Euroviisut 2025/ virallinen
Erika Viikman Suomen edustaja
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Vierailija kirjoitti:
Usein on niin että kuunnellaan vaan tiettyjä kappaleita jotka ovat tehneet vaikutuksen. Ei jakseta kaikkiin keskittyä. En minäkään ole kuunnellut kuin Israelia ja vähän Ruotsia.
Minun kohdalla kyse on ainakin siitä, että haluan säästää suurimman osan kappaleista yllätykseksi toukokuuhun. En varmaan jaksaisi innostua viisuista yhtä paljon, jos kaikki biisit olisi kuunneltu ja kulutettu loppuun jo etukäteen. Nyt kuuntelen lähinnä vain Suomen ja naapurimaiden kappaleet etukäteen, sekä joitain satunnaisia muita jotka ovat sattuneet tulemaan vastaan.
Mulla taas sama, kuin käärijä vuonna. Osasin oikeestaa joka kappaleen ulkoa. Ihana viisukevät!
Lisäyksenä vielä, että live-esitys voi olla pettymys jos on etukäteen jo luukuttanut studioversiota kappaleesta. Muistan kun Käärijän vuonna oli se yksi kappale, muistaakseni Alankomaiden, jonka livelaulua pidettiin viisufanien keskuudessa täysin epäonnistuneena fiaskona ilmeisesti studioversioon verrattuna. Minä taas en huomannut mitään vikaa. Toinen oli se kun UMK:ssa Käärijän videota suurkuluttanut jengi pettyi liveen tanssijoineen.
Tästäkin syystä tykkään jättää kappaleet ja videot luukuttamatta, kun niitä voi sitten livessä arvioida tuoreilla silmillä ja korvilla.
Israel on kyllä paras mutta mielipiteitä on erilaisia. Toivottavasti se politiikka ei vaikuta.
Kerroin asiallisesti että vain tiettyjen maiden pärjäys kiinnostaa mua tänä vuonna. Ja sain henk koht dislike hyökkäyksen kimppuun. Tässä on nyt jo pakko olla jtn henk koht.
Ei näitä viisuja niin tosissaan kannata ottaa että pitää suuttua jos joku pitää jostain muusta. Mä en fanita Erikan kappeletta mutta muuten pidän hänestä ja hänen äänestään.
Mä oon kuunnellut kaikki biisit ainakin kertaalleen läpi ja poiminut sieltä alustavasti omia suosikkejani. Sitten oon katsellut myös reaktio-videoita. Varsinkin reaktiot Erikan biisiin ovat olleet kivaa viihdettä. Tällä hetkellä yritän selvitellä esiintyjien taustoja. Myös inhokkieni taustojen selvittely on ihan valaisevaa. En välitä niinkään siitä, kuka voittaa. Itse asiassa olen löytänyt nyt viimevuotisista karsiutujista yhden hyvän biisin, jota välillä myös kuuntelen.
KAJ ei ole edukseen kuunneltuna, koska suurin ansio on juuri hauskassa esiintymisessä. Ihan mielelläni katselisin tv-ohjelmaa, jossa olis poikien hassuttelua ja välillä he laulaisivat. Kuten joskus nuorempina.
Ostä dislikesta puhut, alapeukoistako?
Itse ainakin saan aina vähintään kolme alapeukkua, vaikka kirjoittaisin, että maapallo on pyöreä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku sanoo pitävänsä Belgian biisistä. En oikein ymmärrä, kun poju ei meinaa millään saada ääntä kurkustaan. Videolla melodia peittyy yleisön kiljuntaan.
Jatkan tästä. Googlailin, että Red Sebastian on lapsitähti, joka on treenannut ääntään. Se oli aika yllättävää, koska videolla hän lauloi mielestäni huonosti. Löysin kuitenkin hänen tuotannostaan yhden ihan kivan biisin, en nyt muista nimeä. Täällä käytettiin yhtenä päivänä sanaa "tekotunteellisuus", ja se sopisi häneen. Tuli sellainen tunne, että tässä on musiikkibisneksen tuottama entinen lapsitähti. Toki ok, jos tykkää hänen edustamastaan musiikkityylistä. Makuasia.
Aussit laittaa ihan ranttaliksi. Ihan hyvä huumori biisi. Hyvä kun ovat samassa semissä kuin suomi. Taatusti Erika pääsee mukaan ja itse kisassakin pärjää hyvin. Onnea suomelle ja australialle.
Vierailija kirjoitti:
Onko Erika fanit niitä hyökkäävimpiä? Mitä jos kaikki sais kertoa mielipiteensä ettei hyökättäisi. Mun suosikit on Norja ja Israel. Mutta Ruotsikin on hyvä ja Australia jotenkin hauska.
Mä oon esittänyt kriittisiäkin huomioita, mutta en oo varsinainen Erika-fani. Mun mielestä siinä Chisun sävellyksessä on paljon kiinnostavia elementtejä. Ihan kiva huomata, että palstalaisilla alkaa hahmottua omat suosikit. Sun suosikeista mun mielestäni Australian sävellys on mukava eikä se milkshake tunnu liian tuhmalta, vaikka oikeasti siinä lauletaan ihan samoista asioista kuin Erikan biisissä.
Mulla eniten kuunnellut tällä hetkellä ovat Tsekki, Azerbaidzhan, Itävalta ja Saksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein on niin että kuunnellaan vaan tiettyjä kappaleita jotka ovat tehneet vaikutuksen. Ei jakseta kaikkiin keskittyä. En minäkään ole kuunnellut kuin Israelia ja vähän Ruotsia.
Minun kohdalla kyse on ainakin siitä, että haluan säästää suurimman osan kappaleista yllätykseksi toukokuuhun. En varmaan jaksaisi innostua viisuista yhtä paljon, jos kaikki biisit olisi kuunneltu ja kulutettu loppuun jo etukäteen. Nyt kuuntelen lähinnä vain Suomen ja naapurimaiden kappaleet etukäteen, sekä joitain satunnaisia muita jotka ovat sattuneet tulemaan vastaan.
Minä aiemmin tein juuri noin, että kuulin suurimman osan kappaleista vasta semeissä. Tänä vuonna olen seurannut tarkemmin ja kuunnellut, ja tämä on paljon mielenkiintoisempaa, tämä on eräänlainen viisumatka.
Israelin kappale alkaa Vivaldilla ja Australian kappalekin jollain tunnetulla kappaleella. En muista millä. Se on sallittua mutta voi olla myös tahatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi voi hyvinkin voittaa sympaattisella biisillä. Suomi äänestää ainakin paljon Ruotsia. Jos Ruotsi voittaa niin pitää muistaa ettei se ole suomen voitto mutta kuitenkin vähän on. Sekä ruotsi et suomi juhlii.
Höpsis, itse en anna ainakaan yhtään ääntä, koska pakotus, ja miksi juhlisin Ruotsin voittoa älyn riemuvoitto.
Minä ainakin äänestän Ruotsia ihan vain siksi, koska kappale ja esitys on ylivoimainen suosikkini tänä vuonna. Muutoin en viisuissa ehkä äänestäisi kuin korkeintaan parilla äänellä. Olen vain kerran äänestänyt ylivoimaista suosikkiani ja se oli viime vuonna. Vaikka pystyisi äänestämään omaa maata, niin en siltikään äänestäisi Suomea tänä vuonna, koska en yksinkertaisesti pidä siitä hirveästi.
Tänä vuonna voisin kuvitella, että suomalaiset eivät äänestä mitään Israelia vaan Ruotsia, sillä täällä tunnutaan paljon tykkäävän siitä.
Minäkin äänestän ruotsia. Se on vaan niin hyvä. Toivottavasti voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Israelin kappale alkaa Vivaldilla ja Australian kappalekin jollain tunnetulla kappaleella. En muista millä. Se on sallittua mutta voi olla myös tahatonta.
Australian kappale alkaa kuulemma heidän jätskiauton tunnarilla.
Toivottavasti Ruotsi voittaa ja Clauden cest la vie toiseksi Belgia kolmanneksi.
Suomi äänestää semeissä varmaan maltaa ja norjaa. Molemmat ihan hyviä.