsiaan ja harrastaa sitä ja tätä. 

Miten ei jaksa töissä käydä? 

Vierailija
118/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän vuotta työttömänä, fyysisesti sairaana, en saa enää edes sairauspäivärahaa, kuntoutukseenkaan en kykene. Ei pääse eläkkeelle. Olen työttömänä työnhakijana ilman työnhakuvelvoitetta. Nyt kun tukia leikattiin olen masentunut.

Vierailija
119/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seitsemän vuotta työttömänä, fyysisesti sairaana, en saa enää edes sairauspäivärahaa, kuntoutukseenkaan en kykene. Ei pääse eläkkeelle. Olen työttömänä työnhakijana ilman työnhakuvelvoitetta. Nyt kun tukia leikattiin olen masentunut.

Ja sitten on niitä jotka on 20 vuotta sitten päässeet helposti työkyvyttömyyseläkkeelle, ovat jaksaneet tehdä eläkkeellä 4 lasta ja hoitaa niitä. 

En käsitä. 

Toiset ei pääse ja oma koti voi olla vuoden siivoamatta, jotta jaksaa töissä, vapaa-aika on pakko levätä, ei jaksa vapaa-ajalla tavata ketään eikä tehdä mitään. 

Vierailija
120/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten on niitä jotka on 20 vuotta sitten päässeet helposti työkyvyttömyyseläkkeelle, ovat jaksaneet tehdä eläkkeellä 4 lasta ja hoitaa niitä. 

En käsitä. 

Toiset ei pääse ja oma koti voi olla vuoden siivoamatta, jotta jaksaa töissä, vapaa-aika on pakko levätä, ei jaksa vapaa-ajalla tavata ketään eikä tehdä mitään. 

Meillä on jotain ötököitäkin, mutta kun en jaksa siivota. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi