Introverttinä inhoan työpaikan yhteisöllisyyttä
Pärjään tosi hyvin sosiaalisissa tilanteissa mutta oikeasti en haluaisi mitään tiimityöskentelyä ja muuta yhteisöllisyyttä.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Introverttinä, ujona ja ihmiskontakteja sydämestäni kammoavana, tuomitsen tämän aloituksen. Tiimityöskentely ja yhteisöllisyys lisäävät tuottavuutta, luovuutta ja työtyytyväisyyttä. Ja jokainen joka on itse introvertti tajuaa miten paljon tuon virkkeen kirjoittaminen sattui.
Se on silti totta: vaikka meistä tuntuu pahalta olla tekemisissä toisten ihmisten kanssa, silti toisten ihmisten kanssa tekemisissä olemisessa on paljon hyviä puolia.
Se että jokin tuntuu pahalta ei tarkoita että se on pahaa.
t. rationaalinen introvertti
Tämä on totta. Vietän suurimman osan elämästäni yksin, koska ihmiset vievät energiaa. Silti ymmärrän, että tarvitsen myös ihmiskontakteja. Tarvitsen muidenkin mielipiteitä ja näkökantoja. Tarvittaessa tarvitsen myös muiden tukea. Ja työelämässä varsinkin eteen tulee tilanteita, joita ei välttämättä yksin pysty ratkaisemaan tai haluaa ainakin jonkun toisen mielipiteen vahvistukseksi. Silloin hyvä työkaveri on kullan arvoinen. Ei täällä täysin erakkona selviä. Tai selviää ehkä hengissä, mutta muuttuu pian höperöksi.
Vierailija kirjoitti:
Introverttinä, ujona ja ihmiskontakteja sydämestäni kammoavana, tuomitsen tämän aloituksen. Tiimityöskentely ja yhteisöllisyys lisäävät tuottavuutta, luovuutta ja työtyytyväisyyttä. Ja jokainen joka on itse introvertti tajuaa miten paljon tuon virkkeen kirjoittaminen sattui.
Se on silti totta: vaikka meistä tuntuu pahalta olla tekemisissä toisten ihmisten kanssa, silti toisten ihmisten kanssa tekemisissä olemisessa on paljon hyviä puolia.
Koulussa muut ryhmän jäsenet sluibailivat ja yksi saatti homman kotiin 😭
Ja minä inhoan näitä luokitteluja. Hyi mihin ikeeseen ihmiset menee vapaaehtoisesti toisten tölvittäksi.Eikö ole itsetuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Muut voivat leikkiä tiimileikkejä keskenään 😈 Minä valitsen työn, jossa tuskin tarvitsee olla muiden kanssa tekemisissä 👹
Ihmiset on 💩
t. valaistunut introvertti
Olen ambivertti, mutta tahtomattani ulkopuolinen, koska olen niiin erityinen. Siksi usein en saa edes työpaikkaa, vaikka olen suorittanut tuplamaisterin ja valtavasti muitakin tutkintoja, kuten viisi ammattikoulua.
Miten nämä ovat joko tai juttuja? Meillä on ainakin työpaikalla tilaa. Jokainen saa halutessaan olla rauhassa ja harvoin kukaan joka taukoa käyttääkään toisten kanssa rupatteluun.
Teen itsenäistä työtä yksin ja joskus kaverin kanssa, usein kuitenkin ihan ypöyksin ja se sopii minulle, en kaipaa mitään tiivistä työyhteisöä. Vuosia meni hyvin, kävin toimistolla hakemassa työvälineitä noin joka toinen kuukausi. Kerran vuodessa oli työyhteisön kokous. Ensiapukoulutus muutaman vuoden välein.
Sitten tuli organisaatiouudistus. Ajattelin että Jes, enää ei tarvitse käydä toimistolla kun työvälineet saa tilata kotiovelle. Vielä mitä, jatkuvasti tekemällä tehdään tikusta asiaa, on kokousta, koulutusta, tykypäivää, watsappi piippaa, sähköpostia tulee ja viestiä pukkaa. Kauhulla odotan, että milloin keksivät teamsin "hienouden". Ja viime kokouksessa porukka toivoi jotain yönyli kestävää koulutusta että päästään ryhmäytymään, aaarrrgghhhh!!!!
Tahtoisin vain tehdä työni, saada siitä palkkaa ja viettää lopun ajan itse valitsemallani tavalla eli en ainakaan työyhteisön jäsenien kanssa. Ei minun tarvitse ryhmäytyä!!
Jep sama. Aluksi jaksoin edes yrittää tykkääväni, mutta sitten motivaatio tippui kun tajusin että osa työkavereista on kiusaajia.
