Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Belgian ukko ei tainnut oikein pysyä nuotissa.
Mun korvaan tosi monella tuntui olevan laulu jotenkin hukassa. Se varmaan sen Belgianikin kohtaloksi koitui, artistilta löytyy kyllä palkeita, mutta nyt kaikki tuli jotenkin tosi vaikeasti ja pakotetusti. Laulussa tuntui onnistuvan lähinnä Italia ja Alankomaat.
Alankomaista jäi tosi hyvä viba. Kiva laulu, ei liian ahdettu esitys ja artistis itse tosi positiivisen oloinen.
Espanjan viisuhumppa ja esitys on kuin vuodelta 2008. Parasta ennen päiväys mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Mä yllätyin kun yleisön reaktio Kajhin tuntui olevan jotenkin vaisu. Olin odottanut sen hypen perusteella samanlaista reaktiota mitä Käärijä sai aikoinaan.
Yleisön riehakkuutta ei oikein muutenkaan näytetty. San Marinon biisissä ei tanssijoita ollut ja odotin, että näytettäisiin yleisöä, mutta näyttivätkin vaan sitä toista soittajaa, joka hillui lavalla tukka hapsottaen :D Miksei siinä tilalla voinut olla kahta tansssijaa, kun soittajat ei oikeasti soita niitä soittimia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä yllätyin kun yleisön reaktio Kajhin tuntui olevan jotenkin vaisu. Olin odottanut sen hypen perusteella samanlaista reaktiota mitä Käärijä sai aikoinaan.
Oliko yleisöäänet jotenkin vedetty minimiin vai oliko katsojat vaa tiistaina liian selvin päin? ;)
Joo siis eihän noista tv-lähetyksen äänistä voi oikeasti päätellä mitään, kun niiden reaktioiden päälle soitetaan sitä lähetyksen laatua tasaavaa äänimattoa. Sen takia olis just ollut kiva, että YLEllä olis ollut varaa lähettää Mikko paikalle, koska on aina aiemmin kommentoinut myös yleisön reaktioita.
Tuntu vaan, että siinä lähetyksessä isoimmat reaktiot yleisössä sai lyhyet pätkät Käärijästä ja Maltan tämän vuoden edustajasta.
Jos Ruotsi voittaa tuolla humpalla, niin hohhoijakkaa.
Olisko se voitto kuitenkin Itävallan. Tai Suomen? Ranska? Yllättäen isäntämaa Sveitsi noussut vedonlyönnissä jo sijalle 7.
Mulla oli ehkä huono päivä takana tai sitten laskuhumala alkamassa espressoista, mutta Belgia oli hirveintä mitä mä oon kuullut tosi pitkään aikaan. Ja tää oli ennakkosuosikki? Kenen?
Vierailija kirjoitti:
Portugali äänestettiin sitten lopulta kuitenkin jatkoon kaiken sen yliyrittämisen ja sirkuksen joukosta! :D
Jeep! Mä olen ihan varma, että se puri sillä hyvätuulisella ja aidonoloisella rentoudellaan. Esiintyivät vaikealla paikalla heti ennakkosuosikin perään, mutta ehkä olikin ihan jees, et sellaisen tarkkaan hiotun ja lasketun ison esityksen jälkeen olikin porukka, joka oli kuin takapihajuhlissa jammailemassa.
Puhumattakaan kontrastista Puolan esitykseen. Siihen oli oikeasti tungettu kaikki, pelkkä katsominen jo hengästytti. Olin oikeasti iloinen, että pääsivät jatkoon, koska haluan nähdä sen pömpoosin vielä uudestaan :D
Voi voi. Viime vuonna mustii ja nyt red sebastian. Ei onnea Belgialla.
En muuten tykkää näistä pudotuksista. Tällä kertaa meni muutenkin vähän pieleen omat veikkaukset. Yleensä on vain yksi max väärin arvattu.
Islanti jatkoon oli suurin yllätys itselle... paljonkohan auttoi se,että Ruotsi ja Norja samassa semissä? (Viro? )
Azerbaidzhanin biisistä tykkäsin. Tosin tyypit näytti siltä,että olivat jo luovuttaneet.
Portugalia mietin.. kun jostain syystä se pärjää tuolla omalla linjallaan. Toki espanja, italia etc samassa semissä..
Italia auttoi ainakin San Marinoa.
Paljon voi auttaa,jos semissä naapureita etc.
Ei noissa jatkoonmenijöissä ja putoajissa nyt mitään järkyttäviä tasoeroja ollut.
Hollannin Clauden jatkoon pääsystä olin iloinen; näytti Claude itsekin tosi onnelliselta, eikä varmalta asiasta.
Kyprokselle oli Suomen "vahvistukset" tehneet vähän liian vaativan lavarakennelman.. Meni biisi ihan ohi.
Oma suosikki oli Justyna. Jo viime vuonna toivoin,että witchoro olisi valittu..
Ja mä vaan rakastan sitä teemaa, fantasia lohikäärmeet etc. (Juu, got, witcher, house of dragon etc)
Eilisestä jäi mieleen upeat Sveitsi ja Italia. Espanja on kova, samoin Hollanti. Ruotsi oli edelleen hyvä, mutta oon ehkä kuullut kappaletta liikaa. Minua harmitti Belgian putoaminen, olisin laittanut sen San Marinon tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Belgian ukko ei tainnut oikein pysyä nuotissa.
Ei ollut ainoa... katselin Wiwibloggsin niin ne väitti,että areenalla kuulosti just upealta ja justyna taas ei? Jos oikein ymmärsin.
Telkassa oli kyllä päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi on näitä floppaajia ja yllättäjiä. Tänä vuonna Belgia floppasi. Oli vedonlyönnissä jopa Erikaa edellä välillä jotain sijaa 5-7. Belgia muuten floppasi viimekin vuonna :D
Yllättäjä oli Portugali. Vedonlyönnissä tyyliin viimeisten joukossa. Ihan sympaattisia miehiä, mutta biisistä ei jää mitään muistikuvaa.
Cyproksen ennakkoon hypetetty show oli lähinnä nolo. Myös biisi vanhanaikainen humppa. Laulajan ilmeet olivat pelottavia.
Minä näin heti Portugalista, että tää menee tod.näk. jatkoon, tuntui raikkaalta heti Kaj jälkeen ja onnistuivat hyvin. Kyproksen putoaminen ei yllättänyt, en pitänyt häkkyräjutusta, mutta Belgian olisin laittanut Islannin (tai Norjan) tilalle.
Islanti-norja- ruotsi... Varmaan äänesti toisiaan?
San Marinoa italia.
Mitäs muita komboja tuolla oli...
Tyrmistyin että belgia tippui.
Kamalaa törkyä koko eka semifinaali. Yksi roikkuu rakennustelineissä, yksi riippuu pää alaspäin. En ole koskaan nähnyt huonompia biisejä. Järkyttävää. Kaj ainoa valopilkku.
Tuli kyllä kafkamainen olo.
Hassuinta kun Ylen selostaja kehuskeli kappaleita miten hyviä.
En ole menettänyt mitään kun en ole seurannut ohjelmaa monena vuotena.
Olen tosi tyytyväinen, että oma suosikki Ukraina pääsi jatkoon, vaikka heillä oli viisulavalle melko kokeellinen biisi. Silti täytyy sanoa, että laulajan ääni oli kadoksissa. En sitten tiedä kuinka paljon meni jännityksen piikkiin, kun omissa karsinoissa oli paljon vahvempi esitys. Toivottavasti finaali menee paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa törkyä koko eka semifinaali. Yksi roikkuu rakennustelineissä, yksi riippuu pää alaspäin. En ole koskaan nähnyt huonompia biisejä. Järkyttävää. Kaj ainoa valopilkku.
Tuli kyllä kafkamainen olo.
Hassuinta kun Ylen selostaja kehuskeli kappaleita miten hyviä.
En ole menettänyt mitään kun en ole seurannut ohjelmaa monena vuotena.
No kömmi takaisi sinne mistä tulitkin.
Portugali äänestettiin sitten lopulta kuitenkin jatkoon kaiken sen yliyrittämisen ja sirkuksen joukosta! :D