Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjan ja Portugalin musiikkitarjonta eroavat toisistaan kuin yö ja päivä. Täältä Suomesta katsottuna voisi kuvitella että muistuttaisivat enemmän toisiaan.
Sielläkin varmaan ajatellaan, että Suomessa ja Ruotsissa pitäisi olla samankuuloista musiikkia. No eipä olekaan :D
Luulen, että ne siellä etelässä niputtavat kaikki skandinaavit yhteen. Miten mielestänne muuten norjalaiset viisut eroavat ruotsalaisista ja suomalaisista, erityisesti meidän viisuista? Harvemmin Norjastakaan tulee balladeja. En tosin ole koskaan katsellut Norjan "melloja", niin etten tiedä, onko siellä balladeja yrittämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oikeasti pidän siitä että tulee jotain uutta ja erilaista. Viron Tommy Cash on sellainen ja jos KAJ edustaisi Ruotsia viisuissa Bara bada bastulla niin se olisi jotain uutta geneeriseltä Ruotsilta!
Minä en jaksaisi enää noita täysin läskiksi lyöviä vitsiesityksiä kuten Viro 🤷
Mun mielestä Viron biisi on melodialtaankin vetävä huumorin lisäksi. Aika tyylikäs itse asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjan ja Portugalin musiikkitarjonta eroavat toisistaan kuin yö ja päivä. Täältä Suomesta katsottuna voisi kuvitella että muistuttaisivat enemmän toisiaan.
Sielläkin varmaan ajatellaan, että Suomessa ja Ruotsissa pitäisi olla samankuuloista musiikkia. No eipä olekaan :D
Luulen, että ne siellä etelässä niputtavat kaikki skandinaavit yhteen. Miten mielestänne muuten norjalaiset viisut eroavat ruotsalaisista ja suomalaisista, erityisesti meidän viisuista? Harvemmin Norjastakaan tulee balladeja. En tosin ole koskaan katsellut Norjan "melloja", niin etten tiedä, onko siellä balladeja yrittämässä.
Norjalaiset tykkää nykyään kovasti viikinkikulttuuristaan.
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että Vaeb voittaa tänään Islannissa. Ryhmä, pojat + taustanssijat, on niin nuoria ja vielä aidosti iloisia kaikesta.
Tuossa biisissä on todella suuri ongelma, nimittäin se on suora kopio Pittbullin International Love -biisitä. Sekä israelilaisesta kappaleesta Hatunat Hashana (joka tosiaan kopio jo tuota Pitbullia). Siis kopio on niin selvä ettei sitä voi mitenkään vahingoksi selittää.
Olly ei lähde viisuihin, tuli ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että Vaeb voittaa tänään Islannissa. Ryhmä, pojat + taustanssijat, on niin nuoria ja vielä aidosti iloisia kaikesta.
Itse rakastan sitä balladia, vanhempi mieshenkilö laulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oikeasti pidän siitä että tulee jotain uutta ja erilaista. Viron Tommy Cash on sellainen ja jos KAJ edustaisi Ruotsia viisuissa Bara bada bastulla niin se olisi jotain uutta geneeriseltä Ruotsilta!
Minä en jaksaisi enää noita täysin läskiksi lyöviä vitsiesityksiä kuten Viro 🤷
Mun mielestä Viron biisi on melodialtaankin vetävä huumorin lisäksi. Aika tyylikäs itse asiassa.
Parasta on tanssit ja tanssiryhmä! Mukana olevat isot korstotkin on kaikki tanssinopettajia tai muuten vaan tanssin ammattilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän uutta tossa on, samanlaisia pelleshowta on joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Kappas vaan, Lucio sittenkö?
Vierailija kirjoitti:
Kuka lähtee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa biisissä on todella suuri ongelma, nimittäin se on suora kopio Pittbullin International Love -biisitä. Sekä israelilaisesta kappaleesta Hatunat Hashana (joka tosiaan kopio jo tuota Pitbullia). Siis kopio on niin selvä ettei sitä voi mitenkään vahingoksi selittää.
