Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurkkuani myöten täynnä kaveriin joka ei vastaa yhtään mitään meidän kutsuihin

Vierailija
11.02.2025 |

Kesällä kutsuttu yhteiseen tekemiseen - eivät vastaa mitään. Varmaan kolme kutsua laitettiin. 

Talvelle kutsuttu yhteiseen juttuun, taas ei tule vastaus ja myöhemmin ohimennen tulee vastaus😳 että eivät pääse. Perheen isäntä ei edes tiedä, kun myöhemmin puhuimme, että heitä on kutsuttu.

Lisäksi pyydetty lapsiaan yhteiseen joulutekemiseen, ei vastata. 

Aivan helvetin epäkunnioittavaa käytöstä! En halua olla kaveria tälläisen kanssa, joka ei ikinä ole kohdellut meitä ikinä mitenkään kunnioittavasti.

Kommentit (156)

Vierailija
101/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälläinen kaveri mulla. Ei ole pariin vuoteen enää ollut ystävä tämän toimintansa takia Eniten loukkaa typerä pikkujuttu, mutta meille ei KOSKAAN laita Facessa tykkäyksiä, mutta puolitutulle jota haukkuu minulle, hänen pärstän kuvia käy siellä rakastamassa.vaikka ei käytä Facea. Että sellainen 2-naamainen..

Oikeastiko joku aikuinen ihminen laskee jotain Facebookin tykkäyksiä? Ihme että mulla on edes ystäviä kun en ole koko Facebookissa tykkäilemässä?

Ei laske, mutta on täysin läpinäkyvää että tämä ns hyvä ystävä ignooraa meidät ihan täysin ja pommittaa saman alueen puolituttuja sydämillään 

Sun oikeasti kannattaa jättäytyä somesta hetkeksi pois, tekisi varmasti hyvää. Ei kuulosta terveeltä kytätä ketä tämä ystävä "pommittaa" ja loukkaantua sitten siitä. 

Vierailija
102/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna olisipas erittäin ahdistava ajatus, alkaa viettää jonkun perheen kanssa lomia sen vuoksi, että lapsi on ystävystynyt jonkun muun lapsen kanssa! Joku raja siinäkin, miten elämä lasten ympärillä pyörii.

No todellakin ja ikävä kyllä, koettu on. On oikeastaan omituista, miten jotkut nykyään tuntuu kuvittelevan, että lasten normaali ystävyys on joku perheprojekti, 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta sinä tässä vaikutat ääliöltä. Jos joku ei koskaan vastaa kutsuihinne, niin etkö osaa lukea rivien välistä, etteivät he halua olla kanssanne tekemisissä? 

Vierailija
104/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen näin. Kolme viikon tai kahden välein tehtya tuloksetonta yhteydenottoyritystä ja poistan kyseisen henkilön listoilta. Lisäksi saatan laittaa estoja päälle.

Vierailija
105/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meitäkin on kutsuttu miehen kaverin luo ja itseäni ei yhtään kiinnosta koko porukka. Mies ei ole halunnut yksin mennä, vaikka sitäkin oon ehdottanut. Joten tehköön mitä haluaa. Ei ole mun ongelma, jos ei pidä kavereihinsa välejä kunnossa.

Meillä on ollut samaa. Miehellä olisi paljonkin kavereita, jos pitäisi heihin enemmän yhteyttä, minulla ei yhtään (omasta halustani), mutta eihän tuo yksin käy juuri koskaan kenenkään luona, eikä kutsu ketään meille, vaikka tietää hyvin, etten minä ole sitä estämässä. Minua ei kiinnosta noilla kavereilla vierailla, koska ei ole heidän kanssaan mitään yhteistä.

Ap:lle sanon, että unohda tuollaiset "kaverit". Miksi kutsut ihmisiä, jotka selvästi eivät halua viettää aikaa kanssanne? Ovatko he ainoat kaverinne?

Kuvitteletko tosiaan, että miehesi haluaisi nolata itseään kutsumalla ystäviään teille kylään? Se, etteivät he kiinnosta sinua pätkän vertaa, näkyy kyllä kilometrien päähän, jolloin sekä miehellesi että vieraille tulisi tunne, että miksi kutsutaan, kun ei tule kutsuttu olo, ja talon emäntä vaan nakkelee niskojaan, pahimmassa tapauksessa vetäytyy toiseen huoneeseen tai poistuu paikalta.

Vierailija
106/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se yhteinen juttu tai yhteinen tekeminen ei vaan kiinnosta. 

Ei selvästikään. Se on tullut selväksi. 

Fiksu olisi ymmärtänyt kerrasta, sinä et. En yhtään ihmettele, ettei nk. kaverisi halua kaltaisesi typeryksen kanssa olla, sinähän olet hidasälyinen. 

Vierailija
107/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli sellainen olo, että sinä ap ajat heitä nurkkaan.

Odota jatkossa, että he kutsuu sinut tapaamiseen

Jos kutsua ei tule, niin he eivät vaan halua nähdä sinua.

Olen niin loppu tähän, että toiselle on ihan Ok ettei hän edes vaivaudu vastaamaan. Ei mitään! Meidän pitää kuitenkin tehdä sitä ja tätä. Ei kiitos, näin vaikeaa säätämistä enää meille.

Jotkut on tuollaisia. Ymmärrän sinua hyvin.

Minäkään en halua enää tavata vaikeita ihmisiä, ja sekös aiheutti pskamyrskyn.

Mut ei voi mitään

Oma hyvinvointini on etusijalla. Samoin sinun hyvinvointisi.🌸

No just, mitäs niitten AP:n pommituksen uhrien hyvinvointi? Mul

_______

Ap kertoi jo, että ei enää halua olla niiden kanssa tekemisissä. 

Jokainen huolehtii ensisijaisesti omasta hyvinvoinnistaan.

Eiköhän se ole ihan jees sille kaveriperheellekin? Win win tilanne. Kaikki voittaa. 🌷

Vierailija
108/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä sinä tiedät ettei meiltä peruunnu mitään? 2vrk on todella lyhyt varoitusaika, jos tapaaminen on sovittu yli kuukausi etukäteen. "Ainoastaan kuusi lasta" kertoo siitä ettei sinulla ole lapsia. Tälläisissa lapsiperheissä jos jossain eletään ruuhkavuosia ja on satumainen tuuri, ettei kukaan meistä ole mm. tapaamisajankohtana kipeänä. Saadaksemme yhteistä aikaa on lapsille sovittava hoitajat, jos puolisoillakin olisi ollut omia menoja. Tai meillä olisi voinut olla vaikka mitä konserteista sukulaisten tapaamisiin, jotka peruimme priorisoidaksemme prinsessaa. Tapaamisen tarjottavatkin on saatettu jo suunnitella ja ostaa kaikkien ruokailijoiden rajoitteiden ja makumieltymysten mukaan.

No mikä teiltä sitten peruuntui? Miksi ette voineet tavata kuten on sovittu kk sitten? En puhunut mistään "ainoastaan kuusi lasta", vaan että sinua ei kiinnosta ystäväsi vaan ainoastaan nämä lapset ja sinä itse.

Ja entäs jos joku nyt sitten olisi ollut kipeänä, se varmaan olisi ollut ihan ok syy perua? Vaikka tämä yksi olisi tullut jaksamisensa äärirajoilla?

Mutta joo, vaikeita suhteita ei kannata ylläpitää ja vielä vähemmän kannattaa marttyyrina vuohkata siitä, jos oma seura ei ole toisille tarpeeksi kiinnostavaa.

Vierailija
109/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä sinä tiedät ettei meiltä peruunnu mitään?

Meillä on kuuden naisen porukka, joista sinkku on ehdottomasti kiireisin. Matkustustyö, ikääntyneet vanhemmat ja auttelee siskoaan pienten lasten kanssa. Häneltä joskus peruuntuu tuleminen sen vuoksi, että ei jaksa. Ei tulisi mieleen alkaa nipottamaan, koska tosiaan lapset voi sairastua jne. jolloin sitten peruu joku meistä, joilla on lapsia.

