Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
The New York Times nostaa sekä Erikan että Kajn ennakkosuosikkien joulkoon.
Kommenteissa toinen jutun tehneistä toimittajista kertoo kannattavansa itse Erikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä omituisin viisuvuosi moneen vuoteen. Mikään ei tunnu olevan varmaa nyt.
Parasta!!!!!!!!! :D
Oon kyllä vähän pettynyt, jos kaiken tämän jännityksen jälkeen Ruotsi voittaakin. Viime vuodet on ollut niin ennalta-arvattavia, yllätysvoittajan paikka olisi nyt.
Samaa mieltä. Olisipa kiva jos voittaja olisi vielä joku vähän erilainen esim. Albania tai sitten ihan randomisti Latvia. Siinäpä olis ihmettelemistä. Silloin olisi ainakin tunne, että kaikki on oikeasti mahdollista viisuissa.
Taikka jos voittaja olisikin jokin Vöyriltä kotoisin oleva kohtuullisen tuntematon trio joka edustaakin Ruotsia nousten samalla maailmanmaineeseen. Noh, eihän tällaista tosielämässä voi tietenkään tapahtua.
Ruotsin jury ei ole suomea arvostanut mutta yleisöltä on tullut pisteitä. Myös Viro on antanut aina meille hyvin pinnoja.
Vierailija kirjoitti:
Äänestäkää Itävaltaa kaveri osaa laulaa
Kauhea teatraalinen ulina.
Laulutaitoisia tuolla on muitakin, se ei nyt riitä. Pitää olla kappalekin. Itse myös tykkään enemmän niistä, joilla ei ole lava täynnä rekvisiittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä omituisin viisuvuosi moneen vuoteen. Mikään ei tunnu olevan varmaa nyt.
Oon kyllä vähän pettynyt, jos kaiken tämän jännityksen jälkeen Ruotsi voittaakin. Viime vuodet on ollut niin ennalta-arvattavia, yllätysvoittajan paikka olisi nyt.
Samaa mieltä. Olisipa kiva jos voittaja olisi vielä joku vähän erilainen esim. Albania tai sitten ihan randomisti Latvia. Siinäpä olis ihmettelemistä. Silloin olisi ainakin tunne, että kaikki on oikeasti mahdollista viisuissa.
Miksipä ei Ranskakin. Viimeinen voitto heillä on joltain vuodelta kivi ja kirves, eivätkä ole koskaan tämän vuosituhannen puolella päässeet viisuja isännöimään. Vaikka kappale ei oma ykkössuosikkini olekaan, niin kyllä se ihan hyvä voittaja olisi.
Euroviisut oli ennen yleensä melodisempia.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää oma surkea kielitaitoni. Osaan kunnolla vain suomea.
Minua harmittaa se etten ole käyttänyt saksankieltä pitkään aikaan. Ymmärrän kieltä paljon mutta sitä aktiivista pitäisi kielitaitoa pitäisi pitää yllä jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää oma surkea kielitaitoni. Osaan kunnolla vain suomea.
Siitä vain opiskelemaan!! Sitähän nyt voi aloittaa milloin vain. Nykyään kielten opiskelu on niin paljon helpompaa netin avullakin. Eikä täydellisyyttä tarvitse tavoitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomesta eniten ääniä (tele) saa taas israel.
En usko, luulen että Ruotsi saa.
Jep, luulen kanssa että Ruotsi saa suomalaisilta 12. Se Israel-juttu ei nyt enää ole ehkä ihan niin pinnalla kuin viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taikka jos voittaja olisikin jokin Vöyriltä kotoisin oleva kohtuullisen tuntematon trio joka edustaakin Ruotsia nousten samalla maailma
Älä nyt jaksa, tätä KAJta on jankattu ja tuutattu mediassa viikkokaupalla ja he ovat yhä vedonlyönnissä ykkösinä, kun edustavat EBU:n ja juryjen lempilasta, ikilellikkiä Ruotsia. Ei millään tavalla altavastaaja eikä yllätysvoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomesta äänet menee 12 Ruotsi, 10 Israel, 8 Itävalta, 7 Viro, 6 Hollanti, 5 Ranska, 4 Tanska, 3 Liettua, 2 Puola, 1 Malta
Toivottavasti Suomen raati antaa 12 pistettä sivistyneelle esitykselle, kuten Itävalta. Ruotsi kun ei tunnetusti aina vastavuoroisesti anna meille.
Antoihan Ruotsi esim. Käärijän vuonna Suomelle 12, sekä raati että yleisö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomesta eniten ääniä (tele) saa taas israel.
En usko, luulen että Ruotsi saa.
Jep, luulen kanssa että Ruotsi saa suomalaisilta 12. Se Israel-juttu ei nyt enää ole ehkä ihan niin pinnalla kuin viime vuonna.
Kyllä se Israelin valtion suorittama kansanmurha kytee mielessä mutta ehkä se viime vuoden Israelin edustaja oli jotenkin provokatiivinen oman maansa tiimin kanssa.
"Miksipä ei Ranskakin. Viimeinen voitto heillä on joltain vuodelta kivi ja kirves, eivätkä ole koskaan tämän vuosituhannen puolella päässeet viisuja isännöimään. Vaikka kappale ei oma ykkössuosikkini olekaan, niin kyllä se ihan hyvä voittaja olisi."
Totta tuokin. Toki nyt itse ranskankielen fanina kannustan myös Sveitsiä. Kummatkaan biisit eivät nyt kyllä huippuja ole, mutta ranska nyt vaan sointuu niin kauniisti.
Vierailija kirjoitti:
Onhan kaikki huomanneet, että kakkoselta tulee Suuri euroviisujuhla 2024.
Jep sitä kuunnellaan!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomesta äänet menee 12 Ruotsi, 10 Israel, 8 Itävalta, 7 Viro, 6 Hollanti, 5 Ranska, 4 Tanska, 3 Liettua, 2 Puola, 1 Malta
Toivottavasti Suomen raati antaa 12 pistettä sivistyneelle esitykselle, kuten Itävalta. Ruotsi kun ei tunnetusti aina vastavuoroisesti anna meille.
Ei kai äänestämisen pitäisikään olla "vastavuoroista" naapurimaiden kesken vaan perustua ihan siihen mikä on paras. Suomalaiset juryt (ja joskus kansakin) vain ovat niin törppöjä, että äänestävät aina Ruotsia oli biisi mikä hyvänsä. Tänä vuonna sen sentään ymmärtää täysin jos Ruotsi saa Suomesta pisteet, koska KAJ on hyvä ja kaiken lisäksi suomalainen.
Jaa, no minusta olisi vaan tökeröä suosia sillä perusteella, mutta eipä se yllätäkkään tässä maa
Siis suosia millä perusteella? Kaj on monen suomalaisen mielestä puhtaasti paras, ei se ole suosimista. Usein Suomen juryt (ja monet muutkin juryt) kyllä harrastavat Ruotsin suosimista vaikka Ruotsi lähettäisi mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irlannin biisi on puhdasta ysäriä. Ihan jännä.
Viime vuoden eeppisen vedon jälkeen ihme lällyä.
katsoin Irlannin karsinnan. Valitettavasti tämä surkeus oli parasta mietä siellä oli tarjolla. Kyllä on maa alas vajonnut.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan kun joku parjattu menestyy. Toivottavasti tanskan ja suomen naiset näyttää huomenna!
Harmi, ettei sillä "parjatulla" ole hyvää biisiä ja laulutaitoa takataskussaan. Vai osaisitko hyräillä ulkomuistista muuta kuin sitä Ich komme -hokemaa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ruotsi on meitä hyvin äänestänyt. Käärijälle antoivat täydet pisteet kun suomen kansa ei antanut Loreenille mitään. Kateus?
Niin silloin kerran antoivat kun olivat junailleet itselleen varman voiton... helppohan siinä on antaa Käärijälle täydet 12 kun tiesivät itse voittavansa.
Onpa Johhny Loganilla vielä hyvä ääni.
Yle2