Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mun pitää tehdä, kun en jaksa töiden jälkeen yhtään mitään?

Vierailija
11.02.2025 |

Mikä vaivaa ja miten tämän muuttaa? Olin kotona tänään vähän ennen klo 15 ja siitä asti olen vain maannut sohvalla tekemättä mitään ja yrittänyt olla nukahtamatta, että illalla saisi unen. Eli jo 4h samassa asennossa nuokkunut. Mä en jaksa yhtään mitään arki-iltaisin. En mitään. Lauantaikin menee useimmiten jonkinlaisessa palautumisessa, kun silloinkaan en jaksa juuri mitään. Sunnuntai on viikon ainoa päivä, kun jaksan jotain tehdäkin. Ei tällaista elämää kukaan halua. Tässä ei ole mitään järkeä, että elämä menee siinä, että käyt vain töissä ja makaat väsyneenä kotona. Mitä tälle oikein voi tehdä? Mistä tämä oikein johtuu??

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää mennä lenkkipolulle tai salille ja saada sieltä se lisäenergia iltaan. Tunti liikuntaa päivässä antaa kaksi tuntia energiaa sanoi presidentti Stubb.

Myös ruokavalion tulee olla kunnossa, ettei esim. syö lounaalla liian raskaasti. Keittolounas ja salaatti riittää. Varsinkin jos tekee vain kevyttä toimistotyötä.

Vierailija
2/57 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihminen jaksakaan määräänsä enempää. Ja työ varmaan vie voimat sekä matkat, aikaisin herääminen tai unenpuute. Osalla jo talvi ja muut tekijät. Ihminen kun ei ole kone.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rauta-arvot mitattu? Mun elämä oli tollaista ja labroista paljastui anemia. En voi jättää punaista lihaa pois, vaikka yritin.

Vierailija
4/57 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvoa ja säännöstellä eläkeikää varten Nuoriso omaishoitajaksi

Vierailija
5/57 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää mennä lenkkipolulle tai salille ja saada sieltä se lisäenergia iltaan. Tunti liikuntaa päivässä antaa kaksi tuntia energiaa sanoi presidentti Stubb.

Myös ruokavalion tulee olla kunnossa, ettei esim. syö lounaalla liian raskaasti. Keittolounas ja salaatti riittää. Varsinkin jos tekee vain kevyttä toimistotyötä.

En jaksa lähteä yhtään mihinkään lenkille tai salille. Ei puhettakaan, että jaksaisin raahautua täältä johonkin. Lounaat on sitä mitä koulu tarjoaa eli välillä keittoa, välillä muuta. 

Vierailija
6/57 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihminen jaksakaan määräänsä enempää. Ja työ varmaan vie voimat sekä matkat, aikaisin herääminen tai unenpuute. Osalla jo talvi ja muut tekijät. Ihminen kun ei ole kone.

Monella odottaa perhe ja omakotitalon askareet illalla. Mitä ihmettä te teette työksenne jos to kuluttaa noin paljon?

Vierailija
7/57 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kriisipuhelimeen. 

Vierailija
8/57 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa! Lenkille, salille, tanssitreeneihin, niin saat energiaa! Ne jotka lepäävät eniten, saavat vähiten lepoa. Laiskuus tekee väsyneeksi.

Vierailija
9/57 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka ei ymmärrä, että täytyy urheilla ja syödä kunnolla vastapainona työlle tai muuten energia ei riitä mihinkään töiden jälkeen. Vaatii itsekuria aluksi, mutta sitten lähtee rullaamaan ja huomaa paremman olon välittömästi.

Vierailija
10/57 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama! Onneksi työ on kivaa. Oletko säkin, ap, opettaja?

Vierailija
11/57 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei olis anemia, kakkostyypin diabetes tai B12-vitamiinin puutos? Mulla väsymystä aiheuttaneet kaksi jälkimmäistä. Lääkityksen avulla tilanne helpottui selkeästi.

Vierailija
12/57 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on 2 diabetes ja huonot veren rauta-arvot..

Vierailija
13/57 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vaan lihava.

Vierailija
14/57 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko rauta-arvot mitattu? Mun elämä oli tollaista ja labroista paljastui anemia. En voi jättää punaista lihaa pois, vaikka yritin.

On mitattu ja myös kilpirauhasarvot. Hyvät oli kaikki arvot. 

Selvästi talvi osaltaan vaikuttaa, mutta en jaksa uskoa, että vain se olisi syynä. 

Vierailija
15/57 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin työelämässä ja tuossa tilanteessa, niin minulla oli tapana syödä töiden jälkeen ja sitten nukkua muutama tunti. Senjälkeen olin hereillä taas muutaman tunnin ja tein välttämättömät hommat ja ryhdyin nukkumaan uudestaan.

Vierailija
16/57 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota loparit!

Vierailija
17/57 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoutua.

Vierailija
18/57 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaarallista mennä sohvalle makaamaan työpäivän jälkeen. Siihen helposti jää. Koitapa ap huomenna lähteä heti töiden jälkeen lenkille, vaikka et millään jaksaisikaan. Se voi auttaa.

Vierailija
19/57 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä johtuu?

uuuuuuuu

Vierailija
20/57 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikuntaa! Lenkille, salille, tanssitreeneihin, niin saat energiaa! Ne jotka lepäävät eniten, saavat vähiten lepoa. Laiskuus tekee väsyneeksi.

Entä jos on postinjakaja ja liikkunut työnpuolesta jo kilometri kaupalla päivänaikana?