Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
5581/26028 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä noi tuomarit eli eiköhän Måns tai Greczula vie tämän voiton.

Vierailija
5582/26028 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Tsekin biisihän on hyvä!!!

Semmoinen perus kolme tähteä, muttei mitään erityistä. Parempi kuin Itävalta tosin.

Eihän tuo yllä lähellekään Itävallan tasolle, sillä tuntuu kuin vastaavia olisi kuultu jo vaikka kuinka paljon verrattuna Itävaltaan, joka on jotain täysin ainutlaatuista, vaikka monelle tuleekin mielleyhtymiä joihinkin aiempiin oopperatyylillä laulaneisiin.

Minulle kyllä tulee Itävallasta heti mieleen Nemo eli liian saman tyyppistä siihen, se on makuasia tämä juttu myöskin kummasta enemmän pitää.

Aina tulee joku edellisen vuoden voittajan tyylinen kappale ja tällä kertaa Itävalta lähetti sen. Ei vaan yllä lähellekään Nemon tasoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5583/26028 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen perus kolme tähteä, muttei mitään erityistä. Parempi kuin Itävalta tosin.

Eihän tuo yllä lähellekään Itävallan tasolle, sillä tuntuu kuin vastaavia olisi kuultu jo vaikka kuinka paljon verrattuna Itävaltaan, joka on jotain täysin ainutlaatuista, vaikka monelle tuleekin mielleyhtymiä joihinkin aiempiin oopperatyylillä laulaneisiin.

Minulle kyllä tulee Itävallasta heti mieleen Nemo eli liian saman tyyppistä siihen, se on makuasia tämä juttu myöskin kummasta enemmän pitää.

Minusta eivät ole yhtään samanlaisia. Nemolla oli sekametelisoppa montaa eri genreä ja biisi oli iloisen positiivinen. JJ:n biisi taas on surullinen ja haikea. Vähän samaa näköä pojissa kyllä on, mutta ei se mielestäni tee biiseistä myöskään samanlaisia että molemmissa on oopperaa.

Vierailija
5584/26028 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka ihan tosissaan haluaa että joku tappavan geneerinen Måns veisi voiton? Kuunteletko sinä sitä vai mitä ihmettä?

Vierailija
5585/26028 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina tulee joku edellisen vuoden voittajan tyylinen kappale ja tällä kertaa Itävalta lähetti sen. Ei vaan yllä lähellekään Nemon tasoa.

Mikä niissä biiseissä on mielestäsi samaa?

Vierailija
5586/26028 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn teiltä kaikilta: mikä on ensimmäinen viisu jonka muistatte?

Mulle se on 1992 voittaja Why Me? - ja siitä jäänyt tunne oli suunnaton ärtymys koska mun mielestä se oli aivan tyhmä voittaja :D. Sitä en muista mikä mun mielestä oli sit parempi.

Tästä vuodesta eteenpäin myös nauhoitin kaikki viisut videolle ja katselin niitä vuoden mittaan seuraavia kisoja odotellessa. Yritin myös kirjoittaa sanoja ylös, siis kielillä joita en osannut :).

Mä muistan Dana Internationalin, joka voitti 1998. Laulettiin ja tanssittiin sitä silloin siskon kans. Olin sielloin 12 vuotias. Se on kyllä vieläkin hyvä biisi :D

Vierailija
5587/26028 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka ihan tosissaan haluaa että joku tappavan geneerinen Måns veisi voiton? Kuunteletko sinä sitä vai mitä ihmettä?

Minä haluan ja kuuntelen myös, ei ole mitenkään tylsä, Greczula, Maja ja Alwin myös hyviä, Alwin ei ois kuulunut pudota.

Vierailija
5588/26028 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneeköhän Mellon väki kyselemään päiväkodeista ja vanhojen ihmisten palvelutaloista suosikkia?

Aftonbladet on käynyt haastattelmassa eilen Vöyrissä KAJin vanhempia ja paikallisia. Löytyy "Nöje"n insta stooreista nyt

Vierailija
5589/26028 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan ja kuuntelen myös, ei ole mitenkään tylsä, Greczula, Maja ja Alwin myös hyviä, Alwin ei ois kuulunut pudota.

Ja Erikasta tykkään myös ja Australia, Italia, Slovenia, koska balladit harvassa.

Vierailija
5590/26028 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nemon The Code sisälsi mm. räppiä ja oli enemmänkin äärimmäisen taidokas yhdistelmä useita eri musagenrejä, joiden välillä äärimmäisen taitava artisti vaivattomasti vaihteli laulutyyliään, kun taas Itävallan tämän vuoden esiintyjä pitäytyy käytännössä oopperassa.

Vierailija
5591/26028 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Måns Zelmerlövillä edelleen huolestuttavan pitkä etumatka Oddseissa: 57 % voitto, KAJlla 25 %.

https://eurovisionworld.com/odds/melodifestivalen

Månsin voitto ihan päivänselvää, toisin kuin harhaiset Kaj pakottajat täällä luulee. Odotan huomista innolla saavat nenilleen sitten.

Mä en ihmettelisi vaikka Klara voittaisi. Myös hänen biisillään paljon kuunteluja Spotifyssa ja instassa saa paljon kannatusta.

Klara ja Meirakin on parempia kuin Måns. Kaikki riippuu lopulta tuomaristosta, et mitä he äänestävät. Jos kaikki laitt

Jos tuo pitää paikkansa niin peli ei ole menetetty. Ei tiedä vaikka tämä jury äänestäisikin KAJ:ta.

Vierailija
5592/26028 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAJ-vihaajat toivovat tuollaista, eli ne jotka luulevat olevansa oikeasti vain oikealla asialla Suomen edustajan ja Erikan inhonsa suhteen ja vihaavat muiden minkään eri maan ehdokkaan suosimista. KAJn suhteen noilla samoilla on ongelmia jo siksi, että suomalaiset sitä niin rakastavat, eli jokin suomiviha miltei nähtävissä. Kunhan Israel laittaa edustajansa biisin tietoon, sitten alkaa se sama Palestiina/Israel jankkaus taas uudelleen. Israelin biisi muka hirveää kuraa, miten kukaan voi siitä tykätä, ellei ole suunnilleen persu rasisti sun muuta naurettavaa, jolla saadaan kaikki viestit automaatiopoistoon. 

Täh, pidän Månsista ja Erikasta, Israelin biisiä äänestin viime vuonna yhtenä, koska lauloi hyvin (olen puolueeton, ei politiikka kiinnosta)

Vierailija
5593/26028 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JJ ja Nemo on eri asia artisteina ja nuo niiden kappaleet myös. Kappaleiden teematkin erilaisia. JJlla enemmänkin herkkä rakkausballadi ja Nemolla sanat käsitteli itsensä löytämistä. Nemolla oli muutamassa kohdassa hieman oopperamaisia elementtejä, JJn koko kappale lauletaan korkealta ja kertosäkeet menee oopperaan. Tykkään molemmista kappaleista todella paljon.

Viisujen ulkopuolella Nemo ei ole juurikaan tehnyt ooppera-teemaisia kappaleita. Näyttää enemmän keskittyneen esim räppiin. JJ laulaa Wienin oopperassa eli intressit musiikkiuralla myös näillä erit. 

Vierailija
5594/26028 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta konfettia Måns joutuu huomenna nyppimään suustaan kesken esityksen?

Vierailija
5595/26028 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mellojen pukuharjoituksissa yleisö äänesti KAJn ykköseksi.

Kuka sen oli mitannut?

No varmaan mellojen järjestäjät? Onhan umk:ssakin sama äänestys yleisölle kenraalissa.

Vierailija
5596/26028 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mellojen pukuharjoituksissa yleisö äänesti KAJn ykköseksi.

Kuka sen oli mitannut?

No varmaan mellojen järjestäjät? Onhan umk:ssakin sama äänestys yleisölle kenraalissa.

Ei ollut ainakaan tän vuoden Umk kenraalissa mitään tälläistä, olin paikalla.

Vierailija
5597/26028 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos minäkin katsoisin elämäni ensimmäisen kerran mellot. Miten, mistä ja monelta ne näkee joko puhelimella tai telkasta? Tänään ne kaj tulee. 

Vierailija
5598/26028 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos minäkin katsoisin elämäni ensimmäisen kerran mellot. Miten, mistä ja monelta ne näkee joko puhelimella tai telkasta? Tänään ne kaj tulee. 

klo 21.00-23.30

Vierailija
5599/26028 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erika matkii Madonnaa. Nämä on jo nähty ja menee ärsyttäväksi, jos ei keksi omaa shokeraavaa

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/0ed824dc-be00-4751-96c7-e9d7beb…

Vierailija
5600/26028 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erika yrittää olla kuin Madonna, valitettavasti ulkonäkö, seksikkyys, laulutaito, lauluääni ei riitä. Pitäisi mennä omana itsenään

Ketju on lukittu.