Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
1881/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne palautui: Ruotsi 12% - Suomi 11%

Vierailija
1882/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Italian biisi?

Eikö aio osallistua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1883/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle jäi epäselväksi Erikan esityksessä, että miksi tulisuihku ei purkautunut jättimikrofonista, vaan pyöreän levyn mallisesta mikkitelineen juuresta. Jänskää symboliikkaa.

Turvallisuuden vuoksi? Erika itehän oli piirtänyt suihkun mikistä tulemaan ekassa kaavailussa.

Vierailija
1884/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä Italian biisi?

Eikö aio osallistua?

Olly miettii vielä. Hänellä on ilmeisesti toukokuussa paljon loppuunmyytyjä keikkoja eli tilanne on haastava.

Vierailija
1885/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihanaa jos joku vuosi Suomeakin edustaisi vakavasti otettava kappale eikä mikään vitsi. Nyt tässä on vitsillä menty viimeiset kolme vuotta.

Kyllä ainoa vitsi oli viime vuoden nakupelleily. Cha Cha Cha oli ihan vakavasti otettava kilpailukappale, vaikkakin humoristinen ja hyväntuulinen. Erikan kappale ja esitys on vielä vähemmän humoristinen. Kun ei se vielä tee viisukappaleesta vitsiä, ettei se ole tylsää jäkitystä ja pönötystä.

Erikan esitys kyllä vaikuttaa Kikan parodialta.

Mä en tajua miksi tästä Kikasta jauhetaan niin saakelin paljon Erikan yhteydessä. Kuulkaa minä en näin nuorena aikuisena ollut koskaan edes kuullut koko Kikasta ennen näitä ketjuja. Maailmaan mahtuu

Linkki tähän kiitos?

Vierailija
1886/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä!

Vierailija
1887/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö vetoa kannattaisi lyödä mieluummin sellaisen puolesta, jonka kerroin on mahdollisimman iso?

Just näin, Suomen puolesta olis kannattanut lyödä vetoa jo silloin kun se oli kolmastoistako?

Niinhän ihmiset löivätkin ja siksi suomi on nyt kakkosena, koska näkivät suomen mahdollisuudet voittoon. Eihän kukaan heitä rahaa kaivoon vapaaehtoisesti.

Jos suomi ei voitakaan, niin sinne kaivoon jäävät rahasi, vai kuinka? En harrasta vedonlyöntiä, mutta kuvittelisin kuvion tällaiseksi.

Näin ja mites käy heidän, jos Tommy nyt diskataan?

Siis tää Tommy on Viron edustaja?

Miksi hänet diskattaisi?

Vierailija
1888/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä Italian biisi?

Eikö aio osallistua?

Italiassa oli Sanremo festivaali viime viikolla ja sen voittaja saa päättää lähteekö viisuihin. Siellä on tuo Sanremo isompi juttu kuin viisut nii joskus käy niin että ekaksi sijoittunut ei lähde. Jos ei halua niin viisuedustusta tarjotaan toiseksi sijoittuneelle. 

Hyvin tässä on aikaa vielä mailla ilmoittaa viisukappaleet. Esim Ranska aikoo ilmoittaa omansa vasta maaliskuun puolivälissä. 

Vierailija
1889/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle jäi epäselväksi Erikan esityksessä, että miksi tulisuihku ei purkautunut jättimikrofonista, vaan pyöreän levyn mallisesta mikkitelineen juuresta. Jänskää symboliikkaa.

Turvallisuuden vuoksi? Erika itehän oli piirtänyt suihkun mikistä tulemaan ekassa kaavailussa.

Satutäti saapui paikalle, pistää sanoja Erikan suuhun.

Vierailija
1890/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä Italian biisi?

Eikö aio osallistua?

Olly miettii vielä. Hänellä on ilmeisesti toukokuussa paljon loppuunmyytyjä keikkoja eli tilanne on haastava.

Okei.

Kiitos.

Vierailija
1891/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei palautunut. edelleen 12% - 12%. Olet vaan hätähousu etkä odottanut, että se päivittyy. 

Vierailija
1892/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei palautunut. edelleen 12% - 12%. Olet vaan hätähousu etkä odottanut, että se päivittyy. 

Viiden minuutin päästä tilanne on taas toinen.

Vierailija
1893/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ,vaan ollut noin jo pitkään. Sä et vaan jaksanut odottaa pari sekuntia jotta näät nykyisen tilanteen :D

Vierailija
1894/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ,vaan ollut noin jo pitkään. Sä et vaan jaksanut odottaa pari sekuntia jotta näät nykyisen tilanteen :D

Taas 12-11.

Vierailija
1895/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä tutustunut Joostin viimeisimpään tempaukseen, mutta kirjoitin täällä on viime vuonna, että en usko sanaakaan kaverin nyyhkytarinasta tai mitään osaa muka hassunhauskasta taiteilijapersoonasta. Mun mielestä niin feikki, ärsyttävä ja läpinäkyvä performanssi. Ja sain silloin vaikka kuinka paljon alapeukkuja ja kommentteja että Joost on ihana ja mä oon vaan katkera ja kateellinnen yms yms.

Olen edelleen samaa mieltä Joostista, enkä siis edes tiedä mikä tää uusin juttu on 😅.

Tajusin muuten, että en oo kuullut kertaakaan sitä Joost Kleinin viisukappaletta. Tyyppi vaikutti jotenkin vastenmieliseltä, ja semeissä kävin Hollannin aikana jääkaapilla. En edes tiedä, minkä tyylistä musiikkia hän esittää. Kuvien perusteella balladi-osaston artistista ei ole kyse.

Vierailija
1896/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Månsilla on tosi hyvä ääni. Erikallakin ihan hyvä.

Vierailija
1897/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivahan tuo on, mutta kisoihin on vielä yli 2 kk ja iso osa kilpailukappaleista valitsematta. Toki Erikan saama palaute ulkomailta  ollut ylistävää, häntä on verrattu lavakarismaltaan jopa Freddy Mercuryyn. Ja ainahan se on hyvä enne, että pershihhelit mölisee pahaa jostakusta. Suomi on löytänyt oman tyylinsä, joka on sekoitus ihanaa huumoria ja sensuaalisuutta, itsevarmuutta, joka nousee itsensä hyväksymisestä. Ei nöyristellä eikä imitoida ketään.

Ihana itsevarmuus ja epäsovinnaisuus; näitä oli sekä Lordissa, Käärijässä että nyt Erikassa. Lordi voitti, Käärijä tuli toiseksi ja Erika on nyt Ruotsin kanssa tasoissa vedonlyöntitilastoissa. Saas nähä. Luojan kiitos ettei mitään pampulapöksytanhuajia lähetetty tai neitsytnyyhkyttelijää, joka niin KUOLEEEEEEEEE KUN LÄÄÄÄÄÄÄÄHDIT POOOOOOOOIS. Niitä on 16 tusinassa.

Vierailija
1898/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti kaikkia vitsi- ja huumorilauluja vihaavat Toy and Goy tykkäsivät heti Tommy Cashin Espressosta. Ihmettelivät itsekin, miten se on edes mahdollista!

Itse inhoan, Windowsista ihan pidin.

Samoin. WIndows-äijässä oli samaa hervotonta itseluottamusta ja sovinnaisuudelle nauramista, jota on ollut kaikissa menestyneissä Suomen esityksissä. Eihän siinä mitään järkeä ollut mutta se oli hauskaa. Ja hauskaa on sekin, ettei persuja ärsyttänyt yhtään kun muna pullahti esiin pikkuhousuista. Mutta annas olla kun on 100% naaras kuten Erika, niin mölinästä ei tule loppua. Ne on primitiivisiä

Vierailija
1899/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötähäpeä. 

Vierailija
1900/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä tutustunut Joostin viimeisimpään tempaukseen, mutta kirjoitin täällä on viime vuonna, että en usko sanaakaan kaverin nyyhkytarinasta tai mitään osaa muka hassunhauskasta taiteilijapersoonasta. Mun mielestä niin feikki, ärsyttävä ja läpinäkyvä performanssi. Ja sain silloin vaikka kuinka paljon alapeukkuja ja kommentteja että Joost on ihana ja mä oon vaan katkera ja kateellinnen yms yms.

Olen edelleen samaa mieltä Joostista, enkä siis edes tiedä mikä tää uusin juttu on 😅.

No joo, itsellenikin tuli hieman inhottavat fiilikset Joostista jo viisukeväänä ja nyt myös Tommy Cashista. Siis vaikuttavat kovasti tavoittelevan sellaista joviaalin huumorimiehen imagoa, mutta jotenkin sieltä paistaa läpi ylimielisyys ja feikkiys. Toki jokainen saa valita kaverinsa kuten haluaa, mutta minä en tajua mitä Käärijä näkee näissä äijissä. Samaa heissä on valtavirrasta poikkeava räpmusiikki ja erikoinen huumoripitoinen estetiikka, mutta persoonina he vaikuttavat pohjimmiltaan niin erilaisilta. Joost ja Tommy vaikuttaa molemmat hyvin draamanhakuisilta edgelordeilta, Käärijä taas on kaikista rivouksistakin huolimatta jotenkin pullantuoksuinen.

Ketju on lukittu.