Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
23321/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa jos muunsukupuolinen on hetero? Pitääkö hän siis naisista, miehistä vai muunsukupuolisista? Tai jos muunsukupuolinen on gay niin pitääkö hän miehistä vai naisista?

Sitä pitää kysyä ihmiseltä itseltään, mutta kyllä esimerkiksi feminiininen naisena syntynyt nonbinary joka pitää vain maskuliinisista ja/tai miehenä syntyneistä, voi kokea itsensä heteroksi. Heterous on sitä että pitää erilaisesta kuin itse, ja homous sitä että pitää samanlaisesta.

Mulla menee nyt jo yli nämä jutut. Ei oikein hahmota, sori. Uskon kuitenkin, että monenlaisia suuntauksia on ollut kautta ihmiskunnan historian, niistä ei vaan ole puhuttu avoimesti eikä ilmiöille ole annettu nimiä.

Vierailija
23322/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa jos muunsukupuolinen on hetero? Pitääkö hän siis naisista, miehistä vai muunsukupuolisista? Tai jos muunsukupuolinen on gay niin pitääkö hän miehistä vai naisista?

Sitä pitää kysyä ihmiseltä itseltään, mutta kyllä esimerkiksi feminiininen naisena syntynyt nonbinary joka pitää vain maskuliinisista ja/tai miehenä syntyneistä, voi kokea itsensä heteroksi. Heterous on sitä että pitää erilaisesta kuin itse, ja homous sitä että pitää samanlaisesta.

Tämä oli hyvin vastattu. Itse en olisi osannut vastata näin hyvin. Me kaikki olemme yksilöitä ja meillä kaikilla on mieltymyksemme riippumatta sukupuolesta ja suuntauksesta. Sitten on niitä jotka rakastuu ihmiseen eikä sukupuoleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23323/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö, mistä tuntee trollit, persut, persutrollit, homofobiset, misogyniset ja ne, joille mitkään faktat eivät riitä?

He väittävät edustavansa kansaa, suomalaisia, kaikkia miehiä tai jokaista naista, vaikka heidän mielipiteellään ei ole mitään merkitystä. Tyhmyys on palstalla yliarvostettua.

Ai niin kuin sinä tuolla mielipiteelläsi?

Vierailija
23324/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan tarkemmin Italian edustajan terveydentilasta? Hän on väistämättä vähän poikkeava kasvonpiirteiltään ja lisäksi huomiotaherättävän alipainoinen. Onko hänellä kaikki terveydellisesti hyvin?

Vierailija
23325/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo voimaantumisesta jankkaava on varmaan trolli, mutta huvitti Espanjan kutsuminen voimaantuneeksi, kun se oli aivan perus bailudiiva-biisi, toki hyvin laulettu.

Kyllähän Espanja varsin voimaantunut oli. Miten tuosta sinun mielestäsi olisi voinut enää vähentää?

Te ette edes tiedä, mitä voimaantumisella tarkoitetaan. Kuinka Espanjan Melodyn itsemääräämisoikeus ja oikeus toimia elämässään omien tavoitteidensa mukaisesti muuttuu mihinkään esiintymisasuista riippuen? Ei millään tavalla. 

Se on aivan sama, että esiintyykö body vaiko burka päällä jos ei saa itse päättää omasta asustaan jne. Länsimaissakin voi olla sellaisia kuvioita, että artistit sairastuvat syömishäiriöön, koska aina joku muu edellyttää heiltä tietynlaista painoa eivätkä he voi ruokailla intuitiivisesti, ku

Itse ajattelen, että voimaantunein kaikista oli  Israelin edustaja, jolle yleisö buuasi ja toivoi, ettei hän saisi edes osallistua koko kilpailuun? Tällä artistilla oli kuitenkin taustallaan traumaattinen kokemus vain kahden vuoden takaa, jolloin hän oli piiloutunut henkensä edestä ruumiiden alle terroristien hyökätessä, nähden samalla, kuinka kymmenet hänen ystävänsä surmattiin hänen silmiensä edessä.

Ja nyt pystyi kaiken kiusaamisen edessä laulamaan kauniin kappaleensa Euroviisuissa. Tuon sortin voimaantumista ei saavuteta ollenkaan sillä uhriutumisella, mistä nykyään saa joka ikinen päivä lukea! 

Vierailija
23326/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koominen hahmo se Nemo! 

Nekin peruukki oli juuri sellainen kampaus, jonka pelkäisin saavani jos menisin kampaajalle ja antaisin tehdä muodonmuutoksen. Saisin punaisen polkkatukan, jonka latvoihin olisi laitettu vielä mustaa väriä tehosteeksi. Olen omat oppirahani maksanut suomalaiskampaajalle vapaiden käsien antamisesta. Hän leikkasi vyötärölle ylettyvät hiukset melkein kokopääkaljuksi ja jäljellejäänyt tupsu lyhennettiin ja värjättiin kahdella värillä. Olin itselleni vihainen ainakin vuoden kampaajalla käymisen jälkeen ja annoin tukan kasvaa itsekseen taas pitkäksi. Nykyään puoliso tasoittelee hiusten latvat Prismasta ostetuilla saksilla.

Vierailija
23327/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää, että Suomi ei antanut 12 pistettä Ruotsille vaan Israelille.

Siis häh?

Vierailija
23328/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan tarkemmin Italian edustajan terveydentilasta? Hän on väistämättä vähän poikkeava kasvonpiirteiltään ja lisäksi huomiotaherättävän alipainoinen. Onko hänellä kaikki terveydellisesti hyvin?

Ainakin todella laiha. Ei ole faktatietoa mutta voisiko esim olla anoreksia. Ei minustakaan näyttänyt terveeltä.

