Ihmisten töykeys alkanut tympiä ihan kunnolla: suojatiellä ei päästetä jalankulkijaa yli, kassajonossa tuupitaan ja tönitään, mulkoillaan
Ihan todella on alkanut rasittaa. Alan uskoa kerran kuulemaani arviota, että valtaosa ihmiskunnasta on piittaamatonta ja tyhmää. Rasittaa joutua hoitamaan arkisia askareita tämmöisen poppoon keskellä. Eilenkin joku keski-ikäinen ukko veti kyynärpäällä suoraan päin kun olin kassalla maksamassa, oli siis kortti maksulaitteessa, kun hän päätti, että hänen täytyy juuri sillä sekunnilla rynniä siihen.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut etenkin että suojatiellä ei anneta tietä. Itse kävelen kyllä tylysti vaan. Ajakoot päälle sitten jos siltä tuntuu.
Itse säikähdin todellisuuteen miten ihmiset ajelee tuolla autoilla. Eilen illalla miehen kanssa mentiin kävelylenkille, ja oli pimeää. Mies sanoi minulle, että jäädään tähän katsomaan 10 autoa, kun ajaa ohi. Kysyin miksi?- Hän sanoi, että 8 autoilijaa 10 tuijottaa luuriaan samalla, kun ajaa. Jäätiin siihen katsomaan 10 autoa, kun ajaa ohi, niin 7 autossa oli kännykän valo naamalla. Mies sanoi, että illalla tän kaiken hulluuden näkee. Hän ei mene tien yli niin, että luottaa kuskiin.
Hui. Miten on mahdollista? Miten pystyvät samalla ohjaamaan autoa..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut etenkin että suojatiellä ei anneta tietä. Itse kävelen kyllä tylysti vaan. Ajakoot päälle sitten jos siltä tuntuu.
Itse säikähdin todellisuuteen miten ihmiset ajelee tuolla autoilla. Eilen illalla miehen kanssa mentiin kävelylenkille, ja oli pimeää. Mies sanoi minulle, että jäädään tähän katsomaan 10 autoa, kun ajaa ohi. Kysyin miksi?- Hän sanoi, että 8 autoilijaa 10 tuijottaa luuriaan samalla, kun ajaa. Jäätiin siihen katsomaan 10 autoa, kun ajaa ohi, niin 7 autossa oli kännykän valo naamalla. Mies sanoi, että illalla tän kaiken hulluuden näkee. Hän ei mene tien yli niin, että luottaa kuskiin.
Hui. Miten on mahdollista? Miten pystyvät samalla ohjaamaan autoa..?
Uusimmissa autoissa on niin paljon tekniikkaa, että auto vaikka itse estää poistumasta kaistalta. Teknologia lisääntyy, mutta taidot heikkenee
Viime aikoina sattui eräällä kylmäasemalla tankatessa eräs ikävä juttu. Olin äitini kanssa ja äitini tankkasi. Samalla molemmat tankkipaikat käytössä ja me siis siinä toisella puolella. Siihen tankille jonotti vanhempi (reilusti yli 70 v) pariskunta (ehkä?) autossaan. Sitten toiselta puolelta lähti tankkaaja pois ja äitini lopetti myös tankkaamisen omalla puolellaan. Sitten pariskunnan rouva tulee maksamaan tankkausta miehensä odottaessa autonsa kanssa kauempana. Mietin, että miksi mies ei aja siihen vapaalle puolelle. No, nainen alkoi sitten meille ensin huutamaan kestääkö meillä vielä kauan ja sitten, kun en vastannut niin alkoi kiroamaan ju*malautaa, kun istuimme autossa, kun ei kuulemma ei niin kauaa kestää ja heidän pitää juuri päästä sille meidän puolelle tankkaamaan, vaikka viereinen paikka tyhjä. Ja mulkoili autoon samalla kiroten. Äidilläni jalka kipeä joten autoon meno ja istumaan pääsy hidasta ja näin olimme siinä heidän tukkonaan ilmeisesti liian kauan. Kun sitten viimein lähdimme niin mies ajoi juuri siihen meidän paikallemme, kun naapuripaikka ei kelvannut. Samaa bensaa molemmissa ja sama maksusysteemi. Tämä varmasti pahin vähään aikaan.