On tapana, että tavataan sillä porukalla, joka pääsee, kun kerran sovittu ja järjestetty on. Jos nyt siellä on sitten joku ruoka joka olisi vain perujalle mieleen, kestetään se ihan kuin aikuiset. 

Mikä teiltä siis peruuntui, ettekö tekään menneet tapaamiseen, kun harmitti niin, että "prinsessa" ei tullut?

Vierailija
110/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä selityksiä. Vaikka tällä  "prinsessalla" ei ole lapsia, hänellä voi olla ihan samalla lailla hankaluuksia saada aikaan järjestettyä kuin teillä perheellisilläkin. Kumma ajatus ettei lapsettomalle ole elämää? Tämä "prinsessa" ei menettänyt yhtään mitään, päinvastoin.

Ja sinulla on varmaan joku lapsiviha. Me perheellisetkin ollaan joskus eletty aikaa, jolloin lapsia ei ollut. Kyllä me tiedetään miten aikataulujen järjestäminen toimii. Normaalijärjellä varustettu osaa luokitella ja priorisoida menonsa. Ja muutosten tapahtuessa tai mielen muuttuessa osaa myös pahoitella, koska ymmärtää mitä toiselta on vaadittu ajan järjestämiseksi. 

Toiset kaverit esim. vastaavat puhelimeen tai soittavat takaisin/viestittävät 95% kerroista, vaikka he olisivat itse kipeitä, väsyneitä, töissä, muissa menoissa jne jne. Toiset kaverit vastaavat 10% puheluista ja aina on joku meriselitys jos yhtään mitään. 

Jos haluaa osoittaa toiselle ettei enää halua pitää yhteyttä tässä elämäntilanteessa, voi asian suhteen olla kuitenkin kohtelias. Voi jättää sopimatta niitä tapaamisia, joita on ollut se 1-2 kertaa vuodessa ja antaa yhteyden hiipua. Sanoo vaikka että viikonloput ovat nyt aivan täynnä eikä halua tuhlata aikaanne. 

Minä ja tämä yhteinen kaveri ollaan vuosien varrella joustettu paljon enemmän tämän prinsessan suuntaan mitä hän meidän suuntaamme.

Vierailija
111/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli tälläinen kaveri lapsella. Nyt viimeiset 4 vuotta olleet buukattuna aivan kellon ympäri ulkomaan matkoja, mökkireissuja, leirejä, safareita, vaellusreissuja. Joka paikkaan pääsivät, vaikka Kiinaan, mutta ei koskaan minnekään meidän kanssa tai edes leikkimään lapsemme kanssa, vaikka tytöt oli ja on siis parhaita ystäviä. Esitimme aina jotain. Aina siis tietenkin me. He eivät koskaan. Aina me, aina hiljaisuus, ja aina somen kautta lopulta nähtiin että muuta ohjelmaa keksitty, usein samaakin mitä me esitetty, mutta muiden kanssa. Ei jaksettu enää tätä helvetin feikkiä ja tekopirteää menoa jossa eivät voi suoraan sanoa miksi eivät vastaa reilusti jotain. Saatiin lopulta parempia ystäviä muulta. Enää en jaksa miettiä heitä. Kamalaa käytöstä koko meidän perhettä kohtaan

Miksi koko perheen pitäs olla kavereita jos lapset on?

Vierailija
112/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä outoa kun aikuiset ihmiset ei osaa suoraan sanoa ettei seura kiinnosta. 

Vierailija
113/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tälläinen kaveri lapsella. Nyt viimeiset 4 vuotta olleet buukattuna aivan kellon ympäri ulkomaan matkoja, mökkireissuja, leirejä, safareita, vaellusreissuja. Joka paikkaan pääsivät, vaikka Kiinaan, mutta ei koskaan minnekään meidän kanssa tai edes leikkimään lapsemme kanssa, vaikka tytöt oli ja on siis parhaita ystäviä.

