Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurkkuani myöten täynnä kaveriin joka ei vastaa yhtään mitään meidän kutsuihin

Vierailija
11.02.2025 |

Kesällä kutsuttu yhteiseen tekemiseen - eivät vastaa mitään. Varmaan kolme kutsua laitettiin. 

Talvelle kutsuttu yhteiseen juttuun, taas ei tule vastaus ja myöhemmin ohimennen tulee vastaus😳 että eivät pääse. Perheen isäntä ei edes tiedä, kun myöhemmin puhuimme, että heitä on kutsuttu.

Lisäksi pyydetty lapsiaan yhteiseen joulutekemiseen, ei vastata. 

Aivan helvetin epäkunnioittavaa käytöstä! En halua olla kaveria tälläisen kanssa, joka ei ikinä ole kohdellut meitä ikinä mitenkään kunnioittavasti.

Kommentit (156)

Vierailija
81/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi huonoa käytöstä. Mutta nelikymppisetkin on nykyään niin estyneitä ja kompleksisia, ettei osata edes vastata ei kiitos.

Blaa blaa, tuo on sanaton ei kiitos. Ei kenenkään ole pakko vastailla mitään vapaa-ajallaan. Ihmisten oma elämä.

Et itsekään olisi iloinen, kun sulle ei vastata. ?   Kohteliaasti kieltäytyä jos ei halua/voi mennä.

Eikö sulle ole opetettu kohteliaisuutta ?

Eivät kaikki ihmiset ole kohteliaita tai eivät vaivaudu sitä kaikille olemaan. Sellaista se on. Et sinä sille mitään mahda.

Vierailija
82/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsut pitää lähettää molemmille, jos näyttää siltä, etteivät yhden kautta mene kummallekin tiedoksi.

Voisi myös laittaa vastauspyynnön tiettyyn päivämäärään mennessä.

Siitä kyllä olen samaa mieltä kuin joku muukin aiemmin kirjoittaneista, että se, jonka kaveri on kysymyksessä, saisi itse pitää yhteydet kavereihinsa.

Meillä joskus mies ja sen kaveri olettivat, että vaimot pitävät yhteydet ja sopivat tapaamisista. Sanoin miehelle monta kertaa, että sopikaa keskenänne, kyllä paistan ja keitän tarjoilut, mutta en yhteyksiä jaksa kaikkien kanssa pitää. Lapset olivat alle kouluiän ja vauva talossa. - Siitä se suhde hiipui kun ei onnistunut herroilta viestintä, vaikka samoissa työporukoissa liikkuivat.

Samoin mies oletti, että pidän yhteyksiä hänen sukulaisiinsa, joita en tuntenut enkä ollut tavannut. Onnetonta. Olin aivan järkyttynyt hänen kumminsa hautajaisissa, kun tuolloin sain tietää että ko. h

No ei ole mitenkään erityinen suhde, jos eivät pidä edes yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaako sua ollenkaan, miksi ei jaksa? Perui kuitenkin hyvissä ajoin ja te muuthan pääsette ja voitte tehdä ihan sitä, mitä aioittekin tehdä, ei teiltä mitään peruunnu. Ei jaksa on harvoin tekosyy. Se on yleensä todellakin ihan oikea syy.Se on hyvä, että on soroMnoo, kun sinua ystävänä ei yhtään kiinnosta, mitä kuormittavaa ystäväsi elämässä on, vaan ainoastaan itsesi ja kaveriesi kuusi lasta. Yksi kuormitustekijä poistuu kaverisi elämästä

Kirjoitin lyhyemmän version. Kyllä minä tämän kaverin taustat ihan hyvin tiedän, ollaan tunnettu yli 10v. On käyttäytynyt aiemminkin hyvin itsekkäästi ja itsekeskeisesti. Tämä "ei jaksaaja" jaksoi kuitenkin paljon muita juttuja samalla viikolla. Meidät on nyt prioriteettilistalla vaan laskettu aika alas.

Mistä ihmeestä sinä tiedät ettei meiltä peruunnu mitään? 2vrk on todella lyhyt varoitusaika, jos tapaaminen on sovittu yli kuukausi etukäteen. "Ainoastaan kuusi lasta" kertoo siitä ettei sinulla ole lapsia. Tälläisissa lapsiperheissä jos jossain eletään ruuhkavuosia ja on satumainen tuuri, ettei kukaan meistä ole mm. tapaamisajankohtana kipeänä. Saadaksemme yhteistä aikaa on lapsille sovittava hoitajat, jos puolisoillakin olisi ollut omia menoja. Tai meillä olisi voinut olla vaikka mitä konserteista sukulaisten tapaamisiin, jotka peruimme priorisoidaksemme prinsessaa. Tapaamisen tarjottavatkin on saatettu jo suunnitella ja ostaa kaikkien ruokailijoiden rajoitteiden ja makumieltymysten mukaan.

No, enää ei priorisoida. Minä sanoin yhteiselle kaverillemme, että siltoja en polta mutta en enää ehdota yhtään mitään. Saa prinsessa itse ehdottaa jatkossa järjestää tapaamisia ja kysyä kuulumisia jos yhtään kiinnostaa

Vierailija
84/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkaa kutsumasta, poista elämästäsi ja unohda. So simple.

Nyt alamme aktiivisesti näin toimia. Paras oli tuo kun kutsuttu heidät lomalle ja perheen isä ei edes tiedä tästä. Esittääkö, vai onko puoliso joku narsisti, joka päättää aivan kaikesta heidän tekemisestään?!

Ne on keskenään puhuneet teistä ja etteivät halua olla tekemisissä. Vaimo ei ole vaivautunut kertomaan, koska eivät ole tulossa.

Tai mies esitti ettei tiedä, koska joutui yllättäen tentattavaksi.

Vierailija
85/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää esittäkö kutsua enää tuon ghostaavan vaimon kautta. Häntä ei kiinnosta. Pistä miehesi kutsumaan pelkästään mies ja lapset. Ei kaiken sosiaalisen elämän tarvitse koskea koko perhettä.

Jos tämä vaimo ihmettelee myöhemmin asiaa niin voitte sanoa ihan suoraan että tulkitsitte hänen passiivisuutensa niin ettei halua, ja ette halua olla enää vaivaksi hänelle mutta pidätte kyllä mielellään yhteyttä näihin muihin silti.

Vierailija
86/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää esittäkö kutsua enää tuon ghostaavan vaimon kautta. Häntä ei kiinnosta. Pistä miehesi kutsumaan pelkästään mies ja lapset. Ei kaiken sosiaalisen elämän tarvitse koskea koko perhettä.

Jos tämä vaimo ihmettelee myöhemmin asiaa niin voitte sanoa ihan suoraan että tulkitsitte hänen passiivisuutensa niin ettei halua, ja ette halua olla enää vaivaksi hänelle mutta pidätte kyllä mielellään yhteyttä näihin muihin silti.

Jos mieskään ei sitten tule enää paikalle tai ei edes ilmoita, niin antakaa olla. Kerta riittää. Ottakaa seuraavan kerran yhteyttä joulun toivotusviestillä ja se siitä.

Vierailija
87/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi huonoa käytöstä. Mutta nelikymppisetkin on nykyään niin estyneitä ja kompleksisia, ettei osata edes vastata ei kiitos.

Blaa blaa, tuo on sanaton ei kiitos. Ei kenenkään ole pakko vastailla mitään vapaa-ajallaan. Ihmisten oma elämä.

Et itsekään olisi iloinen, kun sulle ei vastata. ?   Kohteliaasti kieltäytyä jos ei halua/voi mennä.

On kohteliasta ilmoittaa, että kiitos ei, mutta kun siihen ilmoitukseen saa samantien kysymyksen, että miksi ei, mikset siirrä sitä jotain muuta, käykö maanantai paremmin, kenen kanssa olet menossa muualle jne., niin lopettaa sen kohteliaan kiitos ein, koska vastapuoli ei ole kohtelias.