"Uusimmissa autoissa on niin paljon tekniikkaa, että auto vaikka itse estää poistumasta kaistalta. Teknologia lisääntyy, mutta taidot heikkenee"
Uskaltaakohan siihen pelkkään teknologiaan luottaa ajaessa jotkut, ettei käy kuten parille teslalle että törmäsi. Kaikissa autoissa ei ole ehkä sitä tekniikkaa.
Vierailija kirjoitti:
"Uusimmissa autoissa on niin paljon tekniikkaa, että auto vaikka itse estää poistumasta kaistalta. Teknologia lisääntyy, mutta taidot heikkenee"
Uskaltaakohan siihen pelkkään teknologiaan luottaa ajaessa jotkut, ettei käy kuten parille teslalle että törmäsi. Kaikissa autoissa ei ole ehkä sitä tekniikkaa.
Ei se kannatakkaan. Ennemmin tai myöhemmin käy huonosti, jos sillä tiellä jatkaa
jos autoilija ei meinaa hidastaa suojatien tullen itsellä on tapana katsoa muualle ja vain sivusilmällä havainnoida auto, ja esittää että huomaamattomuuttani olisin kävelemässä auton alle
pari kertaa tullut paniikkijarrutuksia, toivonmukaan myös jokunen minisydänkohtaus
jotkut, usein vanhukset ajaa suojatien yli niinkun mitään ei ois ollut muualle katsellen.
Vierailija kirjoitti:
Viime aikoina sattui eräällä kylmäasemalla tankatessa eräs ikävä juttu. Olin äitini kanssa ja äitini tankkasi. Samalla molemmat tankkipaikat käytössä ja me siis siinä toisella puolella. Siihen tankille jonotti vanhempi (reilusti yli 70 v) pariskunta (ehkä?) autossaan. Sitten toiselta puolelta lähti tankkaaja pois ja äitini lopetti myös tankkaamisen omalla puolellaan. Sitten pariskunnan rouva tulee maksamaan tankkausta miehensä odottaessa autonsa kanssa kauempana. Mietin, että miksi mies ei aja siihen vapaalle puolelle. No, nainen alkoi sitten meille ensin huutamaan kestääkö meillä vielä kauan ja sitten, kun en vastannut niin alkoi kiroamaan ju*malautaa, kun istuimme autossa, kun ei kuulemma ei niin kauaa kestää ja heidän pitää juuri päästä sille meidän puolelle tankkaamaan, vaikka viereinen paikka tyhjä. Ja mulkoili autoon samalla kiroten. Äidilläni jalka kipeä joten autoon meno ja istumaan pääsy hidasta ja näin olimme siinä heidän tukkonaan
Miksi ihmeessä sinä et voinut tankata, jos äitisi liikkuminen on noin mahdottoman vaivalloista?
Tuo on suomalaisille tyypillistä käytöstä. Täällä ollaan oikeasti tylyjä ja moukkia. Länsi-Euroopassa on paljon paremmat käytöstavat keskimäärin. Uskokaa vaan. Juu ei aina ja kaikilla, mutta keskimäärin. Ehkä sen uskoo ja huomaa vasta kunnolla kun on viettänyt pidemmän aikaa ensin muualla.
Toivon kyllä kulttuurin muutosta tänne, että ihmiset olisivat vähän mukavampia toisille, vaikka omissa oloissa tykätäänkin olla.
En tiedä, minkä ikäinen olet. Minä olen 57 ja nykyään autoilijat ovat paljon kohteliaampia jalankulkijalle kuin ennen. Nuoret etenkin osaavat käytöstavat ratissa. Vanhat ukot ovat pahimpia näin kärjistetysti.
Kaupassa nuoret ihmiset ovat kohteliaampia kuin vanhat. Tässä on kyllä nuorten kohdalla kova hajonta. Osalla on hyvät sosiaaliset taidot ja toisilla ei mitään taitoja. Huppu silmillä ja puhumattomina.
Siellä kaupassa pahimpia etuilijoita ovat keski-ikäiset ja keskituloisten näköiset perheelliset ja eläkeikäiset.
Vierailija kirjoitti:
jos autoilija ei meinaa hidastaa suojatien tullen itsellä on tapana katsoa muualle ja vain sivusilmällä havainnoida auto, ja esittää että huomaamattomuuttani olisin kävelemässä auton alle
pari kertaa tullut paniikkijarrutuksia, toivonmukaan myös jokunen minisydänkohtaus
jotkut, usein vanhukset ajaa suojatien yli niinkun mitään ei ois ollut muualle katsellen.
