Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän aiheen vierestä. En seurannut viisuja vuonna 2010, mutta tämä Saksan Lenan Satellite voittobiisi oli aika simppeli ja esitys myös. Nainen lavalla melko paikallaan mustassa mekossa, taustalla muutama taburiinisoittaja (tai jotain sinne päin). Mikähän mahtoi olla sen vuoden taso kun tällainen biisi ja esitys vei voiton?
Hehe tää on mun inhokkivoittaja! Hehkutettiin jo etukäteen ja voitto sitten myös toteutui. Mua ärsyttää tässä ihan kaikki, biisi, tekotaiteellinen feikkiaksetti, esitys, asu, kaikki 😅👌.
Mut joo ei 2010 ollut ehkä se huippuvuosi, mutta mun ehdoton suosikki oli Turkin MaNga: We could be the same. Se tulikin toiseksi. Camp-henkisyydestä vastasivat Romanian Paula ja Ovi: Playing With Fire (3.).
Floppaajia oli fanisuosikki Islannin Hera: Je ne sais quoi (19.) ja Ranskan Jessy Matador: Allez Ola Ole (12.).
Mä rakastuin myös Belgi
Ai niin!!! Siellä oli myös Armenian rotunainen Eva Rivas: Apricot Stone (7.), esitys joka alkoi zoomilla hänen rintoihinsa. Eikun siis aprikoosinkiveen, tietenkin 😁.
Ja Kreikan Opa!, Giorgios and Friends (8.) TätäKIN kuuntelen edelleen treeneissä.
Ja HERRANEN AIKA Moldovan epic sax guy!!!!! Mutta sijoitus vasta 22.
Perun puheeni, 2010 oli aivan hiton kova vuosi! 😆😆😆
Vierailija kirjoitti:
Vuosi 2010 , kun Lena voitti, oli varmasti susisurkeita viisuvuosia , joita aina joskus tulee. Taso oli sellainen, että Ruotsikin karsiutui finaalista. Tosin myös Suomi.
Niin Ruotsilla oli umpisurkea biisi! Finaalissa oli monta klassikkoa, tuossa juuri listasin niitä. Mä ajattelin kans että ei kai se hyvä vuosi ollut, mutta hitsi sieltähän löytyi vaikka mitä hittiä! Lenan voitto antoi nyt ihan väärän muistikuvan tuosta vuodesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on. Ei tarvitse olla mikään homofoobikko. Monet muuskot ovat suoraan sen sanoneet, että homokilpailu jonne ei kannata mennä uraansa pilaamaan.
Joopa joo. Maailman suurin ja näkyvin musiikkitapahtuma jossa saa esittää biisinsä lähes 200 miljoonalle ihmiselle. Ei todellakaan kannata mennä :D.
Se voi olla myös uran loppu, jos menestys ei vastaa odotuksia. Toinen vaihtoehto on euroviisuleimalla leimaaminen.
Ei sillä ole tällaista stigmaa enää. Joskus 90-luvulla näin ajateltiin, vielä 2000-lukukin oli enemmän noloa kuin coolia, mutta nyt pitää kyllä itse törttöillä siellä jos meinaa uransa lopettaa viisuihin osallistumalla.
Kuka muka on lopettanut uransa viisuihin osallistumalla?! Siellähän on ollut esiintyjinäkin vuosien mittaan mm. Justin Timberlake ja Madonna. Ei mikään turha show todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että kansainväliset viisufanit nauravat KAJ ei tarkoita sitä, että KAJ on viisufanien Mello voittajasuosikki. Suomessa asuu sakeaa sakkia. Ei vaan tajuta. Jos sulle nauretaan tarkoittaako se, että sua pidetään esim. älykkäänä, fiksuna ja komeana? EI. Sun kustannuksella nauretaan. Eli pilkataan.
Eiköhän nää ole samoja tässä ketjussa, joiden mielestä Goldielocks piti olla varma voittaja ja ainoa kansainvälinen laatubiisi, ja nyt sitä Erikan vihaamista siirretään tähän Ruotsin ja Kaj kannatukseen.
Mä oon ihan samaa oikeasti kans ounastellut tässä, nimenomaan siksi kun nämä KAJ-fanit ovat itse ottaneet toistamiseen esille Erikan ja hänen toivotun floppaamisensa. Kun ei millään voida kannattaa Erikaa, takerrutaan kovasti siihen että KAJ lähtisi edustamaan Ruotsia. Ettei tästä vuodesta tulisi "välivuosi" Suomen osalta näille kiukuttelijoille, jotka suurinpiirtein uhoavat pistävänsä telkkarin kiinni Ich Kommen ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Erikan pitäisi ajatella lapsia!
Nehän näkee painajaisia kun puolialaston täti siellä hilluu pakarat paljaana mikrofonia panemassa laulaen tulemisesta.
Mitä lapsia? Euroviisut ei ole yli kymmeneen vuoteen ollut mikään lasten ohjelma.
Lapsista puheenollen, menkääs katsomaan Alankomaiden uusi viisuvideo.
Vierailija kirjoitti:
Ottaako Erika vastuun siitä jos vaikka joku seksuaalusuutensa kynnyksellä oleva kehitysvammainen haluaisi kokeilla seksiä ensimmäisen kerran mutta näkeekin sitten Erikan esityksen ja pelästyy niin pahasti ettei uskalla.
Taidat puhua itsestäsi nyt?
En pidä juurikaan Erikan biisistä mutta hyvää sijoitusta toki toivon.
Mutta voitto? Ei. En edes haluaisi. Tietäisi kymmenien miljoonien eurojen satsausta. En nyt haluaisi omia verorahoja moiseen laittaa. Tärkeämpiä rahanmenojakin on tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän näkee painajaisia kun puolialaston täti siellä hilluu pakarat paljaana mikrofonia panemassa laulaen tulemisesta.
Mitä lapsia? Euroviisut ei ole yli kymmeneen vuoteen ollut mikään lasten ohjelma.
Mä sanoisin että yli 20, lähes 30 vuoteen. 1997 Islanti lähetti jo lapsille sopimattoman esityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sanoisin että yli 20, lähes 30 vuoteen. 1997 Islanti lähetti jo lapsille sopimattoman esityksen.
Ei varmasti ollut pahempi kuin ich komme.
Näyttää säästävän sentään omansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti ollut pahempi kuin ich komme.
No S/M henkinen ryhmäsessio, saa ihan itse päätellä oliko pahempi vai mitä. Ja siis Ich Kommea paljon härskimpää on viisulavalla nähty ja tässäkin ketjussa on annettu jo lukemattomia esimerkkejä niistä. Erikan vihaajat vaan selittävät niistä jokaisen pois, "no toi oli ihan ok koska x y z".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti joku nyt poistattaa jokaisen viestin tästä ketjusta? Eikö noin sairasta tyyppiä saa mitenkään järjestykseen?
Millä tavalla olen sairas? Kerro?
Ne oli mun viestejä ja ne poistettiin koska jotkut täällä ei hyväksy muiden mielipiteitä.
Onko muunsukupuolinen ihminen sairas?
Tai ihminen joka puhuu Joelista?
Te ette edes pysty joka kerta tunnistamaan koska kirjoitan.
Olen muuntautumiskykyinen.
Niinhän sä luulet.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti joku nyt poistattaa jokaisen viestin tästä ketjusta? Eikö noin sairasta tyyppiä saa mitenkään järjestykseen?
Minä ainakin ilmiannoin tuon yhden spämmääjän viestejä. Mitä väärää siinä on? Toivottavasti kohta saa bannit tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin ilmiannoin tuon yhden spämmääjän viestejä. Mitä väärää siinä on? Toivottavasti kohta saa bannit tänne.
Eikö tää palsta ollutkaan kirjoittamista varten?
En tiennyt että täällä on aikaraja kuinka monta viestiä tänne saa lähettää päivässä.
Ns. hupibiiseistä puheenollen. Oliko vuoden 2007 Ukrainan kappale mielestänne hupibiisi vai ei? Siis Verkaa tarkoitan. Sehän tuli toiseksi Serbian jälkeen. Oli mielestäni niin euroviisua kuin olla ja voi :)
Entä ne vuoden 2012 Venäjän mummot? Tulivat nekin toiseksi ja Loreen voitti. Menikö hupailuksi vai miten pärjäsivät niin hyvin? Itsekin tykkäsin.
Vierailija kirjoitti:
Ns. hupibiiseistä puheenollen. Oliko vuoden 2007 Ukrainan kappale mielestänne hupibiisi vai ei? Siis Verkaa tarkoitan. Sehän tuli toiseksi Serbian jälkeen. Oli mielestäni niin euroviisua kuin olla ja voi :)
Entä ne vuoden 2012 Venäjän mummot? Tulivat nekin toiseksi ja Loreen voitti. Menikö hupailuksi vai miten pärjäsivät niin hyvin? Itsekin tykkäsin.
Verka on hupibiisi vain pinnalta. Sen todistaa mm. "siansaksaksi" laulettu "Russia goobye" ja "ruski ruski no no nooo". Eihän lyriikoissa oikeasti noin sanottu mutta siinähän se oveluus piilikin. Verka ylipäätään tyyppinä on paljon enemmän kuin hassunhauska drag queen.
Vierailija kirjoitti:
Lapsista puheenollen, menkääs katsomaan Alankomaiden uusi viisuvideo.
Alankomaat oli ihan kuin kopio jostain aiemmin kuullusta, muistaisi vain mistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että kansainväliset viisufanit nauravat KAJ ei tarkoita sitä, että KAJ on viisufanien Mello voittajasuosikki. Suomessa asuu sakeaa sakkia. Ei vaan tajuta. Jos sulle nauretaan tarkoittaako se, että sua pidetään esim. älykkäänä, fiksuna ja komeana? EI. Sun kustannuksella nauretaan. Eli pilkataan.
Eiköhän nää ole samoja tässä ketjussa, joiden mielestä Goldielocks piti olla varma voittaja ja ainoa kansainvälinen laatubiisi, ja nyt sitä Erikan vihaamista siirretään tähän Ruotsin ja Kaj kannatukseen.
Mä oon ihan samaa oikeasti kans ounastellut tässä, nimenomaan siksi kun nämä KAJ-fanit ovat itse ottaneet toistamiseen esille Erikan ja hänen toivotun floppaamisensa. Kun ei millään voida kannattaa Erikaa, takerrutaan kovasti siihen että KAJ lähtisi edustamaan Ruotsia. Ettei tästä vuodesta tulisi "väl
Joo, se on kiva, että KAJ herättää Suomessa positiivista huomiota, mutta on outoa että on tarve biisiä hehkuttaessa laittaa samassa lauseyhteydessä Erika tikunnokkaan. KAJn tyypit itse sanoivat yhdessä, olisiko Ylen, haastattelussa, että tykkäävät Erikasta ja ovat äänestäneet häntä, niin en usko, että he tykkäävät, että heidän biisiään käytetään välineenä Erikan dissaamiseen.
Sitten ihmettelen kanssa, että Australian Milkshakeman on uponnut kumman hyvin muuten niin kovin konservatiivisiin palstalaisiin, ei ole pahemmin pahennusta tai tulenkatkuista kommenttia herättänyt vaan lähinnä innostusta. Jos olisi ollut hönkivä naislaulaja laulamassa pirtelömiehestä niin olisi varmaan kirottu alimpaan helvettiin, että onpa mauton biisi.
Vuosi 2010 , kun Lena voitti, oli varmasti susisurkeita viisuvuosia , joita aina joskus tulee. Taso oli sellainen, että Ruotsikin karsiutui finaalista. Tosin myös Suomi.