Tämähän se on. Hienotunteisuutta ja kohteliaisuutta olisi hyväksyä se kieltävä vastaus, eikä jatkaa utelemista ja painostusta.

Vierailija
88/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mies sinne ole menossa yhtään sen enempää. Sitä paitsi oma vaimo menee aina jonkun randomin tuttavan edelle.

Vierailija
89/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jätä ne ihmiset rauhaan.

Ne ei ole pätkääkään kiinnostuneita susta. 

Vierailija
90/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kestä tällaista vaatimista ja kyttäämistä kaverisuhteissa yhtään. On todella ahdistavaa, että joku aikuinen oikeasti seuraa sitä, vietänkö aikaa muiden kavereideni kanssa ja sitten ihan tosissaan valittaa, että miten voin nähdä toisia mutta en häntä. Ja tuo, että kun kieltäytyy tapaamisesta, se leimataan heti tekosyyksi. On todella ahdistavaa, kun aletaan tivata syytä ja arvioidaan, onko se oikea syy.  Todellakin on oikeus nähdä ihan ketä tahtoo ja kieltäytyä ilman selittelyä.

Saa olla paha mieli siitä, jos toinen ei halua nähdä. Mutta se on asia, joka pitää käsitellä itse eikä kaataa toisen niskaan.

Vierailija
91/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei jaksa teidän kersoja, mutta eihän sellaista voi sanoa.

No, jos lapset tekee meistä huonompia ihmisiä ja seuraa niin sehän on myös vallan mainio soronoon syy. Se on hyvä tehdä tällä tavalla varhaisessa vaiheessa niin ei tule tuhlattua toistemme aikaa yhtään ylimäärin, lapset tulevat olemaan koko loppuelämämme suurena osana meitä. Huonot kaverit ei.

Vierailija
92/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meitäkin on kutsuttu miehen kaverin luo ja itseäni ei yhtään kiinnosta koko porukka. Mies ei ole halunnut yksin mennä, vaikka sitäkin oon ehdottanut. Joten tehköön mitä haluaa. Ei ole mun ongelma, jos ei pidä kavereihinsa välejä kunnossa.

Meillä on ollut samaa. Miehellä olisi paljonkin kavereita, jos pitäisi heihin enemmän yhteyttä, minulla ei yhtään (omasta halustani), mutta eihän tuo yksin käy juuri koskaan kenenkään luona, eikä kutsu ketään meille, vaikka tietää hyvin, etten minä ole sitä estämässä. Minua ei kiinnosta noilla kavereilla vierailla, koska ei ole heidän kanssaan mitään yhteistä.

Ap:lle sanon, että unohda tuollaiset "kaverit". Miksi kutsut ihmisiä, jotka selvästi eivät halua viettää aikaa kanssanne? Ovatko he ainoat kaverinne?

Vierailija
93/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on "kaveri" joka ei vastannut mitään kun lähetin hyvää joulua. Luki kyllä mutta ei vastannut mitään. Ei se niin kauaa kestä vastata kiitos samoin.

Eikä ollut eka kerta tämän kaverin kohdalla. 

Ajat on muuttuneet. Siitä olikin ketju kun jengi ei enää vastaa jouluntoivotuksiin

Vierailija
94/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla niin, että sen perheen lapset ei halua tavata teidän lapsia?

Minun lapseni kieltäytyi menemästä yhtäkkiä kyläilemään kaverinsa luo. Kaverin äiti soitti ja pyysi käymään. 

Sanoin että lapseni ei halua. Hän kysyi miksi ei halua. En voinut muuta kuin todeta, että en tiedä. Se tuli niin yllättäen.

Ja sen koommin emme kutsuneet puolin eikä toisin.

Vierailija
95/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli sellainen olo, että sinä ap ajat heitä nurkkaan.