Ja näin sitä pistetään paha kiertämään..
Vierailija kirjoitti:
Viime aikoina sattui eräällä kylmäasemalla tankatessa eräs ikävä juttu. Olin äitini kanssa ja äitini tankkasi. Samalla molemmat tankkipaikat käytössä ja me siis siinä toisella puolella. Siihen tankille jonotti vanhempi (reilusti yli 70 v) pariskunta (ehkä?) autossaan. Sitten toiselta puolelta lähti tankkaaja pois ja äitini lopetti myös tankkaamisen omalla puolellaan. Sitten pariskunnan rouva tulee maksamaan tankkausta miehensä odottaessa autonsa kanssa kauempana. Mietin, että miksi mies ei aja siihen vapaalle puolelle. No, nainen alkoi sitten meille ensin huutamaan kestääkö meillä vielä kauan ja sitten, kun en vastannut niin alkoi kiroamaan ju*malautaa, kun istuimme autossa, kun ei kuulemma ei niin kauaa kestää ja heidän pitää juuri päästä sille meidän puolelle tankkaamaan, vaikka viereinen paikka tyhjä. Ja mulkoili autoon samalla kiroten. Äidilläni jalka kipeä joten autoon meno ja istumaan pääsy hidasta ja näin olimme siinä heidän tukkonaan
Sillä oli varmaan tankki samalla puolella kuin teillä eikä viitsinyt alkaa peruuttelemaan, ei silti ok huutaa, tuli vain mieleen
Vierailija kirjoitti:
Missäs noin on? Täällä Helsingissä en ole mitään tuollaista huomannut.
Pietarissa.
Ärsyttää puhelinriippuvaiset jotka ryntäävät viime hetkellä ulos sporasta/metrosta/bussista/junasta kun ovet ovat menossa jo kiinni. Seisot pysäkillä, ovet aukeavat, ketään ei astu ulos, astut sisään. Sitten kun olet jo sisällä sieltä ryntää viime hetkellä joku ulospäin ja aukoo päätään "ensin poistujat ulos!"...
Näitä on Stadissa nykyään usein.
Kristilliset arvot katoaa ja itsen palvominen tulee tilalle, niin mitä muutakaan voi olettaa 😔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näin sitä pistetään paha kiertämään..
kuinka niin? millä nuo tuollaiset oppii ellei läheltä piti tilanteella.
ajavat vielä joskus oikeasti jonkun yli josseivat osaa liikennesääntöjä tuon vertaa noudattaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pk-seudulla asut varmaan?
Asun itse pienellä paikkakunnalla Lounais-Suomessa. Ihmiset ovat ylpeitä ja ylimielisiä. Juuri kukaan ei tervehdi. Olen kuullut, että jos muuttaa 100km pohjoisempaan, niin on ihan eri meininki.
Keski-Suomessa on ihan samanlaista, tuijotetaan vielä suu auki ja etuillaan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kristilliset arvot katoaa ja itsen palvominen tulee tilalle, niin mitä muutakaan voi olettaa 😔
Miksi te vanhat sitten palvotte itseänne? Eivät nuoret käyttäydy huonosti.
Se on äitini kortti ja hänen tunnuslukunsa, jota minä en tiedä. Ja ei äitini mitenkään kovin huonosti kävele. Niin kuin kirjoitin niin autoon meno vaikeaa, mutta muuten pystyy kävelemään. Miksi olet itse nyt töykeä minulle? Ja kyllähän ihmisten pitää saada kävellä niin kuin kävelevät. Ei maailma pyöri vaan nopeiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on äitini kortti ja hänen tunnuslukunsa, jota minä en tiedä. Ja ei äitini mitenkään kovin huonosti kävele. Niin kuin kirjoitin niin autoon meno vaikeaa, mutta muuten pystyy kävelemään. Miksi olet itse nyt töykeä minulle? Ja kyllähän ihmisten pitää saada kävellä niin kuin kävelevät. Ei maailma pyöri vaan nopeiden mukaan.
Viestiin 89 vastauksena tämä.
Jotkut ajavat pihassa kohti tai jalkakäytävällä. Pyörä, aura-auto, auto tai muu. Suojatiellä osa kaahaa heti sen yli, kun jalankulkija on toisella jalalla astunut jalkakäytävälle vaikka voisi kaatua taaksepäin.