Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vedonlyönti tilastot antavat suuntaa. Siellä on korkealla pohjoismaat islantia lukuunottamatta. Mun suosikit on kaikki pohjoismaat ja hollanti.
Totta ainakin top 3:n tai top5: osalta. Saanen kuitenkin muistuttaa, että viime vuonna Suomi oli oddseissa sijalla 7, mikä oli kyllä ihan naurettavaa, ja sijoitus oli häntäpäässä.
Mä äänestän Norjaa ja ne äänestää varmaan suomea. Uskon että Australia saa myös suomelta pisteitä. Australia voi jäädä ulos tälläkertaa. Ihan hassu biisi mutta ei ehkä erityisen laadukas.
Norja ei ole samassa semissä joten ei voi äänestää.
Erika ja lääkäri-rakas ovat eronneet, kertoo iltalehti. Erosta on kuulemma aikaa.
Arvotaanko noi maat kummassako semifinaalissa esiintyvät? Ruotsin kanssa on Norja,Viro ja Islanti. Suomen kanssa on lähinaapureista vaan Tanska jaLatvia. Ei nekään tosin ihan lähinaapureita ole mut naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Arvotaanko noi maat kummassako semifinaalissa esiintyvät? Ruotsin kanssa on Norja,Viro ja Islanti. Suomen kanssa on lähinaapureista vaan Tanska jaLatvia. Ei nekään tosin ihan lähinaapureita ole mut naapureita.
Juu, Pohjoismaat ja Australia oli samassa "maljassa" arvonnassa, ja sieltä sitten on nosteltu ensin vaikka ensimmäisen semin ekan puoliskon maat yksi kerrallaan eri maaryhmien maljoista. Ja sitten vaikka toisen semin ensimmäisen puoliskon maat taas järjestyksessä yksi jokaisesta maljasta jne. kunnes maljat on tyhjät. Viro oli muiden Baltian maiden kanssa samassa porukassa enkä muista, keitä siinä oli lisäksi. Naapurit tai toisiaan muuten äänestelevät laitetaan samaan maljaan ja puolet niistä päätyy sitten eri semiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä äänestän Norjaa ja ne äänestää varmaan suomea. Uskon että Australia saa myös suomelta pisteitä. Australia voi jäädä ulos tälläkertaa. Ihan hassu biisi mutta ei ehkä erityisen laadukas.
Finaalissa kaikki pohjoismaat varmaan äänestävät Ruotsia, ei Suomea. Norjakin voi mennä Suomen edelle. Australian biisi on kyllä hyvä ja hyvin tuotettu, harmi jos ei menesty.
Mitä tekemistä Australialla on Euroviisuissa?
Kiva kun joku jaksoi selittää miten tuo arpominen tapahtuu. Se kuitenkin on ihmetyttänyt että Ruotsi ja Suomi eivät mun muistaakseni olleet samassa semifinaalissa koskaan? Ja Melodivestifalenin juontaja totesi että suomi ja ruotsi ei tietenkään voi olla samassa semissä?? Tuo ns.arpominen pitäisi näyttää katsojille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, Pohjoismaat ja Australia oli samassa "maljassa" arvonnassa, ja sieltä sitten on nosteltu ensin vaikka ensimmäisen semin ekan puoliskon maat yksi kerrallaan eri maaryhmien maljoista. Ja sitten vaikka toisen semin ensimmäisen puoliskon maat taas järjestyksessä yksi jokaisesta maljasta jne. kunnes maljat on tyhjät. Viro oli muiden Baltian maiden kanssa samassa porukassa enkä muista, keitä siinä oli lisäksi. Naapurit tai toisiaan muuten äänestelevät laitetaan samaan maljaan ja puolet niistä päätyy sitten eri semiin.
Miksen tajua tästä mitään siis ymmärrä, täytyisi varmaan olla jotain selkokieltä minulle, aivot ei toimi.
Ihmettelen tuon Itävallan suosiota. Ainakin netin kautta käy korville. Tosi kireä ja kimeä ääninen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tuon Itävallan suosiota. Ainakin netin kautta käy korville. Tosi kireä ja kimeä ääninen.
Oon oppinut jo hiukan pitämään tästä, lopun kiihdytysosuus on vaan mielestäni vähän keinotekoinen ja turha.
Mielipiteistä ei voi kiistellä. Itse tykkään Alankomaiden kappaleesta. On herkkä ja melodinen. Toisaalta pidän huumori biiseistä. Australia laittaa ihan höveliksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä Australialla on Euroviisuissa?
On EBU:n jäsen ts. Euroopan yleisradiounionin aktiivinen jäsen. On monta muutakin Euroopan ulkopuolella sijaitsevaa jäsenmaata.
Vikmanista sellainen ajatus, että Espanjan naisella ja Vikmanilla on samanlainen huutava ja aggressiivinen laulutapa. Ainakin omasta mielestäni. Molempia yhdistää sekin, että kummallakin on ollut kova halu päästä Euroviisuihin ja nyt se sitten toteutuu.
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun joku jaksoi selittää miten tuo arpominen tapahtuu. Se kuitenkin on ihmetyttänyt että Ruotsi ja Suomi eivät mun muistaakseni olleet samassa semifinaalissa koskaan? Ja Melodivestifalenin juontaja totesi että suomi ja ruotsi ei tietenkään voi olla samassa semissä?? Tuo ns.arpominen pitäisi näyttää katsojille.
Onhan ne olleet useastikin, viimeksi Käärijän vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vikmanista sellainen ajatus, että Espanjan naisella ja Vikmanilla on samanlainen huutava ja aggressiivinen laulutapa. Ainakin omasta mielestäni. Molempia yhdistää sekin, että kummallakin on ollut kova halu päästä Euroviisuihin ja nyt se sitten toteutuu.
Tänään vasta kuuntelin ton Espanjan biisin kokonaan. Hämmästelen, kun sitä ei ollenkaan veikkailla edes top kymppiin. No okei, on ehkä tavanomainen ja persoonatonkin pop-biisi, mutta omaan makuun ihan ok. Laulajalla tosiaan vahva ääni, mutta ei mitenkään häiritsevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hollannilla ihana kappale ja korkealla vedonlyönneissäkin. Voisi hyvinkin voittaa. En tuosta Itävallan oopperasta erityisesti pidä.
Jep, tässä voi hyvinkin käydä niin, että Ruotsin kanssa voitosta kisaakin joku muu kuin Itävalta.
Ruotsi ei tule olemaan kahden parhaan joukossa.
Miten se muka olisi mahdollista?
No saamalla liian vähäiset pisteet?? Haloo??
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen voi katsoa vaikka suorana tai jälkikäteen tallenteena: https://www.youtube.com/watch?v=tbTnMG4w4Sc. Tosin tuossa on paljon mainoksia, että aika ikävä kokemus, jos kelailee eteenpäin. Ja kuten aikaisemmin joku sanoikin, niin kyllä just esim. Loreen ja Käärijä oli samassa semissä, ja se oli silloin se "tapposemi".
Kyllä, paljon paremmat kuin Käärijä.