No juu, israelilaiset viisufanit ovat jäkättäneet tästä jo monta viikkoa. Omissa korvissani en kuule mitään yhtäläisyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka lähtee?
Lucio Corsi tuli Sanremossa toiseksi ja hävisi äänissä Ollylle vain muutaman prosentin kymmenesosan, ehkä hän sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee pitkä viesti, joten ohittakaa jos ette jaksa lukea:
Siis minusta yleisellä tasolla, ei vain viisumusiikissa, suomalainen musiikki eroaa aika paljonkin ruotsalaisesta. Ruotsalainen musiikki on lähes aina duurissa ja siinä on tietyllä tavalla iloisempi ja kansainvälisempi (eli "läntisen" kuuloinen) saundi. Meillä Suomessa popmusiikki on lähtökohtaisesti mollissa, ja kuulostaa tietyllä tavalla itäisemmältä (mikä ei ole yhtään huono juttu tai häpeä, se on vaan meidän kulttuurillinen piirre).
Meillä ei oikein arvosteta englanniksi laulamista muualla kuin rock- ja metalgenreissä, kun taas Ruotsissa se tuntuu olevan tavallisempaa että lauletaan englanniksi ja että ruotsinkielistä laulua pidetään jopa vähän junttina. Siellä on muun muassa tuo EPA-dunk genre, joka muistuttaa vähän suomalaista "junttidiskoa" mutta siinäkin on se tietty ruotsalainen viba.
Norjalaista viisumusiikkia on vähän vaikea kuvailla sanallisesti, mutta siinäkin on se joku juttu mikä saa sen kuulostamaan nimenomaan norjalaiselta. Mä sanoin juuri tässä yhtenä päivänä norjalaiselle kaverilleni, että teidän biiseissä muuten rallatellaan melkein aina jotain. Viime vuoden karsinnoissa esimerkiksi oli se Damdiggida ja My AI, tänä vuonna Irlannin Laika Party. Mä en itse asiassa tiennyt aluksi, että tuo oli norjalaisen artistin biisi, mutta silti ekalla kuuntelukerralla tuli sellainen olo että täähän voisi olla Norjan kappale. Norjassa tykätään sellaisesta vähän kornista humoristisesta popista, sieltä on kaikki Aquat ja Ylvikset ja banaanisudet.
Onhan suomella karsinnoissa vielä 3 osallistujaa..
Mulle toi "Bara bada bastu" ei lähtenyt lainkaan. Kuulosti joltain lätkäkisojen idari-biisiltä, josta puuttui koukku. Ja vähän hölmö veto tehdä saunomisesta biisi, jonka kertosäkeessä ei mainita "saunaa" (harvoja sanoja jotka on samat suomeksi ja enkuksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juu, israelilaiset viisufanit ovat jäkättäneet tästä jo monta viikkoa. Omissa korvissani en kuule mitään yhtäläisyyksiä.
Juu, mutta Pitbull on paljon selkeämpi. Sama musiikkityyli, melodia, kaikki kertosäkeessä. Mä luulin että International Love lähti soimaan kun tuo biisi alkoi, enkä ollut lukenut mitään kommentteja siinä vaiheessa.
Ihan ymmärrettävää että Olly ei lähde viisuihin jos on jo toukokuulle sovittu paljon loppuunmyytyjä keikkoja. Ei voi kaikkialle revetä. Joku täällä kirjoitti että se viime vuoden Italian edustaja Angelina Mango olisi nyt ollut uupumuksen takia pidempään poissa keikoilta? Tärkeää on kyllä ajatella omaa terveyttään myös. Olly on Italiassa nyt supersuosittu ja tuo biisi tehnyt striimausennätyksiäkin. Riittää varmasti menoa nyt muutenkin.
Norjalaiset ei vissiin oo vielä valinneet edustajaa? Mulla oli isot odotukset Wig Wamille, hirveän tylsä biisi heillä. Kuulosti että jonkun Radio Rock -AI:n tekeleeltä.
"Luulen, että ne siellä etelässä niputtavat kaikki skandinaavit yhteen."
Espanjassa ei lasketa Suomea skandinaaviseksi maaksi.