Vierailija kirjoitti:
Ja niitä ihmiskontaktejako ei voi olla muualla kuin työyhteisössä? Minä ainakin kykenen itse valitsemaan seurani eikä minun tarvitse viettää aikaa niiden ihmisten kanssa, jotka joku muu on valinnut.
Minä en haluaisi kokonaan muumioitua. Mutta liikaa työpaikoilla painostetaan näihin tiimitöihin ja siihen, että työkaverissa täytyisi olla kiinni koko työaika. Välimuoto on paras. Ne asiat, joita ei voi yksin tehdä, ne tehdään jonkun kanssa. Tauoilla jokainen saa itse valita haluaako olla seurassa. Tyky-päiviin ja muihin rientoihin osallistuminen myös vapaaehtoista.
Aika monessa työpaikassa olen ollut ja parhaiten ihmiset viihtyvät minusta juuri tällaisissa paikoissa, joissa ylenpalttiseen sosiaalisuuteen ei painosteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niitä ihmiskontaktejako ei voi olla muualla kuin työyhteisössä? Minä ainakin kykenen itse valitsemaan seurani eikä minun tarvitse viettää aikaa niiden ihmisten kanssa, jotka joku muu on valinnut.
Heikko luetun ymmärtäminen sinulla, muru. Kokeile lukea tuo uudestaan.
Ei moni kommentoijista ymmärrä, mitä tiimityö on. Ei se tarkoita sitä, että kahvilla ja syömässä käydään yhdessä ja jutskaillaan. Eikö teillä ole tullut työhaastattelussa kysymystä tiimitaidoista? Ja kyllä se on niin, että luovuus ja osaaminen eli sitä myöten tuottavuus paranee. Millaisissa töissä te sitten olette, kertokaahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kiva nähdä ihmisiä ja rupatella.
Muita ei kiinnosta sun juttusi.
Voi voi. Otan osaa että sulle on sattunut huonot työkaverit.
Kaikki huonoja ominaisuuksia ja jotkut oikein kerjää että haluaa olla. Sama kuin häpäisisi itsensä julkisesti. Muut nauraa hölmöydelle.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko masennusta, vaihdevuosia tai autismin kirjoa, jos kaipaa yksinoloa enemmän kuin yhteisöllisyyttä?
Kommentin kirjoittaja on tyypillinen ekstrovertti, ei kykene ymmärtämään introverttia ollenkaan.
Joo ei kyllä jaksa yhtään noita puolipakollisia yhteisöllisyystapahtumia joissa lähdetään toiselle puolelle Suomea ja on suljettuna samaan tilaan työkavereiden kanssa pariksi päiväksi. Kaikki asiakkaisiin liittyvät reissutkin ovat hirveää myrkkyä mitä saa stressata viikkotolkulla etukäteen ja jälkikäteen on ärtynyt pitkään. Saisipa vain tehdä kotona ja tehdä sitä itse työtä ilman noita yhteisöllisyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Teen itsenäistä työtä yksin ja joskus kaverin kanssa, usein kuitenkin ihan ypöyksin ja se sopii minulle, en kaipaa mitään tiivistä työyhteisöä. Vuosia meni hyvin, kävin toimistolla hakemassa työvälineitä noin joka toinen kuukausi. Kerran vuodessa oli työyhteisön kokous. Ensiapukoulutus muutaman vuoden välein.
Sitten tuli organisaatiouudistus. Ajattelin että Jes, enää ei tarvitse käydä toimistolla kun työvälineet saa tilata kotiovelle. Vielä mitä, jatkuvasti tekemällä tehdään tikusta asiaa, on kokousta, koulutusta, tykypäivää, watsappi piippaa, sähköpostia tulee ja viestiä pukkaa. Kauhulla odotan, että milloin keksivät teamsin "hienouden". Ja viime kokouksessa porukka toivoi jotain yönyli kestävää koulutusta että päästään ryhmäytymään, aaarrrgghhhh!!!!
Tahtoisin vain tehdä työni, saada siitä palkkaa ja viettää lopun ajan itse valitsemallani tavalla eli en ainakaan työyhteisön jäsenien kanssa. Ei minu
Nämä yön yli kestävät reissut ovat kaikista pahimpia. Ei missään välissä mitään omaa rauhaa. Ekana päivänä kukonlaulusta iltamyöhään jotain pakkopullaa ja seuraavana aamuna heti taas yhteistä aamupalaa. Vituttaa jo ajatuskin.
Ei silloin, kun on työpaikkakiusaamista.