Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joka päivä mietin itsaria vaikka tänäänkin on ollut mukava päivä.. :/

Vierailija
10.02.2025 |

Sellainen kaiku tulee jostain sisältä, etten vain jaksa elämää enkä kuulu tänne. Elää jotenkin ihan vierasta taajuutta muihin verrattuna. On tosi vaikea olla täällä. 

Tänään kuitenkin taas oli mukava päivä. Näin ystävää, oli hyvää ruokaa, kävin ulkoilmassa ja tuli puuhailtua. Silti vain itsari ajatukset on läsnä tänäänkin, haluaisi vain pois ja kotiin tai lepoon miten vain. 

Kellään muulla? 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset ajattelevat itsemurhaa. Ajatukset ovat kuitenkin vain ajatuksia, ja vain harva alkaa suunnitella sitä, puhumattakaan että toteuttaisi suunnitelmansa.

Suosittelen että annat itsellesi luvan ajatella itsemurhaa. Voi olla että ajattelu riittää, eikä sinun tee mieli mennä pidemmälle. Kukaan ei kieltää sinua ajattelemasta.

Itsemurhien ehkäisykeskukseen pääsee valitettavasti puhumaan ammattiauttajalle vasta epäonnistuneen yrityksen jälkeen.

Kuinka joku voi väittää että kaikki ihmiset ajattelisivat itsemurhaa ja ettei ajattelu haittaa mitään. Saahan sitä ajatella muttei se varmasti ole hyödyllistä eivätkä kaikki ihmiset ajattele itsemurhaa. Eiköhän ne itsemurhien ehkäisykeskuksessakin koeta suunnata ihmisten mielenkiintoa pois itsetuhoisista ajatuksista rakentaviin hyödyllisiin ajatuksiin.

Kun kaipaa myötätuntoa ja lohtua tilanteeseensa niin eikö voi sanoa sitä sillä nimellä: kaipaan myötätuntoa ja lohtua tilanteeseeni, olen niin onneton, mistä löytäisin vertaistukiryhmän siihen tilanteeseen mikä itsellä on. 

Vierailija
22/41 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko OCD? Pakonomaiset itsemurha-ajatukset voivat liittyä siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkitys, hakeudu terapiaan. Etsi huomiota auttamalla muita ja lopeta turha itsesääli.

Miksi haluaisit rangaista läheisiäsi?

Vierailija
24/41 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha on ihaninta mitä tiedän! YES!!  YES!!  YES!!!

Vierailija
25/41 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Masennusta takana vuosia, mutta nytkin on paremmat ajat menossa, ja silti... Tällä hetkellä enemmän vallalla ajatus, että voi kun joku auto ajaisi päältä tai tarkka-ampuja ampuisi takaraivoon (heh, se on oikeasti suuri haaveeni :D). Yllättävä äkkikuolema. Itsemurhaa en haluaisi tehdä läheisten vuoksi. 

Vierailija
26/41 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaikuttaa näihin ajatuksiin paljon se, että me kuollaan kaikki kuitenkin. Edessä ei ole kuin kärsimystä. Pelkään läheisten kuolemaa ja haluaisin kuolla ensin. Pelkään omaa kuolemaa, ja haluaisin jotenkin hallita sitä, päättää päivän jolloin päätän päiväni. Luulisin, että yleistä ajatella näin?

Vierailija
27/41 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla muiden asioiden lisäksi laadukasta vahvaa b-vitamiinivalmistetta ja laadukasta kalaöljyä. Esim. ecolmega.

Vierailija
28/41 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta narua ja tee se.

Vierailija
29/41 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Jätin miehen, jonka elämänhaluttomuus uhkasi viedä omanikin. Toivuin ja nautin elämästäni, ja sitten rakastuin uuteen mieheen, joka oli niin ihanan kevyt ja lempeä. Kunnes kävi ilmi, että se oli bluffia, eikä hänkään oikein jaksaisi elää. Mussa on joku ihme itsetuhoisten magneetti, tai sitten sellainen valuvika että saan miehet menettämään elämänhalunsa. Ja nyt on jo pidempään ollut olo itselläkin, että olisi helpotus jos ei vaan enää ikinä heräisi yöunilta. 

Vierailija
30/41 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fel i huvudet? Svar på frågan: nej.

Tråkigt om du anser att psykiska problem betyder att man har fel i huvudet. Lite empati och förståelse för de drabbade skulle inte skada!

Psykiska problem är fel i huvudet. Ingen behöver anse något. Empati och förståelse leder väl endast till att sjukan fortsätter? Man måste kräva av folk och av sig själv.

Vierailija
31/41 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itsesi tärkeäksi jollekin. Jos masennus on sen verran kurissa, että pystyt sitoutumaan asioihin, hanki joku autettava. Ystävä, eläin, vapaaehtoistyö. 

Saatat oppia arvostamaan itseäsi ja elämääsi sitä kautta, että näet ja koet vieressä, kun joku MUU arvostaa sinua ja sinun elämääsi. Opit mallista. Se on maailman tehokkain keino ja tämän takia myös lasten tulo parantaa monen (narsistisesta) masennuksesta. Itsemurhalla fantasiointi on narsismia.

Kiitos.

Vierailija
32/41 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoajatukset tuli itselläkin mieleen, mitä jo joku aikaisempikin ehdotti.

Vierailija
33/41 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus auttaa ja vapauttaa. 

Olisi auttanut jo aika montaa rukoilijaa, jos olisi oikeasti olemassa. Eipä ole näkynyt eikä kuulunut. Uskonto on samanlainen sairaus kuin mikä tahansa muu hörhöily.

Minulla on erilainen tarina: 

Olin pahassa kriisitilanteessa neljä vuotta sitten. " Huusin" tuskissani Jumalaa apuun. Pian sen jälkeen sain vastaanottaa uskoa, uudestisynnyin, ja Jeesus tuli elämääni. Hän pelasti minut.

Toi rauhan ja merkityksen. Arvot menivät uusiksi. Näin kävi minulle 50v iässä, maaliskuussa 2021. Kiitos Jeesus !

Todellisuudessa sinun päässä vinksahti kun uskot liikaa taruolentoihin.

Vierailija
34/41 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On usein eri asia haluta kuolla kuin ei haluta/jaksaa elää. Kun jotenkin voisi saada vähän kuin funtsimistauon omasta elämästä niin se elämänhalukin voisi jälleen löytyä. 

Vierailija
35/41 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään vaihtaisin sellaisen kanssa paikkaa, jolla masennus tulee ns. muuten vaan ja on muuten terve. Mulla on kipuilun kanssa vaikeaa päivittäin, ja jos mulla ei olisi tätä, niin todellakin olisin jee jee. 

Yritän miettiä, että jos 20 vuotta voi mennä nopeasti, niin jospa tää elämä menisi nopeasti. Olisi pian ohi. Tai sitten jos tulisin terveeksi, niin ei olisi kiirettä loppumiseen.

Vierailija
36/41 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielellään vaihtaisin sellaisen kanssa paikkaa, jolla masennus tulee ns. muuten vaan ja on muuten terve. Mulla on kipuilun kanssa vaikeaa päivittäin, ja jos mulla ei olisi tätä, niin todellakin olisin jee jee. 

Yritän miettiä, että jos 20 vuotta voi mennä nopeasti, niin jospa tää elämä menisi nopeasti. Olisi pian ohi. Tai sitten jos tulisin terveeksi, niin ei olisi kiirettä loppumiseen.

Masennus ei ole "muuten vain olemassa" - sairaus. Tämä on juuri tätä ainaista vähättelyä. Masennus on sairaus siinä kuin fyysinenkin, joka vaatii hoitoa ja toipumista. 

Harmi, että sinulla on kipuja ja ymmärrän, että se vetää mielen matalaksi mutta masennus ei todellakaan ole sellainen että sormia napsauttamalla paranee jos jotain parempaa elämään tulee. 

Monta kertaa olen miettinyt, että olisipa joku kone jolla näyttää ei masentuneelle ihmiselle millainen olotila se masennus todellisuudessa on, miten kokonaisvaltaisesti se ihmisessä vaikuttaa. Silloin tämä turha syyllistäminen ja vähättely lakkaisi. 

Vierailija
37/41 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus auttaa ja vapauttaa. 

Olisi auttanut jo aika montaa rukoilijaa, jos olisi oikeasti olemassa. Eipä ole näkynyt eikä kuulunut. Uskonto on samanlainen sairaus kuin mikä tahansa muu hörhöily.

Minulla on erilainen tarina: 

Olin pahassa kriisitilanteessa neljä vuotta sitten. " Huusin" tuskissani Jumalaa apuun. Pian sen jälkeen sain vastaanottaa uskoa, uudestisynnyin, ja Jeesus tuli elämääni. Hän pelasti minut.

Toi rauhan ja merkityksen. Arvot menivät uusiksi. Näin kävi minulle 50v iässä, maaliskuussa 2021. Kiitos Jeesus !

Tyypillinen tarina itsepetoksesta. Usko ja kuvitelmat jumalasta on mielen luomusta. Ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen. Next.

Vierailija
38/41 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä 2023 minullakin oli itsetuhoisia ajatuksia. Olin vakavasti masentunut enkä voinut nähdä mitään hyvää elämässäni. Tai näin kyllä mutten kyennyt nauttimaan niistä, en kokenut ollenkaan hyvänolon tunteita. Lääkityksen, terapian ja läheisten avulla olen taas löytänyt elämäniloa ja merkityksellisyyttä. Toivon että sinäkin löydät. Hae apua ja puhu pois ajatuksiasi jotka pyörivät päässä. Itsetuhoisuus on masennusoire ja se on sairaus jota voidaan hoitaa, et sinä. 

Vierailija
39/41 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun elämäni on mennyt ajan kanssa kokoajan vain huonompasn suuntaan. Aina ajatellaan kun ikää kartuu ja kun ihminen on parisuhteessa, niin pohjat sen kuin vankistuu. Itselle on käynyt päinvastoin. Olen eronnut parisuhteesta 3 kertaa ja joka kerta olen ollut entistä enemmän hajalla ja entistä köyhempi. Minulla on tapana antaa liikaa näissä suhteissa ja joudun aina kynityksi Epäitsekkyys on kostautunut. Nyt elän tilanteessa, etten meinaa kestää öitä. Synkät ajatukset valtaa mielen ja olen epätoivoinen. Yritän pyristellä päivän kerrallaan, mutta ei tämä hyvältä näytä. 

Tässä on kerrottu hyvin syy epätoivoon. Ero kolmesta parisuhteesta joiden oli toivonut vahvistuvan ajan myötä ja liiallista epäitsekkyyttä on käytetty hyväksi kolmessa parisuhteessa. Synkät ajatukset valtaa mielen ja yöt ovat ovat vaikeita kestää.

On ilmaistu oikein hyvin syyt ja seuraukset, ja kun ne on selvillä on helpompi hakea ja saada apua !

Vierailija
40/41 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fel i huvudet? Svar på frågan: nej.

Tråkigt om du anser att psykiska problem betyder att man har fel i huvudet. Lite empati och förståelse för de drabbade skulle inte skada!

Psykiska problem är fel i huvudet. Ingen behöver anse något. Empati och förståelse leder väl endast till att sjukan fortsätter? Man måste kräva av folk och av sig själv.

Psykiska sjukdomar är sjukdomar, lika mycket som fysiska sjukdomar är det. Även du kan råka ut för psykisk ohälsa. 

Dina texter avspeglar psykopati  så inte är du mentalt i skick själv heller. Tyvärr.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi