Huomenna etätyöpäivä
Parasta siinä on se, että kello soi 7.30. Toimistopäivinä pitää herätä tuntia aiemmin.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt etätöitä jo kohta vuosikymmenen. Aikaa säästyy, kun ei tarvitse konttorille mennä. Joudun kuitenkin lähes joka päivä käymään asiakkaiden luona. Niinpä kello soi joka aamu seitsemältä. Saatan kuitenkin hoitaa omia asioitani tai käydä vaikka kävelyllä keskellä päivää, kun on valoisaa.
Kännissä ei työnteosta tule mitään, joten se on poissuljettu vaihtoehto. Saattaisipa siitä vaimokin hermostua.
Maksaako työnantaja palkkaa tai vähennätkö sen työtajastasi kun käyt kävelyllä tai kun hoidat omia asioitasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Aloitan 7:00 että voin lopettaa 15:00. Etätyöpäivissä on se huono puoli ettei ole taukoja. Lounaskin tulee syötyä koneen ääressä.
Meillä tauot on pidettävä. Ja jos/kun aina ei ehdi, on ne lisättävä työpäivän pituuteen eli 30min+12+12min.
Kukas sitä kotona valvoo?
Tuohan on minun etuni, että ns tauot tulee pidettyä. Joten itse valvon.
Vierailija kirjoitti:
Etätyöpäivä = LORVIPÄIVÄ, en tajua, miten suomalaisiin edes voi soveltaa tällaista valvomatonta työtekoa ? ? ?
Minä saan urakkapalkkaa laskutuksen perusteella. Kyllä se vaan tehokkaasti motivoi tekemään lorvimisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Aloitan 7:00 että voin lopettaa 15:00. Etätyöpäivissä on se huono puoli ettei ole taukoja. Lounaskin tulee syötyä koneen ääressä.
Oletko yksinkertainen vai marttyyriluonne?
Jaa marttyyriudesta tai tyhmyydestä en tiedä, mutta sitä joko on palavereista pois tai syö palaverin yhteydessä. Niitä skyoe-palsuja kun tuppaa olemaan myös ns. lounasaikaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt etätöitä jo kohta vuosikymmenen. Aikaa säästyy, kun ei tarvitse konttorille mennä. Joudun kuitenkin lähes joka päivä käymään asiakkaiden luona. Niinpä kello soi joka aamu seitsemältä. Saatan kuitenkin hoitaa omia asioitani tai käydä vaikka kävelyllä keskellä päivää, kun on valoisaa.
Kännissä ei työnteosta tule mitään, joten se on poissuljettu vaihtoehto. Saattaisipa siitä vaimokin hermostua.
Maksaako työnantaja palkkaa tai vähennätkö sen työtajastasi kun käyt kävelyllä tai kun hoidat omia asioitasi?
Minä saan peruspalkan päälle laskutukseen perustuvaa urakkapalkkaa. Eli firma, enkä minä saa rahaa, jos teen jotain muuta kuin töitä. Kyllä se motivoi paljon tehokkaammin kuin minkäänlainen valvonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta meillä on sallittua ja jopa suotavaa käydä välillä vaikka pienellä kävelyllä, laittaa pyykit koneeseen tai kuivumaan jne. Pomot näistä aina muistuttelee. Ja ihan työaikaa ovat.
Tämä ohjeistettiin mulle ihan ekana työpäivänä 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kännissä ei työnteosta tule mitään, joten se on poissuljettu vaihtoehto. Saattaisipa siitä vaimokin hermostua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tauot on pidettävä. Ja jos/kun aina ei ehdi, on ne lisättävä työpäivän pituuteen eli 30min+12+12min.
Kukas sitä kotona valvoo?
No jos on niin tyhmä, että etätöissä leimaa itsensä tauolle, mutta tekee kuitenkin töitä, niin omapahan on asiansa. Turha sitten itkeä, että loppuunpalaminen uhkaa.
Itse olen tältä päivältä hommat tehnyt (aloitin neljältä kun loppui unet kesken) ja nyt otan päikkärit. Jatkan päivää vielä klo 14-16 kun on kokous.
Olen tehnyt etätöitä vuodesta 2012. Aika hyvin, jos olen pystynyt lorvimaan tämän koko ajan.