Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
17861/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italian biisissä englannin kielinen tekstitys toimi hyvin. Paransi välittömästi kuuntelukokemusta. Erikoista, että se voitiin toteuttaa tuolla tavoin laittamalla tekstitys normaalisti ruudun alareunaan. 

Mä lämpenin eilen Italialle, joka on tähän asti mennyt vähän ohi. Teknisesti taitava esitys, kaunis lempeä kappale ja muutenkin mentiin musiikki ensin. 

Sama. Italia klikkasi vihdoinkin. Enkä yleensä tykkää Italian balladeista, mutta tämä on jotenkin taianomainen kaikessa retroudessaan. Harmi, kun Portugali ja Ukraina on vähän samoilla apajilla lauantaina. 

Vierailija
17862/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijä ja Baby Lasgana esittävät viisufinaalissa uuden yhteisbiisinsä!   

Tässä kohtaa mulla vessatauko. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17863/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mennyt ohi se, miksi Italia ei lähettänyt San Remon voittajaa, vaan toiseksi tulleen kappaleen.

Jos voittaja ei halunnut osallistua? 

Vierailija
17864/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Erikaa äänestä muut kuin kehitysvammaiset hampaattomat eläkeläispapparaiset ja peräkamarin pojat. Mutta niitä on euroopassa niin paljon että kyllä Erika niitten turvin jatkoon pääsee. Dannykin jostain Espanjasta käsin äänestäö Erikaa kuola suupielistä valuen ja vehkeet kovana.

Jahas. Joku tykkää miettiä Dannyn vehkeitä. Makunsa kullakin. 

Vierailija
17865/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yhtään tän ekan semin jälkeen ihmettelisi, että joku Alankomaat voittaa koko kisan. Hajontaa tuntuu olevan nyt sen verran, että voittajaksi varmaan kipuaa joku joka ei ole yleisön tai raatien suosikki, mutta saa kummaltakin riittävästi ääniä.

Vierailija
17866/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sveitsin tyttö vaikuttaa haluttavalta.

Tytöttelystä ei naiset enää pidä. Oli kuin maitotyttö konsanaan. Ei ollut niinkään hyvä kuin Portugali. Ihanat iloiset kasvot portugalilaisella ja jatkossa on. Runollisia portugalilaiset.

Vierailija
17867/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viron menestystä en ymmärrä, väsynyttä. toki ihan oikea muusikko sielä vetää ja suomitaustaakin biisissä, että eipä tuo haittaakaan.

Viron esityshän oli upea. Maanantain kenraalien perusteella yleisön joukosta kuvattuna sekä Viro, että KAJ sai valtavat suosionosoitukset yleisöltä. Todellakin harmi, ettei ne välity televisioruudun kautta kotikatsomoon.

Television välityksellä Sveitsin viisujen tunnelma vaikuttaa siltä, että yleisö on suorastaan pakotettu paikalle, eikä kukaan heistä ole yhtään innoissaan, muuta kuin etukäteen sovitusti kameran kuvatessa vaan esittävät olevansa.

Vierailija
17868/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ'n esitys on liian musikaalimainen omaan makuuni, lavasteita myöten. Sama vika taitaa vaivata myös Itävallan JJ:tä. En ihmettele, että artistit jotka vetävät kuin omalla keikallaan, erottuvat joukosta positiivisesti. Sillä Italia voitti 2021 ja sillä Suomi voi voittaa tänä vuonna.

Vierailija
17869/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italian biisissä englannin kielinen tekstitys toimi hyvin. Paransi välittömästi kuuntelukokemusta. Erikoista, että se voitiin toteuttaa tuolla tavoin laittamalla tekstitys normaalisti ruudun alareunaan. 

Mä lämpenin eilen Italialle, joka on tähän asti mennyt vähän ohi. Teknisesti taitava esitys, kaunis lempeä kappale ja muutenkin mentiin musiikki ensin. 

Musta oli outoa,jos vain Italia sen saa? Kai se pitäisi olla kaikille tarjolla,jos haluavat?

Kun muissa maissa kuin Suomi ja Viro ei tekstityksiä ole.

Italia on varmaankin toteuttanut tekstitykset itse ohjelmagrafiikkana. Esityksissähän saa olla grafiikoita, jotka näkyvät kuvan päällä TV-katsojille.

Olen miettinyt joskus, miksei useampi omalla kielellään laulava artisti käytä tätä mahdollisuutta biisien tekstitykseen. Serbian 2022 biisissä oli joitain yksittäisiö kohtia käännetty, Europapassa muistaakseni se loppuosa?

Vierailija
17870/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raadit on täynnä hampaattomia eläkeläisiä niin siinä tapauksessa Erika voittaa euroviisut ylivoimaisesti eikä yleisöääniä edes tarvita.

Vierailija
17871/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täähä espanja muija on melkein alasti. Missä se sensuuri nyt on?

Alastomuus luodaan vahvalla, ihonvärisellä kankaalla. Yleensä nämä alastomannäköiset puvut ovat melkein kokovartalopukuja, joissa voi olla 3-4 kerrosta erilaista powernetia ja meshiä peittämässä ihon ja olemassa runkona sille sen päälle ommellulle silmiin näkyvälle asulle. Eleni Foureira puhui aiheesta muutama vuosi sitten. Oli kuin olisi ollut märkäpuvussa laulamassa ja tanssimassa lavalla. 

Vierailija
17872/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voita ruotsi jos kaj yhtä jäykkä finaalissa. 

Esitys ei noissa puvuissa voi olla muuta kuin jäykkä. KAJn miehet voivat myös olla jo melko väsyneitä kaikesta myllytyksestä.

Vierailija
17873/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mennyt ohi se, miksi Italia ei lähettänyt San Remon voittajaa, vaan toiseksi tulleen kappaleen.

Jos voittaja ei halunnut osallistua? 

Juurikin näin. Mietti kyllä rauhassa, sillä kesti pitkään ennen kuin Italian edustaja voiton jälkeen ilmoitettiin. Voittajalla oli ilmeisesti jo muutenkin kalenteri täynnä esityksiä, ja suosiota riittää ilman Euroviisujakin.

Vierailija
17874/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä ja Baby Lasgana esittävät viisufinaalissa uuden yhteisbiisinsä!   

Tässä kohtaa mulla vessatauko. 

On teitä monta virtsatietulehduksista kärsiviä täällä? Joka välissä pitää vessassa juosta.

Vierailija
17875/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Erikaa äänestä muut kuin kehitysvammaiset hampaattomat eläkeläispapparaiset ja peräkamarin pojat. Mutta niitä on euroopassa niin paljon että kyllä Erika niitten turvin jatkoon pääsee. Dannykin jostain Espanjasta käsin äänestäö Erikaa kuola suupielistä valuen ja vehkeet kovana.

Nyt meni solvaamiseksi. Kuka muu kuin SINÄ olet joku mini, mini aivoinen hölmö! Solvaaminen pois ja visti sen mukana!

Hävytöntä!

Vierailija
17876/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas henk koht hyökkäys minun kimppuuni vaikka oli asiallinen kommentti. Vai oletteko rasisteja kun dislikeätte sitä että toivon tummaihoista kilpailijaa toiseksi? Minä en ole rasisti minulle hekin ovat ihmisiä. Mitä teillä on minua vastaan? Ette edes tunne minua. Hyökkäätte jatkuvasti kimppuun asiallisista kommenteista ja mitkään kommentit ei kelpaa. 

Aatisti sai taas kohtauksen. Meeppä leppää.

Ai olen autisti koska arvostan itseäni just ja just sen verran että puolustan itseäni siltä että kimppuuni hyökätään asiallisesta kommentista eikä sitä hyväksytä. En ole autisti enkä saanut kohtausta. Puolustin itseäni TEILTÄ jotka ei hyväksy mun kommentteja. Erilaisetkin mielipiteet voisi hyväksyä. Ja sinä se tässä kehitysvammainen olet. Ilmiannan kommenttisi mun ei tarvitse tollasta sietää.

Kaikella ystävyydellä, mielestäni sinusta ja sinun tunteistasi puhutaan ihan tarpeettoman paljon tässä ketjussa. Sinulla on oikeus mielipiteisiisi  tietenkin, mutta olemme kuulleet ne nyt joka päivä jo useamman kuukauden ajan. On inhimillistä, että se hermostuttaa muita. Mitä, jos vähän "tone down" sun aktiivisuutta ja koittaisit pysyä asiallisena, niin meillä kaikilla - myös luultavasti  sinulla - olisi mukavampaa. Koskee toki muitakin samalla lailla käyttäytyviä. -eri-

Vierailija
17877/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos raadit on täynnä hampaattomia eläkeläisiä niin siinä tapauksessa Erika voittaa euroviisut ylivoimaisesti eikä yleisöääniä edes tarvita.

Eiköhän ne hampaattomat eläkeläiset tykkää KAJsta enemmän. Voi kun ne pojat ovat niin kivoja ja heillä on oikein puvut ja kravaatitkin päällä. Muistuu mieleen ihan kuin silloin nuoruudessa...

Vierailija
17878/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sveitsin tyttö vaikuttaa haluttavalta.

Tytöttelystä ei naiset enää pidä. Oli kuin maitotyttö konsanaan. Ei ollut niinkään hyvä kuin Portugali. Ihanat iloiset kasvot portugalilaisella ja jatkossa on. Runollisia portugalilaiset.

Pitkäveteinen ujellus eikä laulajassa ole mitään kiinnostavaa. Sellainen valinta, millä Sveitsi ajatteli kiertävänsä mahdollisen voiton kaukaa.

Vierailija
17879/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää Virosta. Alkaa mennä maku noista tuon tyyppisistä huumorijutuista viisuissa.

Milkshakeman vie tämän kisan uskon. Siis Tommyn kanssa.siis itselläni. Sinäkin pätkän perusteella.

(Lisäksi ei kiinnosta yhtään onko joku suomalainen ollut tekemässä biisiä vai ei). 

Vierailija
17880/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkatko vielä solvaamista. Poistetaan sinun molemmat solvauksesi.

Ketju on lukittu.