Parhaat toppahanskat -gallup
Pärjäsimme viime talven halvoilla Hans Company -hanskoilla, mutta nyt ulkoillaan jo pitkiä aikoja joten etsinnässä ovat vedenpitävät ja lämpimät toppahanskat parivuotiaalle. Löytyvätkö mielestänne samasta paketista vai suositteletteko jotain merkkiä märälle kelille ja jotain toista pakkaselle? Reimatec tuntuu ainakin välikausihanskoissa olevan hyvä, mutta Rasavilliäkin täällä suositaan... Auttakaahan ettei pikkupoika joudu kärsimään kylmistä käsistä talvella!!!
Kommentit (7)
Lämipimmiät talvihanskat erityisesti. Reimatecit toimii hyvin välikausihanskoina, ja talvihanksat ehkä suojakelillä, mutta ovat onnettoman kylmät talvipakkasilla.
Noin vuoden vanhalle oli helppo laittaa käteen lassien hanskat, joissa oli vetokerju käden selässä.
Peukalopotit!
Oli pojalla käytössä kolme talvea ( nyt 4.5v ei enään kestä käytössä) ja olivat aivan super loistavat!! Vesipysyi ulkopuolella, kädet lämpimänä ja tosi kovalla pakkasella villalapaset alle.
- Reimatec-rukkaset: Jäykät ja vaikka koko 0 niin liian isot ja aika kylmätkin
- Reimatec Minitec-rukkaset: Oli helppo pukea, koska vetskari sivussa. Aina piti olla ohkanen puuvillatumppu sisällä koska muuten ei pysynyt kädessä. Vetskarin kautta tuli vesi sisään jos nyt vesilammikossa neiti kättä uitti
- Jonathan-rukkaset koko 0: Lämpöiset ja istuivat hyvin käteen. Saumoja ei ole vissiin teipattu, mutta koskaan ei vesi tullut sisään. Ehkä muutaman kerran kosteutta oli tihkunut sisään ulkoilun jälkeen?
- Lenne-rukkaset koko 0: Aikas samanlaiset kuin nuo Jonathanin :)
Tänä talvena käyttöön otetaan taas Lennet ja Jonathanit, nuo rasavilit kiinnostaa myös :)
Rasavilit on tosi lämpöiset ja pysyvät hyvin myös kuivina, vaikka ei ollakaan ihan vesikelillä niitä käytetty, koska siihen ne on melkein liian lämpöiset.
Jonathanit on hinnaltaan tosi edulliset. Just eilen ostin Sellon Sembaloista viidellä eurolla. Jonathanit on myös lämpöiset ja nekin pitää aika hyvin vettä. Vesisateessa tulee saumoista pitkän ulkoilun aikana vesi läpi (kuten tänään kävi välikausihanskoille), mutta kun ne on niin halvat, niin olen ostanut usemman parin, joten voi vaihtaa kuivat vaikka kesken ulkoilun.
Reimatecit pitää kyllä vettä, mutta ne on kylmät ja sillä hinnalla tahtoisin saada myös lämpimät hanskat. Mä en myöskään tykkää Reimatecin kiristysremmistä, kun se on hankala lapsen laittaa itse kiinni.
Nämä olivat viime talvena aivan ehdottomat meidän 2v tytöllä. Kädet olivat aina lämpimät ja kuivat ja vaikka talvi oli mitä oli, niin ovat hyvässä kunnossa vielä tätäkin talvea varten!
ja pakkaskeleille jonathanit / lennet joissa lämmin karvavuori. Nyt haen jotain muuta noiden reimatecien tilalle,olen niin monta kertaa jo pettynyt rukkasten laatuun että hinta on mulle liikaa. Uutena pitää veden, mutta liian pian vedenpito-ominaisuus katoaa...
Onko noissa monien kehumissa peukalopoteissa teipatut saumat tms.... pitääkö ihan oikeasti vesileikeissäkin (mitä valitettavasti taitaa talvellakin riittää) kädet kuivana?
Mä lisäisin tähän että jos jollain ois tietoa hyvin istuvista hanskoista niin niitä mielellään kokeilisin meidän 1,5-vuotiaalle..pojalle menee heti hermo jos ei saa lapiosta otetta..lapaset alkaa olla liian kylmät jo=)