Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ahdistuu jos vietämme liikaa aikaa yhdessä

Vierailija
11.02.2025 |

Muutimme yhteen ja teemme kumpikin yleensä töitä kotona. Mies tuntuu ehdistuvan jos vietämme liikaa aikaa yhdessä. Töiden jälkeenkin. Olen introvertti ja mies on ekstrovertti. Silti häntä ahdistaa. Kuulostaako normaalilta?

Samaistuuko kukaan?

Itse olen niin rakastunut, ettei minua haittaa yhdessäolo.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan nähnyt kun koira heiluttaa häntäänsä ja hyppii ilmaan innostuneena kun omistaja palaa töistä kotiin? Nyt kuvittele koiran paikalle mies niin ymmärrät missä mättää.

Vierailija
2/63 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun mieheesi. Vaikka olisin kuinka rakastunut, en kestä jatkuvaa yhdessäoloa. Ja vielä vähemmän kestän sitä että joku kiehnää ympärilläni häntäänsä heiluttaen ja huomiota kerjäten. Tarvitsen tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä samaistun siinä mielessä, että olen myös ekstrovertti, joka kaipaa paljon omaa tilaa. Olen tosin nainen.

Onko tilanteenne aivan viime aikoina muuttunut siihen, että molemmat tekevät etätöitä kotoa? Jos ei, niin ihmettelen, miksi mies ylipäätään on muuttanut kanssasi yhteen. Itse tiedostan tarpeeni, enkä ole kenenkään kanssa yhteen muuttamassa. Nuorempana jo silloinen poikaystäväni pahastui, kun en halunnut muuttaa yhteen. Enemmän harmia siitä kuitenkin tulisi, jos muuttaisin jonkun kanssa yhteen ja sitten mies saisi kokea, ettei olisi kotonaan tervetullut.

Vierailija
4/63 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaistun mieheesi. Vaikka olisin kuinka rakastunut, en kestä jatkuvaa yhdessäoloa. Ja vielä vähemmän kestän sitä että joku kiehnää ympärilläni häntäänsä heiluttaen ja huomiota kerjäten. Tarvitsen tilaa.

En ole yhtään sellainen että kiehnäisin.

Mies ennemminkin tulee halimaan koko ajan. Minä en, teen omia juttuja.

Mutta sitten miestä kuitenkin ahdistaa jotenkin.

Ap

Vierailija
5/63 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä samaistun siinä mielessä, että olen myös ekstrovertti, joka kaipaa paljon omaa tilaa. Olen tosin nainen.

Onko tilanteenne aivan viime aikoina muuttunut siihen, että molemmat tekevät etätöitä kotoa? Jos ei, niin ihmettelen, miksi mies ylipäätään on muuttanut kanssasi yhteen. Itse tiedostan tarpeeni, enkä ole kenenkään kanssa yhteen muuttamassa. Nuorempana jo silloinen poikaystäväni pahastui, kun en halunnut muuttaa yhteen. Enemmän harmia siitä kuitenkin tulisi, jos muuttaisin jonkun kanssa yhteen ja sitten mies saisi kokea, ettei olisi kotonaan tervetullut.

Muutimme vasta. Tilanne on uusi.

Ap

Vierailija
6/63 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisiko mies omaa aikaa niin, että saisi hoitaa muita ihmissuhteita kodin ulkopuolella ilman sinua? 

Vierailija
7/63 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No jos miehesti tiesi, että tulisitte molemmat työskentelemään kotoa käsin, niin (olettaen) aikuisena, itsensä ja tarpeensa tuntevana henkilönä olisi ollut hänen asiansa huomioida tilanne ajoissa. Oli hölmöä muuttaa yhteen.

T. Sama

Vierailija
8/63 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaisiko mies omaa aikaa niin, että saisi hoitaa muita ihmissuhteita kodin ulkopuolella ilman sinua? 

En tiedä, ei minusta yleensä. Haluaa olla itsekseen.

Ap

Vierailija
9/63 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No jos miehesti tiesi, että tulisitte molemmat työskentelemään kotoa käsin, niin (olettaen) aikuisena, itsensä ja tarpeensa tuntevana henkilönä olisi ollut häne

Olemme viimeiset puoli vuotta viettäneet lähes kaiken ajan yhdessä.

Siksi tämä asia nyt vähän loukkaa.