Vierailija
23329/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanpa siitä että pohjoismaat eivät antaneet yhtään pistettä Islannille, joka jäi nollille. Eikä esitys ollut millään tavalla huono. Muille kyllä jaettiin solidaarisuuspusteitä ja hyvä naapuripisteitä. Mielestäni ei mennyt oikein.

Suomi antoi 6 telepistettä.

Vierailija
23330/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanottu, Israelin valtiota ei olisi pitänyt perustaa ikinä. Tuo vihanpito ei lopu koskaan. Hulluja löytyy jatkuvasti molemmilta puolilta sukupolvesta toiseen. Kun toinen heittää kiviä, ampuu toinen tykillä. Ei sota sotimalla lopu.

Juutalaisuus on maailman toiseksi vanhin uskonto hinduismin jälkeen. Islam tuli vasta myöhemmin. Juutalaisia asui Israelin alueella jo tuhansia vuosia ennen valtion perustamista, mutta heidät hajoitettiin ympäri maailmaa. Kun he tulivat takaisin, maa oli hedelmätöntä aavikkoa. Kovalla työllä maa saatiin rakennettua ja tuottamaan ja on nykyisin yksi moderneimpia maita lähi-Idässä. Valtio on täysin oikeutettu.

Vierailija
23331/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis häh?

Suomi antoi täydet pisteet Itävallalle.

Vierailija
23332/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei minulle ainakaan ole sukupuolella juuri merkitystä. Ihmisyys on tärkeämpää. Eikä sillä ole mitään merkitystä mihin sukupuoleen syntyy. Ihminen määrittelee itse oman sukupuolensa.

Vierailija
23333/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nemo on kylläkin muunsukupuolinen. Ja unohdit blind channelin. Bc Joonas ja Niko on biseksuaaleja. Ovat pussailleet toisiaan omilla keikoillaan kun ovat olleet esiintymässä. Molemmilla muijakaverit mutta eipä se kenestäkään sen heterompaa tee.

Muunsukupuolisuus ei liity mitenkään seksuaaliseen suuntautumiseen. Kyse on edelleen siitä että tuossa joku peräänkuulutti pitääkö olla GAY menestyäkseen viisuissa. Ei pidä. Jos Blind Channelin jäsenistä osa on biseksuaaleja, vastaus on edelleen että viisuissa ei tarvitse olla gay menestyäkseen hyvin.

Itse lähinnä tarkoitin sekä sukupuoli ja seksuaalivähemmistöjä. Nemo on muunsukupuolinen aivan kuten Bambie Thug. Silloin se tarkoittaa sitä että Nemo on sukupuoli vähemmistöä. Ei siis kerro seksuaalisesta suuntautumisesta. Voi mun käsittääkseni muunsukupuolinen oll

Ei ole olemassa mitään "sukupuolivähemmistöjä", naisia ja miehiä on jokseenkin yhtä paljon, jokainen on jompikumpi. Ne muotiharhat että ei halua kutsua itseään mieheksi tai naiseksi, ovat hömppää, kaikki muut näkevät ne miehinä tai naisina, sillä se on totta. Kaikki eivät elä mielikuvitusmaailmassa. 

Vierailija
23334/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin todella laiha. Ei ole faktatietoa mutta voisiko esim olla anoreksia. Ei minustakaan näyttänyt terveeltä.

Näyttää anorektikolta...ja hyvin harmaan väriseltä kasvoiltaan. 

Vierailija
23335/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hurraa KAJ olette neljänneksi paras Euroopassa! Hienoa ja Onnea!!

Jep. Ite veikkasin alusta asti, että tuskin tulee voitto, mutta top 5 voi hyvin yltää. Ja niin kävi, olen tyytyväinen 😊

En jaksanut valvoa, joten katsoin BBB finaaliesityksen vasta nyt. Oikein hyvin vetivät ja lauloivat. (Itse tosin tykkäsin siitä Mello-lavastuksesta hieman enemmän...) 

Bastua on striimattu Spotifyssa jo yli 45 milj. kertaa. Nämä striimaukset eivät mitenkään tule pelkästään Ruotsista ja Suomesta, joten suosiota on muuallakin. Mun mielestä kokonaisuutena erittäin hyvä suoritus tuntemattomilta Vöyrin pojilta koko tämä viisukevät!

Vierailija
23336/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Vikman ole vieläkään antanut mitään haastattelua medialle kisojen päätyttyä?

Täällä on monta kertaa kerrottu, että hän antaa haastattelut tänään Suomessa.

Oletko jo löytänyt todisteet väitteellesi, että hän kieltäytyi haastatteluista? Mikä mättää? 

Vierailija
23337/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis häh?

Suomi antoi täydet pisteet Itävallalle.

Tuo asetelma Itävalta voittaa asiantunijaraadin avulla yleisön valtavat pisteet saaneen Israelin tuo kyllä varsin ikäviä viboja... Ei toki ole Itävallan edustajan vika. 

Vierailija
23338/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää anorektikolta...ja hyvin harmaan väriseltä kasvoiltaan. 

Niin on.

Vierailija
23339/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö, mistä tuntee trollit, persut, persutrollit, homofobiset, misogyniset ja ne, joille mitkään faktat eivät riitä?

He väittävät edustavansa kansaa, suomalaisia, kaikkia miehiä tai jokaista naista, vaikka heidän mielipiteellään ei ole mitään merkitystä. Tyhmyys on palstalla yliarvostettua.

Ai niin kuin sinä tuolla mielipiteelläsi?

🥱🥱🥱🥱

Vierailija
23340/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittajakappale on aivan mahtava,  toisaalta ooppera/laulukilpailu olisi eroteltava omiksi kilpaiiluikseen,

Ketju on lukittu.