Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viettääkö muut yksineläjät omaa joulua?

Vierailija
22.12.2022 |

Te, jotka elätte yksin, mutta kuitenkin menette jonnekin viettämään suvun kanssa joulua porukalla tms. niin vietättekö te myös oman joulun yksinään? Itse en oikein välitä siitä jouluhässäkästä niin olen viettänyt aina yksinään oman pikkujoulun, kokkailen jotain joulusapuskaa, kuuntelen joululauluja, katson jonkun joululeffan ja niin edespäin. Mukava kun saa kaikessa rauhassa puuhastella ja fiilistellä sitä joulun rauhaa ilman turhaa hössötystä.

Tai vaikka ette menisikään mihinkään sukuloimaan, niin vietättekö kuitenkin sen yksinäisen joulun jotenkin erityisellä tavalla? Vai onko se vain päivä muiden joukossa? Itselläni esimerkiksi uusivuosi ja juhannus on aikalailla vain päivä muiden joukossa.

Terveisin Naispelko29

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlapyhien viettäminen yksin ei oikeastaan innosta. Perinteet ja kulttuuri on kuitenkin tehty jaettaviksi ja yhdessä koettaviksi ja yksin ollessa niiden idea katoaa. Joten juhlat ovat päiviä muiden joukossa eivätkä poikkea arjesta. Perheellisenä tai seurustellessa laittaisin ilolla yhteistä joulua, viettäisin mökkijuhannusta ja katselisin uutena vuotena ilotulitusta tai revontulia Lapin taivaan alla yhdessä rakkaan /rakkaiden kanssa, mutta näin ollen ei tule juhlistettua.

Vierailija
2/12 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Osa joulusta itsekseni (mieleiset ruoat, musiikkia, kirjoja, rentoutumista), osaksi tulee vieraita ( sukulaisia ja ystäviä, joille kokkailen) ja juhlitaan yhdessä. Olen nelikymppinen nainen, joten tällainen joulu sopii itselleni paremmin kuin nuoruuden baarijoulut tai naimisissa ollessa vietetyt perhejoulut. Ajattelen, että eri vaiheissa elämää sopii erilaiset asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan/ostan jouluksi jotakin jouluruokaa itsellenirusinat pullasta meininkillä eli vain sitä mistä tykkään. En ala paistamaan kinkkua enkä tekemään muutakaan hirveän isotöistä. En pistä mitään pitopöytää pystyyn, jossa on 10 eri lajia ja jota syödään viikko. Lisäksi lasillinen viiniä ja konvehteja kahvin kanssa. Muuten nautin olemisesta ja ettei ole kiire mihinkään.

Vierailija
4/12 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietätkö joulua, no vietän, en aio tappaa itseäni kylästä tultuani. Outo kysymys.

Vierailija
5/12 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän jouluni yksin ihan normaalisti. Jouluruokia yms asiaan kuuluvaa. Mitä ihmeellistä siinä on?

Vierailija
6/12 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin vietän. Olen kotona ja rentoudun. Käyn muutaman kilometrin lenkin päivisin ja lounaan jälkeen otan glögiä, viiniä ja vaikka konjakkia. Katson telkkaria verkkareissa ja villasukissa. Ihanaa,

Vierailija
7/12 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapseton sinkku, vietin joulua paljon enemmän, oli ihanaa aikaa rahoittiöua ja kävin jouluaskartelukursseilla ja laulamassa joululauluja. Nyt perheellisenä joulu on vain stressiä ja työtä, ei mitään joulutunnelmaa. Kaipaan jouluja ihan yksin.

Vierailija
8/12 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin eläessäni en koskaan viettänyt joulua. Pakolliset tapaamiset ystävien kanssa pikkujoulujen hengessä juu, mutta itse pyhät olin aina töissä jos vain mahdollista.

Vierailija
9/12 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset käy kun käy, muuten olen itsekseni. Jotain jouluruokia olen hankkinut, mutta yhtään koristetta en ole laittanut. Lapset saa kasata ja koristella kuusen jos haluavat, kunhan käyvät sitten jossain välissä keräämässä sen poiskin.

Vierailija
10/12 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän. Voisin lähtee joulua viettämään 400km päähän mutta päätän jäädä kotiin. Kinkun ja jotai jouluruokia olen ostanut. Erityisemmin en kuitenkaan sillee.

Vierailija
11/12 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettäisin yksin jos ei olisi miestäni. Sukuani inhoan ja pahimmat joulun vietot ovat olleet suvussani. Kaikki ne suku joulut ovat epäonnistuneet. Aina vieraissa nurkissa tai meillä vieraita niin ettei se ollut koti vaan joku hotelli. Sellaista on elää läheisriippuvaisen vanhemman kanssa. Saunookkaan ei saanut koskaan rauhassa jonkun äijän tunkiessa vahtaamaan nuorta tyttöä. Vessaan ei päässyt niin vain jonkun äijän istuessa siellä pitkän aikaa. 

Vierailija
12/12 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tykkään olla itsekseni ja syön tiettyjä jouluherkkuja (pipareita, konvehteja) ja paria jouluruokaa, joista oikeasti pidän (riisipuuro, valmiit kinkkuviipaleet) sekä punaviiniä ja glögiä. Poltan kynttilöitä, katson pari joululeffaa ja jouluaiheisia ohjelmia. Ideana nimenomaan keskittyä joulutunnelmaan, jota ei samalla tavalla tule sukujouluissa...

N37