Kyllä jokainen ymmärtää, että jos ulkomailla, mökillä, leirillä, safarilla, vaellusreissulla tai vaikka Kiinassa, ei siinä ennätä mitään leikkitreffejä järjestellä.

Senkin jokainen ymmärtää, että aika paljon mieluummin tekee perheenä noita asioita kuin jonkun yhden lapsen leikkikaverin takia nököttää kotona.

Mua ottaa päästä kaveri, joka juuri tuolla tavalla laskeskelee mun elämää: olit viime viikolla miehen kanssa pariisissa, joten nyt hyvin voit tulla meidän mökille! Miksi muka et voi, miten niin menoa miehen kanssa, justhan sä olit sen kanssa matkalla! Nyt on kyllä meidän mökin vuoro.

Ei, sinä et omista vapaa-aikaani, etkä sitä, kenen kanssa sitä vietän. Ei, en ole mitään velkaa sinulle sen vuoksi, että vietän aikaani OMAN miehen kanssa.

Vierailija
114/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsut pitää lähettää molemmille, jos näyttää siltä, etteivät yhden kautta mene kummallekin tiedoksi.

Voisi myös laittaa vastauspyynnön tiettyyn päivämäärään mennessä.

Siitä kyllä olen samaa mieltä kuin joku muukin aiemmin kirjoittaneista, että se, jonka kaveri on kysymyksessä, saisi itse pitää yhteydet kavereihinsa.

Meillä joskus mies ja sen kaveri olettivat, että vaimot pitävät yhteydet ja sopivat tapaamisista. Sanoin miehelle monta kertaa, että sopikaa keskenänne, kyllä paistan ja keitän tarjoilut, mutta en yhteyksiä jaksa kaikkien kanssa pitää. Lapset olivat alle kouluiän ja vauva talossa. - Siitä se suhde hiipui kun ei onnistunut herroilta viestintä, vaikka samoissa työporukoissa liikkuivat.

Samoin mies oletti, että pidän yhteyksiä hänen sukulaisiinsa, joita en tuntenut enkä ollut tavannut. Onnetonta. Olin aivan järkyttynyt hänen kumminsa hautajaisissa, kun tuolloin sain tietää että ko. h

Miksi järkkäsit tapaamisia miehen sukulaisten kanssa, sehän on miehen tehtävä. Mies myös kokkaa vierailleen.

Vierailija
115/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä nykyvanhemmuus on sitten lasten ympärillä hössöttämistä. Ei olisi omille vanhemmille todellakaan tullut mieleenkään, että alkavat kaveerata ja reissailla sen mukaan, kuka nyt kulloinkin on muka mun bestis! Nehän nyt lapsena vaihtuikin koko ajan, vaikka jotkut tietysti säilyi.

Ihan piti itse tyytyä pitämään yhteyttä ystäviin ja sopia menoja. Joskus jonnekin pääsi kaveri mukaan tai itse pääsi kaverin perheen kanssa, mutta ei herranjesta sentään koko perhettä niihin tilanteisiin mukana raahattu.

Perheen menot ja matkat ja mökkeilyt päätti vanhemmat ja sinne mentiin mukaan, ei kuuloonkaan, että olisi voinut sanoa, että ei, ei, nyt mennäänkin möttösten mökille, sinnehän tuli kutsu ja me ollaan ellin kans bestikset!

Vierailija
116/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä on kuuden naisen porukka, joista sinkku on ehdottomasti kiireisin.

....

Mikä teiltä siis peruuntui, ettekö tekään menneet tapaamiseen, kun harmitti niin, että "prinsessa" ei tullut?"

Kyllä me keskenämme tapaamisemme tietenkin järjestimme, koska kaikki aikataulut oli sitä varten järjestetty. Ja sillä tavalla että prinsessa sai päättää viidestä viikonlopusta sen mikä hänelle itselleen sopii, me muut joustamme sen mukaan.

Ykkösenä ei harmita se ettei hän tullut, vaan asenne ja käytös miten jätettiin tulematta. Hänestä välittyvä signalointi on ristiriitaista, ei oikein saa selvää eikö häntä kiinnosta meidän seuramme enää vai onko vaan viestinnässään töykeä.

