Valtion maksamat hammasimplantit
Mitenhän tämä pellehallitus suhtautuu siihen? Mulla ja monella muulla on diagnoosi, jonka takia julkinen korjasi puuttuvat hampaat implanteilla. Vai sanovatko ensi vuonna, ettei enää korjailla koska "kosmeettista"? Eihän se suoraan leikkaus ole, mutta ne ruuvit kyllä pitää leikkauksessa asentaa.
Kommentit (12)
Korjataan toki,jatkossakin,jos oikeasti purennassa isompi ongelma.
Tonne kirurgin penkkiin et saa lähetettä helpolla.
Kyseisiä hampaita et tule saamaan valtion kustannuksella, korkeintaan "vesilasi" tekarit tai jos ei kaikki hampaat poisto kunnossa, laittavat muoviset silta rakennelmat.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole korjattu puuttuvia hampaita ainakaan minun kotikunnassa nytkään. Yksityiselle pitäisi mennä.
Onko sinulla synnynnäinen diagnoosi? Eivät minunkaan kohdallani olisi ilman sitä tehneet mitään, tilanne oli todella paha. Ei niillä hampailla ees töihin pääsisi nykyajan ulkonäköyhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole korjattu puuttuvia hampaita ainakaan minun kotikunnassa nytkään. Yksityiselle pitäisi mennä.
Onko sinulla synnynnäinen diagnoosi? Eivät minunkaan kohdallani olisi ilman sitä tehneet mitään, tilanne oli todella paha. Ei niillä hampailla ees töihin pääsisi nykyajan ulkonäköyhteiskunnassa.
Ei vaan lähti hammas kokonaan. Siihen ei saa julkiselta puolelta mitään apua.
Vierailija kirjoitti:
Kyseisiä hampaita et tule saamaan valtion kustannuksella, korkeintaan "vesilasi" tekarit tai jos ei kaikki hampaat poisto kunnossa, laittavat muoviset silta rakennelmat.
Se siltakin olisi kelvannu ennen operaatiota. Mutta sain posliiniset implantit jo vuosia sitten.
Sisaruksellani on julkisella laitettuja implantteja ja joutui korjauttamaan yhtä jokin aika sitten ja sai sen teetettyä myös siellä ainakin toistaiseksi. Mielenkiintoiset ajat on edessä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan lähti hammas kokonaan. Siihen ei saa julkiselta puolelta mitään apua.
Tämä ikävää kuulla. Kyllä minusta pitäisi nämäkin korjata. Hampaat ovat todella tärkeitä jo ihan syömisenkin kannalta. Kyllä meillä Suomessa voisi säästää muualta, tästä ei minun mielestäni pitäisi.
Mulla on vedetty kaikki hampaat pois. Vaikka on sjögrenin syndrooma ja paradontiitti, niin en saa implantteja valtion laskuun. En päässyt edes sairaalan suupolille, kun en saanut lähetettä.
Vierailija kirjoitti:
Sisaruksellani on julkisella laitettuja implantteja ja joutui korjauttamaan yhtä jokin aika sitten ja sai sen teetettyä myös siellä ainakin toistaiseksi. Mielenkiintoiset ajat on edessä kyllä.
Tämäpä. Minäkin korjautin ihan vasta, kokonaan meni uusintaan yksi implantti. Toivotaan, että hoito jatkuu jatkossakin. Kruunu on pakko olla, ei sitä pelkkää ruuvia voi vaan pitää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vedetty kaikki hampaat pois. Vaikka on sjögrenin syndrooma ja paradontiitti, niin en saa implantteja valtion laskuun. En päässyt edes sairaalan suupolille, kun en saanut lähetettä.
Jos sulla on suuri riski hylkimiseen tai joku muu este? Tai jos asiaasi ei olla hoidettu kunnolla, mistä senkin tietää. Minäkin sain "tapella" itselleni kuuluvat hampaat, kun meinasivat lykätä hoitoa tarpeettomasti.