Odota jatkossa, että he kutsuu sinut tapaamiseen

Jos kutsua ei tule, niin he eivät vaan halua nähdä sinua.

Olen niin loppu tähän, että toiselle on ihan Ok ettei hän edes vaivaudu vastaamaan. Ei mitään! Meidän pitää kuitenkin tehdä sitä ja tätä. Ei kiitos, näin vaikeaa säätämistä enää meille.

Jotkut on tuollaisia. Ymmärrän sinua hyvin.

Minäkään en halua enää tavata vaikeita ihmisiä, ja sekös aiheutti pskamyrskyn.

Mut ei voi mitään

Oma hyvinvointini on etusijalla. Samoin sinun hyvinvointisi.🌸

No just, mitäs niitten AP:n pommituksen uhrien hyvinvointi? Mulla on yksi tuttava joka pyytää jatkuvasti tekemään jotain kanssaan vaikka tietää että minulla on hirveä työstressi ja olen sairastellut, silti pitäisi jaksaa käyttää kaikki vapaa-aika juuri hänen viihdyttämiseen. Ahdistaa suunnattomasti hänen viestinsä, kun toki ymmärrän että PITÄISI aina vastata. 

Vierailija
96/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla niin, että sen perheen lapset ei halua tavata teidän lapsia?

Minun lapseni kieltäytyi menemästä yhtäkkiä kyläilemään kaverinsa luo. Kaverin äiti soitti ja pyysi käymään. 

Sanoin että lapseni ei halua. Hän kysyi miksi ei halua. En voinut muuta kuin todeta, että en tiedä. Se tuli niin yllättäen.

Ja sen koommin emme kutsuneet puolin eikä toisin.

Vtunko väliä sillä syyllä on? Kyllä aloittajan täytyy aikuisena ihmisenä ymmärtää jättää ihmiset rauhaan.

Vierailija
97/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle ei ainakaan ole opetettu muiden huomioimista. 

Vierailija
98/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko ap lisätä panoksia? Seuraavassa kutsussa kerrot, että auto tulee hakemaan teidät silloin ja silloin.

Kaksi harteikasta, tummiin pukeutunutta miestä, nahkahanskat käsissään, soittavat ovikelloa ja saattavat ystäväperheen autoon.

Oppivatpa olemaan ja arvostamaan yhteistä tekemistänne.

Vierailija
99/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaako sua ollenkaan, miksi ei jaksa? Perui kuitenkin hyvissä ajoin ja te muuthan pääsette ja voitte tehdä ihan sitä, mitä aioittekin tehdä, ei teiltä mitään peruunnu. Ei jaksa on harvoin tekosyy. Se on yleensä todellakin ihan oikea syy.Se on hyvä, että on soroMnoo, kun sinua ystävänä ei yhtään kiinnosta, mitä kuormittavaa ystäväsi elämässä on, vaan ainoastaan itsesi ja kaveriesi kuusi lasta. Yksi kuormitustekijä poistuu kaverisi elämästä

Kirjoitin lyhyemmän version. Kyllä minä tämän kaverin taustat ihan hyvin tiedän, ollaan tunnettu yli 10v. On käyttäytynyt aiemminkin hyvin itsekkäästi ja itsekeskeisesti. Tämä "ei jaksaaja" jaksoi kuitenkin paljon muita juttuja samalla viikolla. Meidät on nyt prioriteettilistalla vaan laskettu aika alas.

Mistä ihmeestä sinä tiedät ettei meiltä peruunnu mitään? 2vrk on todella lyhyt varoitusai

Ihmeellisiä selityksiä. Vaikka tällä  "prinsessalla" ei ole lapsia, hänellä voi olla ihan samalla lailla hankaluuksia saada aikaan järjestettyä kuin teillä perheellisilläkin. Kumma ajatus ettei lapsettomalle ole elämää? Tämä "prinsessa" ei menettänyt yhtään mitään, päinvastoin.

Vierailija
100/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa niiden ihmisten olla rauhassa! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä