Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni kaverin hellarivanhemmat suoltavat ihan uskomatonta softaa lapsille

Vierailija
10.02.2025 |

Lapseni oli viettänyt kaverillaan eilisen päivän. Kaveri on oikein kiva, mutta ne vanhemmat...huh.

Ovat helluntaiseurakunnan jäseniä, enkä ole moista tuubaa kenenkään uskovaisen suusta kuullut ennen. Olemme itsekin ev.lut.kirkon jäseniä ja lapsille on luettu iltarukoukset ja heidät on kastettu. Joten en ole mikään uskonnonvastainen.

Mutta tässä kyseisessä perheessä uskotellaan lapsille, että evoluutioteoria on valetta, Jumala loi maan. Ja nainen tehtiin miehen kylkiluusta kirjaimellisesti. 

Tällaisia juttuja lapsellenikin selitettiin, ja kun hän esitti oman mielipiteensä, perheen isä ihan hermostui. Vetosi vain raamattuun.

Kommentit (220)

Vierailija
61/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kristitty ei usko Jumalan luoneen maailmaa, vaan että kaikki on syntynyt evoluution teorian pohjalta, niin miten hän voi silti uskoa Jumalaan, jos kaiken lähtökohtana ei olekaan Luoja, vaan joku alkumato?

Eli on pakko uskoa 6000v vanhaan maailmankaikkeuteen uskoakseen Jumalaan?

Iankaikkisuus on sisimmässäsi. Sitä ihminen yritää kieltää kieltäessään Jumalansa

Pystytkö mitenkään kuvittelemaan sellaisen asian, että ikuisen elämän tavoittelu (sitä kai iankaikkisuus tarkoittaa?) tai jumalsuhde ei ole missään roolissa erittäin suurelle joukolle maailman ihmisistä. Sadoille tuhansille suomalaisillekin huomio on hyvän elämän elämisessä ihan syntymän ja kuoleman välisenä aikana.

Vierailija
62/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki hihhulilahkot piyäisi kieltää lailla, ovat äärimmäisen vahingollisia sekä aikuisille että erityisesti lapsille.

Ateismin nimissä (Stalin, Mao, Hit ler) nimissä on tapettu enemmän ihmisiä kuin kristinuskon nimissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kristitty ei usko Jumalan luoneen maailmaa, vaan että kaikki on syntynyt evoluution teorian pohjalta, niin miten hän voi silti uskoa Jumalaan, jos kaiken lähtökohtana ei olekaan Luoja, vaan joku alkumato?

Iankaikkisuus on sisimmässäsi. Sitä ihminen yritää kieltää kieltäessään Jumalansa

Liturgista sanahelinää, joka ei avaudu eikä siten kosketa.

Vierailija
64/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki hihhulilahkot piyäisi kieltää lailla, ovat äärimmäisen vahingollisia sekä aikuisille että erityisesti lapsille.

Ateismin nimissä (Stalin, Mao, Hit ler) nimissä on tapettu enemmän ihmisiä kuin kristinuskon nimissä

Stalin eli Josef Dzugashvili oli pappisseminaarin käynyt ortodoksi.

Vierailija
65/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stalin ja Mao olivat henkilökultteja. Ei ateistisia. Aatu oli kans iso henkilökultti, mutta ss yritti myös luoda omaa uskontoaan joka perustui muinaisgermaanisiin legendoihin. Jenkeissä on tällä hetkellä myös melkoinen henkilökulttihurmos menossa.

Vierailija
66/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole eri mieltä, mutta voisitko vastata kysymykseen?

Siis mitä? Haluatko minun puolustavan Jumalaa? Minä olen aivan samassa asemassa kuin sinä suhteessa häneen. Jumala on luoja ja minä luotu. Ei piirroshahmo voi sanoa piirtäjälleen: miksi minut tällaiseksi piirsit? Mihin sinä kelpaat? Usko on ojentautumista sen mukaan mikä ei näy. Ei siis ei ole olemassa, vaan mikä ei näy. Tätä on olla ihminen

Vierailija
67/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletetaan että olisi toisin päin, ja meille tulisi vaikkapa lapsen kaveri, jonka vanhemmat uskoisivat pieniin vihreisiin miehiin ja maailman johtajien olevan liskoja? Olisin vähän että jaahas, mutta en silti alkaisi lapselle siitä huutaa, syytön hän siihen on. Ei ole asiallista huutaa vanhempien uskomisista lapselle ollenkaan, kyllä kristitty tuttavasi käyttäytyi tuossa erittäin huonosti. 

Mikäli vanhempi kuuntelee järkipuhetta ollenkaan, voit kysyä, arvostaisiko hän sitä, jos itse alkaisit kyseenalaistaa hänen lapsensa uskoa, ja kun ei arvostaisi, niin sen pitäisi sitten toimia molempiin suuntiin. Jos ei kuuntele, joudut varmaankin rohkaisemaan lasta ja kaveriaan leikkimään jatkossa ulkona, ja puhumaan jostain muusta kuin uskosta. Älä kuitenkaan rohkaise olemaan leikkimättä ollenkaan; syy ei ole lapsen. 

Vierailija
68/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olematonta ei tarvitse kieltää, olevaa täytyy

Vierailija
69/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaduta sitten kerran iankaikkisuudessa, kun nyt kuuntelette Raamattuun uskovia hellareita.

Syntien anteeksisaaminen on tärkein asia.

Pitääkö uskoa 6000v vanhaan maailmankaikkeuteen saadakseen syntinsä anteeksi? Yhden kieltävän vastauksen olen jo saanut, mutta eräät toiset vaikuttavat olevan sen kanssa ristiriidassa.

Onhan siinä ainakin aikamoinen dilemma, jos uskoo Raamatusta jonkun asian, mutta ei toista asiaa. Silloin on ikään kuin oman itsensä jumala ja päättää itse, mitä uskoo ja mitä ei. Eikä sellainen tietenkään mitenkään suositeltavaa ole. Mutta Jumala sen sitten lopullisesti arvioi, onko aito parannus tapahtunut, jos kieltää jotain ns. reuna-asioita Raamatun ilmoituksesta.

Vierailija
70/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olematonta ei tarvitse kieltää, olevaa täytyy

Liturginen sanahelinä vain jatkuu. Miksi 'ojentautuisin' jos puuttuu usko. Se on eri asia kuin jonkin olevan kieltäminen.

Vierailija
71/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän uskonnonopettaja 1980-luvulla yläasteella pk-seudulla väitti, että maapallo on sen 5000 - 7000 vuotta vanha, mitä Raamatussa sanotaan.

Sieltä sitten siirtymään biologian tunnille eri totuuksien pariin.

Vierailija
72/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaduta sitten kerran iankaikkisuudessa, kun nyt kuuntelette Raamattuun uskovia hellareita.

Syntien anteeksisaaminen on tärkein asia.

Pitääkö uskoa 6000v vanhaan maailmankaikkeuteen saadakseen syntinsä anteeksi? Yhden kieltävän vastauksen olen jo saanut, mutta eräät toiset vaikuttavat olevan sen kanssa ristiriidassa.

Onhan siinä ainakin aikamoinen dilemma, jos uskoo Raamatusta jonkun asian, mutta ei toista asiaa. Silloin on ikään kuin oman itsensä jumala ja päättää itse, mitä uskoo ja mitä ei. Eikä sellainen tietenkään mitenkään suositeltavaa ole. Mutta Jumala sen sitten lopullisesti arvioi, onko aito parannus tapahtunut, jos kieltää jotain ns. reuna-asioita Raamatun ilmoituksesta.

Eli kannattaa varmuuden vuoksi kieltää tieteelliset tosiasiat, ettei riskeeraa helvettiin joutumista.

Onneksi julistuksesi välineiden kehittäjät eivät ole tehneet niin, eikö vain?

Vierailija
73/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko.

Minä olin helareiden pitämällä kirpputorilla töissä, kun olisit ollut kuulolla, niin tajuaisit että jotkut näistä on sekaisin. Helluntaisissa on osa suht normaaleja mutta sitten on nämä kilahtaneet jotka uskoo kaiken, jopa näitä jenkkien TV saarnaajia joiden tilaisuuksissa sokeat alkavat näkemään ja rammat kävelemään jne 

Jumala on ihmeellinen. Hän parantaa sairaita ja tekee ihmeitä tänäkin päivänä.

Vierailija
74/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus linee pelkkä provo.

Vastaan silti, että se, joka ei usko Jumalan luoneen kaikkea, ei ole Raamatun mukainen uskossaan, vaan usko omiaan. Sillä se asia, että Jumala on luonut kaiken, kerrotaan läpi Raamatun, aina Mooseksen kirjoista Ilmestyskirjaan asti, ei siis ainoastaan Raamatun alussa, luomiskertomuksessa. Joka siis kieltää luomisasian, leimaa aika monta Raamatun kirjoittajaa valehtelijaksi.

Hellareitten oppi on siis ihan oikea oppi tässä asiassa.

Miksi sitten jotkut "hellarit" tupakoivat, juovat alkoholia, tekevät aviorikoksia, harrastavat esiaviollista seksiä, ottavat avioeron? 

Aika harvat...   Joitain eroja kyllä on, mutta ei kovin paljon.

Vierailija
75/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista Hitler mitä ilmeisimmin ei ollut ateisti. Ja Mao ja Stalin eivät tappaneet ateismin nimissä, vaan ihan muun ideologian.

Vierailija
76/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole eri mieltä, mutta voisitko vastata kysymykseen?

Siis mitä? Haluatko minun puolustavan Jumalaa? Minä olen aivan samassa asemassa kuin sinä suhteessa häneen. Jumala on luoja ja minä luotu. Ei piirroshahmo voi sanoa piirtäjälleen: miksi minut tällaiseksi piirsit? Mihin sinä kelpaat? Usko on ojen

Meni vähän korkealentoiseksi. Pitääkö ojentautuessaan kieltää se, mikä näkyy selkeästi? Esim. uskoa vuorenvarmasti, että taivas on sysimusta 24/365, koska sokea väittää niin?

Vierailija
77/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko.

Minä olin helareiden pitämällä kirpputorilla töissä, kun olisit ollut kuulolla, niin tajuaisit että jotkut näistä on sekaisin. Helluntaisissa on osa suht normaaleja mutta sitten on nämä kilahtaneet jotka uskoo kaiken, jopa näitä jenkkien TV saarnaajia joiden tilaisuuksissa sokeat alkavat näkemään ja rammat kävelemään jne 

Onhan se inhimillinen ja kaunis ajatus, että jos sairas parantuu, se tapahtuu jumalolennon tekemänä. Toki tällöin pitää ajatella niinkin, että jos sairas kuolee, sama jumalolento aiheutti senkin. Kutsutaanko sitäkin ihmeelliseksi?

Vierailija
78/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko.

Onhan se inhimillinen ja kaunis ajatus, että jos sairas parantuu, se tapahtuu jumalolennon tekemänä. Toki tällöin pitää ajatella niinkin, että jos sairas kuolee, sama jumalolento aiheutti senkin. Kutsutaanko sitäkin ihmeelliseksi?

Herran tiet ovat tutkimattomat.

Vierailija
79/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko.

Ehkä ajatellaan olevan jokin kosminen Sanna, jonka syyksi voidaan laittaa kaikki huonot asiat.

Vierailija
80/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheellä ei ole uskontoa eli ei kuuluta mihinkään kirkkoon. Lapseni olen opettanut kunnioittamaan jokaisen uskontoa ja katsomusta. Se, että toisella on eri uskonto ja maailmankatsomus, ei oikeuta haukkumaan mitään soopaksi.

Tosin myönnettäköön, että tapakristillisyys on kyllä mielestäni outoa. Halutaan perinteiden vuoksi sakramentit, mutta tieto siitä omasta uskosta on todella vähäistä eikä oikeasti edes uskota niihin asioihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän