Oulu vai Vantaa? Kumpaan muuttaisit ja miksi?
Työpaikat olisi tarjolla kummastakin kaupungista.
Vantaalla 300€ parempi palkka kuussa mutta asuminen luultavasti syö tuon hyödyn.
Kumpaan muuttaisit ja miksi?
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pk-seutu on virikkeellisempi ja ilmapiiriltään vapaampi.
ja "rikkaampi"
Kyllä, nimenomaan, monikulttuurisuus on Vantaalla rikkautta. Oulussa ei, vaan "väärän värisiä" puukotetaan. Tältä pohjalta voi tehdä valintoja.
Kummastakin löytyy kivoja asuinseutuja ja tykkään molemmista. Olen itse helsingistä. Oulussa joskus vähän sellutehdas tai mikä lie haisee, mutta siis kiva kaupunki sinänsä.
Oulussa on hyvä olla. Ei ole kamelikuskeja läheskään niin paljon kuin etelässä.
Minulle valinta olisi ehdottomasti Vantaa, koska Oulusta olisi liian pitkä matka mökille.
Olisko ap:n kannattanut vähän avata taustaansa ja elämäntilannettaan, jotta olisi saanut omaan tilanteeseensa hyödyllistä tietoa? Lapsiperheellä ja sinkulla on ihan erilaiset prioriteetit. Lapsiperhe joutuu miettimään koulujuttuja ja ympäristön turvallisuutta muutenkin, sinkulla on enemmän joustoa, vaikkei ehkä silti halua huumehörhöjen kanssa samaan taloon.
Oulusta on lyhyempi matka Lappiin. Ja Rokualle.
Onko palkkaero bruttona?
Missä päin Vantaata työpaikka on?
Olen nähnyt videon Oulun talvipyöräilyfasiliteeteista. Oli upeat reitit.
Itse asun Vantaalla lähiössä ja onhan tämä aika ankeaa.
Vantaalaiskaksion hinnalla saattaa hyvinkin saada huoneen tai pari enemmän Oulusta.
Vierailija kirjoitti:
Onko palkkaero bruttona?
Miksi asut Vantaalla? Mun on tosi vaikea helsinkiläisenä ymmärtää miksi joku haluaa asua Vantaalla. Mitä sellaista on jossain Hakunilassa mitä ei ole Munkkiniemessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko palkkaero bruttona?
Miksi asut Vantaalla? Mun on tosi vaikea helsinkiläisenä ymmärtää miksi joku haluaa asua Vantaalla. Mitä sellaista on jossain Hakunilassa mitä ei ole Munkkiniemessä?
Halvempia asuntoja.
Asun Oulussa. Olen asunut myös pks seudulla. Ei ole kaksista asua Vantaalla jossain ma mu jen täyttämässä levottomassa lähiössä pitkien kulkuyhteyksien päässä Helsingistä. Voisin viihtyä etelässä mutta tarvitsisin rahaa enemmän elämiseen. Kyllä elämisen laatu laskisi jos muuttaisin sinne.
Ouluun tietysti. Siellä on vielä järkeviä ihmisiä jäljellä. Vantaa on jo menetetty, lisäksi aivan älyttömän kallis asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko palkkaero bruttona?
Perhesyistä, huolehdin sukulaisesta joka asuu naapurissa. Eikä minulla olisi varaa Helsingissä sellaiselle alueelle minne haluaisin. Jonain päivänä muutan Tuusulaan tai Sipooseen omakotitaloon ja pystyn edelleen käymään Helsingissä töissä hybridinä. Tärkeintä olisi oma piha ja luonto.
En kumpaankaan, vaan jatkaisin työttömänä oleskelua, jos vaihtoehdot on ainoastaan nuo kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko palkkaero bruttona?
Halvempia asuntoja.
Näin vähän ajattelinkin. Omasta mielestäni 90% pk-seudun kivoista jutuista on Helsingissä ja loput Espoossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pk-seutu on virikkeellisempi ja ilmapiiriltään vapaampi.
ja "rikkaampi"
Kyllä, nimenomaan, monikulttuurisuus on Vantaalla rikkautta. Oulussa ei, vaan "väärän värisiä" puukotetaan. Tältä pohjalta voi tehdä valintoja.
Oulussa on monokulttuurisuus, pitää olla lessu tms.
Vierailija kirjoitti:
Aika huonot vaihtoehdot. Vantaa on pääasiassa slummi ja Oulu kaukana kaikesta. Ehkä näistä kuitenkin Oulu
Et ilmeisesti ole asunut Vantaalla koskaan, jos pidät sitä slummina. Tai sitten et ole oikeassa slummissa käynyt. Sun tapauksessa veikkaan jälkimmäistä, todennäköisesti kyllä molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko palkkaero bruttona?
No tämä juuri. Vaikka työpaikka on Vantaalla, niin ei asuinkunnan tarvitse olla Vantaa, jos ei halua. Pääkaupunkiseutu on yhtenäistä työssäkäyntialuetta, ja voi valita millaisessa ympäristössä haluaa asua. Raha tietysti voi asettaa joillekin alueille rajoituksia, mutta työssäkäyvällä on silti paljon vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko palkkaero bruttona?
Halvempia asuntoja.
Kaikkien ei tarvi asua halvimmassa, vaikka sellainen köyhiä miellyttäisikin.
Vantaa tietty kun Helsingin vieressä, jossa nyt asun. Ikinä en muuttaisi pohjoiseen.