Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
20721/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen ohjelma tulee telkusta. Siinä on mukana voittajia. Äsken oli Luxenburg joka voitti 70 luvulla. 

Niin on! Ihana ohjelma. Äsken vuoden 1982 voittaja Nicole Saksasta lauloi Ein bischen frieden! Ja nyt tulee toi ihana Ukrainan biisi.

Yle2

Vierailija
20722/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

The New York Times nostaa sekä Erikan että Kajn ennakkosuosikkien joulkoon.

Kommenteissa toinen jutun tehneistä toimittajista kertoo kannattavansa itse Erikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20723/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä omituisin viisuvuosi moneen vuoteen. Mikään ei tunnu olevan varmaa nyt.

Parasta!!!!!!!!! :D

Oon kyllä vähän pettynyt, jos kaiken tämän jännityksen jälkeen Ruotsi voittaakin. Viime vuodet on ollut niin ennalta-arvattavia, yllätysvoittajan paikka olisi nyt.

Samaa mieltä. Olisipa kiva jos voittaja olisi vielä joku vähän erilainen esim. Albania tai sitten ihan randomisti Latvia. Siinäpä olis ihmettelemistä. Silloin olisi ainakin tunne, että kaikki on oikeasti mahdollista viisuissa.

Taikka jos voittaja olisikin jokin Vöyriltä kotoisin oleva kohtuullisen tuntematon trio joka edustaakin Ruotsia nousten samalla maailmanmaineeseen. Noh, eihän tällaista tosielämässä voi tietenkään tapahtua.

Vierailija
20724/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin jury ei ole suomea arvostanut mutta yleisöltä on tullut pisteitä. Myös Viro on antanut aina meille hyvin pinnoja.

Vierailija
20725/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestäkää Itävaltaa kaveri osaa laulaa

Kauhea teatraalinen ulina.

Laulutaitoisia tuolla on muitakin, se ei nyt riitä. Pitää olla kappalekin. Itse myös tykkään enemmän niistä, joilla ei ole lava täynnä rekvisiittaa.

Vierailija
20726/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä omituisin viisuvuosi moneen vuoteen. Mikään ei tunnu olevan varmaa nyt.

Oon kyllä vähän pettynyt, jos kaiken tämän jännityksen jälkeen Ruotsi voittaakin. Viime vuodet on ollut niin ennalta-arvattavia, yllätysvoittajan paikka olisi nyt.

Samaa mieltä. Olisipa kiva jos voittaja olisi vielä joku vähän erilainen esim. Albania tai sitten ihan randomisti Latvia. Siinäpä olis ihmettelemistä. Silloin olisi ainakin tunne, että kaikki on oikeasti mahdollista viisuissa.

Miksipä ei Ranskakin. Viimeinen voitto heillä on joltain vuodelta kivi ja kirves, eivätkä ole koskaan tämän vuosituhannen puolella päässeet viisuja isännöimään. Vaikka kappale ei oma ykkössuosikkini olekaan, niin kyllä se ihan hyvä voittaja olisi.

Vierailija
20727/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroviisut oli ennen yleensä melodisempia.

Vierailija
20728/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää oma surkea kielitaitoni. Osaan kunnolla vain suomea. 

Minua harmittaa se etten ole käyttänyt saksankieltä pitkään aikaan. Ymmärrän kieltä paljon mutta sitä aktiivista pitäisi kielitaitoa pitäisi pitää yllä jotenkin.

Vierailija
20729/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää oma surkea kielitaitoni. Osaan kunnolla vain suomea. 

Siitä vain opiskelemaan!!  Sitähän nyt voi aloittaa milloin vain. Nykyään kielten opiskelu on niin paljon helpompaa netin avullakin. Eikä täydellisyyttä tarvitse tavoitella.

Vierailija
20730/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomesta eniten ääniä (tele) saa taas israel. 

En usko, luulen että Ruotsi saa.

Jep, luulen kanssa että Ruotsi saa suomalaisilta 12. Se Israel-juttu ei nyt enää ole ehkä ihan niin pinnalla kuin viime vuonna. 

Vierailija
20731/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taikka jos voittaja olisikin jokin Vöyriltä kotoisin oleva kohtuullisen tuntematon trio joka edustaakin Ruotsia nousten samalla maailma

Älä nyt jaksa, tätä KAJta on jankattu ja tuutattu mediassa viikkokaupalla ja he ovat yhä vedonlyönnissä ykkösinä, kun edustavat EBU:n ja juryjen lempilasta, ikilellikkiä Ruotsia. Ei millään tavalla altavastaaja eikä yllätysvoittaja.

Vierailija
20732/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomesta äänet menee 12 Ruotsi, 10 Israel, 8 Itävalta, 7 Viro, 6 Hollanti, 5 Ranska, 4 Tanska, 3 Liettua, 2 Puola, 1 Malta

Toivottavasti Suomen raati antaa 12 pistettä sivistyneelle esitykselle, kuten Itävalta. Ruotsi kun ei tunnetusti aina vastavuoroisesti anna meille.

Antoihan Ruotsi esim. Käärijän vuonna Suomelle 12, sekä raati että yleisö. 

Vierailija
20733/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomesta eniten ääniä (tele) saa taas israel. 

En usko, luulen että Ruotsi saa.

Jep, luulen kanssa että Ruotsi saa suomalaisilta 12. Se Israel-juttu ei nyt enää ole ehkä ihan niin pinnalla kuin viime vuonna. 

Kyllä se Israelin valtion suorittama kansanmurha kytee mielessä mutta ehkä se viime vuoden  Israelin edustaja oli jotenkin provokatiivinen oman maansa tiimin kanssa.

Vierailija
20734/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksipä ei Ranskakin. Viimeinen voitto heillä on joltain vuodelta kivi ja kirves, eivätkä ole koskaan tämän vuosituhannen puolella päässeet viisuja isännöimään. Vaikka kappale ei oma ykkössuosikkini olekaan, niin kyllä se ihan hyvä voittaja olisi."

Totta tuokin. Toki nyt itse ranskankielen fanina kannustan myös Sveitsiä. Kummatkaan biisit eivät nyt kyllä huippuja ole, mutta ranska nyt vaan sointuu niin kauniisti.

Vierailija
20735/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan kaikki huomanneet, että kakkoselta tulee Suuri euroviisujuhla 2024.

Jep sitä kuunnellaan!!

Vierailija
20736/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomesta äänet menee 12 Ruotsi, 10 Israel, 8 Itävalta, 7 Viro, 6 Hollanti, 5 Ranska, 4 Tanska, 3 Liettua, 2 Puola, 1 Malta

Toivottavasti Suomen raati antaa 12 pistettä sivistyneelle esitykselle, kuten Itävalta. Ruotsi kun ei tunnetusti aina vastavuoroisesti anna meille.

Ei kai äänestämisen pitäisikään olla "vastavuoroista" naapurimaiden kesken vaan perustua ihan siihen mikä on paras. Suomalaiset juryt (ja joskus kansakin) vain ovat niin törppöjä, että äänestävät aina Ruotsia oli biisi mikä hyvänsä. Tänä vuonna sen sentään ymmärtää täysin jos Ruotsi saa Suomesta pisteet, koska KAJ on hyvä ja kaiken lisäksi suomalainen.

Jaa, no minusta olisi vaan tökeröä suosia sillä perusteella, mutta eipä se yllätäkkään tässä maa

Siis suosia millä perusteella? Kaj on monen suomalaisen mielestä puhtaasti paras, ei se ole suosimista. Usein Suomen juryt (ja monet muutkin juryt) kyllä harrastavat Ruotsin suosimista vaikka Ruotsi lähettäisi mitä.

Vierailija
20737/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irlannin biisi on puhdasta ysäriä. Ihan jännä.

Viime vuoden eeppisen vedon jälkeen ihme lällyä.

katsoin Irlannin karsinnan. Valitettavasti tämä surkeus oli parasta mietä siellä oli tarjolla. Kyllä on maa alas vajonnut.

Vierailija
20738/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan kun joku parjattu menestyy. Toivottavasti tanskan ja suomen naiset näyttää huomenna!

Harmi, ettei sillä "parjatulla" ole hyvää biisiä ja laulutaitoa takataskussaan. Vai osaisitko hyräillä ulkomuistista muuta kuin sitä Ich komme -hokemaa?

Vierailija
20739/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ruotsi on meitä hyvin äänestänyt. Käärijälle antoivat täydet pisteet kun suomen kansa ei antanut Loreenille mitään. Kateus?

Niin silloin kerran antoivat kun olivat junailleet itselleen varman voiton... helppohan siinä on antaa Käärijälle täydet 12 kun tiesivät itse voittavansa.

Vierailija
20740/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa Johhny Loganilla vielä hyvä ääni.

Ketju on lukittu.