Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
2181/26028 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjan ja Portugalin musiikkitarjonta eroavat toisistaan kuin yö ja päivä.  Täältä Suomesta katsottuna voisi kuvitella että muistuttaisivat enemmän toisiaan. 

Vierailija
2182/26028 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten samaa mieltä, mutta modernin viisuajan heikoin voittokappale oli kyllä 2011 Azerbaidzanin Running scared. Itse tykkäsin Saksan Lenasta, mutta tiedän sen jakavan mielipiteitä. Sen sijaan en ole kuullut kenenkään kehuneen tuota Azereiden biisiä. Nyt kun tämän sanon, niin varmaan joku ilmoittautuu.

Haha joo, mulla menee Running Scared Satelliten ohi ihan vaan sen takia että Lena on niin raivostuttavan ärsyttävä 😅. Azerit oli vaan tylsiä mutta pystyn kuuntelemaan biisin. Lenan feikkibrittiääntämistä en kestä ekaa lausetta pidemmälle 😁.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2183/26028 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjan ja Portugalin musiikkitarjonta eroavat toisistaan kuin yö ja päivä.  Täältä Suomesta katsottuna voisi kuvitella että muistuttaisivat enemmän toisiaan. 

Onhan toi ero jo koulussa opetettu, Portugaliin yhdistyy surumielisyys.

Vierailija
2184/26028 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten samaa mieltä, mutta modernin viisuajan heikoin voittokappale oli kyllä 2011 Azerbaidzanin Running scared. Itse tykkäsin Saksan Lenasta, mutta tiedän sen jakavan mielipiteitä. Sen sijaan en ole kuullut kenenkään kehuneen tuota Azereiden biisiä. Nyt kun tämän sanon, niin varmaan joku ilmoittautuu.

Haha joo, mulla menee Running Scared Satelliten ohi ihan vaan sen takia että Lena on niin raivostuttavan ärsyttävä 😅. Azerit oli vaan tylsiä mutta pystyn kuuntelemaan biisin. Lenan feikkibrittiääntämistä en kestä ekaa lausetta pidemmälle 😁.

Voisitko sinäkin jo pikkuhiljaa siirtyä vuoteen 2025?

Vierailija
2185/26028 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroavat luonteenlaadultaan myös, sanovat maissa oleskelleet. Portugalilaiset ovat jossain määrin enemmän suomalaisten kaltaisia, on kuulemma vaikeampi ystävystyä portugalilaisen kanssa. Helppohan tuo on uskoa jo musiikinkin perustella, portugalilaiset rakastava kaihoisaa fadoa, naapureilla taas on se kaikkien tietämä aika vauhdikas flamenco.

Vierailija
2186/26028 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko sinä lopettaa ketjupoliisina toimimisen? Puhe on Stefan Raabin uhosta juurikin tänä Herran vuonna 2025 että kyllä tämä liittyy ihan aiheeseen. Saksan on turha itkeä ettei menesty kun ovat a) itse aiheuttaneet viime vuosien surkeat sijoituksensa b) ylipäätään menestyneet jopa voittoon asti, joo vikoja sijoja on paljon mutta moni maa ei ole voittanut kertaakaan.

Vierailija
2187/26028 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Månsin biisihän on ihan nyhverö. Niin lattea, ei oo tosikaan. Onko luotettu vain laulajan karismaan? 

Ihan on lattea, ei ollenkaan espresso macchiatoa.

Se tästä nyt vielä puuttuisi! Mutta hyvä, että erottuvat toisistaan.

"Caffè con latte, por favore!"

Latte macchiato, por favore.

Vierailija
2188/26028 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sielläkin varmaan ajatellaan, että Suomessa ja Ruotsissa pitäisi olla samankuuloista musiikkia. No eipä olekaan :D

Vierailija
2189/26028 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjan esityksiin yhdistetään helposti vähäpukeisuus, Portugaliin ei. Tänä iltana on tarjolla melankoliaa.

Vierailija
2190/26028 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oikeasti pidän siitä että tulee jotain uutta ja erilaista. Viron Tommy Cash on sellainen ja jos KAJ edustaisi Ruotsia viisuissa Bara bada bastulla niin se olisi jotain uutta geneeriseltä Ruotsilta! 

Vierailija
2191/26028 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt sen Loganin suosiota. Väsyttäviä biisejä. En toisaalta ymmärtänyt Loreeniakaan. Suomi  ottaa nyt  voiton.

Aika oli toinen silloin kun Logan voitti, silloin tykättiin siitä tyylistä. Jotkut haikailevat niitä aikoja takaisin, keskityttiin sävellykseen ja lauluun, nyt ehkä enemmän näyttäviin esityksiin.

Vierailija
2192/26028 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko sinä lopettaa ketjupoliisina toimimisen? Puhe on Stefan Raabin uhosta juurikin tänä Herran vuonna 2025 että kyllä tämä liittyy ihan aiheeseen. Saksan on turha itkeä ettei menesty

Miten puheet Lenasta ja jostain vuoden 2011 Azerien biisistä liittyvät mitenkään jonkun herra Raabin uhoon vuonna 2025 😂😂

Vierailija
2193/26028 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisuista on mahdotonta keskustella niin ettei saa mainita mitään muuta vuotta tai biisiä. Perusta itse Vain 2025 -jutut ketju joissa ei saa viitata mihinkään vanhaan. Voit sitten keskustella siellä yksinäsi. 

Vierailija
2194/26028 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroviiisujen oikea nimitys nykyään olisi neuroviisut

Vierailija
2195/26028 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisuista on mahdotonta keskustella niin ettei saa mainita mitään muuta vuotta tai biisiä. Perusta itse Vain 2025 -jutut ketju joissa ei saa viitata mihinkään vanhaan. Voit sitten keskustella

Todellakin voi. Kaikki eivät ole jotain 75-vuotiaita.

Vierailija
2196/26028 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten puheet Lenasta ja jostain vuoden 2011 Azerien biisistä liittyvät mitenkään jonkun herra Raabin uhoon vuonna 2025 😂😂"

Niin eli kommentoit ylimielisesti viesteihin joita et ole edes lukenut. 👍

Vierailija
2197/26028 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroviiisujen oikea nimitys nykyään olisi neuroviisut

Miksi? Voisi kyllä ollakin.

Vierailija
2198/26028 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette Saksan systeemistä katsastaa ensin ehdokkaiden laulutaito coverbiiseillä parissa erässä, ja sitten vasta hyvin laulaneet oikeilla biiseillä semifinaaliin? Itsekin toivoisin Suomeen ensin sitä, että kuulee livelaulannan ja näkee esiintymisen, vasta sitten musavideot näkyviin. Näin ei aina oma suosikki olisikaan pettymys, uusille artisteille myös parempi joutua heti tositoimiin sen laulutaidon kanssa ilman autotunea.

Israelissa näkyy olevan sama systeemi. Toimiiko tämä kokeneitten ammattilaulajien kohdalla vai pelkästään aloittelijoiden?

Luulet että se isrojen propaganda täti jollain rehdillä pelillä voitti?

Katsoin karsinnan ja hyvin veti, muistaakseni jonkin James Bond -tunnarin ainakin. Itse asias

Israelilla on aina erittäin hyviä naislaulajia, jopa Netta.

Vierailija
2199/26028 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä teidän suosikit on jo julkaistuista biiseistä?

Mun top 3:

1. Suomi (joo oon varmaan puolueellinen hihi)

2. Kreikka

3. Italia, jos Olly osallistuu. Muuten Luxemburg.

Vierailija
2200/26028 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oikeasti pidän siitä että tulee jotain uutta ja erilaista. Viron Tommy Cash on sellainen ja jos KAJ edustaisi Ruotsia viisuissa Bara bada bastulla niin se olisi jotain uutta geneeriseltä Ruotsilta! 

Minä en jaksaisi enää noita täysin läskiksi lyöviä vitsiesityksiä kuten Viro 🤷 

Ketju on lukittu.