Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten töykeys alkanut tympiä ihan kunnolla: suojatiellä ei päästetä jalankulkijaa yli, kassajonossa tuupitaan ja tönitään, mulkoillaan

Vierailija
09.02.2025 |

Ihan todella on alkanut rasittaa. Alan uskoa kerran kuulemaani arviota, että valtaosa ihmiskunnasta on piittaamatonta ja tyhmää. Rasittaa joutua hoitamaan arkisia askareita tämmöisen poppoon keskellä. Eilenkin joku keski-ikäinen ukko veti kyynärpäällä suoraan päin kun olin kassalla maksamassa, oli siis kortti maksulaitteessa, kun hän päätti, että hänen täytyy juuri sillä sekunnilla rynniä siihen. 

Kommentit (157)

Vierailija
141/157 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut etenkin että suojatiellä ei anneta tietä. Itse kävelen kyllä tylysti vaan. Ajakoot päälle sitten jos siltä tuntuu.

Mäkin. On myös aika usein esimerkiksi kahvi tai joku mukana, että voin heittää sen mukeineen tuulilasille tarpeen vaatiessa. Joskus kun oli koira niin heitin koiran jätöspussin. Mulle aivan sama, vaikka siitä iskusta menisi tuulilasi rikki. Jos ei kuski osaa edes liikennesääntöjä sen vertaa niin ei ole mun ongelma jos lasi menee rikki. Ehkä oppii mun kanssa ennemmin, kuin jonkun lapsen tai eläimen. Niistä saattaa tulla kalliimpi keikka. 

Leikit Hengelläsi!

Kannattaisi käyttää niitä aivoja..

Mitäs teet kun kohdallesi osuu autoilija joka ottaa oikeuden omiin käsiinsä?

Saattaa maallinen vaelluksesi tulla päätökseen!

Ihan hyvin se hengenlähtö voi käydä toisinkin päin. Itselläni on jalankulkijana nykyisin lähes aina kivenmurikka taskussa ja kääntöveitsi toisessa, koska autoilevia persepaviaaneja on riesaksi asti. Toivottavasti sitä päivää ei nähdä, että näitä tulee käytettyä tai näytettyä.

Vierailija
142/157 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut etenkin että suojatiellä ei anneta tietä. Itse kävelen kyllä tylysti vaan. Ajakoot päälle sitten jos siltä tuntuu.

Sama täällä. Teen sen myös lasten takia. Osa porukkaa ajaa ylinopeutta suojateiden lähellä. Opetan heitä ottamaan muut huomioon.

Moni autoilija ei muuten ota huomioon virheitä. Jos liukkaalla kelillä kävelijä kaatuu tms. Vaikka autoilijat antaisivat tilaa, ajavat silti "päälle", eli juuri ja juuri ehtii pois suojatieltä. Entä jos olisin kaatunut ylittäessäni suojatietä, olisin nyt auton alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/157 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Espooseen. 

Vierailija
144/157 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihan tosissaan 20 sekunttia on sinulle pitkä aika?  Joko elinajanodotteesi on todella lyhyt, tai olet mössännyt aivosi loputtomalla tiktok-tulvalla, joten kaikki yli 5 sekunnin odotukset tuntuvat maailmanlopulta."

Mä olen ihan vain DUUNARI. Siihen työelämä on mennyt, sekunteja lasketaan. Ja 20sek on pitkä aika.

Olen minäkin ihan vain DUUNARI ja yleisesti duunareilla on viikonloppu vapaana. Ja vapaa-aikana on muutoinkin aika turha käyttää työtä tekosyynä siihen, ettei kykene puhumaan ja käyttäytyy törkeästi. Jos taas olet viikonloppuisin töissä ja vetoat siihen, niin ammatinvalintakysymyksiä. Sinun elämäsi ja elämän valintasi eivät mene muiden ihmisten edelle, vaan ovat ihan täsmälleen samalla viivalla. Meistä jokaisella on oikeus olla kaupassa ja jos on ahdasta, jokaisella on velvollisuus avata suunsa ja pyytää tietä mennä eikä vain mykkänä rynniä päin, kun joku pysähtyy sekunniksikin hänen kuninkuutensa tielle. 

Vierailija
145/157 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opin koronan aikaan ehkäisemään jonossa takana olevien kärryillä kantapäille tökkisimisen sillä että käännän kärryn kassalla aina taakseni. Siinähän hönkii sitten kärryille. Olen huomannut, että mon muu tekee ihan samaa. 

Lisäksi saa rauhassa maksaa ja näpytellä tunnuslukua, kun kukaan ei ole olkapään yli hönkimässä 

Mä teen samaa! ei tarvi tosiaan tuntea toisten ihmisten hönkimisiä niskassa tällöin. Kumma juttu kun ne ei sitä kärryä lähentele, mutta toista ihmistä kyllä! Nämä ihmiset taitaa olla jotenkin lampaita muutenkin. Olen aika itsenäinen ihminen, ja annan aina automaattisesti tilaa toiselle.

Vierailija
146/157 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että suomessakin on liikaa näitä itsekkäit, leveillä hartioilla liikkuvia ja kyynärpää taktiikkaa nouattavia röyhkeitä rynnijöitä. Vaativat paljon ja myös itsekkäästi ottavat hyötyä mistä vaan saavat. Mutta on kai näilläkin monilla kumppanit ja jotkut ilmeisesti sietää sikailua ja huonoja tapoja. Itsellä ei tulisi kuuloonkaan.