Ap

Vierailija
10/63 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen että ollaan melkein 24/7 yhdessä jossain kerrostalokopperossa tappaa minkä tahansa ihmissuhteen. 

Vierailija
11/63 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Olette viettäneet viimeiset puoli vuotta melkein kokoajan yhdessä ja sitten ihmettelet, kun mies haluaa vähän omaakin aikaa? Miehesi vaikuttaa ihan normaalilta, sinä läheisriippuvaiselta. 

Koittakaa vuorotellen käydä vaikka kirjastossa töissä, ja hankkikaa omia menoja ja kavereita, kuten muutkin.

Vierailija
12/63 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen että ollaan melkein 24/7 yhdessä jossain kerrostalokopperossa tappaa minkä tahansa ihmissuhteen. 

Mietin kovasti miten asiasta puhua ja puhuakko. Asia on miehelle vaikea ja minä mietin mitä muuta hän ei uskalla sanoa.

Ap

Vierailija
13/63 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Olemme viimeiset puoli vuotta viettäneet lähes kaiken ajan yhdessä.

Siksi tämä asia nyt vähän loukkaa.

Ap

Vietittekö tuolloin kuitenkin aikaa myös omilla asunnoillanne? Siinä on se etu, että koko ajan on auki mahdollisuus lähteä omaan kotiin hengähtämään, vaikka lyhyeksikin ajaksi jonkin pyykinpesun tms. syyllä.

Mä olen asunut elämästäni yhdessä toisen kanssa noin kaksi vuotta ja se oli lopulta aivan kamalaa. Vatsakin alkoi vaivata, kun ei koskaan saanut olla aivan yksin ja rentoutua. Myöhemmin olen suhteissa halunnut aina pitää omat asunnot, ja vaikka lopulta oltaisiinkin oltu lähes joka päivä yhdessä, niin silti siellä saa niitä hengähdystaukoja. Jos mulla on aikainen töihinmeno ja toisella ei, niin voin mennä omaan kotiini nukkumaan ja toinen saa viettää leppoisaa laatuaikaa kotonaan tai kavereiden kanssa miettimättä häiritseekö uniani.

Se että molemmat olisivat etätöissä olisi aivan karmea tilanne asua yhdessä, koskaan ei saisi hetken rauhaa.

Vierailija
14/63 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Olette viettäneet viimeiset puoli vuotta melkein kokoajan yhdessä ja sitten ihmettelet, kun mies haluaa vähän omaakin aikaa? Miehesi vaikuttaa ihan normaalilta, sinä läheisriippuvaiselta. 

Koittakaa vuorotellen käydä vaikka kirjastossa töissä, ja hankkikaa omia menoja ja kavereita, kuten muutkin.

Minulla on paljon harrastuksia kyllä, osa on yhteisiä.

Miksi mies ei ole voinut puhua aikaisemmin. Miksi nyt.

Ap

Vierailija
15/63 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ehkä hän ajatteli, että tottuu kyllä ja tuo tunne menee ohi? Hyvä, jos hän nyt puhuu avoimesti asiasta. Puhu sinäkin. Jonkun puhumattoman miehen tapa olisi alkaa vain äkkiä kylmäksi ja ilkeäksi ja odottaa että haluat erota.

Vierailija
16/63 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mies saattaa olla tyyppiä, joka hautoo asioita sisällään, kunnes pää räjähtää ja kaikki tulee sitten kerralla ulos. Olen seurustellut tällaisen miehen kanssa, enkä koskaan enää. Pahinta tuossa ihmistyypissä on se, että asioiden kumuloitua syyttävä sormi kääntyy vastapuoleen, vaikka olisi sen hautovan osapuolen asia ajoissa kertoa, jos joku mättää. Vain näin voidaan muuttaa asioiden kulkua ennen kuin kaikki menee liian vaikeaksi.

Vierailija
17/63 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin kovasti miten asiasta puhua ja puhuakko. Asia on miehelle vaikea ja minä mietin mitä muuta hän ei uskalla sanoa.

Ap

Siis et uskalla puhua puolisosi kanssa noin perustavanlaatuisista kysymyksistä? Suosittelen todella että puhut, muuten suhteenne on täysin tuhoon tuomittu.

Vierailija
18/63 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia.

Vierailija
19/63 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aikoinaan tukehduin läheisriippuvainen ihmiseen.

20/63 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä häntä kaduttaa yhteenmuutto. Onko hän koskaan asunut yhdessä tyttöystävän kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi