Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
1901/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikaa verrattu lavakarismaltaan Freddy Mercuryyn 😂😂😂😂😂 Mikä oli lopputulos?

Vierailija
1902/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-12, hulluksihan tässä ennen toukokuuta tulee 😵💫

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1903/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että Erikalla enemmän karismaa.

Vierailija
1904/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tietty valuuttaa paidan alla👍

Vierailija
1905/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Azerbaijanilla hieno, futuristinen musavideo. Harmi, että ei iske kappale.

Vierailija
1906/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä tutustunut Joostin viimeisimpään tempaukseen, mutta kirjoitin täällä on viime vuonna, että en usko sanaakaan kaverin nyyhkytarinasta tai mitään osaa muka hassunhauskasta taiteilijapersoonasta. Mun mielestä niin feikki, ärsyttävä ja läpinäkyvä performanssi. Ja sain silloin vaikka kuinka paljon alapeukkuja ja kommentteja että Joost on ihana ja mä oon vaan katkera ja kateellinnen yms yms.

Olen edelleen samaa mieltä Joostista, enkä siis edes tiedä mikä tää uusin juttu on 😅.

No joo, itsellenikin tuli hieman inhottavat fiilikset Joostista jo viisukeväänä ja nyt myös Tommy Cashista. Siis vaikuttavat kovasti tavoittelevan sellaista joviaalin huumorimiehen imagoa, mutta jotenkin sieltä paistaa läpi ylimielisyys ja feikkiys. Toki jokainen saa valita kaverinsa kuten haluaa, mutta minä en tajua mitä Käärijä näkee näissä äijissä. Samaa heissä on valtavir

Hyvin sanottu. Tuo ylimielisyys juuri itseänikin häiritsee näissä herroissa. Käärijä vaikutti omana viisuvuonnaan paljon aidommalta ja maanläheisemmältä. Teki vaan täysillä lavalla omaa juttuaan ja panosti esitykseen. Ja tuli hyvin monien muiden viisuartistien kanssa toimeen, ei katsonut ylimielisesti sielläkään ketään. En ole nykyään paljoa seurannut, mutta tämmöinen vaikutelma hänestä tuli kaksi vuotta sitten.

Vierailija
1907/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle jäi epäselväksi Erikan esityksessä, että miksi tulisuihku ei purkautunut jättimikrofonista, vaan pyöreän levyn mallisesta mikkitelineen juuresta. Jänskää symboliikkaa.

Turvallisuuden vuoksi? Erika itehän oli piirtänyt suihkun mikistä tulemaan ekassa kaavailussa.

Mahtavaa että on mukana suunnittelemassa showta! Mielestäni mikki idea mahtava!

Vierailija
1908/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle jäi epäselväksi Erikan esityksessä, että miksi tulisuihku ei purkautunut jättimikrofonista, vaan pyöreän levyn mallisesta mikkitelineen juuresta. Jänskää symboliikkaa.

Turvallisuuden vuoksi? Erika itehän oli piirtänyt suihkun mikistä tulemaan ekassa kaavailussa.

Mahtavaa että on mukana suunnittelemassa showta! Mielestäni mikki idea mahtava!

Ehkä kannattaisi jättää suunnitteleminen ammattilaisille. Ne on nähty ne omat showt.

Vierailija
1909/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli mikä oli, olis kannattanut ehkä julkaista kisojen jälkeen.

Parhaassa tapauksessa tommy saa kenkää koko kisoista. Ja miksi haukkua organisaatiota? johon itse väen vängällä halusi?

Osallistujana hän tietenkin saa huomattavasti suuremman kuulijakunnan, mikä lienee tarkoitus.

Vierailija
1910/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I wanna buy a Samsung in the Apple Store

:D ymmärsin ton biisin niin, että heidän mielestään ebu on tekopyhä

Sanoman voisi myös ajatella kuvaavan ihan yleisestikin maailmanmenoa, vaikka EBU onkin tässä nyt se johon tämä kritiikki kohdistuu. Viisufanien ymmärrys ja medialukutaito ei näytä kyllä olevan parhaimmasta päästä, kun somereaktioita katsoo.

Millasia reaktioita on sitten tullut?

Esim.boycott Tommy Cash ym. Myös jotkut italialaiset suivaantuneet kun Tommy heidän mielestään pilkkaa italiaanoja espresso laulullaan.

Vierailija
1911/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti kaikkia vitsi- ja huumorilauluja vihaavat Toy and Goy tykkäsivät heti Tommy Cashin Espressosta. Ihmettelivät itsekin, miten se on edes mahdollista!

Itse inhoan, Windowsista ihan pidin.

Samoin. WIndows-äijässä oli samaa hervotonta itseluottamusta ja sovinnaisuudelle nauramista, jota on ollut kaikissa menestyneissä Suomen esityksissä. Eihän siinä mitään järkeä ollut mutta se oli hauskaa. Ja hauskaa on sekin, ettei persuja ärsyttänyt yhtään kun muna pullahti esiin pikkuhousuista. Mutta annas olla kun on 100% naaras kuten Erika, niin mölinästä ei tule loppua. Ne on primitiivisiä

Erika on eritavalla tärkeä hahmo kuin Windows mies. Hän ei ole vain laulaja vaan tekee myös tärkeää työtä naisten hyväksi. On laittanut itsensä likoon myös aktivistin roolissa. Voi olla että sen vuoksi oikeistolaiset ärsyyntyvät, mutta tässä ajassa tarvitaan voimaannuttavia naisesikuvia. 

Vierailija
1912/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I wanna buy a Samsung in the Apple Store

:D ymmärsin ton biisin niin, että heidän mielestään ebu on tekopyhä

Sanoman voisi myös ajatella kuvaavan ihan yleisestikin maailmanmenoa, vaikka EBU onkin tässä nyt se johon tämä kritiikki kohdistuu. Viisufanien ymmärrys ja medialukutaito ei näytä kyllä olevan parhaimmasta päästä, kun somereaktioita katsoo.

Millasia reaktioita on sitten tullut?

Esim.boycott Tommy Cash ym. Myös jotkut italialaiset suivaantuneet kun Tommy heidän mielestään pilkkaa italiaanoja espresso laulullaan.

Varmasti samoilta, jotka ei ole muutenkaan tykänneet Tommysta tai vastustivat hänen valintaansa, koska oli jo ennalta tunnettu.

Vierailija
1913/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä tutustunut Joostin viimeisimpään tempaukseen, mutta kirjoitin täällä on viime vuonna, että en usko sanaakaan kaverin nyyhkytarinasta tai mitään osaa muka hassunhauskasta taiteilijapersoonasta. Mun mielestä niin feikki, ärsyttävä ja läpinäkyvä performanssi. Ja sain silloin vaikka kuinka paljon alapeukkuja ja kommentteja että Joost on ihana ja mä oon vaan katkera ja kateellinnen yms yms.

Olen edelleen samaa mieltä Joostista, enkä siis edes tiedä mikä tää uusin juttu on 😅.

No joo, itsellenikin tuli hieman inhottavat fiilikset Joostista jo viisukeväänä ja nyt myös Tommy Cashista. Siis vaikuttavat kovasti tavoittelevan sellaista joviaalin huumorimiehen imagoa, mutta jotenkin sieltä paistaa läpi ylimielisyys ja feikkiys. Toki jokainen saa valita kaverinsa kuten haluaa, mutta minä en tajua mitä Käärijä

Hyvin sanottu. Tuo ylimielisyys juuri itseänikin häiritsee näissä herroissa. Käärijä vaikutti omana viisuvuonnaan paljon aidommalta ja maanläheisemmältä. Teki vaan täysillä lavalla omaa juttuaan ja panosti esitykseen. Ja tuli hyvin monien muiden viisuartistien kanssa toimeen, ei katsonut ylimielisesti sielläkään ketään. En ole nykyään paljoa seurannut, mutta tämmöinen vaikutelma hänestä tuli kaksi vuotta sitten.

Twitter on muutenkin syöpää, mutta ärsyttää lukea siellä ja muuallakin kun Käärijä lasketaan nyt Joostin ja Tommyn myötä osaksi tätä ilmiötä, jossa ironiset ja kaiken vitsiksi heittävät ylimieliset valkoiset miesräppärit pilaavat viisut huomiohuoraamalla ja julistamalla itsensä voittajaksi etukäteen. Viisufaneilta on unohtunut, että Käärijästä pitivät melkein kaikki ihan aidosti, eikä häntä pidetty ollenkaan yhtä kontroversiaalina kuin Joostia. Hän oli kuitenkin ihan vilpittömästi mukana, kunnioitti kilpakumppaneitaan ja viisuja, kehui Loreenia vielä epäreilun häviönkin jälkeen ja käyttäytyi kaiken kaikkiaan ihmisiksi, paremmin kuin suurin osa nettiölisijöistä.

Vierailija
1914/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin viestistä, vaikken tosta voimaantumissanasta tykkääkään.

Minusta Erikassa on se tärkee juttu meille, että jokainen saa olla kuten haluaa, tai ainakin pitäisi saada olla.

Vierailija
1915/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommy Cash on siitä vähän monimutkainen henkilö että sillä oli kulttimaine jo ennen kuin moni oli kuullut joostista hollannin ulkopuolella tai käärijästä ylipäätään, joten se luultavasti kokee olevansa ns samalla tasolla viisu-kontekstissakin. Mutta ei se ihan niin mene, viisupuolella sitä ei oikein tunneta joten sen ylimielisyys, vitsiä tai ei, ei oikein iske. 

Käärijästä vielä pidetään koska se selvästi tykkää esiintyä viisuyleisölle, mutta suosittelisin vähän rauhoittelemaan näitä kavereita ettei mene oma maine samalla.

Vierailija
1916/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin Månsin biisin ja katsoin harkat ja se ei ole voittoainesta soundillisesti, todella pinnallinen viestikin. Loreen sentään saa aina unenomaisen maailman aikaan ja osaa eläytyä tekemiseensä, mutta Måns on arkisempi hahmo.

Laulaa Måns kyllä osaa joten jury saattais yliarvioida jälleen.

Vierailija
1917/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olis kyllä viisujen loppu, jos jurut monssille taas täydet pisteet antais.

Ihmiset raivostuis. Gretskulalle(?) saa mun puolesta antaakin hyvät jurypisteet, jos Ruotsi hänet valitsee.

Vierailija
1918/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, uskon että tämän karisman takana on valtava kerros meikkiä, peruukki, provosoiva vaatetus ja muu rekvisiitta valoista puhumattakaan ja lisäksi asenne. Ja tämä ei edes pahalla vaan tämä vain omahuomioni. 

Vierailija
1919/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, just noilla sitä karismaa ei saakkaan aikaiseksi, se tulee kyllä ihmisen sisältä, lavasäteilystä.

Vierailija
1920/26028 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä yksi hyvä esimerkki sen karisman puuttumisesta on Belgian strobo lights esiintyjä. Ei saa omalla esiintymisellään sitä biisiä lainkaan nousuun. Ihan kuin pikkupoika pantu lavalle esittämään ihan väärää kappaletta.

Ketju on lukittu.