Vierailija
147/157 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ollut pitkään jo niin huono ilmapiiri että täältä on oikeasti harkittava pois muuttoa, kaupassa etuillaan ja tönitään, jokapaikassa minäminäminä menen ensin! suojatiellä autoilijat oikeen suuttuu kun joutuu pysähtymään tai sitten painetaan kaasua suojatiellä vaikka näkee toisen olevan suojatiellä! todella ärsyttävä maa tämä Suomi! 

näin ystävänpäivän kunniaksi kaikille pitäkää paska Suomenne! ja mukamas maailman onnelisin kansa! 

M45

Vierailija
148/157 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo pariin kertaan viikon sisään meinannut jäädä lastenvaunujen kanssa auton alle, suojatiellä. Yksikin oikein kaahasi lastenvaunujen edestä ja mulkoili törkeästi. Täytyy päästä hevon kuuseen pk-seudulta kun ollaan vielä hengissä.

Vierailija
149/157 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki autoilijat eivät sitä tietä todellakaan anna. Minäkin olen tuollainen määrätietoinen jalankulkija, joka pitää puolensa ja viestii liikkeillään, että minä menen kadun yli ja sinä autoilija väistät. Ei ole kukaan ajanut päälle.

Talvella toki varmistan, että jarrutusmatka on riittävä.

Vierailija
150/157 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon jo pariin kertaan viikon sisään meinannut jäädä lastenvaunujen kanssa auton alle, suojatiellä. Yksikin oikein kaahasi lastenvaunujen edestä ja mulkoili törkeästi. Täytyy päästä hevon kuuseen pk-seudulta kun ollaan vielä hengissä.

Missä kohtaa näin tapahtui?

Vierailija
151/157 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu kulttuurin rikastumisesta. Se saa aikaan sen, että suomalaisetkin alkavat käyttäytymään huonosti, koska kaikki ovat koko ajan huonommalla tuulella, koska kulttuurin rikastajia on joka paikassa. Tästä on ihan tutkimuksiakin, että monikulttuuri todistetusti vähentää ihmisten välistä luottamusta.

Vierailija
152/157 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun maalla, ei täällä ole tuollaista.

Asuin isossa kaupungissa vuosia ja muutettuani pienempään paikkaan huomasin heti eron ihmisten käyttäytymisessä,täällä on vielä hyvät tavat ja kohteliaisuus.  Asiakaspalvelu alalla olleena sitä on ns. roolinsa vanki eli kohteliaasti kuljetaan muut huomioiden,mutta muilta vastaanotetaan tylyyttä,ainakin siellä isossa kaupungissa.

Vierailija
153/157 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kanssa kun käy lenkillä joka päivä niin niitä suojatien ylityksiä tulee. Suurin osa autoilijoista antaa hyvin tietä, kun vain itse etenee määrätietoisesti. Välillä on kuitenkin sellaisia, joilla ei ole aikomustakaan pysähtyä eikä edes hiljentää. Yleensä pakotan sellaiset pysähtymään, jos vain mahdollista, mutta en toki terveyteni kaupalla hyppää eteen. Ja autoilijoiden on ihan turhaa yrittää väittää, etteikö suojatietä käyttävää tarvitse väistää kelistä riippumatta. Jos on liukasta, pitää suojatietä lähestyä niin hitaasti, että ehtii pysähtymään.

Vierailija
154/157 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ottaa päähän se, että kun menee yhtään PK-seudun ulkopuolelle lähijunalla niin ihmisillä ei ole mitään käsitystä junaetiketistä. Seisotaan junan ovien edessä kuin lehmät navettaan jonottamassa ja junasta ulos tulevat saavat tunkea itsensä puoliväkisin ihmisjoukon läpi. Olen pari kertaa joutunut ihan sanomaan, että voitteko te nyt hyvät ihmiset väistää, että täältä pääsisi pois, mutta vastauksena saa vaan tyhjiä katseita. Se juna ei jätä teitä asemalle! Varmasti samaa sakkia, jotka seisovat liukuportaissa vasemmalla.

Tai ihmiset jotka ovat hissin oven edessä että hissistä ei pääse pois,etenkin kauppakeskuksissa. Siinä seisotaan ja toljotetaan että miksei tulla hissistä pois,no ei pääse kun olet edessä.

Vierailija
155/157 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marin ex viisikko hallinto keksi valheet maailman onnellisimmista suomalaisista kun peitteli tekemiään tuhoja Suomessa.

Todellisuudessa yli puolet suomalaisista ovat päästään sekaisin jollakin tapaa.

Vain otettu lääke auttaa

Vierailija
156/157 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikenne on ehkä pahin paikka missä ihmisten töykeyden ja itsekkyyden huomaa. 

Myös ruokakauppa. Siellä on kaikenlaista tyyppiä jotka vähät välittää kenestäkään eikä heillä ole yhtään itsesuojeluvaistoa ,mennään se oma ego edellä . Näin ihan henkilökunnan näkökulmasta katsottuna. Ei ehkä niin vaarallista kuin liikenteessä,vaikka isoja lavoja välillä kaupassakin kuljetetaan. 

Vierailija
157/157 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja kun auto jumittaa kaistalla niin omaa vuoroa ei voida mitenkään odottaa suojatien edessä, auto on ihan pakko pysäyttää siten että se tukkii koko suojatien. Toinen peruuttaa umpikujan (on kääntöpaikka) laidassa olevasta parkkiruudusta  suojatielle nokka väärään suuntaan.

Meillä jalankulkijoillakin on aikatauluja ja kerran päivässä kulkeva palvelubussi ei odota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan