Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
8901/26028 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin kans, että eikö olisi voitu varata sisätiloja,vaikka Seinäjoelta tai Vaasasta esiintymisiä varten. Sitten streamattu suorana  tuonne kentälle?   Tiedossa kuitenkin on ollut ettei sää ole suotuisa ulkoilmakonsertille. Toivottavasti heillä on thermokerrastot pukujen alla. Eikä se tunnelmaa olisi pilannut, vaikka olisivatkin tuolla toppatakit ja pipot päällä

Pikkupaikassa suunnitelleet niillä kyvyillä, mitä siellä on. Näin luulisin lopputuloksesta päätellen.

Vierailija
8902/26028 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lavan takana katsomossa olleet ihmiset näytti poistuvan paikalta heti kun BBB loppui, mutta kun tarkemmin katsoi, niin heillä olikin kiire päästä tervehtimään lavalta poistumassa ollutta KAJta.

KAJlla itsellään oli kovin kiire poistua lavalta.

Koska kylmä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8903/26028 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka kommenttini: vau! Onpa kyllä hauskoja tyyppejä nuo KAJ:n miehet ja todellisia showmiehiä. Hyvin rennosti esiintyivät ja todella "valmiin" oloisia. Alkaa ihan miettimään kuinka paljon timantteja täällä Suomessa lymyää. UMK:hon valitaan vaan enimmäkseen laajasti tunnettuja/mainstream-artisteja, vaikka kannattaisi kaivaa syvemmältä. KAJ on huippuesimerkki timanteista, joita Suomesta löytyy! 

Sama kaava toistuu kaikkialla. Samat naamat valitaan aina uudestaan ja uudestaan.  Se kuuluu näemmä ihmisluonteeseen. Ja avain henkilöt ei itse tajua sitä. Me menetämme siinä paljon.

Vierailija
8904/26028 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka kommenttini: vau! Onpa kyllä hauskoja tyyppejä nuo KAJ:n miehet ja todellisia showmiehiä. Hyvin rennosti esiintyivät ja todella "valmiin" oloisia. Alkaa ihan miettimään kuinka paljon timantteja täällä Suomessa lymyää. UMK:hon valitaan vaan enimmäkseen laajasti tunnettuja/mainstream-artisteja, vaikka kannattaisi kaivaa syvemmältä. KAJ on huippuesimerkki timanteista, joita Suomesta löytyy! 

Missä ukot on olleet kaikki nämä vuodet, se on se iso kysymys, kun kerran Pohjanmaalla ovat ilmeisen tunnettuja.

Suomenruotsalaisten ja suomenkielisten kuviot ovat olleet niin erossa toisistaan, että ties mitä on mennyt ohi sen vuoksi. KAJ'sta tulee mieleen samanikäisissä Justimuksen kolmikko.

Hyvä, että jotkut heräävät nyt.

Vierailija
8905/26028 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko UMK johto saisi vaihtaa, siis mun mielipide. Ohjelman nimenä on Uuden Musiikin Kilpailu. No joo ehkä se musiikki on uutta, mutta miksei anneta nuorille uusille kasvoille tilaisuutta, vaan otetaan mukaan vanhoja naamoja Danny papasta alkaen. Ihmiset sitten äänestää näitä vanhoja naamoja tottumuksesta. Blind Channel ja Käärijä nyt ovat poikkeuksia tästä, mutta mun mielestä pitäisi antaa vain tuntemattomillekin muusikoille mahdollisuus päästä näkyville. Vanhat naamat kyllä ovat jalansijaa jo saaneet alalla. 

Ei se johto vaan koko formaatti on eri kuin Ruotsissa. Nytkin oli KAJta pyydetty toisen puolesta esiintymään, eli heille tekivät muut sen biisin Melloihin. Suomessa joku liian pieni porukka valitsee vain seitsemän ehdokasta (tänä vuonna oli liian suppea valikoima, kun osa ei osannut edes livenä esiintyä, osa osasi, mutta biisi liian pliisu, yksi diskattiin), joista vasta saa kansa äänestää. On tämä silti parempi systeemi kuin se, että suoraan valittiin Darude tai Saara, biisejä sai äänestää, mutta olisi hyvä, että laulutaito testattaisiin kuten Melloissa heti, eli finaaliin vasta kansan valitsemana (tai juryen osaksi) (Saksassa tänä vuonna laulelivat ensin covereita, oikean biisin sai laulaa vasta eteenpäin päässeenä, eli ei hyvä sekään).

Vierailija
8906/26028 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kaava toistuu kaikkialla. Samat naamat valitaan aina uudestaan ja uudestaan.  Se kuuluu näemmä ihmisluonteeseen. Ja avain henkilöt ei itse tajua sitä. Me menetämme siinä paljon.

Johan Ruotsissakin kysyttiin, että kuinka kauan yhtä ja samaa melloeliittia paapotaan. 

Vierailija
8907/26028 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se sekosi taas!

Vierailija
8908/26028 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin tapahtui jotain mukavaa!

Vierailija
8909/26028 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko UMK johto saisi vaihtaa, siis mun mielipide. Ohjelman nimenä on Uuden Musiikin Kilpailu. No joo ehkä se musiikki on uutta, mutta miksei anneta nuorille uusille kasvoille tilaisuutta, vaan otetaan mukaan vanhoja naamoja Danny papasta alkaen. Ihmiset sitten äänestää näitä vanhoja naamoja tottumuksesta. Blind Channel ja Käärijä nyt ovat poikkeuksia tästä, mutta mun mielestä pitäisi antaa vain tuntemattomillekin muusikoille mahdollisuus päästä näkyville. Vanhat naamat kyllä ovat jalansijaa jo saaneet alalla. 

Ei se johto vaan koko formaatti on eri kuin Ruotsissa. Nytkin oli KAJta pyydetty toisen puolesta esiintymään, eli heille tekivät muut sen biisin Melloihin. Suomessa joku liian pieni porukka valitsee vain seitsemän ehdokasta (tänä vuonna oli liian suppea valikoima, kun osa ei osannut edes livenä esiintyä, osa osasi, mutta biisi liian pliisu, yksi diskattiin), joista vas

Muut eivät tehneet heille tuota biisiä, vaan se oli KAJn idea ja ruotsalaisia biisntekijöitä täytyi ottaa mukaan, jotta saavat osallistua.

Vierailija
8910/26028 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusillakin on mahdollisuus umkssa, kun ovat riittävän hyviä päästäkseen seittemän sakkiin. Tänä vuonna mulle uusia olivat Goldielocks, Puppy-bändi, Costi ja Nea River. Siis yli puolet kilpailijoista. Myös Käärijä oli uusi mulle, samoin Win95man, Aksel ja Blind Channel. Tykkään konseptista. Napakka, tyylikäs ja laadukas. Myös ulkomailta tulee suitsutusta. 

Vierailija
8911/26028 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskan biisiä odotellessa, vaikea sanoa onko sieltä tulossa jytky vai lässähdys.

Vierailija
8912/26028 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää siitä mistä jotkut miehet tykkäävät. Kyllä ne tulevat takaa yhtälaiilla, kertoivat  kaverit.

Jos mulle ton viestin tarkoitit niin en tiedäkkään.

Vierailija
8913/26028 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin esitän etten tiedä.

Vierailija
8914/26028 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sillä Netan Toy kappaleellakin on voitu voittaa, minusta se oli erikoinen, eikä ees mitenkään kovin hyvä, olikohan sekin sitten heikkotasoisempi vuosi. Se Saksan Lenan Satellite taas oli pirteä ja kiva kappale, kun katselin näitä hiukan menneiltä vuosilta.

Netalla on vahva lauluääni eikä kappale ollut ihan pelkkä vitsi. Itse ainakin tykkäsin niistä etnovivahteista. Harmi kun maa lähettää nykyään vaan balladeja. Olivat bilebängereiden aatelia!

Vierailija
8915/26028 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun suosikki esiintyy 1.semifinaalissa eikä todennäköisesti pääse jatkoon. Ei siis mahdollisuutta äänestää finaalissa omasta mielestä parasta biisiä. Viime vuonna kävi samoin. 

Voi ei, tuo on kurja tilanne. No, yritä nauttia edes viisulavaesityksestä. Ja aina joku ylläri menee jatkoon. Aina. Samoin joku ns. varma ei pääse finaaliin.

Vierailija
8916/26028 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusillakin on mahdollisuus umkssa, kun ovat riittävän hyviä päästäkseen seittemän sakkiin. Tänä vuonna mulle uusia olivat Goldielocks, Puppy-bändi, Costi ja Nea River. Siis yli puolet kilpailijoista. Myös Käärijä oli uusi mulle, samoin Win95man, Aksel ja Blind Channel. Tykkään konseptista. Napakka, tyylikäs ja laadukas. Myös ulkomailta tulee suitsutusta. 

Eikös UMK:ssa ole kuitenkin vaatimus siitä, että on jonkun levy-yhtiön artisti? Ei ne mitään aloittelijoita ole, vaikkei heistä suuri yleisö tiedä.

Vierailija
8917/26028 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskan biisiä odotellessa, vaikea sanoa onko sieltä tulossa jytky vai lässähdys.

Mä en odota tykkääväni kun ei artistin muu tuotanto ollut mieleistä.

Vierailija
8918/26028 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtään ei kiinnosta Kaj tai Erika tai edes Malta. Itävalta voittaa, Alankomaat on toinen ja kolmanneksi kipuaa Tsekki. Perässä roikkuvat Israel, Ukraina ja Kreikka.

Itävalta, Hollanti, Israel, Ukraina ja Kreikka on kaikki mun inhokkeja tänä vuonna 😅. Noista vain Tsekki on hyvä, mutta ei missään nimessä sijoitu noin korkealle mun veikkauksissa.

Sulla on sit ihan eri maku kuin Euroopalla, koska nuo tulee olemaam kärjessä. Eikä mikään huumori ja roska, mitä esim. pohjoismaat ja viro tänä vuonna tarjoilee. 

Hei tiedoksi tuosta Kreikan kappaleesta. Siinä täytyy ymmärtää kreikkaa ja symboliikkaa mitä laulu edustaa. Ensinnäkin, tämä nuori laulaja on todella suosittu Kreikassa, hänellä on aivan mahtava ääni. Hänen perheensä ovat Pontin kreikkalaisia Mustanmeren alueelta ja heitä on vainottu 1910-20-luvulla Kreikan ja Turkin väestönvaihtojen yhteydessä jolloin myös moni kuoli. Laulu on itse asiassa tarinaa jossa kuollut tytär lohduttaa äitiään joka pukeutuu mustaan ja kehoittaa äitiään olematta itkemättä. Laululla on suuri symboliarvo sillä se on ääni kaikkien niiden puolesta jotka ovat joutuneet vainotuiksi ja joutuneet lähtemään kodistaan. Valitettavasti aina yhtä ajankohtainen aihe.  Lisäksi laulun sanoma lohduttaa niitä joiden lapset kuolivat Tempin tuhoisassa junaonnettomuudessa kaksi vuotta sitten. Näistä syistä arvostan itse Kreikan kappaletta mutta liputan KAJn puolesta sillä huumoria ei ole koskaan liikaa ja he laulavat ja esiintyvät todella hyvin.

Vierailija
8919/26028 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ei mun tarvii ymmärtää kieltä tykätäkseni kappaleesta. Kreikan kieli kuulostaa kauniilta. Osaan sanoa Ti kaneis? eli mitä kuuluu. Ja Poli orea eli tosi kaunista. Asteromatasta en ymmärrä mitään. Tulkitsin esityksen jollain tasolla hengelliseksi.

Vierailija
8920/26028 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi Kaj voittaa. Iloinen ja tyylikäs biisi. Suomi ja ruotsi voittavat tavallaan molemmat.

Ketju on lukittu.