Työnhakuvelvoite on näyttänyt tyhjää jo kolme kuukautta. Saanko siitä jotkut rapsut, vaikka ei ole oma syy?
Työmarkkinatorilla kylä lukee, että työttömyys on voimassa, joten hulppea 595 summa solahtaa tilille joka kk. Mua on nyt alkanut huolettaa tuo, ettei mulla enää ole ollut yhtäkään työhakuvelvoitetta marraskuun jälkeen. Tyhjää huutaa. Varmaan ne ovat unohtaneet mun, kun homma siirrettiin kunnalle. Nyt vaan mietityttää, että voiko minulle tulle jotain sakkoa tai karenssia siitä, ettei ole työnhakuvelvoitteita? Vaikka lähetän työhakemuksia, niin eihän työkkäri niistä tiedä, kun en voi ilmoittaa niistä mihinkään.
Ei sen puolen, en ole saamassa töitä, olen 62, akateeminen ja nainen. Siinä kolme syytä, jotka kaikki ovat työnhaussa tehokas este.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Jos työnhaku on voimassa niin kaikki on ok. He ottavat sieltä yhteyttä jos ottavat.
Nimenomaan jos.
Resursseja ei ole yhtään mihinkään, suunnitelman päivittämisetkin venyvät kuukaudella tai jopa kahdella. Ymmärrettävää toki.
Oikeastiko 62v akateeminen nainen ei osaa käyttää nettiä ja lukea vaikka lakia työttömyysturvasta?
Älä vaan mene kyselemään.
Itsellä viimeisin päiväkirjan täyttö lokakuu 2024.
Älä riehu persu, ota pilleri.