Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
17641/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä alkuunkaan Alankomaiden suosiota. Mielestäni biisi on tylsä, tasapaksu, keskinkertaisesti laulettu ja olen kuullut tuon lukuisia kertoja aiemminkin - eli tällaisia on paljon. Portugalin jatkoon menemistä en voi käsittää. Puolan biisi ja esitys ovat kliseisen euroviisumaisia. Norjakin on siinä rajoilla. 

Eniten harmittaa, että Kypros ja Belgia jäivät finaalista pois. Myös se, että vaimennetaan yleisön äänet, laimentaa tunnelmaa. Esitysten aikana ei näytetty yleisöä käytännössä katsoen lainkaan. Tänä yleisöäänten vaimennus oli jo viime vuonna. Kävi ilmi, kun ihmettelin laimeaa tunnelmaa. 2023 vielä kuului, kun yleisö mylvi ja sen takia ne äänet varmaan vaimennettiinkin jatkossa. 

Miksi semifinaalissa ei saa äänestää muut kuin siihen osallistuvat maat? Lopputuloshan näyttäisi ihan erilaiselta, jos kaikk

Tämä. Ja alankomaiden viisu erottui kyllä edukseen eilen. 

Nousi eilisen jälkeen mun suosikikseni.  

Vierailija
17642/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan jo huolissaan Suomen kohtalosta :). Koska näemmä mitään vain voi tapahtua.

On. Lavan koko ja malli, äänitekniikka, valot siinä haastetta myös Erikalle.

Etenkin kameramiesten levonton työskentely (oliko opiskelijoita?) on häiritsevää. Yleisön kannustus ei kuulunut kotisohvalle asti ja se latisti tunnelmaa. Vaikka ääntä yleisöstä lähti paikalla hurjasti, kertoo paikalla ollut.

Tämä on hyvä huomio, yleisöä on vaimennettu tänä vuonna jo liikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17643/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melloissa tykkäsin kun se lattia näytti vedeltä. Nyt lattiaan heijastui nuotio ja oli kuin hel-vetin tuli olisi polttanut lattiaa.

Hyviä esiintyjiä ne KAJ:n tyypit kyllä on. Ilo on katsoa sitä menoa.

Vierailija
17644/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lucio on Italian Michael Monroe ja Ziferblat on Ukrainan Mew. Mamagama yritti olla Michael Jackson. 😆

Vierailija
17645/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Belgian tippuminen tuli monelle shokkina, mutta itse asiassa maa ei sijoittunut mitenkään erikoisesti kummankaan ison viisuklubin äänestyksissäkään.

Belgian Sebastianilla ei ole lainkaan karismaa. Sama vika Kyproksen Theolla. Ei auta teknisesti hienot puitteet, jos se tärkein puuttuu. Sillä Islanti, San Marino ja Portugali pääsivät jatkoon. 

Vierailija
17646/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Belgian tippuminen tuli monelle shokkina, mutta itse asiassa maa ei sijoittunut mitenkään erikoisesti kummankaan ison viisuklubin äänestyksissäkään.

Epävireistä mölyä koko biisi, ei ollenkaan ihme että tippui. Hirveätä huutamista ilman mitään melodiaa oli muutenkin monella maalla.

Vierailija
17647/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan jo huolissaan Suomen kohtalosta :). Koska näemmä mitään vain voi tapahtua.

Myös positiivista. Ei, en ole yhtään Erikasta huolissani, eikö tarvi esiintymistään jännittää.

Vierailija
17648/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen lyhyt pätkä finaalissa näytti mielettömän hyvältä. Uskon vakavissani Erikan voittoon. 

Vierailija
17649/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Belgian Sebastianilla ei ole lainkaan karismaa. Sama vika Kyproksen Theolla. Ei auta teknisesti hienot puitteet, jos se tärkein puuttuu. Sillä Islanti, San Marino ja Portugali pääsivät jatkoon. 

Portugalin karisma?

Vierailija
17650/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi ihan ylivoimainen vedonlyönnissä. Miksi? Luultavasti vain maan takia. KAjsta ei tullut viisuvoittaja oloa. 

Vierailija
17651/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös positiivista. Ei, en ole yhtään Erikasta huolissani, eikö tarvi esiintymistään jännittää.

Uskon kanssa, että ei ole mitään huolta Erikan jatkoonpääsystä. Kakkossemi on omasta mielestäni parempitasoinen kyllä, mutta kyllä Erika sieltä edukseen erottuu silti.

Vierailija
17652/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhyy, yhyy, joku alapeukutti viestiäni! -palsta-asukki

Vierailija
17653/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Portugalin karisma?

Jep, esitys oli kuin lämmin halaus ja laulajasta hehkui lempeä charmi. 

Vierailija
17654/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä vimma PUNAISEEN VALOON on tänäkin vuonna?? Se ei vaan näytä hyvältä ja raikkaalta! Eihän se Red Sebastian raukka edes erottunut lavasta, kun kaikki oli punaista ja välkkyvää. Albanialla vähän samaa vaaraa, kun asu punainen ja pääosa valaistuksesta.

Vierailija
17655/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut sitä mieltä, että Suomi on 8-13 nyt veikkaan jossain siellä sija 15. Torstaina tulee mahtavia esityksiä, olen varma.

Vierailija
17656/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi ihan ylivoimainen vedonlyönnissä. Miksi? Luultavasti vain maan takia. KAjsta ei tullut viisuvoittaja oloa. 

Uskon ja toivon että saadaan yllätysvoittaja tänä vuonna. Mulle ei ole vielä kenestäkään tullut sellaista viisuvoittajaoloa..

Vierailija
17657/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yritetään keksiä polkupyörä uudelleen? Tahdon siis sanoa, että miksei tanssibiiseissä ole tanssijoita. Esmes se Kyproksen telinejumppa oli katsojalle tylsä. Melkein meni koko kappale ohi kun keskityin jännittämään, että kaatuuko telineet ja mitä nyt tapahtuu.

Jotenkin nämä sergiojaenit (mikä heidän titteli on) on noussut liian suureen rooliin siinä, kuka menestyy. Toiset saa upean esityksen ja toisen köpöisen ja hankalan temppuradan.

Vierailija
17658/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin toivoin Portugalin läpimenoa, mutta olin varma ettei pääse (ainakaan tuolta paikalta, heti Ruotsin jälkeen!) Melkein tekisi mieli tulkita, että eikö KAJ lyönytkään porukkaa niin ällikällä, että Portugali olisi mennyt ohi huomion...?

Vierailija
17659/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoitteko muuten lähetyksen telkkarista vai läppärillä? Ja areenasta vai youtubesta? Nimittäin kun kuuntelin Ruotsin uudestaan niin se kuulosti paremmalta tubessa. Sitä virallista videota mahdollisesti käsitelty ennen julkaisua, mutta olisiko muka livestreamia käsitelty? Kannattaa katsoa sieltä 

Vierailija
17660/26028 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo lava on valtava. Yksin esiintyvä hukkuu sinne. Kameratyöskentelykään ei mennyt ihan putkeen. Kuvahan jumitti pahasti Sveitsin esityksessä (ei ollut vaan mun telkkarissa).

No eihän huku, eihän Kajkaan erottunut kuin loppukävely, riippuu ihan esityksestä miten saadaan lavaa haltuun.

Ketju on lukittu.