Siinä on vissi ero, peruuko tapaamisen 2vrk ennen sanoin "ei nyt vaan jaksa" ja menee samana päivänä kuitenkin toiselle paikkakunnalle humppaamaan jotain muuta mistä julkaisee vielä somepäivityksen vai esim. "Anteeksi, nyt ei taida onnistua. Olisi ollut niin kiva nähdä teitä, kertokaa mullekin mistä juttelitte, pitäkää hauskaa!". 

Emme tapaa usein, asutaan eri paikkakunnilla. Vähän eri asia jos nähtäisiin vaikka useammankin kerran vuodessa. 

Prinsessa-termiä käytän sen takia, että meitä voidaan hyppyyttää miten vaan oman aikataulun mukaan ja sitten jättää kuitenkin tulematta eikä edes esitetä että oltaisiin pahoillaan.

Minulla on muitakin kavereita, joihin voi luottaa enemmän että tapaamiset onnistuu ja ollaan oikeasti kiinnostuneita toisten elämästä.

Vierailija
117/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri tälläinen hyvin paljon ahdistusta meille aiheuttava ns kaveri! Asutaan vierekkäin, lapset ystäviä, mutta heidän kans mikään ei onnistu. Alettu etsimään muualta asuntoa kun tämä toiminta aiheuttaa ahdistusta. Aikuinen nainen, joka tekee ihan koko ajan kieroilua, kiusaa ja järjestelee asioita siten että ainakaan nämä lapsemme, jotka ovat ystäviä, eivät saa tavata. Näkevät siis vain päivähoidossa.

Muun ajan fiksu lapsemme ihmettelee kun ei koskaan onnistu leikkiä X kanssa, ei kutsuta sinne, ei saa tulla meille, ei onnistu yhteiset tekemiset, X ei pääse vapaa-ajalla tekemään sellaista mitä muut pikkulapset innoissaan tekevät.

Näin menty jo monta kesää ja monta vuotta! Äitinsä siellä päättää kenen kaveri lapsi on. Ja meillä siis aivan ihana lapsi kyseessä. Kyllä, tälläisiä aikuisia on olemassa. Joiden kanssa on lähes mahdoton olla reilu ystävä. 

Vierailija
118/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kytätä somessa, sen verran näkyvää on matkiminen ja se että valikoivasti rakastaa muiden juttuja ja omat ns kaverit ignooraa. Kateellinen varmaan

Vierailija
119/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset muka puhuvat suoraan. Paskan marjat....... olen aina ihmetellyt miksi suomalaiset ei uskalla sanoa suoraan. Olisi voinut kiittää kutsusta ja sanoa että emme tule.

Vierailija
120/156 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on juuri tälläinen hyvin paljon ahdistusta meille aiheuttava ns kaveri! Asutaan vierekkäin, lapset ystäviä, mutta heidän kans mikään ei onnistu. Alettu etsimään muualta asuntoa kun tämä toiminta aiheuttaa ahdistusta. Aikuinen nainen, joka tekee ihan koko ajan kieroilua, kiusaa ja järjestelee asioita siten että ainakaan nämä lapsemme, jotka ovat ystäviä, eivät saa tavata. Näkevät siis vain päivähoidossa.

Muun ajan fiksu lapsemme ihmettelee kun ei koskaan onnistu leikkiä X kanssa, ei kutsuta sinne, ei saa tulla meille, ei onnistu yhteiset tekemiset, X ei pääse vapaa-ajalla tekemään sellaista mitä muut pikkulapset innoissaan tekevät.

Näin menty jo monta kesää ja monta vuotta! Äitinsä siellä päättää kenen kaveri lapsi on. Ja meillä siis aivan ihana lapsi kyseessä. Kyllä, tälläisiä aikuisia on olemassa. Joiden kanssa on lähes mahdoton olla reilu ystävä. 

Siis olette alkaneet etsimään asuntoa muualta koska yhden päiväkotikaverin vanhemmat eivät halua viettää vapaa-aikaa kanssanne, ymmärsinkö oikein?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä