Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oulu vai Vantaa? Kumpaan muuttaisit ja miksi?

Vierailija
09.02.2025 |

Työpaikat olisi tarjolla kummastakin kaupungista. 

Vantaalla 300€ parempi palkka kuussa mutta asuminen luultavasti syö tuon hyödyn.

Kumpaan muuttaisit ja miksi?

Kommentit (216)

Vierailija
61/216 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut molemmissa.

Oulu: ihmiset, asuminen halvempaa, luonto.

Vantaa: lentokentältä pääsee nopeammin kauemmas. Muutoin elämää rumuuden keskellä.

Vierailija
62/216 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko palkkaero bruttona?

Missä päin Vantaata työpaikka on? 

Olen nähnyt videon Oulun talvipyöräilyfasiliteeteista. Oli upeat reitit.

Itse asun Vantaalla lähiössä ja onhan tämä aika ankeaa. 

Miksi asut Vantaalla? Mun on tosi vaikea helsinkiläisenä ymmärtää miksi joku haluaa asua Vantaalla. Mitä sellaista on jossain Hakunilassa mitä ei ole Munkkiniemessä?

Hakunila on itse asiassa mainettaa parempi. Joo, siinä vanhalla purkua odottavalla ostarilla pyörii pari spurgua mutta siinä se.

kurjia paikkoja ovat myyrmäki ja koivukylä. Hetassa pahempina tulee mieleen kontula, kannelmäki, vuosaari, itis ja malmi noin alkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/216 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko palkkaero bruttona?

Miksi asut Vantaalla? Mun on tosi vaikea helsinkiläisenä ymmärtää miksi joku haluaa asua Vantaalla. Mitä sellaista on jossain Hakunilassa mitä ei ole Munkkiniemessä?

Halvempia asuntoja.

Itse asiassa Vantaa ei ole edes kovin halpaa, ainakaan yhtään paremmat alueet tai Tikkurila. Yleensä ei kannata valita halvinta betonilähiötä, jos voi valita.

Vierailija
64/216 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla ei asu kuin ne, joilla ei ole vaihtoehtoja. Päättele siitä.

Vierailija
65/216 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ikinä pk-seudulle (eikä kyllä Ouluunkaan).

Kummassakin on liikaa ä h l ä m e j ä ja n e e k e r e i t ä.

Vierailija
66/216 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut molemmissa.

Oulu: ihmiset, asuminen halvempaa, luonto.

Vantaa: lentokentältä pääsee nopeammin kauemmas. Muutoin elämää rumuuden keskellä.

Vantaalla on myös omakotialueita ja todella kaunista vanhaa kulttuurimaisemaa ja jokilaaksoa. Kartalta katsottuna metsää on paljon enemmän kuin noita parjattuja lähiöitä. Eikä ne Vantaan lähiöt nyt edes niin pahoja ole, vaan pks-pahimmat on kyllä Helsingissä ja Espoossa. Mikä into täällä on yrittää yleistää Vantaa jokisikin yhdeksi lähiöksi? Ihan samalla tavallahan voisi vääntää Oulun pelkäksi Kaukovainioksi. 

Vierailija
67/216 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin joku naapurikunta, jossa mahdollisimman vähän kerrostaloja. Niistä kun ei yleensä seuraa mitään hyvää.

Vierailija
68/216 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko palkkaero bruttona?

Halvempia asuntoja.

Näin vähän ajattelinkin. Omasta mielestäni 90% pk-seudun kivoista jutuista on Helsingissä ja loput Espoossa.

Mikä sellainen kiva juttu, joka on Helsingissä, on vaikeasti saavutettavissa Vantaalta? Espoo... No olisihan se ihan kiva mesta ilman nimbyjä, nykyisellään voisi aivan hyvin myydä Ruotsille sillä kruunulla, jos haluaisivat vaan ostaa, tai vaikka äyrillä.

Vierailija
69/216 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kukaan normaali  ihminen  EI  ikipäivänä  muuta  VANTAALLE  ! 

Siis Haloo... Vantaa,  tämä  kaikkien  roskaporukoiden   häirikkökeskus .

Pysykää kaukana  Vantaalta.

Ennemmin Vantaalle kuin Espoon nimbylandiaan.

Vierailija
70/216 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko palkkaero bruttona?

Hakunila on itse asiassa mainettaa parempi. Joo, siinä vanhalla purkua odottavalla ostarilla pyörii pari spurgua mutta siinä se.

kurjia paikkoja ovat myyrmäki ja koivukylä. Hetassa pahempina tulee mieleen kontula, kannelmäki, vuosaari, itis ja malmi noin alkuun.

Itse en muuttaisi Helsingissä mihinkään kantakaupunkiin tai näille uusille trendialueille. Noista mainitsemistasi lähiöistä sen sijaan jokaisessa voisin asua, en kaikkialla, mutta jokaisesta noista löytyy parempia osia.

Vierailija
71/216 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pidät luonnosta, niin ehdottomasti Oulu. Koko Pohjois-Suomi (ja Ruotsi ja Norja) helposti saatavilla.

Asumisen hinta-laatusuhde on Suomen parhaita.

Väittäisin kyllä, että Vantaalta olet Lapissa monessa paikassa nopeammin kuin Oulusta. Toki jos välttämättä haluaa mennä omalla autolla... Ruotsissa riippuu mihin menee, jos Haaparannan wt kaupat (eli nuuska ja viina) kiinnostavat niin, joo Oulusta ajamalla olet varmasti nopeammin kuin Vantaalta, koska lentokentällä pitää olla niin paljon aiemmin.

Vierailija
72/216 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko palkkaero bruttona?

Halvempia asuntoja.

Kunnon hiihtolatuja/Sipoonkorpi muutenkin ulkoilualeena, hyvä uimahalli, ... Ihmiset arvostavat niin eri asioita.

-eri-

Vierailija
73/216 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin Ouluun. Tulisipa koettua sekin. Oulu on kaupunki, Vantaa on levällään olevia lähiöitä ja kaksi kauppakeskittymää.

Netistä voi tilata kaiken (kun joku oli sitä mieltä, että huonosti on Oulussa kauppoja). Lentäen pääsee varmaan jo moneen suuntaan. Tykkään matkustaa ja helsinkiläisenä olen tottunut helppoihin yhteyksiin ja runsaudenpulaan. Olen myös saanut matkustaa paljon, joten pärjäisin kyllä vaikka vaihtoehdot olisi vain Rodos ja Manchester (en tiedä, minne sieltä oikeasti lennetään, mutta mulle kelpaa kaikki.

Poishan sieltä varmasti pääsee. Töitä on kaiketi helpointa saada pk-seudulta. Oulusta ei ehkä tarjoudu uutta tilaisuutta. Talvea inhoan, mutta kun se Suomessa joka tapauksessa on, niin olkoon sitten oikea talvi.

Vierailija
74/216 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Oulussa ihan tarpeeksi. Oulussa on niin ahdasmielistä ja nurkkakuntaista Etelä-Suomeen verrattuna. En pystyisi enää sopeutumaan Ouluun. Minulla olisi Oulussa paha olla. Valitsisin Vantaalta jonkin kivan pientaloalueen, tai muuttaisin reilusti Sipoon puolelle. 

Vierailija
75/216 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulusta on helppo käydä ostoksilla Ruotsin puolella, jossa moni asia on halvempaa kuin Suomessa. Vantaalla on lentokenttä, josta pääsee nopeasti pois Suomesta. Kummassakin on puolensa, mutta jos Suomessa pitäisi asua, valitsisin näistä kahdesta Oulun.

Oulusta lento 45-50min Hki Vantaa kentälle josta pääsee mihin rahat riittää. Yllättikö!

Vierailija
76/216 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö nyt. Vantaalla on myös todella hienoja taloja. Niistä nyt vain harvoin pystyy repimään mitään otsikoita iltapäivälehtiin. https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/5744527

Vierailija
77/216 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa ERIKA BENKE, toimittaja, joka muutti Lontoosta Ouluun ja ihastui.,asunut jo monta vuotta. Oulu on ainutlaatuinen ja puhdas ilma. 

Vierailija
78/216 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on velaton talo Vantaalla. Tammikuun bruttopalkka oli noin 23.000. Vaihtoehtoja olisi mutta tämä hyvä.

Päättele siitä.

Vierailija
79/216 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin joku naapurikunta, jossa mahdollisimman vähän kerrostaloja. Niistä kun ei yleensä seuraa mitään hyvää.

Toisaalta ei Vantaalla todellakaan ole joka paikassa kerrostaloja. Eli jos työpaikka on Vantaalla, niin matkojen vuoksi ehkä kuitenkin Vantaa, esimerkiksi Ylästö. On 5000 asukkaan alue, ei ole kerrostaloja ollenkaan. https://www.ylastonkotiseutuyhdistys.fi/ylasto-tanaan/

Vierailija
80/216 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokralle muuttaa, niin Vantaalla on huomattavasti kalliimpaa asua kuin Oulussa. Ei olisi varaa asua Vantaalla kuin jossain oudossa läävässä jonka kenties saisi vuokrattua halvalla. Sitä paitsi miksi haluaisi muuttaa Vantaalle, jos tarkoitus olisi muuttaa pääkaupunkiin? Kyllä kai sitten Helsinkiin eikä sielläkään minnekään periferiaan vaan aika lähelle keskustaksi kutsuttua aluetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme