Onko kukaan kasvattanut oman hiusvärin ja tykkää siitä?
Kommentit (25)
Miten hiusten väriä voi kasvattaa?
Se nyt jäi tässä hieman epäselväksi, mutta ei nyt takerruta pikkuseikkoihin. Kiva kysymys kuitenkin.
Mitä muuta sinne vantaalle kuuluu?
Minä. Tummanruskea, voimakkaasti harmaantunut. Onneksi minulla on nykyään kampaaja joka ei painosta värjäämään.
Joo. Ne on maantienväriset lämpimällä/kultaisella vivahteella. Kesäisin vaalenee auringossa paljon.
Kyllä. Tosin vaalennusta on vielä latvoissa, mutta en ole valentanut tai värjännyt 1,5 vuoteen. Helppoa ja edullista ja ihan ok väri. Siis täysin maantien värinen, mutta ei vielä harmaat. Olen 45v.
Yritin kasvattaa omaa maantienharmaata tukkaa takaisin. Vanhenin varmaan 10 vuotta siinä, ei yksinkertaisesti sovi mulle lainkaan. Jatkan ihan suosiolla hiusteni vaalentamista.
Ootteko kasvatusvaiheessa käyttäneet mitään color shampoota tai maskia?
Ap
Itse asiassa en kasvattanut omaa väriä, vaan leikkautin sen 😄 eli annoin tulla juurikasvua pari cm ja sitten leikkautin lyhyeksi. Tiesin että oma värini on pitkälti harmaa ja osin maantienvärinen. Viihdyin omassa värissäni pitkään, mutta sitten taas extempore aloin värjätä. 10 euron väripaketista riittää kolmeksi kuukaudeksi, ei ole kallista.
Mulla on oma väri. Väri lienee tumma vaalea. Ihan jees tää on. En jaksa värjätä itse eikä raha riitä kampaajalle. Lohduttaudun sillä, ettei mulla oo vielä liikaa harmaita.
Korona-aikaan kasvatin oman värin takaisin ja tykkään tosi paljon. Hiukset ovat ruskeat ja näyttävät paljon tummemmalta kuin ennen kuin aloin värjätä hiuksia 20 vuotta sitten.
No suurimman osan elämääni olen pitänyt omaa väriä, joskus ollut raitoja ja teininä pari kertaa värjäsinkin.
Väri on keskiruskea, sellainen punaiseen taittuva.
Oma keskiruskea/ maantien harmaa on ihan paras! Ei ikinä enää värjäyskierteeseen!
Mä kasvatin, tein niin että annoin vaan kasvaa tyvestä kunnes hiusta oli jotain 4 cm, sitten pätkäisin ihan lyhyen pixie tukan. Nyt olen sisukkaasti sitä kasvattanut, toivossa että alkaa näyttää kivammalta kun on pidempi. Nyt on jo melkein olkapäihin ulottuva polkka. Mutta on tämä osin jo harmaantunut maantienväri vaan aika ankea. Lisäksi tukka rasvoittuu paljon nopeammin kuin jos värjään, ja on jotenkin liian lasimainen ja liukas että mikään kampaus pysyisi, joten taas harkitsen värjäämään alkamista.
Pitkään oli tummanruskea raidotettuna, näytti blondilta. Nyt juurikasvua 20cm, harmaita puskee tuppoina ei tasaisesti, en tykkää, vaalennettu mennyt niin huonoon kuntoon että kohta leikkautan polkan ja mietin sitten että pysynkö lyhyessä vaaleassa vai lähdenkö tummaan pitkään minkä pysyy paremmassa kunnossa.
Minä en ole kertaakaan eläissäni värjännyt tai sävyttänyt hiuksia. En kertaakaan. Ei mitään tarvetta, tuntuis tuhlaukselta ja turhalta.
Keskiruskea. Sopii kyllä parhaiten itselle eikä tarvitse värjäillä.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko kasvatusvaiheessa käyttäneet mitään color shampoota tai maskia?
Ap
Ei. Kampaaja värjäsi hiukseni lähelle omaa väriä ja nyt vain keskityn kasvattamaan hiuksia. Pari kertaa on leikattu latvoja lyhyemmäksi. Tällä hetkellä en edes huomaa missä menee värjätyn ja oman raja, kun väri onnistui niin lähelle ja on varmasti vähän kulunutkin.
Kampaaja värjäsi latvat tyven sävyiseksi, eli tummaksi vaaleaksi. Oli aluksi ihan kiva, itseasiassa palautti värin kasvoille kun vaaleassa tukassa kasvot näytti jotenkin taikinaisen harmaalle. Mutta. Keltainenhan sieltäkin puskee esille kun väri hieman kuluu. Meillä on vedessä runsaasti ruostetta täällä moreenialueella, joten taitaa vaatia ikuista värjäämistä jos haluaa pitää sävyn raikkaana.
onko joku sitten kasvattanut jonkun muun hiusvärinsä kuin omansa?
Lopetin jo vähintään 15 vuotta sitten hiusteni värjäämisen. Nyt olen yli 55-v.
Ei ole kukaan vielä haukkunut omaa väriäni, vaikka eräs ei joskus oikein tajunnut, miksi en halua värjätä hiuksiani. Mutta sitten tämä sama henkilö kerran kuitenkin luuli, pitkän näkemättömyyden jälkeen, että olen värjännyt hiukseni, vaikka en edelleenkään ollut. Olin kyllä ravitsemustani korjannut ja hiuksenikin näyttivät paremmilta ja kiiltävämmiltä sen takia kuin ennen. Itsellä taittuu ruskeat hiukset luonnostaan hieman punaiseen, mutta sävy haalistuu, jos on huono ravitsemustila.
Kasvatin hennaa ja hiukseni alkoivat väristä..