Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
3381/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mihin katosi Erika? Ihan kuin kaj edustaisi myös Suomea. Ja Suomi ja Ruotsi järkkäävät viisut yhdessä. Suora lähetys sekä malmöstä, että Tamperelta.

Perkele voisi vaihtua Tampere 

Vierailija
3382/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo vielä lukenu oliko täällä puhetta mutta jos ei, niin Tsekin miekkonen julkaisi pätkän biisistään vihdoin, ja hyvältä kuulostaa. Sillä on mahiksia. Ja kilpailee aika samoista äänistä Månsin kanssa.

On esittänyt siis vain akustisen version ennen tätä, mutta jo aihio oli varteenotettava. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3383/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bara bada bastu on Ruotsin Spotify listan ykkösenä, Suomessa kakkosena

YouTubessa Kajlla 250t. katselua enemmän kuin Månsilla. 

Ei tuo kaj n 💩kiinnosta kuin suomenruotsalaisia.

Ai en tiennytkään että olen SuRu. Ihme juttu että sain ruotsista 6 päästötodistkseen. Fittan också. 

Vierailija
3384/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan hyviä naapureita ja toivotaan Ruotsin voittoa Månssin avulla. 👍💯

Ei toivota. 🖕

Toivotaan, ehkä abba esiintyy viisuissa ja Suomi mainitaan. 

Suomea ei muisteta muuta kuin taas nöyryyttävällä vitsillä ja Abba tekee jälleen paluun hologrammin muodossa. Muuten on loputonta Mellojen arkistojen havinaa.

Vierailija
3385/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo vielä lukenu oliko täällä puhetta mutta jos ei, niin Tsekin miekkonen julkaisi pätkän biisistään vihdoin, ja hyvältä kuulostaa. Sillä on mahiksia. Ja kilpailee aika samoista äänistä Månsin kanssa.

On esittänyt siis vain akustisen version ennen tätä, mutta jo aihio oli varteenotettava. 

Suomalaisten pitäisi siinä tapauksessa luoda hypekampanja Tsekin miehelle.

Vierailija
3386/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi mennään nukkumaan eikä töihin.

Vierailija
3387/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekki olisi mukavan randomi voittaja, mutta kansalaiset ei taida viisuista välittää jos oikein muistan. Eipä tosin Sveitsikään hirveän intohimoinen ollut asiasta. 

Biisissä on vähän bond-vivahdetta ja mies on tanssija, niin jo nyt tietää että siinä on enemmän dynamiittiä kuin Revolutionissa.

Vierailija
3388/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan hyviä naapureita ja toivotaan Ruotsin voittoa Månssin avulla. 👍💯

Ei toivota. 🖕

Toivotaan, ehkä abba esiintyy viisuissa ja Suomi mainitaan. 

Mikäs Suomi-väliaikanumero ensi vuonna sitten ois? Ehkä siellä syödään mämmiä lavalla tai hävitään Ruotsille jääkiekossa.

Niinpä, olisi jälleen esimerkki ruotsalaisten ''tyylikkäästä hyvän maun huumorintajusta''.

Vierailija
3389/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on aika jännä, miten moni arkipäiväinenkin asia on osa suomalaista kulttuuria, vaikka me ei itse sitä tajuta. Olen oppinut joitain tällaisia pohjoismaalaisten kaverien kautta. Sekin on esim. suomalainen piirre, että lounaaksi on totuttu syömään lämmin ateria: Norjassa ja Tanskassa lapsillekin on ihan tavallista laittaa kouluun evääksi kylmää leipää ja hedelmää. Suomi on myös ainoa länsimaa, jossa melkein jokaisessa modernissa vessassa on bideesuihku. Vedellä pestään lähinnä Aasian ja Välimeren maissa. Nää on tietty sellaisia asioita joita ei voi viisuissa oikein esitellä, mutta onhan meillä kanssa tangoa ja oikein kaunis soitin kantele. Kaikenlaista löytyy, kun lähtee kaivelemaan.

Kanteleella viisuihin, jep, jep

Bideesuihku, vielä

"Bidee Kantele" on muuten harvinaisen paska bändinimi. Sen on pakko olla jo käytössä.

Vierailija
3390/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta haluavatko ruotsalaiset voittaa euroviisut? Suomalaiset ovat kyllä retostelleet euroviisvoitolla, mutta entäs ruotsalaisten lausunnot? Eipä ole näkynyt.

Koska ruotsalaiset pitävät voittoa jo niin itsestäänselvyytenä, niin siitä ei tarvitse edes puhua. Ovat varmaan jo täyttä häkää suunnittelemassa ensi vuoden viisuja.

Vierailija
3391/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YouTubessa Kajlla 250t. katselua enemmän kuin Månsilla. 

Esitys on todella viimeisen päälle tehty ja loppuun hiottu, mutta samaan aikaan hauska. Sitä on siis mukava katsoa. Biisikin on todella hyvä. Ihme, ellei tuosta tule kesäbiisiä Suomeen. Kaj olisi myös hyvä UMK:n väliaikaesiintyjä.

Vierailija
3392/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunsin aikaisempina päivinä tylsyyttä, kun Ruotsin edustajasta KAJsta ollaan puhuttu. Tänä iltana vasta kuuntelin tuon yhtyeen kappaleen ja vähänkö mä innostuin siitä. Todella hauska ja koukuttava kappale. Toivottavasti Ruotsi valitsee tuon niin en suhtautuisi Ruotsiin pessimistisesti. Mä oon niin pettynyt, jos Ruotsi valitsee tylsän Måns:n. 

Yksi, kaksi, kolme Sauna!

Vierailija
3393/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melloissa ois tänä vuonna montakin hyvää ja erilaista vaihtehtoa, mutta kun ei. 

Tusinapoppi heille suotakoon mutta ei vaan lähde. Tattookin on lyriikoiltaan mestariteos verrattuna Månsin tekeleeseen.

Vierailija
3394/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten, viime vuonna tais Suomessa olla Paskana ja kuinkas sitten kävikään.

Niin no paskana ei menestynyt koska se ei toiminut livenä vaan oli iso pettymys, mutta nyt kaikki on nähnyt että bastupojat on jopa parempana livenä!

Vierailija
3395/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se ei olisi yhtään sama asia jos Lordi lähetettäisi uudestaan euroviisuihin.

Siitä puuttuisi se jokin.

Lähes kaikki jäsenetkin on vaihtunut.

Ihan tälläinen relevantti ystävällinen kysymys.

Ketkä kaikki fanitti Lordia silloin?

Ylipäätään koko bändi ja sen estetiikka on kovin 2000-lukua. Kuten hard rock- ja hevimusiikki vähän yleensäkin. Se oli silloin uutta ja ihmeellistä ja puri valtavirtaankin, mutta nyt on menty jo kaksikymmentä vuotta eteenpäin.

No mutta nythän 2000-luku noin yleisesti taas trendaa ja jenkeissä nostalgisoidaan 2000-luvun punkpopia, niin miksei hardrockikin voisi tehdä Euroopassa paluun? Suomi olisi trendsetterinä.

Vierailija
3396/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista, että ruotsin juryt antaisi kaj:lle pisteitä?

Yksi ruotsalainen reaktiovideossaan kehui Bara bada bastun maasta taivaaseen, piti sitä ihanan erilaisena ja virkistävänä ruotsalaiseen tavanomaiseen tuotantoon verrattuna, mutta sanoi mielipiteenään, kun sitä erikseen kysyin, että "They will win the hearts of the public but I dont think the international jury will rank this high". Siis ulkomaiden raadit eivät arvosta mitään huumoribiisejä, näin sen tulkitsen. 

Vierailija
3397/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunsin aikaisempina päivinä tylsyyttä, kun Ruotsin edustajasta KAJsta ollaan puhuttu. Tänä iltana vasta kuuntelin tuon yhtyeen kappaleen ja vähänkö mä innostuin siitä. Todella hauska ja koukuttava kappale. Toivottavasti Ruotsi valitsee tuon niin en suhtautuisi Ruotsiin pessimistisesti. Mä oon niin pettynyt, jos Ruotsi valitsee tylsän Måns:n. 

Yksi, kaksi, kolme Sauna!

Se on "Yksin, kaksin, kolme, sauna". Loogisesti pitäisi olla myös "kolmin", mutta annetaan vöyriläisille anteeksi, yritystä kuitenkin on ollut.

Vierailija
3398/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa taas tänään San Marinon karsintoja  jos kaipaatte komediaa.

Vierailija
3399/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pitää ottaa ERIKA suojelukseen, hän on meidän edustaja, meidän on hyväksyttävä hänen biisinsä ja toivottava parasta.

Hän on paras tämän vuoden edustaja, siis Erika voittoon.

Vierailija
3400/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portugalin JOSH, Jos Saksasta Benjamin,  KAJ ja Erika, parhaat

Ketju on lukittu.