55- vuotias, paljonko sinulla on työvuosia takana?
Voi laskea mukaan kaikki lyhyetin pätkät. Minulla 35 vuotta.
Kommentit (61)
28 tai 29 vuotta. Opinnot ja 2 äitiyslomaa on vähennetty tästä.
41 vuotta, tosin aluksi osa-aikaisesti ja vasta 21v iästä alkaen täyspäiväisesti. Siinä sivussa on tullut opiskeltua ilman aikuiskoulutustukea kolme eri tutkintoa.
37 vuotta, plus ne koulun lomilla, viikonloppuina ja iltaisin tehdyt pätkät.
Tunnen kolmekymppisiä, jotka eivät ole tehneet päivääkään töitä, edes kesätöissä eivät ole olleet. Kiva tulevaisuus.
Aloitin nykyisessä työpaikassani vuonna 1998. Sitä ennen määräaikaisia työsuhteita, joita en nyt viitsi tarkasti ynnäillä. Työtehtävät ovat vaihtuneet ja paikkakunnat tuona aikana, mutta palkanmaksaja on pysynyt samana. Tosin organisaation nimi on vaihtunut.
Mutta joo. Noin 34 vuotta yhteensä. Vielä pitäisi jaksaa yli 10 vuotta.
39v miinus armeija aika 11kk.ei päivääkään työttömänä.
Ehkä 25 v. En ole ollut elämässäni kuin puoli vuotta kortistossa, 90-luvun alussa.
n56
38v takana, varmaan edessä samanverran nykysysteemillä.
Toki olen myös opiskellut työohella ja pari vuotta olin äitiys- vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä 25 v. En ole ollut elämässäni kuin puoli vuotta kortistossa, 90-luvun alussa.
n56
Jatkan: miten teillä muilla voi olla noin pitkiä työuria?
Minä olen viimeiset 20 vuotta ollut täyspäiväisesti töissä. Sen jälkeen, kun kuopus täytti 3 vuotta. Olin silloin 37-vuotias.
Ikävuodet 32-37 olin kotona lasten kanssa. Töin vähän osa-aikatöitä.
Ikävuodet 24-30 opiskelin. Tein osa-aikatöitä.
Ikävuodet 19-24 tein täyspäiväisiä töitä, osa-aikatöitä vähän opiskelin ja matkustelin vuorotellen. Vuokrafirmassa.
Oon vasta 50 v, työtä tehnyt omalla alalla 25 vuotta, kokonaisuutena elämässä 28 vuotta. Aina töissä, ellen opiskellut tai ollut äityislomalla. Aika jo lopettaa?
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä lasketaan? Jos olen jakanut mainoksia kaksi kertaa viikossa iltaisin 13-vuotiaana vuoden verran, niin onko se työvuosi? Entä sukulaislasten hoito taskurahaa vastaan pari kesää? Entä omien lasten hoito, joka nyt ainakin on täyttä työtä? Entä palkattomat eri tutkintoihin liittyvät harjoittelut, pituudeltaan 2-6kk? Entä työkokeilut? Au pair -aika? Miten osa-aikatyö lasketaan? Miten lasketaan opinnäytetyön teko, jos siitä maksettiin? Kaikkia noita löytyy, miten lasketaan?
Ei lasketa mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n56Jatkan: miten teillä muilla voi olla noin pitkiä työuria?
Minä olen viimeiset 20 vuotta ollut täyspäiväisesti töissä. Sen jälkeen, kun kuopus täytti 3 vuotta. Olin silloin 37-vuotias.
Ikävuodet 32-37 olin kotona lasten kanssa. Töin vähän osa-aikatöitä.
Ikävuodet 24-30 opiskelin. Tein osa-aikatöitä.Ikävuodet 19-24 tein täyspäiväisiä töitä, osa-aikatöitä vähän opiskelin ja matkustelin vuorotellen. Vuokrafirmassa.
Ihmiset laskee osa-aikatyön opiskelujen ohessa työvuoksi, vaikka ikälisiä ne eivät kerrytä. Sillä laskukaavalla olet ollut töissä 37 vuotta.
40 vuotta olen raatanut. V*tuttaa katsoa nykyajan p*skanuorisoa jotka opiskelevat vuosikausia vältellen työntekoa. Tukia nostavat pummit ovat tämän maan syöpä.
14-vuotiaasta kesätöissä ja perheyrityksessä myös illat ja viikonloput n. 16-vuotiaasta. Ekaan ammattiin valmistuin 23-vuotiaana, siitä lähtien ollut töissä. Toisen ammatin opiskelin työn ohessa ja vaihdoin toiselle alalle kun tuli sopiva tilanne eteen.
N57
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä lasketaan? Jos olen jakanut mainoksia kaksi kertaa viikossa iltaisin 13-vuotiaana vuoden verran, niin onko se työvuosi? Entä sukulaislasten hoito taskurahaa vastaan pari kesää? Entä omien lasten hoito, joka nyt ainakin on täyttä työtä? Entä palkattomat eri tutkintoihin liittyvät harjoittelut, pituudeltaan 2-6kk? Entä työkokeilut? Au pair -aika? Miten osa-aikatyö lasketaan? Miten lasketaan opinnäytetyön teko, jos siitä maksettiin? Kaikkia noita löytyy, miten lasketaan?
Työeläkeotteesta näet, mistä asioista on kertynyt työeläkettä. Itse tehnyt kesätöitä teinistä asti, mutta omalla kohdallani eläkkeen kartuttaminen alkoi silloisten sääntöjen mukaan vasta 23 vuotiaasta eteenpäin eli itsekin olen tehnyt vuosia "hyväntekeväisyyttä", mistä itse en ole hyötynyt ainakaan oman eläkkeen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Oon vasta 50 v, työtä tehnyt omalla alalla 25 vuotta, kokonaisuutena elämässä 28 vuotta. Aina töissä, ellen opiskellut tai ollut äityislomalla. Aika jo lopettaa?
Ikää on 56 vuotta mittarissa eli elämän ehtoopuolella ollaan. Aloitin täysiaikaisen työnteon 23-vuotiaana ja sitä ennen oli kesätöitä lukio ja opiskeluaikana. Kuukauden pidin vapaata kun sain toisen korkeakoulututkinnon valmiiksi ja parhaillaan olen puolen vuoden vapaalla. Työvuosia on kertynyt yli 33 vuotta kun laskee kesätyöt mukaan. Mietityttää että pitäisikö lopettaa työt kun säästöillä voisin pärjätä eläkeikään.
Vierailija kirjoitti:
40 vuotta olen raatanut. V*tuttaa katsoa nykyajan p*skanuorisoa jotka opiskelevat vuosikausia vältellen työntekoa. Tukia nostavat pummit ovat tämän maan syöpä.
Suomen opiskeleva nuoriso ei ole mitään p*skanuorisoa. Jos tuota sanaa haluat käyttää nuorista, niin paremmin osuisi jos viittaisit heihin, jotka eivät opiskele mitäön, eivät käy armeijaa/naisten vapaaehtoista maanpuolustusta eivätkä ole töissä.