Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
1961/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti Månsin uusi yritys on just siihen kapeaan raatirakoon sopivaa radio-höttöä. Loreenin muut yritykset oli vähän liian taiteellisia kun taas Tattoo sitten tätä geneerisempää laitaa. Mutta Revolutioniin verrattuna Tattookin on taidetta lyriikoiltaan. 

Mikä on jo aikamoinen saavutus, kun puhutaan kappaleesta jossa käytettiin riimeinä "rain" ja "pain" ja joka sisältää näinkin upean lyyrisen helmen: "violins playing and the angels crying, when the stars align then I'll be there"

Ihan kuin joku pelkäisi tosissaan että Ruotsi vie voiton Suomen naisasianaisen nenän edestä -:)  "On yö, sydän lyö"

Vierailija
1962/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroviisujen lähes 70-vuotisen historian aikana vain kaksi (2) voittajaa on onnistunut uusimaan voittonsa. Johnny Logan ja Loreen! Ja Vauvalla on jo vaadittu sääntömuutosta, joka kieltäisi vanhojen voittajien osallistumisen uudelleen.

No vaikka niin ei käykään usein, niin onhan se saakelin ärsyttävää jos jollain muulla on myös selkeä voittobiisi, ja sitten sattuu samalle vuodelle jonkun tällaisen nimellä ratsastavan viisulegendan kanssa. Eurooppa oli aika vahvasti sitä mieltä että Käärijä olisi ansainnut ensimmäisen voittonsa, mutta Loreen sai sen sijaan toisen. Siis kukaan ei voi ihan tosissaan väittää, että Tattoo oli NIIN paljon parempi kuin kaikki muut sinä vuonna kisanneet kappaleet, mutta kun se legendaarinen Loreen ja Euphoria...

Eurooppa kuitenkin valitsi voittajaksi Loreenin. Ne jurytkin on eurooppalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1963/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse laittaisi tanssijoita sun muita härpäkkeitä Erikan esitykseen. Yksi iso lavaste ja Erika itse riittää. Blind Channel sai tämän balanssin just oikein. Toki oli bändi mutta solisteilla oli tarkka koreografia joka kuitenkin näytti luonnolliselta, ja värimaailma selkeä. 

Erikan marssiminen kameraa kohti esimerkiksi toimii hyvin. Se on sitä raatipisteitä tuovaa dynamiikkaa.

Vierailija
1964/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle jäi epäselväksi Erikan esityksessä, että miksi tulisuihku ei purkautunut jättimikrofonista, vaan pyöreän levyn mallisesta mikkitelineen juuresta. Jänskää symboliikkaa.

Samaa ihmettelin, että miksi jalasta tuli tulisuihku eikä mikrofonin päästä. Kyselin tätä jo palstan UMK keskustelussa kahdesti ja molemmat viestit poistettiin. 

Sitä varmaan hiotaan vähän viisuihin,  nyt se oli näyttävä mutta vähän kömpelö toteutus. Mutta idea se tärkein kai. Viisuissa ei saa katosta roikkua joten muutakin fiksausta varmaan tehdään. 

Loreenin paninipressi roikkui katosta.

Noissa on vähän soveltamisen varaa mutta itse artisti ei voi riippua jos oikein muistan, ei olisi turvallista tai käytännöllistä. 

Vierailija
1965/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroviisujen lähes 70-vuotisen historian aikana vain kaksi (2) voittajaa on onnistunut uusimaan voittonsa. Johnny Logan ja Loreen! Ja Vauvalla on jo vaadittu sääntömuutosta, joka kieltäisi vanhojen voittajien osallistumisen uudelleen.

No vaikka niin ei käykään usein, niin onhan se saakelin ärsyttävää jos jollain muulla on myös selkeä voittobiisi, ja sitten sattuu samalle vuodelle jonkun tällaisen nimellä ratsastavan viisulegendan kanssa. Eurooppa oli aika vahvasti sitä mieltä että Käärijä olisi ansainnut ensimmäisen voittonsa, mutta Loreen sai sen sijaan toisen. Siis kukaan ei voi ihan tosissaan väittää, että Tattoo oli NIIN paljon parempi kuin kaikki muut sinä vuonna kisanneet kappaleet, mutta kun se legendaarinen Loreen ja Euphoria...

Eurooppa kuitenkin valitsi voittajaksi Loreenin. Ne jurytkin on euro

Niin, siis viisi ihmistä joka maasta päättää jurypisteistä, kun taas tuhannet muut äänestivät ja vielä maksoivat siitä. Tässä on jotain vähän samaa kuin jenkkien pressanvaalien valitsijamiessysteemissä. Toki kun pelin säännöt ovat nämä, niin ne ovat ja sillä on mentävä. Mutta todellakaan ei voi sanoa, että eurooppalaiset olisivat valinneet Loreenin. Hänet valitsi voittajaksi vähemmistö, joiden äänillä on systeemissä enemmän valtaa kuin muiden yksittäisten ihmisten.

Vierailija
1966/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse laittaisi tanssijoita sun muita härpäkkeitä Erikan esitykseen. Yksi iso lavaste ja Erika itse riittää. Blind Channel sai tämän balanssin just oikein. Toki oli bändi mutta solisteilla oli tarkka koreografia joka kuitenkin näytti luonnolliselta, ja värimaailma selkeä. 

Erikan marssiminen kameraa kohti esimerkiksi toimii hyvin. Se on sitä raatipisteitä tuovaa dynamiikkaa.

Ich kommen koreografia lyhykäisyydessään: Laulaja aloittaa lavan takareunassa, lampsii lavan etureunaan, tekee mikin kanssa rivoja liikkeitä, marssii takaisin alkupisteeseen ja nousee lopuksi jättiläismikin päällä muutaman metrin korkeuteen.

Vierailija
1967/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ich kommen koreografia lyhykäisyydessään: Laulaja aloittaa lavan takareunassa, lampsii lavan etureunaan, tekee mikin kanssa rivoja liikkeitä, marssii takaisin alkupisteeseen ja nousee lopuksi jättiläismikin päällä muutaman metrin korkeuteen.

Mutta riittääkö se euroviisuissa?

Luulenpa että euroviisuissa ei nykyään juurikaan ole tekemistä musiikin kanssa.

Mun mielestä euroviisut on muuttunut siihen suuntaan että show on tärkeämpi kuin musiikki.

Vierailija
1968/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, onhan se nähty noissa reaktiovideoissa.

esim. Joku kirjoitti, että ensimmäinen kerta kun live-esiintyminen parempaa kuin video.

Vierailija
1969/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä euroviisut on muuttunut siihe

Kumma kun yleensä UMK-esityksiä syytetään liian monimutkaisesta koreografiasta ja haukutaan temppuradoiksi. Nyt sitten kun olisi simppeliä ja laulajan lavakarismaan luottavaa pakettia tarjolla niin sekään ei kelpaa.

Vierailija
1970/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

esim. Joku kirjoitti, että ensimmäinen kerta kun live-esiintyminen parempaa kuin video.

No siinä tapauksessa.

Ainakin on etu että sattuu olemaan Erika Vikman.

Jokuhan taisi sanoa että pelkkä Erika Vikman riittää täyttämään lavan.

Vierailija
1971/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhtään rokahtavampi biisi niin asenne ratkaisee. Erikalla on tätä asennetta, yhdistettynä hyvin mietittyihin kamerakulmiin. Eniten hiottavaa on ensimmäisessä kertsissä, joka jäi etäiseksi. Mutta tätä oli parannettu myös Käärijän viisuesitykseen huimasti.

Vierailija
1972/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä ainakaan Käärijän esityksessä ei ollut mitään vikaa.

Esitys oli sopivalla tavalla hullu ja hauska ja juuri Käärijän näköinen.

Siinä tapahtui paljon muttei mitenkään liikaa.

Biisikin loistava.

Blind Channelin esitys oli ihanan tavallinen.

Siis silleen ettei ollut mitään liikaa eikä liian vähän.

Biisi oli loistava ja pelkkä jätkien energia riitti täyttämään lavan.

Windowsmanin esitys oli liian sekava.

Biisi oli ihan ok.

Mutta siinä esityksessä oli ehkä jotain liikaa.

Erikan jättimäinen mikrofoni on tosi hyvä.

Silti mietin että pitäisikö siinä olla jotain muutakin.

Vierailija
1973/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin Erikan esitykseen taustalle tyylitellysti väkijoukon jonon kävelemään eli tulemaan, ikäänkuin (peitellysti) palestiinalaiset kävelemässä kaistalla takaisin Pohjois-Gazaan. Yes, we come. Tää antais syvyyttä ja moniulotteisuutta kappaleeseen. 

Vierailija
1974/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon miettinyt Erikaan kohdistunutta vihapuhetta. Tulin siihen tulokseen, että ihmisiä kohdellaan ulkonäön perusteella. Erika kun on kurvikas, niin se aiheuttaa pahetta. Jos hänen tilallaan laulaisi joku toinen tangokuninkaallinen saman kappaleen niin aivan varmana ääni olisi huutelijoilla toisenlainen.

Oon kuullut joitakin tämän vuotisia euroviisu biisejä. Mä koen Ich commen olevan heikko kappale kuulemiini kappaleisiin verrattuna. Viimeisin uutinen jonka kuulin oli, että Erikaa povataan ennakkosuosikiksi. Näköjään mieltymykset ovat mulla päinvastaiset enemmistöön.

Vierailija
1975/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on yhtään rokahtavampi biisi niin asenne ratkaisee. Erikalla on tätä asennetta, yhdistettynä hyvin mietittyihin kamerakulmiin. Eniten hiottavaa on ensimmäisessä kertsissä, joka jäi etäiseksi. Mutta tätä oli parannettu myös Käärijän viisuesitykseen huimasti.

Mulla on kai korvissa vikaa, koska en kuule Erikan kilpailulaulua rokkina, vaan jonkinlaisena iskelmämarssina. Kuulun niihin, jotka hämmästyivät lukiessaan, että Chisu kumppaneineen on laulun takana. Se ei ole rokkia, se ei ole poppia - se on  euroviisu.

Vierailija
1976/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kameraa kohti kävely on kuin suoraan Saara Aallon Monsters-videolta. Harmillisesti se jäi pois live-esityksestä.

Vierailija
1977/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinä tapauksessa.

Tästä voi olla montaa mieltä.

Vierailija
1978/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinä tapauksessa.

Tästä voi olla montaa mieltä.

Itse en olisi asiasta ihan vakuuttunut että se riittää.

Vaikka onhan se etu että sattuu olemaan Erika Vikman.

Jää nähtäväksi.

Vierailija
1979/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kai korvissa vikaa, koska en kuule Erikan kilpailulaulua rokkina, vaan jonkinlaisena iskelmämarssina. Kuulun niihin, jotka hämmästyivät lukiessaan, että Chisu kumppaneineen on laulun takana. Se ei ole rokkia, se ei ole poppia - se on  euroviisu.

Siksi sanoinkin rokahtava, en rock. Rokahtavaa tässä on estetiikka, lavaesiintyminen ja osa biisistä. Toinen osa iskelmää. Viisuissa vaan kun on vähemmän mitään rock-henkistä niin tämä kyllä lasketaan sinne raskaampien joukkoon vaikkei sitä ulkopuolella olisi.

Vierailija
1980/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että Erikan mikki kovin korkealle  nostetaan esityksessä, jos ollenkaan. Tai sitten pitäisi olla turvavaljaat ja se näyttäisi tyhmältä eikä niitä ehtisi laittaa. Järjestäjät tuskin tippumisriskiä ottavat.

Ketju on lukittu.